Hei! Olen autisti ja minulla on autismin lisäksi myös pakko-oireinen häiriö (F42). Voiko F42-diagnoosista päästä koskaan eroon? Jos ei, niin olen vihainen itselleni, koska stressi laukaisee minulle pakko-oireita, ja en itse pysty sille vain mitään. Lisäksi saan silloin tällöin raivokohtauksia ja lisäksi minulla on silloin tällöin aggressiivista ja haastavaa käytöstä. Pitäisikö minun aloittaa Risperidonin ja pakko-oirelääkityksen käyttäminen? Vai tuleeko minusta huumeriippuvainen?
Autismi ja pakko-oireinen häiriö
2
132
Vastaukset
- ASerakko
- Yksin olet normaali! Yksin et tarvitse terapiaa, hoitoa tai lääkettä.
- Autismiin ei ole lääkettä, mutta oireen mukaista terapiaa, ehkäisymenetelmiä ja lääkitystä on olemassa autismista riippumattomiin rinnakkaisoireisiin.
- Kun stressitaso nousee ja raivokohtaus on tulossa, sitä voi ehkäistä vetäytymällä turvalliseen paikkaan ja kertomalla läheisilleen etteivät lisää stressiä vaan jättävät rauhaan. Jos ei muuten usko sovi käsimerkki tai keltainen ja punainen kortti merkiksi stressitason noususta.
- Stressi laukaisee myös pakko-oireet. Vältä tilanteita, joissa stressitaso nousee, niin et tarvitse lääkkeitä. Stressiin myös ennalta ehkäiseviä lääkkeitä, joita voi ottaa tarpeen vaatiessa, jolloin ei tarvitse kantaa huolta huumeriippuvuudesta.
- Attwood on todennut, kun autisti menee yksin omaan huoneeseensa, hän lakkaa olemasta autisti. - lkjhgfdfghjk
Hyvä toi viimeinen lause.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881537
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101410- 851344
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69941
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255930Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18885- 34856