Minkälaisia kokemuksia teillä migreenikoilla on e-pillereistä?
Onko löytynyt sopivaa merkkiä, jos niin mikä? Tuleeko teille taukoviikolla migreeniä?
Itse olen kokeillut mercilonin, cerazetten ja nyt zoelyt ja kaikki on hieman lieventäneet/tasoittaneet migreenikohtauksia, en oksentele enää, mutta (varsinkin taukoviikon) kohtaukset on pidentyneet jopa 3 vuorokauteen :(
Migreeni (auraton) ja E-pillerit
2
146
Vastaukset
- harvemmintauko
Minulle tulee taukoviikolla migreeni, mutta ei aina.
Olen harventanut taukoviikkoja. Usein käytän ´2-3 liuskaa pillereitä peräkkäin ja sitten pidän tauon. Tämän ansiosta migreeni on harvemmin ja voin lisäksi säädellä, ettei se tule jonkun tärkeän tapahtuman kohdalle. - migreeni_reagoi
Älä pidä taukoviikkoja. Ei siihen ole mitään tarvetta tieteellisesti eikä terveydellisesti, keho ei siitä miksikään muutu. Ei se ole edes oikea kuukautisvuoto vaan reaktio hormonimäärien yhtäkkiseen laskuun kehossa ja lisää lähinnä riskiä tulla raskaaksi. Naiset vain haluavat sen vuodon, jotta tietävät etteivät ole raskaana. Sinulla on terveydellinen syy pitää hormonimäärät kokoajan tasaisina eli unohda tauot.
Itsellä myös hormonaalinen migreeni, auroja ja erinäisiä päänsärkyjä todella usein. Päänsäryt reagoi myös hormonitasojen laskuihin ja nousuihin. Minulla on muutakin ja ihan lääkärin ohjeilla syön zoelyjä putkeen niin pitkään kunnes tulee väkisin vuoto, jolloin voi pitää tauon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 642773
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241657
- 201600
- 191518
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259