Jeeppisafariretkistä kokemusta?

samary

Hei, olemme mieheni kanssa menossa ensimmäistä kertaa Madeiralle Funchaliin heinäkuussa. Olen tässä talven aikana mietiskellyt eri retkivaihtoehtoja miten saisi nähtyä saarta parhaiten. Pidämme valmisretkistä, huolettomuus on osa lomaa =) Kaikkea ei todellakaan kerkeä eikä pidäkkään viikon aikana nähdä, sillä vaikka emme vielä ole Madeiralle asti päässeetkään niin tuntuu että sinne tulee mentyä toistekkin.

Kysymykseni koskee tosiaan jeeppisafariretkeä, onko joku ollut sellaisella? Onko hintansa arvoinen (44€/hlö kokopäivä ei kuulosta pahalta)? Onko hirveää ryttyytystä et joka paikka kipänä retken jälkeen? Ja onko turha enää sellaiselle kun aikomus mennä opastetulle saarikierrokselle (suomalainen opastus)?

Muuta aktiviteettia olen ajatellut olevan hoponhoppoff bussi, kaapelihissillä Monte Palaceen sekä Santa Maria risteily Kolumbuksen jäljillä tai joku muu meriretki. Näistä kuulen mielelläni myös kokemuksia ja suosituksia.

5

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmxxx3

Safareista en tiedä mutta suosittelen bussilla saaren itäkärkeen ja helppo patikointi São Lourenço huipulle. Polun varressa ei ollut yhtään WC'tä.

• Pari kertaa Madeiralla käyneenä ei minullakaan ole kokemuksia jeeppisafareista, joten niistä en osaa sanoa tuon taivaallista. Sen sijaan Hop-On-Hop-Off bussit ovat ensikertalaiselle hyvä ja helppo tapa tutustua Funchaliin. Kaapelihissi on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, Santa Maria risteily samoin; tosin tuulisella säällä merisairauteen taipuvaisen lienee parasta odotella tyynempää keliä. Omalla Santa Maria risteilylläni pääsin lähietäisyydeltä todistamaan miten erään tanskalaisen turistin vatsalaukun sisältö lensi laidan yli mereen ja aluksen kannelle.

Saarikierros on hyvä valinta, myös osallistumista opastetulle levadavaellukselle kannattaa harkita.

• mad-man

Lisäisin listaan levadakävelyitä,jos kävely muuten sujuu hyvin.
      Kuluneet lenkkarit mukaan,ettei hierrä ja hieman kävelyharjoituksia ennen matkaa.
      Juutuubista voi katella ja ihastella pitkiäkin levadavideoita .

• nakkisormi

Kaapelihissilä voi mennä myös Montesta puutarhalle, missä aina kannattaa käydä. Useimmille levoidoille voi mennä paikallisbussilla.

• jeep.jep

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe