Magneettikuvauksessa havaittu munasarjoissa toiminnallisia kystia (munarakkuloita). Kuulemma hyvinkin normaalia hedelmällisessä iässä olevalla naisella. Olen 24-vuotias. Mietin että tarkoittavatko nuo kystat sitä että minulla on sairaus nimeltä pcos (poly cystic ovary syndrome)? Lääkäri ei kyllä maininnut mitään muuta kuin että se on normaalia että munasarjoissa on pikkuisia kystia ja että ne häviävät itsekseen.. Huolettaa koska mulla on 11-vuotiaasta asti ollut paha akne joka on yksi tuon sairauden oireista.. Muita pcos:n oireita mulla ei siis ole.
Toiminnalliset kystat munasarjoissa?
2
172
Vastaukset
- cvbcvbcvb
Lääkärit saisivat selittää asiat paremmin. Mutta eipä sitä kiireessä lääkäri tajua tai potilas osaa kysyä. Joka tapauksessa lääkärisi rauhoitteli sinua, että tilanne on normaali, joten usko se. Lääkäri olisi huomannut, jos sinulla on PCO. Se aiheuttaa monenlaista hormoniepätasapainoa, ja saattaa näkyä ulkonäössäkin (karvojen liikakasvua, keskivartalolihavuutta, epäsäännölliset vuodot).
Itsellänikin on joskus katsottu, että on hieman rakkulaiset munasarjat. Olen kuitenkin ollut koko aikuisiän normaalipainossa, karvoitus normaali, kuukautiskierto normaali. Monesti sairauksien diagnosointi edellyttää useampia oireita tietyltä listalta. Yksi yksittäinen oire voi viitata useaan eri sairauteen. Eiköhän aknesi ole itsenäinen ilmiö, joka ei johdu munasarjojen rakenteesta. - BellePelokas
Kiitos vastauksesta, helpotti oloa kummasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 931114
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897