Naisen kanssa asuminen...helpompaa?

ainayksinasuvaM

Kaiken järjen mukaan yhdessä on helpompaa asua. Kuluthan ovat laskennallisesti huomattavasti pienemmät nokkaa kohti ja kotityötkin voi jakaa kahdelle. Rahaa siis jää enemmän, eikä aikaakaan mene niin paljon tylsiin arjen rutiineihin.

Mutta.

Jokainen, siis aivan jokainen, naisen kanssa asuva ystäväni on raportoinut päinvastaista. Rahan kanssa onkin tiukempaa, ja aikaa erilaisiin kodin töihin menee moninkertaisesti enemmän.

Nyt ei siis puhuta kotoa isin ja äidin hoivista muuttaneista poikasista vaan ihan aikuisista miehistä jotka ovat hoitaneet kaiken itse.

Samanaikaisesti naiset raportoivat että miehet ovat laiskoja ja saamattomia. Osa varmasti onkin, mutta ei varmastikaan enemmistö joka siis käyttää enemmän aikaa ja rahaa tilanteessa jossa periaatteessa kumpaakin luulisi kuluvan vähemmän (!!!).

Selitys?

104

1651

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi jos se on femakko akka joka luulee että naisen ei tarvi tehä mitään koska se on naista alentavaa ja täten poliittisesti epäkorrektia..

• Ex----------PUA

Samoin itsenäinen vahva nainen luonnollisesti haluaa elää miehen rahoilla.

Kaverini feministinainen (nykyinen vaimo) esim. piti omat rahansa ja yhteiset rahat. Jälkimmäiset olivat miehen.

Neuvoin monta kertaa suoraan tai epäsuoraan häntä jättämään sen muijan.

Jännä nähdä mitä tapahtuu jos niille tosiaan tulee avioero, silloin nähdään feministin ihanuus.

• OrpoTunari

Hihii just noin.

Olen asunut kahden naisen kanssa.

Ekan kanssa riitti rahat ja jäi paljon aikaa tehdä kaikkea sekä harrastaa. Tähän suhteeseen hyppäsi ulkopuolisia.

Tokan kanssa asuessa akka säästi raivolla omalle tilille ja naukui koko ajan lisää palvelua sekä minun rahaa. Se käytti kotitöistä valittamiseen enemmän aikaa kuin kotitöihin ;) Lähti kun ei saanut tarpeeksi tapeltua itselleen rahaa & palvelua.

• Feminismi on saanu ne 2 hernettä kanojen päässä ihan sekasin. :D

Kumminki oottavat että miehet tekee "miehiset työt".. Ite eivät kuitenkaan halua pyykätä ja kokata koska kokevat sen nöyryyttävänä...

Yrittävät opettaa poikalapset palvelemaan naisia... Tekemään kaikki saatanan työt..

• OrpoTunari kirjoitti:

Hihii just noin.

Olen asunut kahden naisen kanssa.

Ekan kanssa riitti rahat ja jäi paljon aikaa tehdä kaikkea sekä harrastaa. Tähän suhteeseen hyppäsi ulkopuolisia.

Tokan kanssa asuessa akka säästi raivolla omalle tilille ja naukui koko ajan lisää palvelua sekä minun rahaa. Se käytti kotitöistä valittamiseen enemmän aikaa kuin kotitöihin ;) Lähti kun ei saanut tarpeeksi tapeltua itselleen rahaa & palvelua.

Mie en ainakaan mee naimisiin kenenkään kanssa..

Sen verran kuullu noita kauhutarinoita jossa miestä nöyryytetään ihan lainvoimalla.. :D

• S24.nFemakotRy

Tuo on hyvin yleistä ja kiinnostava dilemma miten kaksin asuminen on lopulta tiukempaa rahallisesti, kun yksin asuminen? Parisuhteelliset on lähes aina tiukilla, mutta sinkut elävät jopa ylellisesti. Kertoo mielestäni sen, että suhteessa haetaan toista elättäjää. Toinen kerää valtion tuet ja toinen tekee töitä lopulta kahden edestä. Kohta tulee lapsikin, niin kolmen edestä. Helppo päätellä kumpiko on se sukupuoli joka siivellä elää.

• Empä tiedä, meillä ainakin on kummallakin enemmän rahaa mitä sinkkuna. lapsien myötä rahanmeno vasta kasvanut hiukan. Muuten sitä on ollut "ruhtinaallisesti" kaikkien kulujen jälkeen. :)

Siivoaminen, no enpä tiedä tuotakaan kun minä pääasiassa olen se joka siivoaa ja tekee kaikki kotihommat. Prosentuaalisesti 95% minä ja 5% mies.

• Niin ja eniten rahaa kuluu ruokaan.

• sdsdssd

oot köyhä.

• sdsdssd kirjoitti:

oot köyhä.

Kotiäitinä varmaan olenkin käyhyysrajan alapuolella. :)

Muuten taas en koe olevani yhtään köyhä. Mulla on kaikkea mitä tarvitsen.

• sönkkö kirjoitti:

Kotiäitinä varmaan olenkin käyhyysrajan alapuolella. :)

Muuten taas en koe olevani yhtään köyhä. Mulla on kaikkea mitä tarvitsen.

Köyhyysrajan siis...perintönikin olen luvannut antaa hengissä olevalle vanhemmalle tai lapsilleni kun se aika koittaa. Joten nekään ei tule mua rikastuttamaan. :)

Ja tiedätkö mitä, en koe jääväni mistään silti paitsi. Muutenkin olen rahani laittanut aina omaan ja perheen käyttöön. Mä pärjään vähällä, joten annan mielummin sitä rahaa niille jäsenille, jotka sitä enempi tarvitsee kuin minä. Oma perhe tai vanhemmat perheenjäseninä siis. :)

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Köyhyysrajan siis...perintönikin olen luvannut antaa hengissä olevalle vanhemmalle tai lapsilleni kun se aika koittaa. Joten nekään ei tule mua rikastuttamaan. :)

Ja tiedätkö mitä, en koe jääväni mistään silti paitsi. Muutenkin olen rahani laittanut aina omaan ja perheen käyttöön. Mä pärjään vähällä, joten annan mielummin sitä rahaa niille jäsenille, jotka sitä enempi tarvitsee kuin minä. Oma perhe tai vanhemmat perheenjäseninä siis. :)

Sulla näyttäsi olevan vähän samansuuntainen suhtautuminen rahaan kuin mullakin. :)

En ymmärrä, mihin ne ihmiset sen rahansa tarvitsevat joille ei koskaan riitä mikään, kun mulle riittää paremmin kuin hyvin se vähäkin raha kaikkeen mikä mulle on tärkeää.

Tai no, olen minä katsellut vierestä, kun yksi perhe rakentaa jo varmaan kymmenennettä vuotta valtavaa talolinnaa itselleen. Näyttää aika ikävältäkin heidän touhunsa välillä, painostamista rakennusprojektiin, työttömyyttä, sairastamista, rakentaminen seisoo, "rahattomuutta".. Joskus mietin, että tuleekohan ero sitten kun talo on joskus valmis, matka on tehty. Toisaalta, näyttävät ainakin suurimman osan ajasta tulevan toimeen keskenään ainakin muiden aikana. Mutta haaveensa kaikilla. Minusta ei olisi tuohon. Mulle riittää, että mulla on hyvä olla, ja se toteutuu onneksi aika vähällä. :)

• atännä kirjoitti:

Sulla näyttäsi olevan vähän samansuuntainen suhtautuminen rahaan kuin mullakin. :)

En ymmärrä, mihin ne ihmiset sen rahansa tarvitsevat joille ei koskaan riitä mikään, kun mulle riittää paremmin kuin hyvin se vähäkin raha kaikkeen mikä mulle on tärkeää.

Tai no, olen minä katsellut vierestä, kun yksi perhe rakentaa jo varmaan kymmenennettä vuotta valtavaa talolinnaa itselleen. Näyttää aika ikävältäkin heidän touhunsa välillä, painostamista rakennusprojektiin, työttömyyttä, sairastamista, rakentaminen seisoo, "rahattomuutta".. Joskus mietin, että tuleekohan ero sitten kun talo on joskus valmis, matka on tehty. Toisaalta, näyttävät ainakin suurimman osan ajasta tulevan toimeen keskenään ainakin muiden aikana. Mutta haaveensa kaikilla. Minusta ei olisi tuohon. Mulle riittää, että mulla on hyvä olla, ja se toteutuu onneksi aika vähällä. :)

Joo, aika pienellä ihminen oikeasti tulee toimeen, kun luopuu siitä haluan kaikenlaista ajatuksesta. Jos sellaista on koskaan ollutkaan, kun haluan kaikenlaista buumi. :)

Meilläkin on tuo taloprojekti ottanut neljättä vuotta. On kuitenkin saatu tehtyä kaikki ilman lainaa, sillä rahalla mitä tileiltä löytyy ja töistä tulee. Samaan aikaan kuitenkin asuttu muualla, kuin projektikohteessa ja kustannettu 2 asuntoa. Mutta ei ole rahallisesti tiukkaa ollut missään vaiheessa. Kaikki on saatu ostettua mitä on oikeasti tarvittu. Semmosta rahattomuutta ei ole päässyt syntymään edes tuon projektin aikana kertaakaan. Eikä tilitkään ole kuivuneet tyhjiksi. Kumpikin on kyllä laittanut kaikki rahansa kiinni yhteiseen elämiseen, kaikki on kustannettu yhteisinä menoina. Mutta se on toki tehnyt sen, että ei ole voinut tehdä kaikkea hetkessä valmiiksi, kun on töissä pitänyt käydä ja samaan aikaan tienata ja vahtia miten säästöt riittää. Jos olisi ottanut huikean lainan remonttiin, se olisi varmaan jo tehty nopeammin valmiiksi, eikä olisi tarvinut miettiä resursseja venymisenä joka paikkaan. :)

Kaikenlainen turhan haaliminen vaan on pistetty jäihin ja harrastukset on ilmaisia, kuitenkin on saatu tehdä mitä on mielittykin. Ehkä se on kiinni siitä mihin järjestykseen asiat laittaa ja siten ne rahat saa riittämään?

Kyllähän monet kokee tuollaiset remontit välienkiristäjinä, kun aika ja raha menee tiukalle. Monesti perhekin vielä kasvaa siinä samalla. Meilläkin välillä väsy iskenyt, mutta vain tekemisen paljouteen ei toisiimme. :)

• sönkkö kirjoitti:

Joo, aika pienellä ihminen oikeasti tulee toimeen, kun luopuu siitä haluan kaikenlaista ajatuksesta. Jos sellaista on koskaan ollutkaan, kun haluan kaikenlaista buumi. :)

Meilläkin on tuo taloprojekti ottanut neljättä vuotta. On kuitenkin saatu tehtyä kaikki ilman lainaa, sillä rahalla mitä tileiltä löytyy ja töistä tulee. Samaan aikaan kuitenkin asuttu muualla, kuin projektikohteessa ja kustannettu 2 asuntoa. Mutta ei ole rahallisesti tiukkaa ollut missään vaiheessa. Kaikki on saatu ostettua mitä on oikeasti tarvittu. Semmosta rahattomuutta ei ole päässyt syntymään edes tuon projektin aikana kertaakaan. Eikä tilitkään ole kuivuneet tyhjiksi. Kumpikin on kyllä laittanut kaikki rahansa kiinni yhteiseen elämiseen, kaikki on kustannettu yhteisinä menoina. Mutta se on toki tehnyt sen, että ei ole voinut tehdä kaikkea hetkessä valmiiksi, kun on töissä pitänyt käydä ja samaan aikaan tienata ja vahtia miten säästöt riittää. Jos olisi ottanut huikean lainan remonttiin, se olisi varmaan jo tehty nopeammin valmiiksi, eikä olisi tarvinut miettiä resursseja venymisenä joka paikkaan. :)

Kaikenlainen turhan haaliminen vaan on pistetty jäihin ja harrastukset on ilmaisia, kuitenkin on saatu tehdä mitä on mielittykin. Ehkä se on kiinni siitä mihin järjestykseen asiat laittaa ja siten ne rahat saa riittämään?

Kyllähän monet kokee tuollaiset remontit välienkiristäjinä, kun aika ja raha menee tiukalle. Monesti perhekin vielä kasvaa siinä samalla. Meilläkin välillä väsy iskenyt, mutta vain tekemisen paljouteen ei toisiimme. :)

Mä olen vielä tässä saanut olla kotonakin sen jemmarahan turvin. Jos ei semmoista olisi olemassa, niin olisi pitänyt mennä jo sukkelaan töihin äitiyspäivärahan jälkeen. Mutta näin saa lapset olla vähän pidempään kotona hoidossa ja päästään asettumaan uuteen asuinpaikkaan ja seutuun, pääsen katselemaan töitä itselleni rauhassa. Ensi vuonna sitten alkaa se monen perheen normirumba, vanhemmat töissä lapset hoidossa. :)

Mietin vaan mitä sitä isona tekisi työkseen. :)

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Kuulostaa ihan järkevältä tuo teidän touhu.

Mua aina hirvittää, kun ihmiset ottavat valtavia lainoja, ja laskevat niiden takaisin maksun ihan hilkulle. Yksikin työkaveri aikoinaan oli laskenut asuntolainansa sen varaan, että tekee joka vkl ylitöitä. Firma teki sitten konkurssin, en tiedä miten kaverin kävi. Toisaalta taas jotkut ottavat sen 300 000 velkaa unelmataloonsa ajatuksena, etteivät koskaan edes maksa sitä kokonaan takaisin. Pankki saa sitten omansa, kun kuolevat.

Minä yksineläjänä pidän ajatuksesta, että voin tehdä radikaalejakin muutoksia elämässäni nopeastikin. Siksi en halua sitoa itseäni lainoihin. Ihmiseen sitten, noh, se laittaa aina joustamaan vähän eri mielialalla, kunhan pysytään sopivissa rajoissa :)

• atännä kirjoitti:

Kuulostaa ihan järkevältä tuo teidän touhu.

Mua aina hirvittää, kun ihmiset ottavat valtavia lainoja, ja laskevat niiden takaisin maksun ihan hilkulle. Yksikin työkaveri aikoinaan oli laskenut asuntolainansa sen varaan, että tekee joka vkl ylitöitä. Firma teki sitten konkurssin, en tiedä miten kaverin kävi. Toisaalta taas jotkut ottavat sen 300 000 velkaa unelmataloonsa ajatuksena, etteivät koskaan edes maksa sitä kokonaan takaisin. Pankki saa sitten omansa, kun kuolevat.

Minä yksineläjänä pidän ajatuksesta, että voin tehdä radikaalejakin muutoksia elämässäni nopeastikin. Siksi en halua sitoa itseäni lainoihin. Ihmiseen sitten, noh, se laittaa aina joustamaan vähän eri mielialalla, kunhan pysytään sopivissa rajoissa :)

Sitä rahaa kun yhdessä vaiheessa sai aika helpolla pankeista. En tiedä kuinka helpolla nyt tällä hetkellä saa. Ainakin ihmiset tuntuisi pikkasen enemmän harkitsevan asuntovelkaakin, kun on tätä jatkuvaa irtisanomista ja lakkautuksia.

Ei koskaan kannattais laskea liian tiukille, ja olettaa että on kaiken aikaa kykenevä vetämään täysillä. Mä olen aina alskenut kaikki niin, että pystyn selviämään niistä vaikka työttömänä tai vuodepotilaana. Eli sittenkin, kun se pahin mahdollinen tapahtuu ja rahan tulo katkeaa. Viimeisenä takaporttina se, että lainan määrä on sellainen ettei sen peittoaminen omaisuuden myynnillä ole mikään tuska, jolloin ei ainakaan jäisi koskaan velkaa tyhjästä. Vaikkei voittoa saisikaan. Eli velkakohteen myymisellä saisi kuitatuksi velat ja pääsisi silleen vielä kuiville uppoamatta mukana. :)

Harvoin nyt velallalla hankitusta voittoa saakaan, korkojen jälkeen kun laskee.

Mulla yksi sukulainen on myös ottanut semmoisen 60-vuoden lainan ja kaikkeen kivaa talon ohessa lainaa. Hirvittää ajatella, että millä kaiken maksavat, vaikkei se nyt mulle kuulukaan. Käyvät leipäjonossa hakemassa ruokaa itselleen ja lapsilleen, että saavat sillä vähän palkkojaan venytettyä...ei sekään nyt ihan reilua ole. :(

Kun siellä jonossa on niitäkin, joilla ei oikeasti ole mikään elintaso leikki käynnissä vaan ihan oikeasti tyhjän päällä ja nälissään.

Ihan fiksusti ajattelet, minäkään en enää aio lainoihin itseäni sitoa. Asuntoni olen myynyt ja rahat on kiinnitetty perheeseen, jos joskus tarvii muuttaa niin menen vuokralle sitten. Toki nyt toivon, että tässä talossa vietetään vuosia, maksan kyllä kaiken minkä suinkin pystyn ja silleen korteni kekoon kannan, niinkun nyt missä vaan yksinkin asuessani. Mutta velkaa en enää halua ottaa. Ikääkin jo liikaa. :)

On ainakin vapaa liikkumaan minne huvittaa, asuntoa kun voi vaihtaa lennossa sen mukaan minne mielii mennä. Ja sinkkuna nyt vallankin on ihan hyvä pitää teitä auki, elämäntilanteet voi muuttua. Vaikka nyt löytää sen kullannuppunsa jostain ja on vapaa menemään sen kanssa minne tahtoo mennä. :)

• PalstanRuminMies
        sönkkö kirjoitti:

Sitä rahaa kun yhdessä vaiheessa sai aika helpolla pankeista. En tiedä kuinka helpolla nyt tällä hetkellä saa. Ainakin ihmiset tuntuisi pikkasen enemmän harkitsevan asuntovelkaakin, kun on tätä jatkuvaa irtisanomista ja lakkautuksia.

Ei koskaan kannattais laskea liian tiukille, ja olettaa että on kaiken aikaa kykenevä vetämään täysillä. Mä olen aina alskenut kaikki niin, että pystyn selviämään niistä vaikka työttömänä tai vuodepotilaana. Eli sittenkin, kun se pahin mahdollinen tapahtuu ja rahan tulo katkeaa. Viimeisenä takaporttina se, että lainan määrä on sellainen ettei sen peittoaminen omaisuuden myynnillä ole mikään tuska, jolloin ei ainakaan jäisi koskaan velkaa tyhjästä. Vaikkei voittoa saisikaan. Eli velkakohteen myymisellä saisi kuitatuksi velat ja pääsisi silleen vielä kuiville uppoamatta mukana. :)

Mulla yksi sukulainen on myös ottanut semmoisen 60-vuoden lainan ja kaikkeen kivaa talon ohessa lainaa. Hirvittää ajatella, että millä kaiken maksavat, vaikkei se nyt mulle kuulukaan. Käyvät leipäjonossa hakemassa ruokaa itselleen ja lapsilleen, että saavat sillä vähän palkkojaan venytettyä...ei sekään nyt ihan reilua ole. :(

Kun siellä jonossa on niitäkin, joilla ei oikeasti ole mikään elintaso leikki käynnissä vaan ihan oikeasti tyhjän päällä ja nälissään.

Ihan fiksusti ajattelet, minäkään en enää aio lainoihin itseäni sitoa. Asuntoni olen myynyt ja rahat on kiinnitetty perheeseen, jos joskus tarvii muuttaa niin menen vuokralle sitten. Toki nyt toivon, että tässä talossa vietetään vuosia, maksan kyllä kaiken minkä suinkin pystyn ja silleen korteni kekoon kannan, niinkun nyt missä vaan yksinkin asuessani. Mutta velkaa en enää halua ottaa. Ikääkin jo liikaa. :)

On ainakin vapaa liikkumaan minne huvittaa, asuntoa kun voi vaihtaa lennossa sen mukaan minne mielii mennä. Ja sinkkuna nyt vallankin on ihan hyvä pitää teitä auki, elämäntilanteet voi muuttua. Vaikka nyt löytää sen kullannuppunsa jostain ja on vapaa menemään sen kanssa minne tahtoo mennä. :)

Sanohan mikä ero on asiassa jos maksan 500e/kk lainan lyhennystä tai 500e/kk vuokraa kuukaudessa? Kumpikin pitää maksaa ja kummastakaan et saa armoa.
        Velalla ostetuista asunnoista olen netonnut tähän mennessä noin 50 000e. Samaisen summan vuokranantajalle maksaneena olisin nyt puilla paljailla ja vuokraaja käärisi rahat. Koskaan en ole vuokralla asunut ja nyt tilanne on se että pelkkään asumiseen säästän tuhannen euroa kuukaudessa. Kaikki on omaa ja koskaan en vuokraa ulkopuoliselle tule pulittamaan. Kuka haluaa vuokralaisen tai omistusasumisen tien niin valinta on heillä. Mun valinta oli omistusasuminen ja tällä hetkellä koskaan en asumisesta enään tule maksamaan sähköjä, vettä yms kummempaa.

• 18plus9
        sönkkö kirjoitti:

"Ja sinkkuna nyt vallankin on ihan hyvä pitää teitä auki, elämäntilanteet voi muuttua" Sönkkö rakennutti talon ja nyt hakee elättäjää- On se vitun helppoo olla nainen!!!

• MrHedgehog

Tärkeintä rahassa on ettei sitä tarvitse miettiä jatkuvasti :)

Keskiluokan perisyntihän on rahan sitominen arvoaan menettävään ja/tai kuluja tuottavaan omaisuuteen. Asunnon perustelu "sijoituksena" on hataralla pohjalla kun 300m2 "sijoitus" tuottaa isoja sähkölaskuja, vesilaskuja, lämmityslaskuja, korjauskuluja, korkokuluja, kiinteistöveroja, jne. Puhumattakaan autosta, veneestä, mönkijästä, kännykästä, telkkarista...

Suurin osa rahan tuottamasta onnesta tulee siitä ettei tarvitse stressata. Tulot>menot, jotain säästössä, ei pakkoa raataa töissä aivan hulluna ellei huvita. Siitä eteenpäin isommat tulot katoavat nopeasti. Yksi lomareissu tai uusi kännykkä, hupsista palkankorotus meni jo siihen eikä onnellisuus takuulla lisääntynyt paljoakaan. Jos ollenkaan.

Itse en ole etsimässä kumppania samaan asuntoon, vaikken olekaan sulkenut ajatusta pois täysin. En ole riittävän hippi tai hipsteri hipeille tai hipstereille, en riittävän keskiluokkainen keskiluokkaisille, enkä riittävän uraihminen uraihmisille. Enkä voi antaa takeita minkä kategorian suuntaan olen seuraavaksi matkalla.

• atännä
        PalstanRuminMies kirjoitti:

Sanohan mikä ero on asiassa jos maksan 500e/kk lainan lyhennystä tai 500e/kk vuokraa kuukaudessa? Kumpikin pitää maksaa ja kummastakaan et saa armoa.
        Velalla ostetuista asunnoista olen netonnut tähän mennessä noin 50 000e. Samaisen summan vuokranantajalle maksaneena olisin nyt puilla paljailla ja vuokraaja käärisi rahat. Koskaan en ole vuokralla asunut ja nyt tilanne on se että pelkkään asumiseen säästän tuhannen euroa kuukaudessa. Kaikki on omaa ja koskaan en vuokraa ulkopuoliselle tule pulittamaan. Kuka haluaa vuokralaisen tai omistusasumisen tien niin valinta on heillä. Mun valinta oli omistusasuminen ja tällä hetkellä koskaan en asumisesta enään tule maksamaan sähköjä, vettä yms kummempaa.

Vuokra-asusmisessa on se helppous, että voi muuttaa minne vaan milloin vaan. Jollei ole möhlinyt itselleen määräaikaista sopimusta, voi lähteä reilun kk varoajalla, eikä tarvitse huolehtia enää siitä asunnosta minkä taakseen jättää. Keikkatöitä on helppo tehdä vuokrakämpästä käsin. Asunnon myynnissä on oma vaivansa.

Sönkkö tuossa jo kirjoittikin fiksusti, että etenkin sinkkuna on hyvä pitää ovia raollaan, jos on vielä itsellä ajatuksena, että joskus vielä voisi seurustella. Kukaan tuskin haluaa muuttaa toisen kotiin, tai ainakin sen kodin pitää sitten olla yhteinen (omistussuhteet).

• PalstanRuminMies kirjoitti:

Siinä on se ero, että omasta tulee aina enemmän kulujakin. Itse kustantaa kaiken mikä tarvii omistusasuntoon kustantaa. Minä olen 2 kertaa ollut asuntovelallinen ja enää 40-vuotiaana mielestäni ei kannata itseään velkaan sitouttaa. Alkaa olla sen ikäinen, että voi tapahtua melkein mitä vaan terveydessä ettei enää saakaan lainojaan maksettua ja eläkeläisenä kurjaa niitä on maksella muutenkin. :)

Vuoralaisena muutenkin paitsi, että saa vedota vuokranantajaan jos jotain pitää kiinteistössä uusia, myös on sen vaihtamisen helppous. Jos et enää viihdykään jossain kämpässä, voit vapaasti etsiä uuden eikä sinun tarvitse ensin myydä sitä omaa alta pois. Nykyään kun ne kiinteistöt ei tahdo mennä ihan tuosta vaan kaupaksikaan. Riippuu sijainnistakin paljon. :)

Sulla on tuollainen tilanne, olet saanut kehrättyä rahaa omistusasuntoosi ja velattomaksi? Mulla taas oli 20 000 euroa velkaa enää jäljellä, kun tuli avioero. No ostin osakeasunnon ja velka vaan kasvoi, sitten alkoi uusi elämä uuden miehen kanssa ja perhe kasvaa jolloin se kämppä jäi pieneksi. Mies halusi omakotitalon, mutta koska mulla oli vielä velka kämppä alla eikä myytyäkään saanut niin pian kuin olisi ollut tarvetta saada, mies otti velat itselleen ja mä makselin omaa asuntoani samaan aikaan, kun hän omaansa. Muuten olisi otettu taloon velka yhdessä.

Nyt ei enää kannata talosta velkaa jakaa ja maksaa kahta velkaa pankkiin, kaksia korkoja. Yhtälailla mä pystyn kustantamaan hänen lainojaakin jos tarvii, mutta maksan juoksevia kuluja. Yleensä lainansa jokainen maksaa itse, niin mä ainakin olen tehnyt. Mun rahat on menneet asuntokaupoista meidän vuokra kämpän kulujen ja elömisen ylläpitoon, talon remonttikulujen ja ostosten hankintaan ja ostin perheelle autonkin, sekä siihen että saan olla alsten kanssa kotona kunnes elämäntilanne on vakaa. Asettuu ja lapset saa rauhassa asettua uuteen ympäristöön ja tottua kaikkeen tähän härdellin keskeltä.

Mutta joo, ei enää ole tarvetta omistaa mitään, kunhan elämä muuten maittaa ja saa maksettua kulut elämisestä.

• 18plus9 kirjoitti:

"Ja sinkkuna nyt vallankin on ihan hyvä pitää teitä auki, elämäntilanteet voi muuttua" Sönkkö rakennutti talon ja nyt hakee elättäjää- On se vitun helppoo olla nainen!!!

Kukaan ei kysynyt mihin sönkön kahdesta asunnosta tulleet rahat menneet on. Ne ovat menneet minun ja perheeni elämään ja miehen omistamaan taloon. Joten en minä ilmaiseksi ole mitään saanut enkä saa. :)

Turha puhua helppoudesta. Ja minä en mitään elättäjää hae perheellinen suhteessa elävä nainen. Me elätetään toisiamme. :)

Ja mulla oli ihan samat syyt kun hommasin ensimmäisen taloni ja myöhemmin sitten osakkeen, kun sullakin. Mutta kuten kerroin avioero ja perheen kasvaminen vaikuttivat siihen, että en koskaan ehtinyt maksaa asuntoja omaksi jolloin tilanne on erilainen kuin sinulla. Eikö? Ja perheellisenä pitää miettiä sitä elämää siinä ja nyt, tarvetta rahalle ja mistä sen saa. Mikä on kulloinkin tarpeen ja järkevää.

Sitten tosiaan mun ikä on sellainen, ettei viitsi tyhjästä aloittaa enää uudelleen ja ottaa velkaa. Siksi vuokralle, jos syystä tai toisesta pitäisi omakotiasumisesta luopua. Ehkä mummona muutankin sinne Espanjaan ukon kanssa. ;)

Mitäänhän mä en miehen talosta saa, vaikka rahaani olen sinne upottanut läjäpäin jos hän vaikka eroisi minusta yks kaks, mutta ajattelen asian niin että lapset kuitenkin saa, lapsiaan ei ilman jättäisi vaikka mikä tulisi. Ihan sama vaikka mä jäisin ilman. Mä pärjään kyllä, olen aina pärjännyt. :)

Idea kuitenkin on elää yhdessä ja hyödyttää yhteiseloa jokaisen tarpeiden mukaan. Helpottaa toistensa taakkaa puoin ja toisin.

• nesting

Ei yhdessä asuminen ainakaan aluksi ole helpompaa. Siinä joutuu ottamaan toisen ihmisen huomioon ja sopeuttamaan omia tapojaan toisen tapoihin sopiviksi. Kahdella ihmisellä on taatusti erilaiset käsitykset siitä, miten kotia hoidetaan.
      Menoja saattaa lisätä myös se, että molempien sosiaalinen elämä vilkastuu kun kaveriporukka tavallaan tuplaantuu. Samoin sitä yhteistä kotia laitetaan aluksi ehkä liiankin innokkaasti. Sellainen liiallinen pesänrakennusinto hiipuu kyllä ajan kanssa.

• Tilastokeskus joskus väitti, että jos sinkku elää tonnilla, puoliso saa yhteistaloudessa saman elintason 600€:lla. Naiset keskimäärin tienaavat miehen tonniin nähden 800€, joten molempien elintason pitäisi hieman nousta. Tosin yksikin lapsi keikauttaa elintason miinukselle.

• Ihan pienenä lapset ei oikeastaan keikauta yhtään mitään, ainakaan miinukselle. Ne elää niin pienellä ja halvalla. Plus kaikki lahjat ja lahjoitukset mitä pikkuisille sukulaisilta yms. saa. Ja mitä voi kierrättää sisarustenkin välillä.

Toki ei siitä haittaa ole, jos jotkut turhat vanhempien hömpötykset pois jääkin lasten tuon jälkeen ja elintaso muuttuu vähän ehkä mahdollisesti fiksumpaan suuntaan. Mutta rahallisesti en ole huomannut mitään muutosta. Toki olenkin karsinut omista (elintaso) hömpötyksistäni, jolloin ne rahat lapsiin kaiketi tulee sieltä. ;)

Isommaksi kasvaessaan ne lapset vasta rupee rahaa nielemään enempi, niin että se oikeasti elintasoon vaikuttaisi. Yksi pulla kahden sijasta tekee vaan hyvää. :)

• sönkkö kirjoitti:

Ihan pienenä lapset ei oikeastaan keikauta yhtään mitään, ainakaan miinukselle. Ne elää niin pienellä ja halvalla. Plus kaikki lahjat ja lahjoitukset mitä pikkuisille sukulaisilta yms. saa. Ja mitä voi kierrättää sisarustenkin välillä.

Toki ei siitä haittaa ole, jos jotkut turhat vanhempien hömpötykset pois jääkin lasten tuon jälkeen ja elintaso muuttuu vähän ehkä mahdollisesti fiksumpaan suuntaan. Mutta rahallisesti en ole huomannut mitään muutosta. Toki olenkin karsinut omista (elintaso) hömpötyksistäni, jolloin ne rahat lapsiin kaiketi tulee sieltä. ;)

Isommaksi kasvaessaan ne lapset vasta rupee rahaa nielemään enempi, niin että se oikeasti elintasoon vaikuttaisi. Yksi pulla kahden sijasta tekee vaan hyvää. :)

Elatusvelvollisten sivuilla oli joskus laskelma, mitä lapsi keskimäärin kuluttaa minkäkin ikäisenä. Muistaakseni vauva kulutti noin 300€/kk ja 17-vuotias jo 700€/kk. Siitä sitten lapsilisät pois, niin päästään erotukseen.

Riippuen toki suuresti perheen yleisestä elintasosta ja lasten harrastuksesta. Kyllähän mikroautoiluun ja poniratsastukseen saa rahaa menemään.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Elatusvelvollisten sivuilla oli joskus laskelma, mitä lapsi keskimäärin kuluttaa minkäkin ikäisenä. Muistaakseni vauva kulutti noin 300€/kk ja 17-vuotias jo 700€/kk. Siitä sitten lapsilisät pois, niin päästään erotukseen.

Riippuen toki suuresti perheen yleisestä elintasosta ja lasten harrastuksesta. Kyllähän mikroautoiluun ja poniratsastukseen saa rahaa menemään.

Mmm, vauva ei kuluta 300 ekee kuussa, mutta keskimäärinhän sinä sanoitkin. Mutta joo, kyllä nuo summat on ihan realistisia jos ajatellaan että ostaisi joka kuukausi myös vaatteita tai leuluja. Isommalle harrastukset. Sitten tosiaan mitä ne harrastukset ovat ja mikä on perheen elintaso.

Joo. Keskimäärin summana nuo on lähemmäs totuutta. Meilä mennään vielä reilusti alle noiden summien, mutta saa nähdä milloin päästään noihin summiin. Ehkä teininä? Luulen, että harrastukset on niitä mitkä tulee meilläkin joskus rahaa nielemään. :)

• PalstanRuminMies
        Ratikkakuski kirjoitti:

En tiedä kun lapsia kukaan nainen ei kanssani halunnut mut mikä vauvassa kuluttaa 300e/kk? Syö tissiä joten biltti purkitkin on vaan tulevaa. Tosin sen mitä biltissäkin on saan itse luonnosta. Näen vauvalle rahareijän vaan vaatteissa. "aivan ihana potkupuku" Kai sitä vastaaviin rahaa menemään saa.

• sönkkö kirjoitti:

Mmm, vauva ei kuluta 300 ekee kuussa, mutta keskimäärinhän sinä sanoitkin. Mutta joo, kyllä nuo summat on ihan realistisia jos ajatellaan että ostaisi joka kuukausi myös vaatteita tai leuluja. Isommalle harrastukset. Sitten tosiaan mitä ne harrastukset ovat ja mikä on perheen elintaso.

Joo. Keskimäärin summana nuo on lähemmäs totuutta. Meilä mennään vielä reilusti alle noiden summien, mutta saa nähdä milloin päästään noihin summiin. Ehkä teininä? Luulen, että harrastukset on niitä mitkä tulee meilläkin joskus rahaa nielemään. :)

Olisiko siinä laskettu, että alkuun pääseminen kaupasta ostamalla maksaa pitkän pennin? Vaunut, sängyt ja muut tavarat. Vaippoja, pilttejä ja kai niille aika paljon pitää vaatteitakin ostaa, kun koko ajan kasvamat.

Mutta kun ei ole omia lapsia, niin tässä vaan arvailen siltä pohjalta, mitä kaverit ja sukulaiset ovat kertoneet. Mitähän mahtaa maksaa, kun lapsi pistetään päiväkotiin? Taitaa syödä jo puolet tuosta summasta.

• PalstanRuminMies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Olisiko siinä laskettu, että alkuun pääseminen kaupasta ostamalla maksaa pitkän pennin? Vaunut, sängyt ja muut tavarat. Vaippoja, pilttejä ja kai niille aika paljon pitää vaatteitakin ostaa, kun koko ajan kasvamat.

Mutta kun ei ole omia lapsia, niin tässä vaan arvailen siltä pohjalta, mitä kaverit ja sukulaiset ovat kertoneet. Mitähän mahtaa maksaa, kun lapsi pistetään päiväkotiin? Taitaa syödä jo puolet tuosta summasta.

Saattaa olla juu. Kaverien lapset kun haluavat viimeiset puhelimet, mopot yms niin kai se helpommankin elämän mies alkaa pian häviämään.
        Onni kai että kukaan nainen ei ole näny mua lisääntymiskelposena.

Saattaa olla juu. Kaverien lapset kun haluavat viimeiset puhelimet, mopot yms niin kai se helpommankin elämän mies alkaa pian häviämään.

Viheliäisintä olisi ollut, jos olisi käynyt vahinko jonkun yhdenillan panon kanssa.

• PalstanRuminMies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Viheliäisintä olisi ollut, jos olisi käynyt vahinko jonkun yhdenillan panon kanssa.

Ajattele juu jos niin pitkälle olis päässy!

Ajattele juu jos niin pitkälle olis päässy!

Minä vähän luulen, ettei edes poikuudestaan vihdoin eroon päässyt setämies olisi järin innoissaan, kun joku kännissä kerran kohdattu nainen lähettäisi 9 kuukauden päästä ilmoituksen elatusvelvollisuudesta. 50.000€:n nosto, pisto ja ravistus, josta ei edes muistaisi juuri mitään. Auts!

En tiedä kun lapsia kukaan nainen ei kanssani halunnut mut mikä vauvassa kuluttaa 300e/kk? Syö tissiä joten biltti purkitkin on vaan tulevaa. Tosin sen mitä biltissäkin on saan itse luonnosta. Näen vauvalle rahareijän vaan vaatteissa. "aivan ihana potkupuku" Kai sitä vastaaviin rahaa menemään saa.

Se on vaan melkoinen rumba soosata kaiken aikaa ruokaa vauvalle, pieniä määriä tai pakasteeseen. Siinä kaiken muun rumban keskellä helposti teke mieli ostaa se valmis purkki. :)

Ne ei ole kalliita. Jättää pari kaljaa hyllyyn ja ostaa viikon ruoat vauvalle.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Varmaan siinä on laskettu, että kaikki ostetaan uutena tai käytettynä...mutta kuitenkin ostetaan ja maksetaan niistä. Ihan vauvana vaatteet jää nopeasti pieniksi, sitten tulee tossa 1-vuoden paremmalla puolella pieni suvanto kausi kun pidemmän aikaa menee sama koko. Toki yksilöllisiä eroja on lasten kasvunkin välillä, mutta näin meillä. Jos on sisaruksia voi kierrättää vaatteitakin, kun ne ei vauvalla juuri kulu miksikään. Toki sitten jos haluaa hifistellä ja olla aina viimesen päälle kamppeissa, se syö rahaa.

Vaipat on kalliita, melkein 9-13 euroa (pyöristettyjä summia) paketti ja se paketti ei kauan riitä. Soseet maksaa vain joitain kymmeniä senttejä. Korvikemaito on aika kallista, mutta jos rinnasta tulee siitä vaan nappula suuhun. :)

Saahan ne haluta, vanhempien tehtvä on kasvattaa ajattelemaan järkevästi eikä elää kuin kahjot viimeistä päivää, eli kaikkea ei tarvi saada vaikka kuinka haluaa. Tai sitten menee ja tienaa itse...jos ei vanhempien antimet riitä tai kelpaa.

• Ei hajuakaan. Oman kokemukseni mukaan se on juurikin helpompaa.

• ewerwewew

oho....

• ewerwewew kirjoitti:

oho....

Joo, todellakin. Johonkuhun taisi osua ja upota mutta itsepä sen aloitti. :-o

• Ex----------PUA

No mutta, miksikös ihmeessä ylläpito on poistanut "täysin lailliset viestit"?

Ylläpito poistaa viestit silloin kun ne rikkovat sääntöjä ja/tai sisältävät laittomuuksia.

Esim. ilmiannosssa on tässä kohdin mahdollisina vaihtoehtoina vain ja ainoastaan:
        "Viesti rikkoo tai kehottaa rikkomaan Suomen lakia, tai sisältää loukkaavaa sisältöä"
        "Sisältää yhteystietoja. Ei koske tutkimuskutsuja sekä osto- ja myynti-ilmoituksia"

Syyllistyit kumpaankin. Kaksi rikkomusta yhdellä iskulla, taitaa olla palstan ennätys, toinen tuo meistä palstalle lukijoita ja suosittua sisältöä, toinen vastaa sitten tuosta puolesta.

Olin siis täysin oikeassa varoittaessani sinua, olisi vain kannattanut uskoa. Sinä syyllistyit tässä sen sijaan rikokseen, ja teit sen vieläpä 100% tietoisena pykälistä, joten se oli törkeä syyllistyminen eikä edes vahinko.

Ainoa joka tässä on aloittanut on sinä, sinä valitsit syyllistyä rikokseen, kun raivostuit luettuasi raporttini joka jostain syystä osu ja upposi. Ei ole minun syy jos joku alfa on vienyt sinulta naisen valkoritaroinneistasi huolimatta. ;)

Minä taas en alistu ja minua sinä et myöskään vaienna, et vaikka vetäisit siihen mukaan kaikki suomalaiset ja rikkoisit jokaisen tuntemasti lain.

Siispä, loukatuille tahoille on myös syytä nyt ilmoittaa. Noiden kautta nimittäin löytyivät yhteystiedot, joten sinä teit täsmälleen kuten laki kielsi.

Mutta koska syyllistyit asianomistajarikokseen, niin voimme nyt katsoa mitä asianomistaja tekee, joko se käynnistää prosessin tai ei, nyt kun nuo on sensuroitu. Siinäpä jännäämistä lähipäiville!

Vaan, niinhän se sanontakin menee, että joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. ;)

• Ex----------PUA kirjoitti:

Ylläpito poistaa viestit silloin kun ne rikkovat sääntöjä ja/tai sisältävät laittomuuksia.

Esim. ilmiannosssa on tässä kohdin mahdollisina vaihtoehtoina vain ja ainoastaan:
        "Viesti rikkoo tai kehottaa rikkomaan Suomen lakia, tai sisältää loukkaavaa sisältöä"
        "Sisältää yhteystietoja. Ei koske tutkimuskutsuja sekä osto- ja myynti-ilmoituksia"

Syyllistyit kumpaankin. Kaksi rikkomusta yhdellä iskulla, taitaa olla palstan ennätys, toinen tuo meistä palstalle lukijoita ja suosittua sisältöä, toinen vastaa sitten tuosta puolesta.

Olin siis täysin oikeassa varoittaessani sinua, olisi vain kannattanut uskoa. Sinä syyllistyit tässä sen sijaan rikokseen, ja teit sen vieläpä 100% tietoisena pykälistä, joten se oli törkeä syyllistyminen eikä edes vahinko.

Ainoa joka tässä on aloittanut on sinä, sinä valitsit syyllistyä rikokseen, kun raivostuit luettuasi raporttini joka jostain syystä osu ja upposi. Ei ole minun syy jos joku alfa on vienyt sinulta naisen valkoritaroinneistasi huolimatta. ;)

Minä taas en alistu ja minua sinä et myöskään vaienna, et vaikka vetäisit siihen mukaan kaikki suomalaiset ja rikkoisit jokaisen tuntemasti lain.

Siispä, loukatuille tahoille on myös syytä nyt ilmoittaa. Noiden kautta nimittäin löytyivät yhteystiedot, joten sinä teit täsmälleen kuten laki kielsi.

Mutta koska syyllistyit asianomistajarikokseen, niin voimme nyt katsoa mitä asianomistaja tekee, joko se käynnistää prosessin tai ei, nyt kun nuo on sensuroitu. Siinäpä jännäämistä lähipäiville!

Vaan, niinhän se sanontakin menee, että joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. ;)

Mitäs se XeimA/Fundamentti siellä kitisee.

• sivusta
        Ex----------PUA kirjoitti:

Tuossa muuten ehdin näkemään erään "todisteen", mutta en vastaamaan siihen.

Mikä meni seuraavalla kaavalla:
        >Todista että Ex---PUA pitää blogia A.
        >Käytä todisteena blogia B.

Valitse toinen.

>Toisessa "todisteessa" on yksi nainen, toisessa naisia.
        >Toisessa kehutaan maaliskuussa vuonna 2010 kirjoittajan ulkonäköä.
        >Toisessa kehutaan naisten toimesta juhannuksena 2015 Ex---PUAaa.
        > Tapahtumat muuten keskenään täysin erilaiset

Että sellainen keissi!

Tulee mieleen, että taitaa olla tuo kyllä tavallista sairaampi tapaus, jos se on joko lukenut jotain blogia vuoteen 2010 asti vain liittääkseen sen sinuun tai sitten vaihtoehtoisesti on stalkannut tuota blogistia jo vuodesta 2010 saakka, ja liittänyt sen nyt sinuun.

Joten kannattaa kyllä ilmoittaa viranomaisille tuollainen. Muistaakseni on palstalla sanonut tai ainakin siitä on sanottu, että on kärsinyt mielenterveysongelmista ja ollut koulukiusaaja, joten kumma jos ei ole jo entuudestaankin viranomaisten tuttuja!

• iuiuiuiuiuoui
        outsider1 kirjoitti:

Ja mistä? Mistä RIKOKSESTA?
        Ei vittu.. :) Haluaisin ihan oikeesti nähdä tutkinnanjohtajan naaman, kun se lukee syytteen. Kolmas osapuoli? Toimimattoman rättikaupan ja toimimattoman bändin pitäis siis hävetä SUN kirjoituksia?

Hei.....!!! Poistakaa muutkin kaikki viestit aina ketjusta, jos ne ei miellytä!!!

• rretrtrtrtertre
        sivusta kirjoitti:

Tuossa muuten ehdin näkemään erään "todisteen", mutta en vastaamaan siihen.

Mikä meni seuraavalla kaavalla:
        >Todista että Ex---PUA pitää blogia A.
        >Käytä todisteena blogia B.

Valitse toinen.

>Toisessa "todisteessa" on yksi nainen, toisessa naisia.
        >Toisessa kehutaan maaliskuussa vuonna 2010 kirjoittajan ulkonäköä.
        >Toisessa kehutaan naisten toimesta juhannuksena 2015 Ex---PUAaa.
        > Tapahtumat muuten keskenään täysin erilaiset

Että sellainen keissi!

Tulee mieleen, että taitaa olla tuo kyllä tavallista sairaampi tapaus, jos se on joko lukenut jotain blogia vuoteen 2010 asti vain liittääkseen sen sinuun tai sitten vaihtoehtoisesti on stalkannut tuota blogistia jo vuodesta 2010 saakka, ja liittänyt sen nyt sinuun.

Joten kannattaa kyllä ilmoittaa viranomaisille tuollainen. Muistaakseni on palstalla sanonut tai ainakin siitä on sanottu, että on kärsinyt mielenterveysongelmista ja ollut koulukiusaaja, joten kumma jos ei ole jo entuudestaankin viranomaisten tuttuja!

Ei se voi. Henkilöllisyys paljastuu.

• sivusta
        iuiuiuiuiuoui kirjoitti:

Ei vittu.. :) Haluaisin ihan oikeesti nähdä tutkinnanjohtajan naaman, kun se lukee syytteen. Kolmas osapuoli? Toimimattoman rättikaupan ja toimimattoman bändin pitäis siis hävetä SUN kirjoituksia?

Hei.....!!! Poistakaa muutkin kaikki viestit aina ketjusta, jos ne ei miellytä!!!

Ex----PUA kirjoitti: "Siispä, loukatuille tahoille on myös syytä nyt ilmoittaa. Noiden kautta nimittäin löytyivät yhteystiedot, joten sinä teit täsmälleen kuten laki kielsi. "

Tuossa linkissä selviää että jo vihjaus luetaan tuon lain rikkomiseksi.

Puhumattakaan jos on kuvia tai muuta sellaista kuten yhteystiedot!

Ex---PUalle on jopa palstalla annettu tappouhkauksiakin/vastaavia , joten outsider yrittää ajaa toiset potentiaaliseen hengenvaaraan.

"Rikoslain 24:8 § suhteen tahallisuuden tulee ulottua siihen, että

1) levitettävä tieto (vihjaus/kuva) koskee yksityiselämää,
        2) tiedon levittäminen on omiaan aiheuttamaan kohteelleen vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa ja että
        3) tieto levitetään joukkotiedotusvälineessä tai muuten toimittamalla se lukuisten ihmisten saataville.[8]
        Lisäksi teon on oltava tahallinen oikeudettoman levityksen suhteen. Tietoa on pitänyt levittää ilman kohteen nimenomaista tai hiljaista suostumusta."

Tässä tietty on se että kun noita on poisteltu, mutta vahinko on jo tehty ja ainoa syyllinen siihen on outsider. Tästä eteenpäin hän kantaa seurauksista vastuun.

Joten nähtäväksi jää. Ylläpito poisti ne siksi koska kyseessä oli laiton sisältö, joten on kiinni kolmansista osapuolista haluavatko he nostaa syytteen.

Outsider ei myöskään osoita mitään katumusta tai piittaamista laista, joten se myös tekee teosta törkeän.

• sivusta
        rretrtrtrtertre kirjoitti:

Ei se voi. Henkilöllisyys paljastuu.

Karma on aika ilkeä juttu, joskus ironinenkin vielä.

Outsiderin henkilöllisyys tulee selville jos tämä juttu menee oikeuteen ja tuomio napsahtaa.

Mikä olisikin aika ironista, kun miettii että mihin hän itse pyrki.

• Ex----------PUA
        outsider1 kirjoitti:

Sairasta.

Lällättely kolmansille yms. osapuolille on lieventävä asianhaara?

Vaan etköhän sinä saa tietää näiden kolmansien osapuolten kannan asiaan, jos käy niin että perästä kuuluu. Ihan itse aloitit, joten opitpahan vastuunkantoa.

• Ex----------PUA
        iuiuiuiuiuoui kirjoitti:

Outsiderille ei kelpaa edes se että ne poistetaan, joten antaa hänen kasata todistusaineistoa itseään vastaan. Se tämän on aloittanut.

Lällättely esim. on paras tapa pelastaa tässä nahkansa.

• Ex----------PUA kirjoitti:

Outsiderille ei kelpaa edes se että ne poistetaan, joten antaa hänen kasata todistusaineistoa itseään vastaan. Se tämän on aloittanut.

Lällättely esim. on paras tapa pelastaa tässä nahkansa.

Miksi muuten poistatit ne viestit jos sinulla ei ole mitään tekemistä bändin ja rättikaupan kanssa? :-D

• Ex----------PUA
        outsider1 kirjoitti:

Miksi muuten poistatit ne viestit jos sinulla ei ole mitään tekemistä bändin ja rättikaupan kanssa? :-D

Perustelet jälleen olettamuksella olettamuksen. Se on toiminut erinomaisesti tähänkin mennessä. :D

Muuten vain totean tuohon, että ehkä rikolliset eivät oikein ymmärrä lainkuuliaisuutta, tai vastuullisuutta jolloin on normaalia puuttua asiaan esim. jos olet vaikka monottamassa R-kioskin ikkunaa, voi siihen tulla joku väliin silloinkin tai sitä että palstalla ei ole varaa syyllistyä rikosten hyväksymiseen.

Tärkeintä tässä on kuitenkin nyt se, että sinä rikoit lakia.

Tässä vaiheessa jo itse asiassa taitaisi olla jo pahempikin asia kannaltasi jos olisin tuo kolmas osapuoli. ;)

• Ex----------PUA
        outsider1 kirjoitti:

Et vastannut, onko lällättely lieventävä asianhaara?

• iuyuiyiuyy
        sivusta kirjoitti:

Karma on aika ilkeä juttu, joskus ironinenkin vielä.

Outsiderin henkilöllisyys tulee selville jos tämä juttu menee oikeuteen ja tuomio napsahtaa.

Mikä olisikin aika ironista, kun miettii että mihin hän itse pyrki.

Kannattaa lukea myös nuo Oikeustapaukset, niin mittakaava menee oikein. Siitä vaan rikosilmoitusta tekemään -syön hatullisen paskaa, jos näin mitätöntä juttua aletaan nykypäivänä tutkia.

• sivusta
        iuyuiyiuyy kirjoitti:

Kannattaa lukea myös nuo Oikeustapaukset, niin mittakaava menee oikein. Siitä vaan rikosilmoitusta tekemään -syön hatullisen paskaa, jos näin mitätöntä juttua aletaan nykypäivänä tutkia.

Niin seuraukset ja toimepiteet jäänevät osapuolten päätettäviksi.

• Kotitöiden määrä voi tuntua lisääntyvän, jos osapuolilla on kovin erilainen käsitys vaikkapa siitä, mikä on kodissa riittävä siisteystaso. Toiselle kenties riittää imurointi kerran viikossa tai kuukaudessa ja toinen voi olla jopa sitä mieltä, että asunto on imuroitava päivittäin.. toinen tiskaa tiskit kerran viikossa vasta sitten kun kaikki astiat on likaisia ja toinen voi olla tottunut tiskaamaan astiat heti käytön jälkeen jne..

• Reserve1976

Tämä. Ja sitten on kysymys siitä minkä tasoinen asunto saisi olla. Käytännössä nainen kuin nainen haluaa lopulta tasokkaimman kämpän mihin rahat just ja just riittää. Vaikka kuinka puhuttaisiin että vähempikin riittää, joka kerta löytyy se unelmakoti jonka saamiseksi on venytettävä penniä.

Sitten tulee sisustus, sen pitääkin olla sävy sävyyn. Kalusteet, verhot, matot...

Kodinkoneet menevät äkkiä uusiksi. Se vanha imuri onkin huono, mikron väri ei käy, jne.

Ja remontointi, voi pojat sitä riittää. Listat olisi uusittava, ikkunat on vanhat, parkettilattia olisi muuten kiva.

Loput? Sosiaalinen elämä lisääntyy, halutaan lisää matkoja, juhlien pitää olla hienompia kuin sinkkuaikoina. Oikeastaan kaiken pitää olla hienompaa, koska juuri parisuhteessa naiset alkavat verrata omaa elintasoaan kaveripariskuntien elintasoon.

Ja mainitsiko joku häät? 10 000 - 15 000 EUR. Vähintään.

Jos joku kuvittelee (lähinnä nuorten aikuisten, n. 25-35v) parisuhteen sellaiseksi että siinä ollaan rakastavaisia ja nautitaan yhteisestä ajasta, pettymys on luvassa. Se on vain ensimmäinen vaihe. Lopulta ykköstarkoitus on materiaalisen elämän rakentaminen, ja ellei tämä etene jollain tapaa...tulee ennen pitkää "aika vähän keskustella".

Ja niin, rahaa ja aikaa tosiaan kuluu enemmän. Paljon enemmän.

• nuukaillaan
        Reserve1976 kirjoitti:

Tämä. Ja sitten on kysymys siitä minkä tasoinen asunto saisi olla. Käytännössä nainen kuin nainen haluaa lopulta tasokkaimman kämpän mihin rahat just ja just riittää. Vaikka kuinka puhuttaisiin että vähempikin riittää, joka kerta löytyy se unelmakoti jonka saamiseksi on venytettävä penniä.

Sitten tulee sisustus, sen pitääkin olla sävy sävyyn. Kalusteet, verhot, matot...

Kodinkoneet menevät äkkiä uusiksi. Se vanha imuri onkin huono, mikron väri ei käy, jne.

Ja remontointi, voi pojat sitä riittää. Listat olisi uusittava, ikkunat on vanhat, parkettilattia olisi muuten kiva.

Loput? Sosiaalinen elämä lisääntyy, halutaan lisää matkoja, juhlien pitää olla hienompia kuin sinkkuaikoina. Oikeastaan kaiken pitää olla hienompaa, koska juuri parisuhteessa naiset alkavat verrata omaa elintasoaan kaveripariskuntien elintasoon.

Jos joku kuvittelee (lähinnä nuorten aikuisten, n. 25-35v) parisuhteen sellaiseksi että siinä ollaan rakastavaisia ja nautitaan yhteisestä ajasta, pettymys on luvassa. Se on vain ensimmäinen vaihe. Lopulta ykköstarkoitus on materiaalisen elämän rakentaminen, ja ellei tämä etene jollain tapaa...tulee ennen pitkää "aika vähän keskustella".

Riippuu pariskunnasta miten ihmiset elävät, turha yleistää. Jokainen voi suunnitella elämänsä ihan omien toiveidensa mukaan. Fiksuinta olisi keskustella toiveet läpi ennen yhteenmuuttoa niin molemmat tietävät, ovatko toiveet samansuuntaisia.
        Meillä eletään kaksiossa, eikä olla muuttamassa mihinkään. Auto maksoi joitain vuosia sitten 800 ja sillä on pärjätty. Matkoilla olemme käyneet kerran kun lapset olivat pieniä (ovat jo aikuisia). Juhlia ei järjestetä, emme ole sosiaalisia ja naimisiin menimme maistraatissa.
        Sisustus on kaunista, mutta lähes jokainen esine on kirpputorilta. Sieltä tekee löytöjä, jos on vähänkään silmää. Kumpikin meistä on opiskellut yliopistossa, mutta nyky-yhteiskunnan tuhlailuun ei tarvitse lähteä, vain koska siihen olisi varaa. Turha valittaa, että toiveet elämäntyylille ovat erilaiset, jos ei ole osattu sopia asioista etukäteen tai pidetty sopimuksista kiinni.

• Reserve1976 kirjoitti:

Missä tuollaisia naisia on? Naiset vissiin sisustavat mielellään, mutta omakotiunelma taitaa elää useamman miehen kuin naisen mielessä. Lisäksi me miehet olemme persompia kalliille leluille, kuten autot ja elekrtoniikka.

• Reserve1976
        Ratikkakuski kirjoitti:

Missä tuollaisia naisia on? Naiset vissiin sisustavat mielellään, mutta omakotiunelma taitaa elää useamman miehen kuin naisen mielessä. Lisäksi me miehet olemme persompia kalliille leluille, kuten autot ja elekrtoniikka.

Onko sinulla lapsia?

Jos ei, siinä vaiheessa kun lapset tulevat kuvioihin alkaa omakotitalounelmat.

Jos lasten hankinta ei ole mielessä, luultavasti kaupunkielämä kiinnostaa. Mutta sielläkin asunnon päivitys isommaksi tai sijainnin päivitys arvostetummaksi on kallista puuhaa, etenkin nyt kun asunnot ei ole enää 90-luvun laman jäljiltä polkuhinnoissa.

• Reserve1976 kirjoitti:

Onko sinulla lapsia?

Jos lasten hankinta ei ole mielessä, luultavasti kaupunkielämä kiinnostaa. Mutta sielläkin asunnon päivitys isommaksi tai sijainnin päivitys arvostetummaksi on kallista puuhaa, etenkin nyt kun asunnot ei ole enää 90-luvun laman jäljiltä polkuhinnoissa.

Ei ole lapsia. Mekin kävimme pyörähtämässä rivitalossa, mutta laiskoina ihmisinä muutimme parin vuoden päästä keskustaan kerrostaloon, emmekä ole katuneet.

Omakotitalot ovat aika kalliita Helsingissä. Niinpä jotkut kaverini ovat muuttaneet Tuusulaan tai Nurmijärvelle omakotitalounelmansa perässä. Tosin ymmärtääkseni nimenomaan nämä kaverini ovat halunneet omakotitaloon, rouvat asuisivat mieluusti kerrostalossa lähellä kulttuuri- ja muita rientoja.

• Reserve1976 kirjoitti:

Onko sinulla lapsia?

Niinpä se tahtoo mennä. Minä suunnittelin isompaa rivarikämpää, mutta mies koki että mielummin omakotitaloon perheen kasvaessa. Mulla oli itselläni jo mitta aika täynnä sitä omakotiasumisen uurastamista 11-vuoden rempomisen jälkeen. Mutta olen tässä ajatukseen kasvanut ja on se taas ihan mukavaa jokusen rivarissa eletyn vuoden jälkeen.

Oma piha parasta koko jutussa. e, että kulut vaan tahtoo kasvaa omakotitalossa asuessa, kun sitä laiteltavaa keksii. :)

• Ikis__M

"Kotitöiden määrä voi tuntua lisääntyvän, jos osapuolilla on kovin erilainen käsitys vaikkapa siitä, mikä on kodissa riittävä siisteystaso. Toiselle kenties riittää imurointi kerran viikossa tai kuukaudessa ja toinen voi olla jopa sitä mieltä, että asunto on imuroitava päivittäin."

Ei siivousinnossa minusta ole mitään pahaa sinällään, mikäpä minä olisin estämään jos toinen haluaa imuroida päivittäin :) Ongelma voi muodostua ainoastaan sitten jos se toinen yrittää laittaa minut toteuttamaan omia haluamisiaan.

• eimullamuuta-

Kamalaa jos jättää tiskit lojumaan. Minä tiskaan heti kun ruoka tehty ja syöty enkä kelpuuttais naista joka jättää astiat tiskaamatta.

• 3433
        Reserve1976 kirjoitti:

Meidän OKT:n lainaerä per lärvi on saman verran kuin miehen vuokra viimeisessä sinkkukämpässään ja noin 300€/kk vähemmän kuin vuokra minun viimeisessä sinkkukämpässääni. Ei se omakotitalohaave aina niin kalliiksi tule, pk-seudulla on aivan jäätävän korkeat vuokrat eikä niistä jää mitään käteen toisin kuin oman talon lainan maksusta joka sentään kerryttää omaisuutta.

• Reserve1976
        3433 kirjoitti:

Meidän OKT:n lainaerä per lärvi on saman verran kuin miehen vuokra viimeisessä sinkkukämpässään ja noin 300€/kk vähemmän kuin vuokra minun viimeisessä sinkkukämpässääni. Ei se omakotitalohaave aina niin kalliiksi tule, pk-seudulla on aivan jäätävän korkeat vuokrat eikä niistä jää mitään käteen toisin kuin oman talon lainan maksusta joka sentään kerryttää omaisuutta.

Onko se OKT samalla seudulla kuin sinkkukämpät? Vähän huono verrata OKT:ta jossain Vantaalla kerrostalokämppään Hkin ydinkeskustassa.

Eikä se OKT halvaksi tule. Ennen pitkää täytyy rempata, ja se maksaa. Meinaan tikahtua nauruun aina kun kuulen lauseen "talo on hyvässä kunnossa, ei ole isoja remontteja tulossa". Ne isommat remontit sitten muutamien vuosien päästä on 10 000 EUR/varvi, ja niitä muutamien satasien "pikkuremppojakin" alkaa ennen pitkää sadella.

OKT on AINA pitkässä juoksussa kalliimpi, kun kaikki kulut ja oman käytetyn ajan laskee mukaan.

• Ikis__M kirjoitti:

"Kotitöiden määrä voi tuntua lisääntyvän, jos osapuolilla on kovin erilainen käsitys vaikkapa siitä, mikä on kodissa riittävä siisteystaso. Toiselle kenties riittää imurointi kerran viikossa tai kuukaudessa ja toinen voi olla jopa sitä mieltä, että asunto on imuroitava päivittäin."

Ei siivousinnossa minusta ole mitään pahaa sinällään, mikäpä minä olisin estämään jos toinen haluaa imuroida päivittäin :) Ongelma voi muodostua ainoastaan sitten jos se toinen yrittää laittaa minut toteuttamaan omia haluamisiaan.

Niin, no tuon takia asiasta juuri muodostuu ongelma. Toisen mielestä on imuroitava päivittäin ja koska kotityöt on jaettava puoliksi, voi käydä niin, että toinen osapuoli huomaa imuroivansa entisen kerran viikossa sijasta kolme tai neljä kertaa viikossa ja ihmettelee sitten että miten tässä nyt näin kävi. Tämä oli tietty kärjistetty yksittäinen esimerkki, mutta jotain tämän suuntaisia yllätyksiä voi yhteen muutosta seurata, jos asioista ei ole keskusteltu ja sovittu ennen yhteen muuttamista. Rahajutut, mitkä on kenenkin rahoja ja miten kulut jaetaan, olisi myös hyvä keskustella selväksi ennen yhteen muuttamista, eikä tehdä olettamuksia.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Niin, no tuon takia asiasta juuri muodostuu ongelma. Toisen mielestä on imuroitava päivittäin ja koska kotityöt on jaettava puoliksi, voi käydä niin, että toinen osapuoli huomaa imuroivansa entisen kerran viikossa sijasta kolme tai neljä kertaa viikossa ja ihmettelee sitten että miten tässä nyt näin kävi. Tämä oli tietty kärjistetty yksittäinen esimerkki, mutta jotain tämän suuntaisia yllätyksiä voi yhteen muutosta seurata, jos asioista ei ole keskusteltu ja sovittu ennen yhteen muuttamista. Rahajutut, mitkä on kenenkin rahoja ja miten kulut jaetaan, olisi myös hyvä keskustella selväksi ennen yhteen muuttamista, eikä tehdä olettamuksia.

Toki voi yllättää mutta jos asiat on hoidettu oikein eli tutustuttu kunnolla ennen yhteenmuuttoa ei pitäisi tuon kaltaisia yllätyksiä tulla. Itseäni ei tosiaankaan häiritsisi jos toinen tahtoisi siivota vaikka joka päivä mutta aika huono olisin omaa tahtia tihentämään sen vuoksi "että kotityöt on tehtävä puoliksi". En myöskään alkaisi autoihin renkaitakaan vaihtamaan yhtään tiheämmin kuin ennen vaikka hyväksyisin että niitä autoja on kaksi yhden sijaan enkä todellakaan odottaisi että nainen niissä hoitaa osansa ja näin ajattelisin myös siivouksen suhteen, toinen saa siivousta tihentää muttei tarvitse odottaa sitä minulta koska tasan tarkkaan ennen yhteenmuuttoa on kyllä jo nähnyt siivoustapani ja sen kanssa pitää vain oppia elämään jos tahtoo saman katon alla asua.

• Ikis__M kirjoitti:

Toki voi yllättää mutta jos asiat on hoidettu oikein eli tutustuttu kunnolla ennen yhteenmuuttoa ei pitäisi tuon kaltaisia yllätyksiä tulla. Itseäni ei tosiaankaan häiritsisi jos toinen tahtoisi siivota vaikka joka päivä mutta aika huono olisin omaa tahtia tihentämään sen vuoksi "että kotityöt on tehtävä puoliksi". En myöskään alkaisi autoihin renkaitakaan vaihtamaan yhtään tiheämmin kuin ennen vaikka hyväksyisin että niitä autoja on kaksi yhden sijaan enkä todellakaan odottaisi että nainen niissä hoitaa osansa ja näin ajattelisin myös siivouksen suhteen, toinen saa siivousta tihentää muttei tarvitse odottaa sitä minulta koska tasan tarkkaan ennen yhteenmuuttoa on kyllä jo nähnyt siivoustapani ja sen kanssa pitää vain oppia elämään jos tahtoo saman katon alla asua.

Uh, miehet on just tuommoisia jääräpäitä.

Hyvä jos et sentään vastusta jos toinen haluaa siivota.. Mielelläni pidän paikat siisteinä, mutta jos toinen suhtautuu asiaan täysin välinpitämättömästi tai suorastaan nihkeästi, niin en sitten kauaa jaksa nähdä vaivaa.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Uh, miehet on just tuommoisia jääräpäitä.

Hyvä jos et sentään vastusta jos toinen haluaa siivota.. Mielelläni pidän paikat siisteinä, mutta jos toinen suhtautuu asiaan täysin välinpitämättömästi tai suorastaan nihkeästi, niin en sitten kauaa jaksa nähdä vaivaa.

Ei se ole jääräpäisyyttä vaan realismia ja siksi kannatankin aina sitä kunnolla tutustmista toiseen ennen yhteenmuuttoa niin ei tule yllätyksiä. En oikein usko että aikuisiällä enää pystyy kovin paljon muuttamaan toisen perusluonnetta väkisin ja esim. siisteyskäsitykset täytyy vain hyväksyä jos yhteen tahtoo mennä. Voihan se toinen toki rakastumisen huumassa vähäksi aikaa muuttua mutta pikkuhiljaa se kuitenkin valuu vanhoihin tapoihinsa ja niistä tulee sitten vain myöhemmin vääntöä jos ei heti tule ilmi.

Toki minäkin voisin tihentää siivousta pariin kertaan viikossa, sen verran uskoisin pystyväni muuttumaan mutta jos jokapäivä vaaadittaisiin imurointia minulta luulen että ennuste olisi aika huono. Minulla on sitten toki toisinpäin sellaisia tapoja, esim. astiat huuhdon aina heti ruokailun jölkeen, vaikkei välttämättä tarvitsisi kun on kerran kone joka pesee, ja voisi ärsyttää jos toinen tuuppaa ne vain pesukoneeseen suoraan.

Niin ja sitten vielä siivouksesta sen verran että jos toinen on oikein järjestelmällinen ja siisti niin sitten kyllä varmaan ihan luonnostaan enemmän varmaan oppisi huomioimaan niin ettei jättäisi tavaroita lojumaan mihin sattuu, pyyhkisi pöydältä leivänmuruset jne. kun ei "kehtaisi" jättää toisen siivottavaksi omia jälkiä.

• Ikis__M kirjoitti:

Ei se ole jääräpäisyyttä vaan realismia ja siksi kannatankin aina sitä kunnolla tutustmista toiseen ennen yhteenmuuttoa niin ei tule yllätyksiä. En oikein usko että aikuisiällä enää pystyy kovin paljon muuttamaan toisen perusluonnetta väkisin ja esim. siisteyskäsitykset täytyy vain hyväksyä jos yhteen tahtoo mennä. Voihan se toinen toki rakastumisen huumassa vähäksi aikaa muuttua mutta pikkuhiljaa se kuitenkin valuu vanhoihin tapoihinsa ja niistä tulee sitten vain myöhemmin vääntöä jos ei heti tule ilmi.

Toki minäkin voisin tihentää siivousta pariin kertaan viikossa, sen verran uskoisin pystyväni muuttumaan mutta jos jokapäivä vaaadittaisiin imurointia minulta luulen että ennuste olisi aika huono. Minulla on sitten toki toisinpäin sellaisia tapoja, esim. astiat huuhdon aina heti ruokailun jölkeen, vaikkei välttämättä tarvitsisi kun on kerran kone joka pesee, ja voisi ärsyttää jos toinen tuuppaa ne vain pesukoneeseen suoraan.

Niin ja sitten vielä siivouksesta sen verran että jos toinen on oikein järjestelmällinen ja siisti niin sitten kyllä varmaan ihan luonnostaan enemmän varmaan oppisi huomioimaan niin ettei jättäisi tavaroita lojumaan mihin sattuu, pyyhkisi pöydältä leivänmuruset jne. kun ei "kehtaisi" jättää toisen siivottavaksi omia jälkiä.

"..ei "kehtaisi" jättää toisen siivottavaksi omia jälkiä. "

Voi luoja, voisin avautua enemmänkin aiheesta, mutta kuitattakooon parilla lauseella. Olen asunut vuosia ihmisen kanssa, joka pyynnöistä ( ja kilareista ) huolimatta jätti jatkuvasti vaatteensa ynnä muut tavaransa sinne sun tänne lattioille ja huonekaluille lojumaan, leivän murut ja kahvitipat yms sotkunsa pöydiltä pyyhkimättä.. Hän myös koki minun viikkosiivoukseni häiritseväksi ja se olisi pitänyt suorittaa hänelle sopivaan aikaan, mutta semmoiseen pelleilyyn en sentään lähtenyt mukaan. Selitykset miksi ei siivonnut jälkiään olivat moninaiset. Olisi jopa huvittaneet jos ei olisi lopulta raivostuttanut niin paljon. En ymmärrä mikä siinä on, että joku täysin sivuuttaa toisen toiveet, kyse on kuitekin pikku asiasta, että siivoisi omat jälkensä sen sijaan, että käyttää toista ilmaisena piikana? Loppujen lopuksi en keksi muuta selitystä kuin piittaamattomuus ja kusipäisyys.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Voi luoja, voisin avautua enemmänkin aiheesta, mutta kuitattakooon parilla lauseella. Olen asunut vuosia ihmisen kanssa, joka pyynnöistä ( ja kilareista ) huolimatta jätti jatkuvasti vaatteensa ynnä muut tavaransa sinne sun tänne lattioille ja huonekaluille lojumaan, leivän murut ja kahvitipat yms sotkunsa pöydiltä pyyhkimättä.. Hän myös koki minun viikkosiivoukseni häiritseväksi ja se olisi pitänyt suorittaa hänelle sopivaan aikaan, mutta semmoiseen pelleilyyn en sentään lähtenyt mukaan. Selitykset miksi ei siivonnut jälkiään olivat moninaiset. Olisi jopa huvittaneet jos ei olisi lopulta raivostuttanut niin paljon. En ymmärrä mikä siinä on, että joku täysin sivuuttaa toisen toiveet, kyse on kuitekin pikku asiasta, että siivoisi omat jälkensä sen sijaan, että käyttää toista ilmaisena piikana? Loppujen lopuksi en keksi muuta selitystä kuin piittaamattomuus ja kusipäisyys.

