Aloitin tänäaamuna paaston. Tavoitteena on paitsi pudottaa painoa, myös edistää mielentyyneyttä ja kuulostella enemmän omaa sisintään. Pääosassa on vesi, mutta juon aamuisin myös kahvia. Käytössä myös vitamiini- ja rautalisät. Veden ohella otan myös mehuja jos tuntisin tarvetta. Tarkoituksena on jatkaa tätä useamman viikon ajan, tosin tiedän jo senkin, että tulen joissain sosiaalisissa tilanteissa syömään tarvittaessa pieniä määriä, mutta nämä mahdollisimman vähäisinä ja kasvisvoittoisina. Liikunnan suhteen käyn 1-2 krt viikossa pumpissa (kevyet painot), ja samoin 1-2 krt joogassa.
Kaikenkaikkiaan on painotavoitteeni 60 kg, tämän aamun painon ollessa 73,8 kg (normaalipainon sisällä molemmat lukemat). Hyvillä mielin aloittamassa, tuntuu että olisi vihdoin ihan oikea hetki ☺.
Syksyn paastoilu
6
110
Vastaukset
- VHH-kannattaja
Nälkä paastot ovat p:tä
Noudattamalla vähähiilihydraattista ruokavaliot, niin voi syödä hyvin, ei tarvitse olla nälissään, terveys paranee ja silti laihtuu.
On ajattelematon edes ajatella jotain muuta konstia, kuten mehun juontia joka sisältää paljon sokeria. Sokeri ei ole terveystuote. - valkoisetsukat
Mehulle en ole tuntenut toistaiseksi tarvetta ☺. Sen sijaan olen syönyt kirkasliemistä keittoa, josta valinnut porkkanan- ja sipulinpalat. Vaaka nyt 71,8 kg. Vointi ihan normaali.
- Äläpaastoa
Paastoamisessa on se huono puoli, että kaikki kilot mitkä lähtevät tulevat kaksinkertaisina takaisin.
Anna elimistöllesi terveellistä ravintoa 3-4 tunnin välein kohtuullisina annoskokoina, jätä pois tyhjät kalorit (sokeri, vehnä, keinorasvat, makeutusaineet, alkoholi, lisäaineet, soija, kofeiini) niin kehosi kiittää.
- Valkoisetsukat
Vaaka nyt 71,0. Vauhti ihan sopivaa, koska vaikka ajatuksena olikin ensin varsinainen paasto, on kirkas kasviskeitto (vihreäpapu, porkkana, parsakaali, sipuli ym.) ollut nyt jokapäiväisenä ruokana, samoin esim. avokado, omena ja tomaatti. Tuntuu aika hyvältä tilanne nyt, eli tämänsuuntaisena tulee varmaan "epäpaaston" ruokasisältö jatkumaankin ☺. Nyt lähdössä muutaman päivän reissuun.
- Valkoisetsukat
Ai niin piti muuten sanoa että paasto ei ihan välttämättä aina joka kerta automaattisesti tarkoita kilojen palaamista korkoineen. Aikoinaan olin sellaisessa tilanteessa, jossa lähiomaiseni äkillinen kuolema olosuhteineen aiheutti sen, että jostain syystä vain lopetin syömisen. Paino tippui tuolloin noin kahdessa viikossa 8 kg, eikä noussut tuolloin uudestaan, kun aloin jälleen syömään normaalimmin. Meni 9 v. kunnes tuli sellainen elämäntilanteen muutos arkeen, jolloin paino alkoi nousta uudestaan. En kuitenkaan itse kokisi paaston enää 9 vuoden jälkeen alkaneen nostaa painoa, vaikka toki voi sekin olla mahdollista.
- Äläpaastoa
Itse en tuolle linjalle lähtisi tai mikäs siinä, jos ei pahemmin välitä hiuksistaan, kynsistään, hampaistaan ja ihostaan.
Lähes 14 kilon pudottaminen paastoamalla on todella epäterveellistä.
Nuoret, jotka luette tätä ketjua, älkää ottako avaajasta mallia!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717