Itse on 59-vuotias perusterve nainen. Kaksi 5-kiloista poikaa aikoinaan synnyttänyt ja kohtu on poistettu n. 10 vuotta sitten.
Nyt aamuisin kun herään, on aavistus pissantuoksua alapäässä, päivisin sitä ei synny. Mutta harmillisin ongelma on, että vaikka kohtu on poistettu, tuntuu emättimessä vaihtelevasti sormella koettaessa jonkinmoinen "kuhmu"..liekö siis kohdunsuu.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta ja millainen leikkaus? Sanomattakin lienee selvää, että emätin lienee löystynyt tästä kaikesta. Eli miten yleistä kiristys olisi samantien?
Toivon saman kokeneilta neuvoja ja kokemuksia. Laihdutus ja lantionpohjan lihasten jumppa ei enää auta.
Leikkaushoito virtsan karkailuun yms.
1
173
Vastaukset
- dfdsfdsfdsd
Onko sinulla siis inkontinenssia vai ei? Puhuit virtsantuoksusta, et kertonut lirahtelumääristä. Haju on eri asia kuin inkontinenssi. Jos et herää virtsalammikosta ja jos päivisinkään ei lirahtele, ei sinulla mielestäni ole inkontinenssia. Samoin jos ulosteen/ilman pidättelykyky on normaali. Virtsanhajun saa pois normaalilla aamupesulla. Mitään kiristyksiä ei aleta julkisella puolella tekemään, jos selkeää virtsankarkailua ei ole. Yksityisellä toki saat mitä vaan, mitä olet valmis maksamaan itse. Se menee enemmän esteettisten hoitojen puolelle, jos selkeää ruumiillista oireistoa ei ole.
Tiedätkö itse, onko sinulle jätetty kohdunkaula jäljelle? Pullistuma voi olla myös peräsuolta. Mielestäni et kuulosta inkontinenssi potilaalta, tai et vain osannut kirjoittaa viestiisi kaikkia oireita, jolloin kirjoituksesi antoi väärän käsityksen.
Tuskin nuorena synnytetyt isot lapset enää vaikuttavat asiaan, jos synnytyksistä ei ole aiemmin tullut oireita. Moni nuori (ja jopa synnyttämätön) nainen kärsii virtsankarkailusta. Mielestäni lantionpohjajumppa kannattaa aina. Kaikki käyttämättömät lihakset heikkenevät ja surkastuvat. Moni vanhan kansan nainen saanee inkontinenssin ihan kainouttaan, kun häpeää treenata.
Jollet käytä hormonikorvaushoitoa, voisit aloittaa Vagifem-paikallisvalmisteen suojaamaan emättimen ja virtsateiden limakalvoa. Jotkut käyttävät paikallisvalmistetta korvaushoidon lisänäkin. Virtsakokeen voisi ottaa tulehduksen varalle, jos erityistä hajua ilmenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748