Gdanskista Zakopaneen

zako1

Hei, ajattelemme syysmatkaa Zakopaneen. Junamatkahan on pitkä mutta miten tilataan junalippu ja makuuvaunupaikka? Olen yrittänyt etsiä mutta ei ole onnistunut.
Kiitos jos joku voisi auttaa:

8

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilaus/osto onnistuu tämän sivuston välityksellä: http://www.intercity.pl/en/ - joko rekisteröinnin jälkeen tai ilman.

Suora yhteys on olemassa, lähtö Gdanskista klo 21:50, tulo Zakopaneen klo 11:39, junassa kolmen hengen hyttejä. Kieltämättä ajallisesti pitkä matka. Itse olen kokeillut paria muutakin vaihtoehtoa.
      1. Päiväjunalla Gdanskista Poznaniin, iltapäivä Poznanissa ja sitten yöjunalla Poznanista Zakopaneen seuraavasti: Poznan klo 23:34 lähtö, tulo Zakopaneen klo 8:43. Makuuvaunussa niin ikään 3:n hengen osastoja.
      2. Päiväjunalla Gdanskista Varsovaan ja sitten yöjunalla Varsova klo 21:10, perillä Zakopanessa jo klo 6:23. Kolmen ja neljän hengen makuuhyttejä.

Suorassa yhteydessä ei toki mitään vikaa ole, itse vain en tykkää istua samassa hytissä liian pitkään.

Lippujen myynti alkaa 30 päivää ennen matkaa ja silloin heti kannatta nämä liput ostaa. Kahdesta syystä. Ns. varhaislippu on edullisempi ja lisäksi makuuhyttejä on vain hyvin rajallinen määrä.

• Krakow

Ota POL lentoyhtion kautta lento.,Noin tunti ja ei maksa paljon. Käytin travellink matkasivustoa.

• zako1

Kiitos infosta

• Joujoox

Tyhmä kysymys mut jos on menossa pelkästään Zakopaneen niin eikös kannattais lentää eka Krakowaan?

• Muutamavuosisitten

Niin minunkin mielestäni olisi kätevämpää. Itse menimme Krakowasta bussilla Zakopaneen. Mutta tietty jos haluaa vain Turusta lentää Gdanskiin, junalla sieltä sitten jatko, aika pitkä on kyllä päivä !

• Joulukuussa tulee voimaan uusi juna-aikataulu ja näyttäisi siltä, että yöjuna Zakopaneen tulee kulkemaan selvästi nopeammin (osittain eri reittiä).

Tässä uusi aikataulu, voimassa alk. 13.12.2016:

Gdynia 20:12
      Sopot 20:21
      Gdansk Wrzeszcz 20:31
      Gdansk Gl. 20.38 (päärautatieasema)
      ...
      Malbork 21:12
      ...
      Warszawa Centralna 0:19
      ...
      Częstochowa 2:31
      ...
      Kraków 3:58
      ...
      Zakopane 8:02

Ikävä kyllä mainitun junan tämänhetkisistä tiedoista ei löydy mitään vahvistusta makuuvaunujen mukanaolosta. Vasta seuraavan junan vaunujen joukosta löytyy makuuvaunutkin. Se toinen juna kulkee kuitenkin vain Krakovaan asti, joten siellä joutuu vaihtamaan toiseen junaan tai bussiin. Mainittu myöhempi Gdynia - Krakova yöjuna lähtee Gdanskista klo 23:32 ja saapuu Krakovaan klo 8:05 (pidempi reitti).

• Voin vahvistaa, että joulukuusta lähtien (11.12.2016 alkaen) junaan Gdyniasta ja Gdanskista Zakopaneen myydään myös makuupaikkoja. Sekä paremmat ("sypialny") että yksinkertaisemmat ("kuszetka") vaunut kulkevat Zakopaneen asti. Lopullinen aikataulu: lähtö Gdanskista klo 19:49, tulo Zakopaneen klo 7:51.

• Minä kävin Krakovan reissulla hotellin taksimersulla Zakopanessa, todella hyvä tie alusta loppuun, tosin loppupäässä matka hidastui. Piti vaihtaa kohdetta, koska Auswitziin ei päässyt Paavin vierailun johdosta. No näin Paavin samalla reissulla, nuorisoa oli todella paljon ympäri Maailmaa. Krakova on halpa ja kiva kohde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe