Onko eknelläkään kokemuksia löpötankin ruosteenpoistosta fosforihapolla?
Voiko happokäsittelyn jälkeen levittää esim epoksipinnotteen?
Löpötankin ruosteenpoisto fosforihapolla
7
159
Vastaukset
- EnOleKokeillut
Fosfaatti muodosta huokoisen pinnoitteen, johon maali ja varmaankin myös epoksi tarttuvat hyvin. Luulisi onnistuvan.
- Vaikeatilanne
lihamylly1 kirjoitti:
Onko tankki puhki ?
Ei, mutta luulisi onnistuvan. Vähän samaan tapaan kuin ruosteesta ja muusta mönjästä puhtaaksi lasetettu putki (jos kestää puhkeamatta) voidaan pinnoittaa roiskaista sukituspinnoitteella.
Luotettavien tietojeni mukaan yli 90% Helsingin Vuosaaren vanhoista kerrostaloista on päätynyt sukitukseen, perinteisen huolellisen putkiremontin sijaan. Sukkela sumplaus voittaa aina jähmeän, mutta suoraviivaisen.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14671070/vanha-tarina-eli-suhteessa-lapsen-vuoksi-
- löpöllä
Annitrol tekee sellaisen pinnan ettei tarvitse maalata.
- OletkoKemisti
Luuletko olevasi fiksu, kun valitset yhden tuotemerkin, joka on ihan samaa ainetta?
Miksi sinun mielestäsi huokoista pintaa ei tarvitse maalata?
- ruostepois
Löpötankkiin kertyy aina vettä ja ajatus on siki pinnoittaa se epoksilla tms. Näinhän korjataan lämmityskäyttöön tarkoitetut öljysäiliöt. Fosforihaposta kyselen siksi, että esikäsittely hiekkapuhaltamalla ei kunnolla onnistu.
- 2Brute
Näitä fosforilitkuja on erilaisia. Osa toimii ruosteen poistajina ja jotkut fosfatoivat pinnan. Omat empiiriset kokeilut fosforihapolla , ties millä litkulla, ovat tuottaneet pettymyksen. Tosin ei ole ollut pa-säiliö kohteena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184