Korurihma lakat 92litraseen?

BeLLa

Eli minulla on 90 litarn akva.

Siellä polskuttelee tällähetkellä vain 3 mustamollia, sekä pari täplänuolimonnia. Otan luultavasti jonkin tetra parven, mutta kävisikö siihen lisäksi korurihmakala[parvi]. Kertokaa ohjeita!!

7

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuLia

Mustamollit tarvitsevat kovaa vettä, muut mainitsemasi kalat hapanta ja pehmeää. Täplänuolimonni arvostaisi useamman kaverin seuraa.
      Korurihmalle suositellaan lajiallasta joten suosittelisin jonkin tetraparven lisäksi paljon korurihmaa muistuttavaa mutta hiukan isompaa murisijarihmaa.

• Fizz

Sinimurisija ehkä muistuttaa korurihmaa mutta murisijarihmakala ei oikein.

• JuuLia
        Fizz kirjoitti:

Sinimurisija ehkä muistuttaa korurihmaa mutta murisijarihmakala ei oikein.

Totta eli sinimurisija (oikea nimi lienee tätä nykyä timanttirihmakala) on enemmän korurihman näköinen. Mutta on tuo murisijakin saman tyylinen.

• -ruuSu-

Eli niitä monneja tuleepi luultavasti pari lisää n.vkm päästä, kun niitä sinne eläinkauppaan saapuu! Mutta onko allas liian täynnä silloin, jos sielä on siis tetraparvi, korurihmakala[parvi] sekä "murisijarihma"[parvi]??

En haluaisi allastani kuitenkaan liian täyteen...

• JuuLia
        -ruuSu- kirjoitti:

Eli niitä monneja tuleepi luultavasti pari lisää n.vkm päästä, kun niitä sinne eläinkauppaan saapuu! Mutta onko allas liian täynnä silloin, jos sielä on siis tetraparvi, korurihmakala[parvi] sekä "murisijarihma"[parvi]??

En haluaisi allastani kuitenkaan liian täyteen...

Eli tulee kyllä liian täyteen. Vastauksellani tarkoitin että korurihmoja on parempi pitää omassa akvaariossa ilman muita kaloja sillä ovat herkkiä ja joskus arkojakin kaloja. Jos otat näitä kuitenkin niin yksi uros ja pari kolme naarasta voisi olla sopiva määrä ja ei tietenkään enää sitten murisijarihmoja. Valitse sitten joku pieni rauhallinen tetralaji (ei punatetraa sillä näykkii rihmojen eviä) ja pidä tarkka huoli viikottaisista vedenvaihdoista sillä korurihma on herkkä vesiarvojen muutoksille.

• ...*

Sanon vaan että opetteleppas kirjottaan.

• sivusta seurannut

Mitä tollasista kirjoitusvirheistä pitää välittää? Voi hitsi mitä nipottajia täälläkin!
        Taitaa olla joku itse täydellisyys, joka EI KOSKAAN TEE VIRHEITÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe