Jos oma opiskelupaikka on toisella paikkakunnalla ja koti ja puoliso on toisella paikkakunnalla. Opiskelu kestää neljä vuotta. Sattuneista syistä minä olisin se, joka joutuu matkustaa. Kuinka kauan tällaista jaksaa - jaksaako sitä tosiaan sen neljä vuotta? Ja jos reissaamiseen kyllästyy, niin miten suhteelle käy? Opiskelu on ammattikorkeassa ja ilmeisesti vaatii aika paljon panostusta vapaa-ajallakin.
Kuinka kauan jaksaa matkustaa joka viikonloppu?
4
242
Vastaukset
- Ex-Amk
Viimeisenä opiskeluvuonna ei paljoa kontaktiopetusta tule olemaan. Lähinnä opinnäytetyöhön liittyviä juttuja, joten lähde 3 1 -mallista ajatuksissasi liikkeelle...
- tsemppiä
Riippuu paljon siitäkin, miten ison ajatuksen ja asian haluat matkustamisesta nostaa. Tietynlainen suhtautuminen/ hyväksyminen voi säästää puoli stressiä. Henkilökohtaista kuitenkin tuo, mitä jaksaa.
- daaaya
Kaksi vuotta oon matkustanut 450 km, joka 2. tai joka 3. viikko. Välillä pitää olla päiviä vaan töistä pois. Onnistuu, mutta opinnot kärsii. Toisaalta en parisuhdettakaan heittäisi hukkaan, koska kyl elämässä pitää olla muutakin.
- Positiivisempaaasennetta
Jos jo nyt tuolla asenteella, niin ei onnistu. Sun täytyy uskoa ja luottaa suhteeseenne, että se kestää sen opiskelun ja reissaamisenkin, osata pitää yhteyttä yllä reissunkin päällä ja nykyisin opiskellaan aika paljon etänä, joten ihan turha murehtia mitään ennakkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903285
- 883053
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191852- 301787
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341399- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319