Meillä on kohta 5kk vanha pentu, on oppinut sisäsiistiksi ja muutenkin kaikki mennyt hyvin. Ainoa ongelma on lenkillä oudot ihmiset, pentu ensin murahtelee ja jos ihminen menee ohi niin menee uteliaana perään, mutta jos yrittää lähestyä pentua niin pentu pakittaa pois päin ja pelkää. miten kannattaa tilanteessa toimia?
Olen tähän asti itse ollut tilanteessa rauhallinen ja pyytänyt antamaan näiden ihmisten pennulle makupaloja, niillä pennun kyllä saa tykö, mutta arastelee edelleen ihmisten kosketusta. Onko väärä tapa toimia ja palkitsenko periaatteessa tuolla tavoin koiran pelokasta käytöstä?
Pentu ottaa toiset koirat rohkeammin vastaan ja ei oikeastaan pelkää liikenteen meteliä. varmasti osa syy tuohon käytökseen on se että asutaan tosi syrjässä, missä ei paljon ihmisiä näe ja siksi ollaan useasti viikossa menty kaupungille kiertelemään. Tutut ihmiset moikkaa heti lenkillä ja tulee silitettäväksi, mutta varsinkin jos joukko ihmisiä tulee kohti niin jännittää.
pennun sosiaallistaminen
kkkkkaaaaarrrrrrr
1
140
Vastaukset
- Latlatti
Antakaa pennun ottaa ensi kontakti ihmisiin sekä koiriin ja myös tilaa väistää. Arkuutta ruokkii liikaa,liian nopeasti-tyyli. Palkkio vasta kun on rennosti ja itse ottanut kontaktin. Meillä auttoi pidempi liina aluksi jolloin sai itse säädellä etäisyyttä sekä kehittää omaa motoriikkaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041781
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421514
- 991445
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751148- 691031
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään171009Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181005