Muutto 600 km päähän tiedossa eikä taloudessamme autoa entuudestaan eikä ketään läheistä, jolta voisi autoa lainata. Aiomme palkata muutofirman, mutta haluaisimme itse kulkea henkilöautolla tuon muuttomatkan. Auton vuokraaminen itse palauttaen noutopisteeseensä kustantaisi 150-200 e bensat (n. 150 e?) matkalippu julkisilla palautus/noutomatkan. Jos taas auton haluaisi palauttaa eri pisteeseen kuin mistä noudettu, tämä kustantaa n. 200 e auton vuokrahinnan päälle (siinä ja siinä onko kannattavampaa itse palauttaa...)
Koska pienen henkilöauton vuokrauksesta tulee näköjään helposti 300-400 euron yhteiskustannukset, aloin pohtimaan, olisiko järkevämpää ostaa joku halpisauto hetken omistusta varten ja viedä sitten romuttamolle tai yrittää myydä eteenpäin. (Esim. "vikalistallinen", jolla kuukausi ajoaikaa jäljellä) En ole aiemmin omistanut autoa, joten osaisiko kukaan kertoa, minkälaiset liikennevakuutus ja autoveropommit olisi odotettavissa tässä vaihtoehdossa. Eli minkälaisiin kustannuksiin pitäisi varautua auton hankintahinnan ja bensojen lisäksi? Ideana olisi siis ostaa ajokuntoinen, mutta ei ehkä katsastuksesta läpi menevä auto, jonka hinta olisi tietysti mahdollisimman alhainen (muutamia satasia). Ja autolla olisi tarkoitus ajaa lähinnä vain tuo 600 km muuttomatka ja hankkiutua siitä sitten eroon mahdollisimman kannattavalla tavalla.
Järkevintä kyllä taitaisi olla hypätä vain kuorma-auton kyytiin, mutta 7 h ajomatka olisi vain niin paljon mukavampi tehdä omassa rauhassa ja toisaalta autossa saisi kuljetettua herkät tavarat, joita ei halua kuorma-auton tavaratilaan.
Kannattaako muuttoauton ostaminen?
mjkg
2
125
Vastaukset
- eemeliRR
200e saat auton. Ehkä ostat sen ?
- w124kuski
Sulle tulee vero ja vakuutusmaksu jonka joudut maksamaan. mutta sitten kun poistat liikennekäytöstä tai myyt tai viet paaliin niin saat maksuista osan takasin. maksat puolen vuoden vakuutuksen mutta ajatkin vaan 2vk niin saat loput takasin. Vaikee selittää. Toki pikkase vakuutusyhtiö ottaa välistä tässä. Mutta ei se kalliiksi tuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1173565Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä362111- 1472013
- 1051976
- 1211773
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161689- 851607
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2881462- 1231371
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241230