Kannattaako kotikäyttöön tarkoitetun mustesuihkutulostimen rikkoutunut moottori vaihtaa? Vai kannattaako ostaa uusi tulostin?
Kannattaako mustesuihkutulostimen korjaaminen?
6
202
Vastaukset
- tuskin-kannattaa
Korjaaja katsoo sitä kerran ja lasku on yhtä paljon kuin halpistulostin, 40€.
Sen jälkeen tulee korjauslasku.- Säästöä-Tuhlausta
Sitä vähän arvelinkin.
Kiitos vahvistuksesta.
- eihuvitaeiviitsi
Nuu ei - jo pelkästään uudet musteet maksavat enemmän kuin laite - mikä sinänsä on ikävää "kestävän kehityksen" kannalta.
- moottoriremontti
Ei kannata jollet saa moottoria enintään kympillä ja osaa tehdä vaihtotyötä itse.
- huket_500_h_huhhuh
Halpikset monitoimitulostimet maksaa 5€ kirppiksellä(jopa uusia) ja liikkeessä tarjouksessa 20-25€. Ei kannata alkaa korjauttaan, ainakaan halpista, kun tuntikin "ammattilaisella" maksaa vamaan 40€ osat. Itse tekisin osien hinnalla, siis itselleni.
- Affiliate-Julkaisia
Kyllä korjaus aina kannattaa, jos sen saat itse tehtyä.
Askel-moottorin vaihto, on niin yksinkertainen toimenpide ettet tarvise siihen edes juotinta. Etsin vain jorpakosta toisen saman valmistajan kirjoittinen, moottorit on usein aivan samat, ellei kirjottimessa ole merkittävästi eroja.
Jopa mustesuikukirjottimeen saattaa käydä saman valmistajan lasekirjottimen moottori. Nyt on vain niin etten ole koskaan törmännyt kirjottimeen jossa olisi moottorissa ollut vikaa.
Yleensä se vika löytyy virtalähteen kortilta, ja lasereissa lömpövastusksista tai rajaarvo kytkimistä, jotka antavat jokin virhekoodin näyttöön. Kun sitten haet koodin merkitystä löytyy koodille selitys: Se ja se ei saavuttanut vaadittua lämpötilaa siinä ja siinä ajassa. joka taas johtuu kyseisen vastuksen virtalähteen kunnosta. Nämä ongelmat jää äkkinäiseltä korjaamatta, koska joutuu purkamaan koneen niin pahasti ettei takaisin kasaan saanti ole olenkaan varmaa, vaikka kuinka tiuhaan ottaisi tilanne kuvia kameralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337