Niinpä, se taisi olla jännämies ja nehän eivät juurikaan muista piittaa kuin itsestään ja jos ne on jonkun piiaksi saaneet ne varmaan kuvittelee että se on sitten ikuinen olotila tai ainakin niin kauan kuin he päättää sen lopettaa, ne on varmaan niin tyhmiä että kuvittelevat ettei toista tarvitse ollenkaan huomioida. Me kiltit & kunnolliset tai ainakin minä kiltti & kunnollinen kuitenkin aina yritän ajatella myös toisen kannalta ja vaikken ihan pom(p)otettavaksi suostuisi niin jos toinen siisti ei se tarkoita sitä ettenkö yrittäisi huomioida ja olla toisen toiveiden mukaisesti kun kuitenkin varmasti arvostaisin hänen tekemistään jo muutenkin niin paljon etten nyt ainakaan lisätaakkaa järjestäisi tahallani. Joo, nuo keksimäsi selitykset on varmaan ihan oikeaan osuneet, lisäisin niihin vielä tyhmyyden :)

• Ikis__M kirjoitti:

Niinpä, se taisi olla jännämies ja nehän eivät juurikaan muista piittaa kuin itsestään ja jos ne on jonkun piiaksi saaneet ne varmaan kuvittelee että se on sitten ikuinen olotila tai ainakin niin kauan kuin he päättää sen lopettaa, ne on varmaan niin tyhmiä että kuvittelevat ettei toista tarvitse ollenkaan huomioida. Me kiltit & kunnolliset tai ainakin minä kiltti & kunnollinen kuitenkin aina yritän ajatella myös toisen kannalta ja vaikken ihan pom(p)otettavaksi suostuisi niin jos toinen siisti ei se tarkoita sitä ettenkö yrittäisi huomioida ja olla toisen toiveiden mukaisesti kun kuitenkin varmasti arvostaisin hänen tekemistään jo muutenkin niin paljon etten nyt ainakaan lisätaakkaa järjestäisi tahallani. Joo, nuo keksimäsi selitykset on varmaan ihan oikeaan osuneet, lisäisin niihin vielä tyhmyyden :)

Aikalailla ketmi kylläkin, mutta jännäpiirteitä sitten varmaan.. kyllähän tuommoinen käytös jonkinlaista arvostuksen puutetta osoittaa ja itsestään selvyytenä pitämistä myös. Ikävää.

Jos nyt jonkinlaiseen suhteeseen kuka tahansa päätyy, kannattaa tosiaan puolin ja toisin yrittää arvostaa toisen tekemisiä, kuunnella toisen toiveita ja yrittää muodostaa jonkilainen yhteisymmärrys asioista.. ja kun sopimukseen on päästy, myös noudattaa niitä.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Aikalailla ketmi kylläkin, mutta jännäpiirteitä sitten varmaan.. kyllähän tuommoinen käytös jonkinlaista arvostuksen puutetta osoittaa ja itsestään selvyytenä pitämistä myös. Ikävää.

Jos nyt jonkinlaiseen suhteeseen kuka tahansa päätyy, kannattaa tosiaan puolin ja toisin yrittää arvostaa toisen tekemisiä, kuunnella toisen toiveita ja yrittää muodostaa jonkilainen yhteisymmärrys asioista.. ja kun sopimukseen on päästy, myös noudattaa niitä.

Nimmenomaan noita ja tottumus varmaan vaan pahentaa sitä tilannetta kun huomaa että toinen uitenkin ne jäljet korjaa.

Tuosta ollaan ihan samaa mieltä että pitää arvostaa, minä ainakin erityisesti arvostaisin naista joka imuroi ja pyyhkii pölyjä kun ne on minulle itselle vaikeita juttuja ja sitten tosiaan se että pitää koettaa keksiä ratkaisua, kuten vaikka niin että huono imuoroitsija voisi tehdä sitten jotain muuta enemmän imuroinnin sijaan eikä vaatia tekemään juuri siitä tasan puolia vaikkapa vuoropäivinä.

• Ikis__M kirjoitti:

Nimmenomaan noita ja tottumus varmaan vaan pahentaa sitä tilannetta kun huomaa että toinen uitenkin ne jäljet korjaa.

Tuosta ollaan ihan samaa mieltä että pitää arvostaa, minä ainakin erityisesti arvostaisin naista joka imuroi ja pyyhkii pölyjä kun ne on minulle itselle vaikeita juttuja ja sitten tosiaan se että pitää koettaa keksiä ratkaisua, kuten vaikka niin että huono imuoroitsija voisi tehdä sitten jotain muuta enemmän imuroinnin sijaan eikä vaatia tekemään juuri siitä tasan puolia vaikkapa vuoropäivinä.

Juurikin noin, kotityöt on hyvä jakaa puoliksi, mutta se ei tarkoita, että molempien pitäisi tehdä kaikkea yhtä paljon. Parasta olisi, jos molemmat voisivat tehdä niitä juttuja mitkä itseltä parhaiten sujuu ja/tai on vähiten vastenmielisiä.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Juurikin noin, kotityöt on hyvä jakaa puoliksi, mutta se ei tarkoita, että molempien pitäisi tehdä kaikkea yhtä paljon. Parasta olisi, jos molemmat voisivat tehdä niitä juttuja mitkä itseltä parhaiten sujuu ja/tai on vähiten vastenmielisiä.

Niinpä ja juuri tuosta syystä että kumpainenkin tekee juttuja mitä itselle parhaiten sopii minä mielelläni kannatan "perinteistä" roolijakoa joka sitten helposti taas nähdään sovinistisena mallina vaikkei se sitä välttämättä aina ole. Jos vaikka asutaan okt:ssa minusta on aika luonnollista että mies hoitaa pakollliset pihatyöt, nurmen leikkuut, lumien kolaamiset jne. ja nainen sitten vähän enemmän sisällä vastaavasti siivoilee mutta jotkut naisethan tahtoo jakaa niin että pihatyöt tekee luonnostaan mies ja siivoukset laitetaan sitten tasan puoliksi.

• Ikis__M kirjoitti:

Niinpä ja juuri tuosta syystä että kumpainenkin tekee juttuja mitä itselle parhaiten sopii minä mielelläni kannatan "perinteistä" roolijakoa joka sitten helposti taas nähdään sovinistisena mallina vaikkei se sitä välttämättä aina ole. Jos vaikka asutaan okt:ssa minusta on aika luonnollista että mies hoitaa pakollliset pihatyöt, nurmen leikkuut, lumien kolaamiset jne. ja nainen sitten vähän enemmän sisällä vastaavasti siivoilee mutta jotkut naisethan tahtoo jakaa niin että pihatyöt tekee luonnostaan mies ja siivoukset laitetaan sitten tasan puoliksi.

No, jos nyt oikein ryhdytään hiuksia halkomaan, niin kotitöiden tasapuolinen jakaminen voi olla toisinaan hankalaakin, itselle tosin periteinen jakamismalli ei tuota sinänsä ongelmia ja edellisten kokemusten valossa minulle riittää jos toinen osapuoli edes siivoaa omat jälkensä.. Jos toinen suorittaa vaikkapa päivittäin ruuanlaiton ja toinen kerran viikossa lumitytöt, joka on puolestaan fyysisesti raskaampi homma, mutta kenties vie saman verran aikaa kuin viikon ruuanlaitot yhteensä, niin kumpi tekee enemmän? Huomioidaanko päivittäinen vaivannäkö eri tavalla kuin kerran viikossa tapahtuva ? Entä huomioidaanko kotitöiden prioriteettiaste, saako kokkaamisesta enemmän pisteitä kuin vaikkapa ikkunan pesusta? Saako vastenmielisen työn suorittamisesta, kuten vaikkapa viemärin avaamisesta tai vessan pesusta, enemmän pisteitä kuin kukkien kastelusta? jne..

• 12121212
        PikkuLikka kirjoitti:

Mies ei vain ollut riittävän jännä.

Jos kyseessä olisi ollut bona fide jännämies, olisit mielelläsi kyykkinyt minihame ja piian esiliina päälläsi pöydän alla murusia keräilemässä, hymyillen tyttömäisesti mestarillesi sillä välin kun hän istuu sohvalla ryystämässä olutta ja katsomassa vapaapainiotteluita.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

No, jos nyt oikein ryhdytään hiuksia halkomaan, niin kotitöiden tasapuolinen jakaminen voi olla toisinaan hankalaakin, itselle tosin periteinen jakamismalli ei tuota sinänsä ongelmia ja edellisten kokemusten valossa minulle riittää jos toinen osapuoli edes siivoaa omat jälkensä.. Jos toinen suorittaa vaikkapa päivittäin ruuanlaiton ja toinen kerran viikossa lumitytöt, joka on puolestaan fyysisesti raskaampi homma, mutta kenties vie saman verran aikaa kuin viikon ruuanlaitot yhteensä, niin kumpi tekee enemmän? Huomioidaanko päivittäinen vaivannäkö eri tavalla kuin kerran viikossa tapahtuva ? Entä huomioidaanko kotitöiden prioriteettiaste, saako kokkaamisesta enemmän pisteitä kuin vaikkapa ikkunan pesusta? Saako vastenmielisen työn suorittamisesta, kuten vaikkapa viemärin avaamisesta tai vessan pesusta, enemmän pisteitä kuin kukkien kastelusta? jne..

Niinpä, vaikeaksi menee jos ihan tarkkaan rupeaa jakamaan ja itse kun ainakin jopa tykkään laittaa ruokaa niin mieluiten varmaan lumitöiden vastineena ottaisin sisäsiivousta, sopisin vaikka niin että minä huolehdin ulkoalueiden yleisestä siisteydestä ja nainen sisäalueiden ja sitten nuo viemärihommat ja ehkä vessanpesunkin toisinaan voisin ottaa sitten suunnilleen puolet ruuanlaitoista kaikki kiinteistön tekniikkaan liittyvät niin voisi olla aika ok jako minusta.

• 12121212
        PikkuLikka kirjoitti:

"Saako vastenmielisen työn suorittamisesta, kuten vaikkapa viemärin avaamisesta tai vessan pesusta, enemmän pisteitä kuin kukkien kastelusta? jne.."

Jos ei saa niin tuntuisiko yhtä reilulta jos sinä hoidat viemärin avaamiset ja mies kukkien kastelut?

"En osaa" ei tietenkään ole selitys koska varmaankin tasa-arvoon kuuluu että molemmat tekevät myös erityisosaamista vaativia töitä?

• Ikis__M
        12121212 kirjoitti:

Jos kyseessä olisi ollut bona fide jännämies, olisit mielelläsi kyykkinyt minihame ja piian esiliina päälläsi pöydän alla murusia keräilemässä, hymyillen tyttömäisesti mestarillesi sillä välin kun hän istuu sohvalla ryystämässä olutta ja katsomassa vapaapainiotteluita.

Jos jännämies antaa vaihtoehdoiksi kyykkiä tai itkeä ja kyykkiä niin aika moni nainen varmaan kyykkii ja hymyilee jottei tarvitse itkeä sentään.

• 12121212 kirjoitti:

Sinä saat sen kuulostamaan niin idylliseltä..

mutta olet kyllä oikeassa. Olisin tehnyt tuon kaiken ja enemmänkin.

• Ikis__M kirjoitti:

Niinpä, vaikeaksi menee jos ihan tarkkaan rupeaa jakamaan ja itse kun ainakin jopa tykkään laittaa ruokaa niin mieluiten varmaan lumitöiden vastineena ottaisin sisäsiivousta, sopisin vaikka niin että minä huolehdin ulkoalueiden yleisestä siisteydestä ja nainen sisäalueiden ja sitten nuo viemärihommat ja ehkä vessanpesunkin toisinaan voisin ottaa sitten suunnilleen puolet ruuanlaitoista kaikki kiinteistön tekniikkaan liittyvät niin voisi olla aika ok jako minusta.

Kuulostaa varsin reilulle tuo.

• 12121212 kirjoitti:

"Saako vastenmielisen työn suorittamisesta, kuten vaikkapa viemärin avaamisesta tai vessan pesusta, enemmän pisteitä kuin kukkien kastelusta? jne.."

Jos ei saa niin tuntuisiko yhtä reilulta jos sinä hoidat viemärin avaamiset ja mies kukkien kastelut?

"En osaa" ei tietenkään ole selitys koska varmaankin tasa-arvoon kuuluu että molemmat tekevät myös erityisosaamista vaativia töitä?

Luitko mitään mitä kirjoitin edellä?

Kyllä minä tarvittaessa viemärin avaan, vaikka se onkin ällöttävää, Putkimiehellä tai putkimiehellä, jos ei muuten onnistu. :)

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Kuulostaa varsin reilulle tuo.

Kyllä me äkkiä ajatellen sovinistiset, perinteistä roolijakoa kannattavat miehetkin voidaan olla aika reiluja ja neuvottelukykyisiä jos ei heti lähdetä tyrmäämään meidän ajatuksia. Varmaan se että juttelisi ja neuvottelisi asioista voisi monesti tuoda paremman ratkaisun kuin se että kumpikin vain alkaa esittämään vaatimuksiaan toisen tekemisille.

• Ikis__M kirjoitti:

Kyllä me äkkiä ajatellen sovinistiset, perinteistä roolijakoa kannattavat miehetkin voidaan olla aika reiluja ja neuvottelukykyisiä jos ei heti lähdetä tyrmäämään meidän ajatuksia. Varmaan se että juttelisi ja neuvottelisi asioista voisi monesti tuoda paremman ratkaisun kuin se että kumpikin vain alkaa esittämään vaatimuksiaan toisen tekemisille.

Kommunikaatiovaikeuksista ja puhumattomuudestahan kaiketi suuri osa parisuhdeongelmista pohjimmiltaan johtuu.. vaikka joskus voi käydä niinkin, että vaikka kuinka puhutaan, puhutaan vuosia, mutta mitään konkreettista muutosta ei kuitenkaan tapahdu.. lopulta ole enää muuta vaihtoehtoa kun myöntää tappionsa.

..Mutta nyt hyvät yöt. :)

• 12121212
        PikkuLikka kirjoitti:

Sinä saat sen kuulostamaan niin idylliseltä..

mutta olet kyllä oikeassa. Olisin tehnyt tuon kaiken ja enemmänkin.

Tiedän sen. Olet ehkä jännähuumeriippuvaisuutesi takia äärimmäinen esimerkki, mutta tämä kyllä vastaa ihan yleisen tason kysymyksiinkin.

Nimittäin siihen miksi moni nainen jo ihmettelee miksei löydy sellaista jämptiä, ahkeraa, hyvää miestä. No ei löydy koska miehet näkevät ympärillään tilanteita joissa naisilla on eri säännöt eri miehille. Kiltti ja kunnollinen joutuu odottelamaan vuoroaan ja kantamaan vastuunsa. Jännämies/pelimies saa paremman diilin...unelmien poikamieselämän, piian ja prostituoidun samassa paketissa.

Naiset sitten yrittävät turhaan selittää miehillä että mutta kun Pertti, sinä olet se betaelättäjä...et sinä voi olla kuin exäni Make jota palvelin, eivät kaikki voi olla jännämiehiä.

Tämä on ihan kysynnän ja tarjonnan laki, Amerikan malli jota olen ennustanut Suomeenkin. Jännämiehistä ja pelimiehistä on kovempi kysyntä ja he saavat paremman palkan pienemmällä työllä -> miehet katsovat PUA-videoita mieluummin kuin lukevat remonttioppaita.

• Ex----------PUA

Olen asunut naisen kanssa ja voin sanoa, että ihan heti ei tee mieli tehdä samaa virhettä.

Pitäisi varmaan olla omakotitalo tai sitten vain tosi hyvä nainen, että se toimisi.

20v säätö on leikillään sanonut muuttavansa luokseni, mikä luonnollisesti tuntuu kuumottavalta ajatukselta vaikka siitä tykkäänkin.

• Kyselijä-77

"Olen asunut naisen kanssa ja voin sanoa, että ihan heti ei tee mieli tehdä samaa virhettä."

Mitä ihmettä? Etkö osannutkaan olla naiselle täydellinen mies?

• Ex----------PUA
        Kyselijä-77 kirjoitti:

"Olen asunut naisen kanssa ja voin sanoa, että ihan heti ei tee mieli tehdä samaa virhettä."

Mitä ihmettä? Etkö osannutkaan olla naiselle täydellinen mies?

Kysymys onkin siitä, että osaaako nainen olla minulle täydellinen nainen.

Se on MGTOW-mentaliteettia.

Muu on tinsan asettamista jalustalle, ja täten ehdottoman tuomittavaa!

• En oikein osaa sanoa, pitääkö tuo paikkansa.

Ainakin yksi asia joka yhdistää naisia ( 2 kpl), joiden kanssa olen ollut parisuhteessa on matkustaminen.

Matkustaa pitäisi useamman kerran vuodessa. Edellinen nainen laittoi matkustamiseen omaisuuksia, mutta ansaitsi ne myös. Nykyisellä naisella taas on mahtava kontaktiverkosto ympäri maailmaa, joten hän kyllä viusi matkustaa halvalla ja bunkata kavereiden luona. Itse taas en välittäisi toisten nurkissa olla, joten rahaa kuluu hotelliin.

• Naisen kanssa on vaikeaa, koska ne aina piereskelee niin paljon. :-/

• ryppis

Niin no kärjistetystihän väitetään, että ei ole mitään merkitystä paljonko parisuhteessa tienataan; nainen käyttää kaikki rahat kuitenkin.

• pihtarihuora

oman kokemukseni mukaan parisuhteessa on taloudellisesti helpompaa kun asumiskulut on samat yhdeltä kuin kahdelta,mutta muuten arjen käytännöt on parisuhteessa vaikeampaa kun aina pitää sopia ja neuvotella ja tehdä kompromisseja.ja siivoamista on jostain kumman syystä moninkertaisesti.yksin on helppoa kun ei tarvitse ottaa toista huomioon.eräs tuntemani vanha emäntä sanoi aina että miehessä on enemmän työtä kuin kahdeksassa lehmässä,ja taisi olla oikeassa.

• semmottiis

Kommunikaation puute.

Miehillä ja naisilla on tosiaan aika erilaiset siisteyskäsitykset yleensä.

• atännä

Mikä kenellekin on helppoa.

Mun on helpompi asua yksin. Asumismenot ja muut kulut on yksi lysti, kunhan saan muuten elää pingottamatta mistään. Minusta ei ole helppoa jatkuvasti sovittaa menojani toisen menojen mukaan, tehdä kompromisseja järjestyksen tai rahankäytön suhteen (jos toinen on vaikka nuuka tai tuhlari). Aika moni on mun boheemiuteeni verrattuna suoranainen nihilisti, kyllä vaan menisi yhteiselämä vaikeaksi sellaisen kanssa.

• NäinMeillä

Sinkkujen rahan ja ajan käyttö poikkeaa täysin pariskunnan vastaavista. Pariskunnan elämä keskittyy enemmän kotiin joten siellä vietetään paljon enemmän aikaa ja sitä myös sisustetaan enemmän, laitetaan enemmän ruokaa kotona jne. Siksi on ihan luonnollista että tästä koituu myös kuluja eri tavalla kuin sinkuilla joiden kulutus taas keskittyy usein kodin ulkopuoliseen elämään.
      Halvemmat jaetut elinkustannukset pariskunnilla siis katoavat suurempiin ja lisääntyviin yhteisiin menoihin.

• eimullamuuta-

Kaksin jos alkaa asumaan niin sitten tarvii isomman asunnon. Yksiö eikä kaksio riitä minulle. Pitää olla kolmio ja niiden vuokrat on 700 euroa vähintään joten siitä tulee kuluja enemmän. Toistaiseksi asun erillään naisen kanssa vaikka seurustelemme.

• omaakokemusta

Valintakysymyksiä. Miksi kaksio ei riittäisi? Ei niitä muksujakaan heti tule. Tai jos jompikumpi haluaa ns. oman työhuoneen niin toki sitten. Mutta mahdollista on asua edullisemmin kaksistaan kuin yksin.

• "Jokainen, siis aivan jokainen, naisen kanssa asuva ystäväni on raportoinut päinvastaista. "

Epäilen, että he eivät kertoneet koko totuutta. Nimittäin miksi he sitten naisen kanssa asuvat, jos se kerran niin kamalan rankkaa on? Suomalaiseen keskustelukulttuuriin taitaa kuulua asioiden negatiivisten puolien korostaminen.

• beethooven

Veruskan kanssa on mukavampaa usein miten ainakin. Ainoastaan kolme kertaa päivässä uloslenkille eikä jatkuvasti kälkätä turhasta. Mitä nyt joskus vähän haukkuu korkeintaan vähän.

• Luolasukeltaja

Naisen kanssa asumisessa ei ole kuin yksi vika, joka sekin on fiksattavissa.

Asunnossa on oltava kaksi vesssaa.

( Reps )

• adadsa22

1

aika osuva

• omaakokemusta

Oman kokemukseni mukaan eläminen tulee huomattavasti halvemmaksi kimpassa jonkun (naisen) kanssa, jos asumisen TASO pidetään samana kuin yksin ollessa. Jos taas tasoa päivitetään pari- kolme pykälää ylöspäin, jotta molemmat saavat vähän etua toisesta maksajasta, ero kaventuu huomattavasti. Ja ainakin itsestäni on mukavaa, että naisen kanssa asuessani pystyin muuttamaan uudenpaan asuntoon lähemmäs työpaikkaa yms. Mahdollisuus olisi ollut vaikka porealtaalla varustettuun luksukseen, mutta siihen ei silloin lähdetty, jotta jäi rahaa vähän säästöönkin.

Sitten taas ns. omien menojen kohdalla rahan käyttö voi tuntua lisääntyvän, koska jos siihen uuteen kotiin hankitaan vaikka uusi isompi ruokaryhmä, ja kuitenkin halutaan pitää kiinni esim. poikien pokerireissuista Tallinnaan tms. niin saattaahan tuo näyttäytyä ns. turhana rahanmenona. Se pöytä siis miehen silmissä. Mutta tässä pitää kuitenkin ottaa huomioon se, että nainen ei välttämättä viihdy uudessa kodissa sen lapsuudenkodista perintönä saadun lastulevyhökötyksen kanssa, vaikka miehestä se toimittaisikin ihan hyvin ruokapöydän virkaa. Toimii myös toiseen suuntaan, mutta yleisemmin taitaa olla naisten juttuja. Yhtä turhalta rahan menolta se poikien pokerireissukin näyttäytyy sille kumppanille. Tai seinälle päivitetty 50" taulutelkkari kotiteattereineen, kun naiselle olisi riittänyt se vanha 32" ja sen pihisevät kajarit.

Ok. No pokerireissu tehdään omista varoista ja pöytää nyt käyttää molemmat. Sinänsä huono vertaus, mutta ristiriitoja välttääkseen pitäisi löytää myös rahankäytöltään ja ns. arvoiltaan itselleen sopiva kumppani. Ehkä parempi esimerkki voisi olla se, että mies haluaakin yhtäkkiä päivittää autonsa, ja edellyttää naisen siihen myös osallistuvan, koska sitä käyttääkin. Ja silti säilyttää auton täysin omanaan.

Aina noissa joutuu vähän luovimaan, mutta se on vaan rahaa. Ja useimmilla naisillakin on nykyisin sitä. Ei esim. itselläni olisi ollut varaa sellaiseen asuntoon itseksini missä on naisen kanssa tullut asusteltua. Helpottaa elämää. Ja kotitöistä kannataa sopia edes pääpiirteet. Normaalit ihmiset tekevät niistä kyllä osuutensa, vaikka joskus tuntuisikin, että se kumppani jättäisi AINA sukat väärään paikkaan ja AINA tiskit pöydälle. Toinen imuroi sillä aikaa kun toinen pesee vessan. Tms. Ja tiskit hoitaa kone, kunhan molemmat laittaa ne astiansa sinne asti. Järki käteen ja suu auki. Sillä se useimmiten hoituu....

• Aviomies38

Tulee se minulle halvemmaksi koska akka maksaa kaikki laskut mitä tulee postiluukusta. Ei se anna mun maksaa vuokraa koska muuten se kuulemma jää maksamatta ja parempi kun akka maksaa. Näin ollut jo 7 vuotta.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      414
      16168
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      135
      2546
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1936
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      84
      1795
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1377
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      98
      1275
    7. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      34
      1200
    8. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      286
      1196
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1169
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1133
    Aihe