Tapahtui seuraava juttu:

asko775s

Oli oikein hyviä pullia pussillinen ja eräs henkilö tuli kahvien jälkeen sanomaan että heitti roskiin koko lopun reilun pussin kun pussiin oli mennyt pikkukärpäsiä. Pullat oli huippuhyviä hilloineen. Olisitko sinä heittänyt pehmeät herkulliset pullat jonkun pikkukärpäsen takia roskiin?

26

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkkusuut

Hillo on hyvä alusta kärpästen munille. Kyllä tulisi mieleen, että popsii myös kärpäsen toukkia.

• roskiinpullat

roskiin ilman muuta,kun kärpäset myös levittävät tauteja.

• yööööökkkkk-

HYIIIII, OLISIN HEITTÄNY,,,

• Heikunkeikku

Luultavimmatusti en. Olisin käskenyt kylään jonkun ikävän ihmisen ja syöttänyt ne hänelle:) Itse en poskeeni pistäisi.
      Ehkä kuitenkin tekisin näin. Huitelisin pikkuötökät veks ja pistäisin pussiin ja kiikuttaisin pussin pojan luo. Siellä on koira, joka aina yhtä innokkaasti kirmaisee luokseni, kun autolla kurvaan pihaan. Hansikaslokerossa on sille aina jotakin kivaa tuliaista. Nuo ötökkäpullast, joissa siinä vaiheessa ei ötököitä olisi, niin ne kelpaisi koiralle. Tokko niistä kuolisi.

• ent.siivoojaparka

Syöttäisit koiralle sokeria?
        Miksi vihaat sitä? Mitä se on sinulle tehnyt?

• 1eero

Taisi tulla kärpäsestä härkänen, kesä ilman kärpäsiä onkuin kesäaamuna polulla kävelevä emäntä vai mitenkä se menikään vähä hoono muisti.

• En.Olisin vain oivaltanut kärpäset pois ja syönyt pullat,ellei ne olleet muuten pilaantuneet.Olen sen verran vanha että siihen aikaan ei heitetty ruokaa pois jos se oli vähänkin syömä helpoista.

• Samoin olisin tehnyt.
        Pienet viat ruuassa ei pahemmin haittaa, sitä luottaa vain aisteihinsa,
        toteaa hajun ja maun ja jatkaa popsimista.

• keinot-on-monet

Mä olisin käyttäny mikrossa pullat ennen syöntiä,
      kuumus olisi tappanu kaikki pöpöt,
      sitten hiukan sokeroinu tureen näköseksi,

• Kommenttini johdattelu:
      Teevee, Kiminkinen
      -
      Tässä taitaa olla kyseessä ikuisuus-kysymys:
      Testamenttaisitko vatsa-makkarasi pieni-rintaiselle naiselle...
      Jotta omaisesi eivät voisi puuttua ulko-näköösi kuolemassasikaan.

H.

• silmät-pyöreenä-TÄH

TÄH ????????????????????

• silmät-pyöreenä-TÄH kirjoitti:

TÄH ????????????????????

"silmät-pyöreenä-TÄH"

Pulla lihottaa.

H.

• ei-tuhlata

Jos ruokaa on ostettu, niin ei sitä pidä heittämän roskiin. Ihmettelen suuresti näitä ohjelmia joissa aloitetaan laihduttaminen, ja mätetään ihan kelvollisia tuotteita roskiin. Söisivät ensin ostetut tuotteet, ja sitten vasta aloittaisivat laihdutukset.

• minnieminna

Tuli mieleen kärpäsistä, olivat isoja kärpäsiä joita oli anopin keittämässä(karjalainen) kalasopassa. En heittänyt pois vaikka teki mieli, ei tiennyt onko se pippuri vai kärpänen.
      En laita vieläkään kalakeittoon pippuria.
      Pullapussi pakkaseen kuolee kaikki munat ja ötökät

• "minnieminna"

Päästä-keksittyä tarinaa.
        Iso Kärpänen on SELVÄSTI isonpi kuin Pippuri.

H.

• bessie-

Vähän riippuu

Jos olivat banaanikärpäsiä ja tiesin että olivat vasta päässeet pullapussiin niin en välttämättä, en inhoa banaanikärpäsiä ihan niin paljon kuin muita ruokiin tuppaavia kärpäsiä. Jos taas olisin yhtään epäillyt että ovat jo munineet hilloon ja muutenkin kävelleet pullissa, olisin leikannut pullapaloja paahdettavaksi ja heittänyt hillokohdat pois. En muutenkaan perusta hillopullista, tuntuvat aina raaoilta hillon kohdalta. Todennäköisintä siis, että olisin leikannut sopivia pullapalasia hillon ympäriltä tai jos pullat olivat oikein muhjaantuneen oloisia, heittänyt kaikki pois.

• 10-000-kärpästä

Entä omena- tai appelsiinikärpäset? Nauris? Lanttukärpäset? Onko jokaiselle hedelmälle, myös perunalle oma kärpäslaji?

• Niistä.päästy
        10-000-kärpästä kirjoitti:

Entä omena- tai appelsiinikärpäset? Nauris? Lanttukärpäset? Onko jokaiselle hedelmälle, myös perunalle oma kärpäslaji?

Eikös ainakin lanttukärpäsiä olekin? Nykyisin, kun karja on pesty ja putsattu ja oleskelee emimmäkseen puhtaaksi nuolluissa ometoissa, emme enää näe jokakesäisiä karpäsarmeijoita. Vielä muutama vuosikymmen sitten jokaisessa maalaiskodin keittiössä roikkui pitkä kärpäspaperi lampusta tai uunin pellistä täynnä kärpäsiä. Siihen aikaan ei hillopullia todellakaan kauan pöydällä pidetty peittämättä.

• bessie-
        10-000-kärpästä kirjoitti:

No niitä kai yleisesti sanotaan banaanikärpäsiksi niitä pieniä, tai hedelmäkärpäsiksi. Niitä pieniä, joita saattaa yhtäkkiä keskellä talvipakkasia ilmestyä siistiin ja puhtaaseen kerrostalon keittiöön. Ainahan kotiin jotain hedelmää tai vihannesta ostetaan. Sellainen tuntuma minulla, että ananaksen mukana tulee melko varmasti. Nyt on sattunut jo valmiiksi käyneen makuinen yksilö sen verran monta kertaa, etten enää kokonaisia juurikaan osta kuin ehkä yhden 'joulukoristeeksi.

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

No niitä kai yleisesti sanotaan banaanikärpäsiksi niitä pieniä, tai hedelmäkärpäsiksi. Niitä pieniä, joita saattaa yhtäkkiä keskellä talvipakkasia ilmestyä siistiin ja puhtaaseen kerrostalon keittiöön. Ainahan kotiin jotain hedelmää tai vihannesta ostetaan. Sellainen tuntuma minulla, että ananaksen mukana tulee melko varmasti. Nyt on sattunut jo valmiiksi käyneen makuinen yksilö sen verran monta kertaa, etten enää kokonaisia juurikaan osta kuin ehkä yhden 'joulukoristeeksi.

Kyllä sen nimi ihan oikeasti onkin banaanikärpänen, eikä vain sanota olevan. Muistan sen koulun biologian tunnilta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Banaanikärpänen

• ent.siivoojaparka

• ent.siivoojaparka

• bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kyllä sen nimi ihan oikeasti onkin banaanikärpänen, eikä vain sanota olevan. Muistan sen koulun biologian tunnilta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Banaanikärpänen

Nii ih, sen takiahan niitä banaanikärpäsiksi sanotaan kun ne ovat banaanikärpäsiä. Yksi anopeistani kiljahti minulle kerran että banaanikärpäsiä muka, tässä huushollissa kun ei kuuna päivänä ole banaania ollut eikä tule olemaan, kukkamullassa ne sikiää!

• ent.siivoojaparka

Kerran lensi Slussenin pullatorilta ostamani butterkaka ihan avaamattomana roskiin. Aloin katsomaan, että miten tämä pulla niinkuin elää. Aivan täynnä pieniä banaanikärpäsiä. Onneksi en ehtinyt avaamaan sitä, että olisivat levinneet ympäri asuntoa.
      Yhtä ja kahta kärpästä en säikähdä, mutta liika on liikaa.

• mimmimum-..mi

Minulle tapahtui tänään semmoinen tapaus.....mikrouunin nappula irtosi...ja olen sen jo kertaalleen korjannut ....liimalla....harmittaa että pitääkö ostaa uusi mikro sampetin nappulan takia....

• Kyllä kärpänen on aikainhottava, käppäilee ensin pikkusorkillaan tiesmissä ja sitten pullanpäälle, Hyh, hyh. Elokuun markkinoilla oli pullakauppiaat pulassa mehiläisten kanssa, se oli ihan hirveää miten niitä surisioita oli. Voi vaan kuvitella miten monen immeisen kimpussa olivat ja ei muuta kun pullan hilloon kiinni likaisilla varpaillaan. Teki mieli sanoa ettei noita nyt kukaan osta, mutta mitä se minulle kuuluu mitä ihmiset ostaa. Itse en olisi ostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe