Asioista pitäisi voida olla eri mieltä sivistyneellä tavalla. Valitettavasti Suomi on yleensä aina eri mieltä, mutta sivistyksen kanssa on yleensä niin ja näin. Enimmäkseen näin. Se tarkoittaa erimieltä olemista erittäin lannanhajuisella tavalla.
Nyt kun Suomi tuntee olevansa suuren lännen kaikki turvaavassa suojeluksessa, on idänsuhteetkin päästetty rappiolle. Suomessa uskotaan yleisesti, että kaikki mitä lännessä julki tuodaan on totta ja valhe tulee vain ja ainoastaan idästä.
Vieraanvaraisuudella on joskus ymmärretty sitä, että ihmistä, joka saapuu vierailulle pidetään arvossa ja hänelle tarjotaan ainakin kahvia ja pullaa. Nykypäivänä tämä vanha perinne on kadonnut. Sen sijaan vierailijaan suhtaudutaan kuin rikolliseen, jonka epäillään tulleen varastamaan isäntäväen pöytähopeat. Eikä tässä vielä kaikki: vierasta ryhdytään kasvattamaan. Häntä ryhdytään ripittämään ja tölvimään ja hänen sanomisistaan etsitään asiavirheitä, edes älyämättä kysyä, mitä vieras tarkoitti sanomisellaan, joka ylitti isäntäväen käsityskyvyn.
Poliittisessa kentässä tämä lannanhajuinen käsitys vieraasta kulminoituu oikeistoon. Juuri oikeisto katsoo, että läntinen kapitalismi on ainoa oikea sivistyksen ja totuuden lähde. Vieraalla ei kapitalistisen käsityksen mukaan voi olla muita tarkoitusperiä kuin isäntäväen kalleuksien varastamispyrkimykset.
Kapitalistinen media seuraa luonnollisesti omistajansa käsitystä aina tapakouluttajia myöten. Ei niin kutsuttua uutista, etteikö joku porvarillinen tapakouluttajakin arvioisi miltä vieras näytti, tekikö fiksun vaikutelman, miten oli pukeutunut, haisiko, puhuiko vakuuttavasti vai pälyilikö hermostuneesti ympärilleen. Tapakouluttajan puuttuessa häntä tuuraamaan laitetaan yleensä pääkirjoitustoimittaja, kiihkeä naisasianainen tai muu ylimmän totuuden haltija.
Lannanhajuinen vieraanvaraisuus
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047