Olin asianomainen oikeudessa ja hävisin jutun,paljonko joudun maksamaan noin summaa ?? Suomi oikeusvaltio,raiskaajat pääsevät pälkähästä.
takkiin tuli
9
140
Vastaukset
- thrbg
No aloita arvioiminen siitä mitä vastaajat vaativat.
Mistä me täällä muuten voisimme tietää. - oikeudenkäyntikulut
"asianomainen"? Siis ilmeisesti asianomistaja? Jos oli syyttäjän ajama rikosasia ja syyte hylättiin, niin vastaajan oikeudenkäyntikulut maksetaan valtion varoista (jos vastaaja esitti vaatimuksen). Jos oli asianomistajan itsensä ajama rikosasia, niin siinä istunnon päätteeksihän viimeistään vastaaja esitti asianomistajaa kohtaan oikeudenkäyntikuluvaatimuksen, ja siitä tuomiossa lausuttiin.
Koska kysyjä kyselee summaa, niin mitä ilmeisemmin häneen ei istunnossa oikeudenkäyntikuluvaatimusta ole kohdistettu. Sillä jos olisi niin tehty, niin hän siitä kyllä tietäisi ja siitä olisi tuomiossa lausuttu. - Onnibonni
Vastaus aloittajan kysymykseen on helppo. Hän joutuu maksamaan omat asianajokulunsa ja mitä tuomiossa lausutaan. Lisäksi hän voi jutun laadusta riippuen joutua maksamaan oikeudenkäyntimaksuja (maksu valtiolle jutun käsittelystä tuomioistuimessa).
Rikosasioissa oikeudenkäynti on ilmainen, valtio ei siis laskuta mitään itse oikeudenkäynnistä.
- asianomistajanaajama
Onko myös pelkästään asianomistajan yksin ajaman rikosasian oikeudenkäynti? Siis jos sjä on tehnyt sjp:n ja aoja sen jälkeen nostaa itse rikossyytteen?
asianomistajanaajama kirjoitti:
Onko myös pelkästään asianomistajan yksin ajaman rikosasian oikeudenkäynti? Siis jos sjä on tehnyt sjp:n ja aoja sen jälkeen nostaa itse rikossyytteen?
Käytitkö hetki sitten nimimerkkejä poliisinapuri ja htrfd... Kummasti meinaan tuli 3 saman sisältöistä viestiä 10 minuttiin :D
- 20-8
asianomistajanaajama kirjoitti:
Rollin 1. luvun 14 §:n perusteella nostettu rikossyyte maksaa 250 euroa, jos oikeus ottaa sen käsiteltäväksi, mutta on silloin ilmainen, jos voittaa jutun ja hävinnyt on maksukykyinen, koska hävinnyt maksaa silloin kaikki voittajan kulut.
Niin, mutta nyt puhutaan normi keissistä :) Vaikkapa Anneli Auerin murhaepäily! Epäis valtio olisi laskuttanut penniäkään oikeudenkäynnistä vaikka olisi tullut tappio!!!!
- htrfd
Bussissa kirjoitti:
Käytitkö hetki sitten nimimerkkejä poliisinapuri ja htrfd... Kummasti meinaan tuli 3 saman sisältöistä viestiä 10 minuttiin :D
Viitannet ainakin teräaseen hallussapitoa koskevaan ketjuun? Ei, en ole sama ihminen kuin täällä kirjoittanut asianomistajanaajama tai missä lie kirjoittanut poliisinaapuri. Siitä en tiedä, ovatko nuo kaksi sitten sama ihminen.
Pieleen meni siis päättelysi, joskaan ei se nyt niin aukotonta ollut alunperinkään. Eiköhän tänne Suoli24:ään laiteta aika monta viestiä kymmenen minuutin sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707