Käykö tyllimekko hautajaisiin

Gjkgfjkbl

Hautajaiset on tulossa ja kaapissa olisi musta mekko, jossa musta trikookangas ja sen päällä musta tyllimäinen verkkokangas. Muuten mekko on polvimittainen, pienellä kaula-aukolla, sekä lyhyillä hihoilla. Onko sopiva hautajaisiin?

6

683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkettää

mikä sun suhde vainajaan?jos läheisin niin tottakai,jos ei niin ei ole kunnioittavaa vainajaa ja muita kohtaan keikistellä jos ei istu polvet ristissä.meen itse sopivalla tavalla mutten minihameessa,siis surevana henkilönä ja ei sitä itseään halua arkkuun kuin tyylikkäässä mekossa,,,trikookangas ei ole kyllä juhliin sopiva!!!!

• Gjkgfjkbl

Etkö osaa lukea? Aloitusviestissä sanoin, että mekko on polvimittainen.

• OsaaSuruusi

Kuulostaa täysin sopivalle hautajaisiin. Jos epäröit somisteiden ja meikin suhteen niin kannattaa pitää vaikka liian asiallisena. Kannattaa myös tarkistaa löytyykö sopivat kengät, kun haustaus tapahtuu kumminkin ulkona ja joutuu kävelemään jonkin verran. Tiedän ettet ole mikään lapsi joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan mutta kun suree niin voi unohtaa itsestäänkinselviä asioita.

• kymmeniähautajaisia

Minulla oli viime hautajaisissa polvimittainen tyllihame (siis se hame on sitä tyllikangasta useassa kerroksessa alushame), maiharit ja musta neulepaita. Sitä edellisissä oli musta polvimittainen vekkihame, maiharit, neule ja nahkatakki.

Ei hautajaisiin mennä puvuilla koreilemaan, eli siisti musta vaatetus on aina hyvä valinta sinne. Siistillä tarkoitan vähän kaikkea muuta kuin esim. mustia collegehousuja/verkkareita tai paljettipaitoja, jotka muutoin ovat ok juhliin, mutteivat "kimaltelevuutensa" takia ehkä ihan hautajaisiin. Pieni määrä paljetteja tyyliin kauluksessa ei kyllä minua haittaisi kuitenkaan.

Yksissä hautajaisissa eräs kantajista oli punamustassa tuulitakissa (=esimerkki tyylittömyydestä) ja toisissa eräällä täti-ihmisellä oli päällään oranssi poncho (=esimerkki tilannetajuttomuudesta) eli kun tuollaisiin ylilyönteihin ei sorru, kaikki lienee menee hyvin.

Toki voi vähän myös miettiä, millaisia ihmisiä muu hautajaisporukka on: jos ollaan yleisesti ottaen "vähän sinne päin, ei se ole niin tarkkaa", niin sitten käy ns. rennompikin huolittelu, mutta jos koko suruväki on pilkuntarkkaa etiketinnussijaa, niin kannattaa ehkä panostaa todella tarkasti omaankin asuun, ettei kukaan paikallaolija katso aiheelliseksi pahastua.. Omasta mielestäni hautajaisissa ei kuitenkaan ole ideana ne vaatteet, vaan vainajan muistaminen. Musta arkivaatetuskin käynee. Olen nähnyt aika monet hautajaiset (varmaan kymmenet?) jo, eikä se ole koskaan ollut vaatetuksen suhteen niin pikkutarkkaa, kuin netissä annetaan ymmärtää.

Osanotto suruun vielä lopuksi! <3

• Marleena1980

Mun mielestä ei käy.Siistit mustat vaatteet.

• Marleena1980

Ei sovi .Parempi puku on yksinkertainen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe