Erilainen laskeutuminen

hauska.lasku

24

466

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkzzkkzkzk

      Niin mitä erilaista tuossa oli? Ei ehkä kaikista pehmein lasku mutta tuulisissa olosuhteissa kone yleensä istutetaan kiitorataan vähän reippaammalla kädellä. Käsivaralla kuvatessa kamera tärähtää liki laskussa kuin laskussa.

      • Hohhoijakkaa

        Vähän turbulenttia, ei sen kummoisempaa ja kun koneessa ei ole teliä se tulee hieman terävästi laskussa helposti.
        Kikottimia tai pissiksiä tuntui kuitenkin jännittävän melusta päätellen.


    • kuntuuleepomppaa

      Aloittaja ja videon kuvannut eivät ilmeisesti montaa kertaa ole lentokoneella matkustaneet.

      • kyydissä.ollut

        Paluulento (eli AY946) tuolla koneella ei lähtenyt enää aikataulun mukaisesti. Kuvaa jotain mitä kameralla ei voi kertoa.


    • slslslssnsnsms

      Kai soitettiin iltapuluun että kuolema oli todella lähellä? Muutamia vuosia sitten ruotsalainen toimittaja lensi turkuun. Kone teki ylösvedon juuri ennen laskeutumista ja toimittaja raportoi että kone oli lähellä putoamista, saivat oikaistua juuri ennen puiden latvoja. No niin, laskussa kyllä mennään tosi matalalle yleensä....

      • kyydissä.ollut

        Sen verran on tultua istuttua bussikuskien kyydissä, että tietää mikä on normaaalia ja epänormaalia. Aistimukset ja matkustamohenkilökunnan käytös ja kuulutukset antavat hyvän kuvan lennosta (tarvittaessa nauhoitteet löytyvät). Turhaan täällä spekuloida. Tapahtunut mikä tapahtunut, mutta turvallisesti kohteessa ja
        herne pois nenästä.
        Yksi erilainen kokemus lentämisestä ja hauskaa oli, jokainen lento on yksilöllinen ammattilaisten käsissä.


      • kaapelinjakaja
        kyydissä.ollut kirjoitti:

        Sen verran on tultua istuttua bussikuskien kyydissä, että tietää mikä on normaaalia ja epänormaalia. Aistimukset ja matkustamohenkilökunnan käytös ja kuulutukset antavat hyvän kuvan lennosta (tarvittaessa nauhoitteet löytyvät). Turhaan täällä spekuloida. Tapahtunut mikä tapahtunut, mutta turvallisesti kohteessa ja
        herne pois nenästä.
        Yksi erilainen kokemus lentämisestä ja hauskaa oli, jokainen lento on yksilöllinen ammattilaisten käsissä.

        noh, koita "kyydissä ollut" reppana joskus päästä muuallekin kun Reisisadamiin paskat housussa.


    • Kokenutmatkustaja

      Hui kauheeta! En ikinä lennä enää finnairilla! Oliko kone niin huonosti huollettu että se ei totellut lentäjien ohjausta? Tälläistä ei tapahdu muilla yhtiöillä! Ihme jos kukaan ei loukkaantunut rysäyksessä, miten uskaltavat lentää takaisin?????

    • hauska.lasku

      Kyllä me naurettiin (aika humalassa) kun isännältä pääsi pieru ja samalla kaatui konjakkilasi syliin.

      • hauska.lasku

        hauska.lasku nimimerkkiä käyttää useampi kuin yksi. Pääasia, että hauskaa.


    • eipä.muuta

      Jos itse olisin laskun kapteeni saattaisin valoittaa matkustajille laskeutumiseen vaikuttavia haastavia olosuhteita ja saaden näin luottamuksen lentämisen ihmeelliseen maailmaan.

      • slslsmddmd

        Sivutuuli on laskussa on normaali olosuhde. Ei siinä ole mitään erikoista. Jos siitä pitäisi erikseen matkustajia informoida, tulisi onnibussin kuljettajankin kertoa helmikuussa joka pysäkin jälkeen että tie voi olla liukas ja bussi saattaa luistella pysäkille tultaessa.


      • kaunis.kesä

        Paluulento oli noin 3,5 tuntia myöhässä jostain syystä. Muut koneet nousivat kyllä kentältä. Tekninen vika?


