Tykkäättekö? Minä en moista ällötystä pysty syömään
Voileipäkakku
53
1135
Vastaukset
Tykkään kuin hullu puurosta tai ehkäpä juuri siksi. :-)
pujottelija kirjoitti:
Puuro on sentään ihan toista, eli parempaa
Minäkin olen tarjonnut sitä muutamissa bileissä ja sekä liha-, että kalaversio on hävinnyt nopeasti vieraiden suihin. Vähän kyllä etukäteen pelkäsin ensimmäisellä kerralla, että minä olen ainoa alle eläkeikäinen, joka siitä pitää, mutta niin se on sulanut kavereidelinn suussa jo 30:lläkin.
- Tero.Hetero
Siitä välissä olevasta aineesta tulee sperma mieleen. En voi syödä, koska en ole homo.
- Ex----------PUA
Kyllä!
Olen juuri se bileissä, joka todennäköisemmin ottaa tuota herkkujen herkkua, kuin jotain ällömakeaa. Ehkä kerran vuodessa menee kalaversio, mutta sen pitää olla hyvää. Liian kuiva on sanalla sanoen liian kuivaa ja ylikostea on ällöä. Aika harvoin kyllä tulee voileipäkakkua enää nykyään missään vastaan. Ehkä se tulee taas joskus takas muotiin.. Itseasiassa voisin vaikka juuri nyt syödä vähän voileipäkakkua, jos sitä olisi tarjolla.
"Liian kuiva on sanalla sanoen liian kuivaa ja ylikostea on ällöä."
Miksi kerrot pillusta, vaikka keskustelu koskee voileipäkakkua?super-atm kirjoitti:
"Liian kuiva on sanalla sanoen liian kuivaa ja ylikostea on ällöä."
Miksi kerrot pillusta, vaikka keskustelu koskee voileipäkakkua?No niin, arvasin, että joku tarttuu tuohon. Kyllä kyse oli todellakin voileipäkaakusta, vaikka merenelävistäkin oli puhe. Tämä näkökulma saattaakin nostaa palstalaisten mielenkiinnon käyttämätöntä voileipäkakkua kohtaan ihan uusiin ulottuvuksiin.
PikkuLikka kirjoitti:
No niin, arvasin, että joku tarttuu tuohon. Kyllä kyse oli todellakin voileipäkaakusta, vaikka merenelävistäkin oli puhe. Tämä näkökulma saattaakin nostaa palstalaisten mielenkiinnon käyttämätöntä voileipäkakkua kohtaan ihan uusiin ulottuvuksiin.
Älä heitä pyydystä veteen johon et tahdo kalan tarttuvan.
Sinänsä hyvä vertaus, että varmasti jokaiselle kelpaa paremmin koskematon voileipäkakku, kuin kerran maistettu ja pois sylkäisty tai suoliston kautta kiertänyt ja perseestä ulos väännetty.
Tuore ja käyttämätön on tässäkin asiassa parempi vaihtoehto.super-atm kirjoitti:
Älä heitä pyydystä veteen johon et tahdo kalan tarttuvan.
Sinänsä hyvä vertaus, että varmasti jokaiselle kelpaa paremmin koskematon voileipäkakku, kuin kerran maistettu ja pois sylkäisty tai suoliston kautta kiertänyt ja perseestä ulos väännetty.
Tuore ja käyttämätön on tässäkin asiassa parempi vaihtoehto.Kyllähän minä usein heittelen huvikseni ja vaivihkaa kaikenlaisia pyydyksiä.. tekemättä asioista sen suurempaa numeroa. Se huomaa joka on huomatakseen. :)
En ole syönyt moista ikuisuuteen, mutta kyllä se varmasti edelleen putoaisi.
Kerran maistoin lapsena, kun luulin täytekakuksi. En pitänyt, enkä ole sen jälkeen maistanut.
- Ikis__M
En ole pitkilleen missään syönyt mutta hyväähän se on, mukavan suolaista purtavaa ainakin savulohiversio. Sinähän taisit tykätä makeista purtavista niin varmaan vähän eri juttu sulla mutta jos mulla valittavana joku makea kakku vs. savulohileipäkakku niin otan sitä lohijuttua.
- vihatipunen
Kiitti vaan, nyt alkoi tehdä mieli sitä..Eli tykkään, jos on hyvin tehty. Viimeksi olen kai reilun vuoden sisällä syönyt joko isäni tai enoni hautajaisissa. Isän hautajaisiin tilasin ite tarjottavat mutta en ole kyllä varma, oliko voileipäkakkua.
- Niinhyvääetteisanotuksi
Kun voileipä on maailman paras ruokajuttu niin voileipäkakku on myös. Makeat täytekakut - kaikki muutkin makeat tosin - jätän väliin mutta kakku joka on tehty leivästä ja leivän lisukkeista on parasta mitä on. Kalainen ehkä parhain, muutkin passaavat.
- elluhalloyb
P:laitat tosi hyvät voileipä kakut
Aina saa pelätä et loppuu kesken
Peukutan....olen tosi ylpeä😃 - Jjkliyygghjk
Voileipäkakku on helppo tehdä itsekkin. Runkona voi käyttää ihan tavallista paahtoleipää tai vuokaleipää, josta kuori leikataan pois ja leipä leikataan kerroksittain tai paahtoleivänpalat pinotaan kakun muotoon.
Väleihin tulee seosta, missä on silputtua kinkkua, juustoraastetta ja kermaviiliä. Kakku päällystetään majoneesilla ja koristeeksi silputaan persiljaa.Paketti per ainesosa riittää pienen kakun tekemiseen,paahtoleipää ehkä 1,5 pakettia.
Ei ole kovin kallis setti tällä yksinkertaisella reseptillä, jokapoikakin osaa :-)
Kauniita unia!- Ghhhjklllll
Ainiin ja tärkeä seikka vielä: voileipäkakku on valmis syötäväksi vasta seuraavava päivänä, koska leipäaineksen pitää saada imeä kosteutta muista aineista.
- erkki-täti
Just kuvailemasi kaltaiset, 70-luvun meiningillä tehdyt voileipäkakut on oksettavia.
Että ihan kinkkua silputtuna ja juustoraastetta? Miksi? Onko herkullista? Ei ainakaan juhlavaa.
Miksi ei mieluummin sitten vaikka kinkku-juusto-kolmioleipiä? Niissä on sentään salaattiakin välissä...
Voileipäkakkuja voi tehdä oikeasti myös maukkaita, mutta nämä karmeimat patakakkosen aikaiset voileipäkakut jäävät ainakin minulta syömättä.
Ja jos oikein pilkkua viilataan, niin voileipäkakku pitää tosiaan tehdä edellisenä päivänä tai sitä ennen. Usein se myös kostutetaan ennen täyttöä...Se laitetaan sopivan painon alle kylmiöön vetäytymään. Ja ylimääräiset reunat leikataan pois vasta sitten kun kakku on saanut tiivistetyn muotonsa, ei siinä vaiheessa kun kakkua kootaan.. - Justmention
erkki-täti kirjoitti:
Just kuvailemasi kaltaiset, 70-luvun meiningillä tehdyt voileipäkakut on oksettavia.
Että ihan kinkkua silputtuna ja juustoraastetta? Miksi? Onko herkullista? Ei ainakaan juhlavaa.
Miksi ei mieluummin sitten vaikka kinkku-juusto-kolmioleipiä? Niissä on sentään salaattiakin välissä...
Voileipäkakkuja voi tehdä oikeasti myös maukkaita, mutta nämä karmeimat patakakkosen aikaiset voileipäkakut jäävät ainakin minulta syömättä.
Ja jos oikein pilkkua viilataan, niin voileipäkakku pitää tosiaan tehdä edellisenä päivänä tai sitä ennen. Usein se myös kostutetaan ennen täyttöä...Se laitetaan sopivan painon alle kylmiöön vetäytymään. Ja ylimääräiset reunat leikataan pois vasta sitten kun kakku on saanut tiivistetyn muotonsa, ei siinä vaiheessa kun kakkua kootaan..Käykö sulla muuten flaksi? Vähän oot aneeminen...
- Huikulikuikuli
erkki-täti kirjoitti:
Ja jos oikein pilkkua viilataan, niin voileipäkakku pitää tosiaan tehdä edellisenä päivänä tai sitä ennen. Usein se myös kostutetaan ennen täyttöä...Se laitetaan sopivan painon alle kylmiöön vetäytymään. Ja ylimääräiset reunat leikataan pois vasta sitten kun kakku on saanut tiivistetyn muotonsa, ei siinä vaiheessa kun kakkua kootaan..No kuule sehän on tietysti makuasia.
Itse en pidä pöperöistä, joissa brassaillaan vaan mahdollisimman monimutkaisilla ja eksoottisilla sekoituksilla. Lopputulos useimmiten muistuttaa lähinnä oksennusta eikä maistu erityisesti miltään. Ainesosat voivat olla melkein mitä vaan, jos osaa maustaa ja suhteuttaa.
Ja kuka niitä monimutkaisia reseptejä oikeesti ees tekee, paitsi unelmissaan...?
Eipä ole jääneet mun simppelit herkut syömättä, eikä talouskaan kaadu yksien teekestien takia.
Joten älä sää lehemä ala opettaan äitiäs naimaan. - erkki-täti
Huikulikuikuli kirjoitti:
No kuule sehän on tietysti makuasia.
Itse en pidä pöperöistä, joissa brassaillaan vaan mahdollisimman monimutkaisilla ja eksoottisilla sekoituksilla. Lopputulos useimmiten muistuttaa lähinnä oksennusta eikä maistu erityisesti miltään. Ainesosat voivat olla melkein mitä vaan, jos osaa maustaa ja suhteuttaa.
Ja kuka niitä monimutkaisia reseptejä oikeesti ees tekee, paitsi unelmissaan...?
Eipä ole jääneet mun simppelit herkut syömättä, eikä talouskaan kaadu yksien teekestien takia.
Joten älä sää lehemä ala opettaan äitiäs naimaan.No lehmä ei maininnut missään monimutkaisuudesta.
Mutta antaapa olla, kukin tykkää juhliin laittaa omasta mielestään hyvää syötävää. Usein se kaveripiirikin sitten on samanhenkistä.
Siinä ollaan samaa mieltä, että yksinkertainen on parasta. Mutta raaka-aineiden suhteen käsitetään ihan eri tavalla arki ja juhla.
PS. "Justmention": menehän mäkkäriin siitä, hus hus. Jätä ruokakeskustelut väliin ihan suosiolla, jooko? Osta vaikka HäpyMeal. - Jjklkhggghh
Ai mun kaveripiirin maku? Nyt kuule sohasit sarvellas väärää aittaa.
Miks koitat kyykyttää tuolla tavalla, opettelisit ite ees alkeellisia keskustelutaitoja.
Mäkkäri on kiva paikka, purilaiset laadukkaita ja hyvin tehtyjä, iloisia teinejä ja kiimasia lounasmiehiä, rento tunnelma, kukin saa syödä mässynsä tyylillään. Rokkimäkki oma suosikki, ihan stadin klassikko mesta. - Ikis__M
erkki-täti kirjoitti:
No lehmä ei maininnut missään monimutkaisuudesta.
Mutta antaapa olla, kukin tykkää juhliin laittaa omasta mielestään hyvää syötävää. Usein se kaveripiirikin sitten on samanhenkistä.
Siinä ollaan samaa mieltä, että yksinkertainen on parasta. Mutta raaka-aineiden suhteen käsitetään ihan eri tavalla arki ja juhla.
PS. "Justmention": menehän mäkkäriin siitä, hus hus. Jätä ruokakeskustelut väliin ihan suosiolla, jooko? Osta vaikka HäpyMeal.Oletkos muuten erkki-täti huomannut että sinulla usein tulee noita ruokavääntöjä täällä kun olet niin tuomitseva muiden tekemisten suhteen jos ne ei ole täydellisiä juuri sinun makuun? Jos mies on noin ehdoton missään asiassa se leimataan heti ahdasmieliseksi juntiksi mutta naisilla kai ei ole niin yleistä se.
- flowersreally
Ikis__M kirjoitti:
Oletkos muuten erkki-täti huomannut että sinulla usein tulee noita ruokavääntöjä täällä kun olet niin tuomitseva muiden tekemisten suhteen jos ne ei ole täydellisiä juuri sinun makuun? Jos mies on noin ehdoton missään asiassa se leimataan heti ahdasmieliseksi juntiksi mutta naisilla kai ei ole niin yleistä se.
On sullakin omat perversiosi, joten salli erkille omansa.
- Selitys
Jjklkhggghh kirjoitti:
Ai mun kaveripiirin maku? Nyt kuule sohasit sarvellas väärää aittaa.
Miks koitat kyykyttää tuolla tavalla, opettelisit ite ees alkeellisia keskustelutaitoja.
Mäkkäri on kiva paikka, purilaiset laadukkaita ja hyvin tehtyjä, iloisia teinejä ja kiimasia lounasmiehiä, rento tunnelma, kukin saa syödä mässynsä tyylillään. Rokkimäkki oma suosikki, ihan stadin klassikko mesta.Se on varmaan jotain white thrashia tai vain homoburgeri kun ei se vain osaa keskustella.
- laittaamistäitsetykkää
Tykkään kyllä jos sen itse tekee, tietää mitä välistä löytyy.
- voileipäjakakku
Tykkään!
- Hippiäinenn
Riippuu miten tehty.. Ymmärrän hyvin kuinka joillakin on epämiellyttäviä makukokemuksia voileipäkakuista :D
Jotkut pitopalveluiden kakut ovat niin pihisti tehtyjä, että hävettää. Tietysti makuja on monia mutta.. Tästä aiheesta on hyvä joskus kiistelläkin.
Ja sitten ne kermaviili, pikkelsi ja halpismajoneesi-viritelmät nounou!
Tuorejuustoa(maustamaton maustetut), smetanaa ja ranskankermaa. Laadukasta tai itsetehtyä majoneesia vain vähän.. Kurkkua tuoreena ja säil., savulohta, meetwurstia, tomaattia ja mausteita. Nuo ovat perusta makoisille täytteille. Jopa tonnikalasta saa hyvän kakun tehtyä halutessaan.. Tilanteen mukaan muut täytteet. Tuoretta paprikaakin pieneksi silputtuna voi käyttää.
Jos kinkkuversiota väsää niin hyvä leikkelekinkku käy ja pippurinen naudanpaistikin ok. - voikkarikakkuni ovat hintavia vaan on niitä ähkyyn asti syönyt sellaisetkin, jotka sanoneet etteivät pidä.. ;)
Minut hurmaisi helposti hyvällä voileipäkakulla. Harmi ettei ole vielä tullut vastaan miehen tekemänä.- sönkkis
Sun resepti kuulostaa juuri siltä herkulliselta voileipäkakun reseptiltä. Nam. :P''
- että.silleen
Hyvistä raaka-aineksista, taidolla koottu voileipäkakku on herkkujen herkku, jossa maut täydentävät toisiaan!
Mutt olen törmännyt myös vähemmän mielyttävän makuisiin voileipäkakkuihin, joskus!Tosin taisin laskea lautasen johonkin kädestäni, en syönyt sitä pientäkään palaa jonka otin... majoneesilla uitettua paahtoleipää joka maistui pääasiassa etikalle, hiivalle ja (poronlihalle?), ilmeisesti.
- sönkkis
Riippuu vähän kakusta ja sen aineksista. Joskus olen kyllä saanut lautaselleni ihan kamalaa voileipäkakkua. Taas toisinaan erittäin hyvääkin. Mielummin kuitenkin popsin voileipäkakkua, kun täytekakkua tai makeita leivoksia. Leivokset ei putoa ollenkaan, yök. :(
Oon aina ollut enemmän suolasten perään, kuin makeiden ellei puhuta suklaasta ja irtokarkeista. Maukkaiden voileipäkakkujen tekijämiehet saavat selvästikin parhaat naiset
- Ikis__M
Kannattaisko vaihtaa imellysmässyt voileipäkakkuihin? Jos vaikka ajatellaan tilanne että nainen kutsuu sinut kahville ja sillä on voileipäkakkua tarjolla niin senhän nyt vielä ehkä jollain selistyksellä hoidat mutta jos siitä tulee parisuhde ja myöhemmin paljastuukin ettet vaan voi syödä naisen baruuritarjottavaa niin siitähän voi tulla isokin ongelma ja riitaisa ero sitten. Nuo ruokahommat näyttää olevan yllättävän tärkeitä:
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014072418494116_lz.shtml
"Metro-lehden mukaan syynä avioeroon oli, että vaimo oli tarjonnut miehelleen ruoaksi joka aterialla kakkua.
- Sokerikakkua, hedelmäkakkua, suklaakakkua. Tunsin itseni leipomon roskakoriksi, mies kertoo lehdessä.
Cheng Yun mukaan pariskunnalla on edessä lopullinen avioero, jos vaimo ei lopeta leipomista."
http://www.iltalehti.fi/perhe/2014072418514821_pr.shtml
"Jätin miehen, sillähän paljastui vegetaristiksi. En tiedä mitään yhtä epämiehekästä! Kaiken lisäksi hän kehui olleensa kasvissyöjä 10-vuotiaasta asti ja valitettavasti oli kiusallisen selvää tässä tapauksessa, mitä vähäinen proteiininsaanti tekee KASVUiässä olevan miehen fysiikalle...jos arvaatte mihin ruumiinosaan viittaan."
http://www.voice.fi/suhteet/mita-ihmetta-oudoimmat-syyt-eroon-koottiin-yhteen-72964
"Hän söi herneensä yksi kerrallaan."
"Hän oli allerginen maapähkinävoille. Jos näin häntä, en voinut syödä sitä herkkua moneen päivään."
- PalstanRuminMies
Tykkään ja teen itsekin. Kuten muutenkin arvostan kaikkea itse pyydystettyä. Lihaisan voileipäkakun väliin laittelen joko savustettua hirveä, valkohäntäpeuraa tai kaurista. Savusta tulee mukava maku kuin jos perus lihaa laittaisi väliin. Purkitan myös kalaa suuret määrät vuosittain ja etenkin (nyt kaikki kaupunkilais pussiloheen tottuneet kavahtaa) särkeä. Särki on parasta purkkikalaa ja kaikki joille olen tomaattista itse tekemääni purkkisärkeä maistattanut ovat olleet heti valmiina ostamaan purkkeja x määrän omaan talouteen. Niin eli tuo purkkikala on sitten kalaversiona voileipäkakun välissä uskomattoman hyvää. Ainakin mitä olen lähipiirilleni niitä tehnyt ovat menneet kuin kuumille kiville ja sisko tilaa niitä välillä multa milloin mihinkin juhliin.
- Ghjjkkkllll
Kuulostaa ihanalta!
- Itsesenteinkin
Liikaa lihaa. Real-ruisleivästä tehtynä Aura-sinihomejuustolla, tuorejuustolla ja päärynällä täytetty on ollut parhain voileipäkakku mitä olen koskaan saanut ja syönyt. Nam ja maiskis.
- 7plus13
Itsesenteinkin kirjoitti:
Liikaa lihaa. Real-ruisleivästä tehtynä Aura-sinihomejuustolla, tuorejuustolla ja päärynällä täytetty on ollut parhain voileipäkakku mitä olen koskaan saanut ja syönyt. Nam ja maiskis.
"Liikaa lihaa" Missähän kohtaa PRM kertoo reseptinsä lihamäärän? Itse en ainakaan saa tuosta liikaa tekemälläkään. Ellei sitten liha ylipäätään ole sinulle idunpurijalle liikaa?
- Joskiinnostaa
Heh, syön lihaa - vähän. Salaatteja yms. "itua" ja siementä syön sen sijaan paljon. Ja muuten ihan normiruokaa, tavallista suomalaista arkimuonaa.
- jokumies83
En pidä yhtään, liian ällöttävää minun maakuuni..
- scheissesser
Joo, kusella kostutettua ja paskalla täytettyä, jos on vaan tarjolla, niin pistän naamaan kuin sika! Mmmmmm... oi kun hyvää.
- Tietoonvaltaa
Viikonlopuksi voileipakakku kannattaa tehdä juhlavammaksi ja jo tänään, jos tarkoitus on herkutella lauantaina.
Mikäs sen mukavampi tapa viettää perjantaiiltaa, kun keskittymällä kokkaukseen! Lauantaina ei sitten tarvi kiinnittää irtoripsiä kiireessä ja hikisenä. - kuolasuu
Makuasioista on paha alkaa kinaamaan. Tykkään vaimon&ite tekemästä voikkarista todella paljon. Jos on makea täytekakku ja voikkari kaapissa, jälkimmäinen loppuu aina ensin.
- scheissesser
Majoneesi, hyi saatana.
- Miestenmielestä
Tutkittu juttu, parempaa kuin seksi.
Aivan helevetin hyvää.
Paras kakkutyyppi.- työlästätehdä
Tykkään tosi paljon ja tässä ketjussa joku taitaa tietää, että teen itse hyviä voileipäkakkuja. Olisipa kiva, kun joku minullekin tekisi hyvän voileipäkakun. Siis siinä vaan täytyy olla niin monta palikkaa kohdillaan, että on hyvää siis tosi hyvää.
- Vtun_hyvää
Itse teen sen etanoista ja kotiloista. Homeiset leivät antavat siihen pikanttia lisäpotkua. Lopuksi päällystän koko paskan raaalla jauhelihalla.
- palstailija
Ristiäisväen ehdoton suosikki. Maistuu kahvin kera. Parhaimmillaan herkullista ja syömistä vaikea lopettaa.
- Gghjkkkkkkkkk
Onko kukaan syönyt tänään voileipäkakkua?
- syön.paskaa
Tein just mutakakun: ulostin ensin ripulit kulhoon, sitten lisäsin sokerin, munat ja jauhot. Kohta päästän sitten maistelemaan, kunhan on vähän jäähtynyt...
- herkkusuut
Palstalaisilla on hyvä maku. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.31011727Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4163312Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951848- 891636
- 831623
- 911099
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411081Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73927Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21913Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253887