    • YksiTapahtuma

      Tuo on aivan normaalia kun on sivutuuli niin voi olla pompuinen lasku.

      Kerron tapauksen joka tapahtui -90 luvun alussa Lufthansan lennolla Berliinistä Amsterdamiin. Kun olimme laskeutumassa Damiin ja kone oli jo hyvin lähellä maata lähes puiden latvojen tasolla. Kone vedettiin niin jyrkästi ylös että happinaamarit putosivat esiin, sitä ylösvetoa kesti varmaan useamman minuutin tai siltä ainakin tuntui. Vieressäni istuneella mieheltä alkoi nenästä valumaan verta. Kun kone lopulta tasaantui vaakalentoon kapteeni kuulutti rauhallisella äänellä anteeksi pyydellen pienkoneen tulleen suoraan laskeutumislinjalle.
      Edellinen tapaus ei kuitenkaan tuonut minkäänlaista lentopelkoa.

    • YksiTapahtuma

      Kannatti muuten olla aivan järjettömässä pillerihumalassa, muuten olisi pelottanut.

      • YksiTapahtuma

        Typerys!


    • ldeldllddl

      Videosta ei pysty päättelemään kuinka kova lasku oli jos oli ollenkaan. Käsivaralla kuvattuna pienikin töyssi heilauttaa kameraa tuntuvasti. Itse kuvasin erään laskun joka oli ihan nätti ja pehmeä. Videoon tuli kuitenkin iso "töyssy" kohdassa missä laskutelineet ottivat radasta kiinni.

    • 2400

      Olitko ensimmäistä kertaa lentäen? Don't worry, ihan peruslaskeutuminen 😊

    • renkaat.laskutelineet

      Eipä tuo ihan peruslaskulta näyttänyt. Jos jokainen laskeutuminen olisi tuollainen, lentokoneet loppuisivat kesken.

      • Ei_filmillä

        Katsoin uudelleen ja edelleen siinä ei huomannut mitään ihmeellistä, muuta kuin kamera ei pysynyt koko kuvaamisen aikana vakaana eikä kikottamisen läpi kuulunut mitään erityistä tömäystä kovasta laskusta.
        Jos kone hieman heiluu, niin se on ihan normaalia tuulien takia, kokemuksen myötä sitten oppii milloin meni nätisti ja milloin ei. Ja kun sitä kokemusta on pidemmältä ajalta, eli aikaan ennen kännykkäkameroita ja juutuupeja.


      • kännisenreissulla
        Ei_filmillä kirjoitti:

        Katsoin uudelleen ja edelleen siinä ei huomannut mitään ihmeellistä, muuta kuin kamera ei pysynyt koko kuvaamisen aikana vakaana eikä kikottamisen läpi kuulunut mitään erityistä tömäystä kovasta laskusta.
        Jos kone hieman heiluu, niin se on ihan normaalia tuulien takia, kokemuksen myötä sitten oppii milloin meni nätisti ja milloin ei. Ja kun sitä kokemusta on pidemmältä ajalta, eli aikaan ennen kännykkäkameroita ja juutuupeja.

        Kuvaajalla ilmeisesti sen verta promillea päällä että kamerakin vispaa kädessä.


      • monta

        Jos koneet joutuu makaamaan kentällä tuntikausia laskun jälkeen tarkastuksessa ei se ole bisneksen kannalta hyvä. Tiettävästi koneet tienaavat kun ne ovat ilmassa kuljettamassa matkustajia. Sattuuhan sitä kun olosuhteet ovat ennalta arvaamattomia.
        Lennosta voipi kysyä itse Finnairilta jos kommentoivat.


      • KysyVaan
        monta kirjoitti:

        Jos koneet joutuu makaamaan kentällä tuntikausia laskun jälkeen tarkastuksessa ei se ole bisneksen kannalta hyvä. Tiettävästi koneet tienaavat kun ne ovat ilmassa kuljettamassa matkustajia. Sattuuhan sitä kun olosuhteet ovat ennalta arvaamattomia.
        Lennosta voipi kysyä itse Finnairilta jos kommentoivat.

        Kysy sitten, ennen kuin teorisoit syytä. Ja joskus tulee ylläreitä, vaikka olisi huolellinen ja kone täynnä automatiikkaa.


    • monta

      Älä sinä puhu sontaa. Oletko koskaan edes lentänyt?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe