Elämäsi paras vuosi - nytkö?

N40plus

Jos mietit aikuisiän vuosiasi, niin onko joku mennyt vuosi ollut paria viimeistä vuotta selkeästi parempi?

Omasta puolestani voin todeta, että olen tyytyväinen nykyiseen elämääni enkä löydä historiasta tätä aikaa parempaa. Jos huonompaa pitää hakea niin liittyneen varmaan 10 vuoden seurusteluun. Kyllä tämä itsenäisen naisen elämä on kaikin puolin tasapainoista ilman mitään oikuttelevaa miestä.

34

126

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eteenpäinmennään

Sain viimeinkin työpaikan omalta alaltani, joten jollain saralla on menty eteenpäin. Naisenkin kanssa pääsin juttuun, tosin hän alkoi nopeasti tiedustella aiempia työpaikkojani, joten pariutumista voin ajatella vasta 5 vuoden päästä, kun työkokemukseni on riittävän pitkä myös naisille.

• Taitaa olla vasta edessä.

• Tyytyväine

Olen hyvin tyytyväinen ihminen. Koko ikäni mennyt hyvin.

• Jep, ihan 5/5 menossa. :-)

• 5/5 - vuosi siis.

• Toivon parempaa aikaa, raha huoletonta aikaa

• Tekniikkasukeltaja

Joe Bob ei ole kyennyt tällaisissa sokkovalintatehtävissä koskaan kovin kummoisiin suorituksiin. Hänen on ollut vaikea ajatella jonkun mätäpäivän pilaavan koko vuotta ympärillään. Mitä sillä vuodella on tekemistä yhden päivän, tai edes yhden hetken kanssa?

Paljonkin.

Olisi hienoa ajatella niin, että rutiinivalintojen yksitoikkoiseen kuvastoon ilmestyisi reikä, josta kulkemalla joutuisi toisenlaiseen vaihtoehtotodellisuuteen. Sillä olihan täysin selvää se että juuru ihminen ja hänen valintansa olivat tämän kohtalo. Ei mikään muu.

Mielenkiintoista. Ja jo tähän aikaan aamusta.

(Naurua)

• Kaikissa

Numerologisesti tähän voi kaivaa aukon. Kutsuisin sitä valintojen ja vaistojen sanelemaksi, jopa kohtaloksi.
        Jokainen vuosi antaa lisäluvun kasvuun, kohtaloon ja sielu vahvistavat omalta osaltaan tekemistä.
        Syntymäpäivä ja sen määre vireyttää omalla tahollaan. Myös positio.
        Matemaattisesti kaikki selitettävissä, aukoton se ei ole. Ehkä ei liity mitenkään, mutta sen voisi pystyä halutessaan perustella niin.
        Taivaankappaleiden liikkeet eivät voi pyörittää elämää, näin se vain on.
        Mikä määrää numerologiaa jokaisen omalta kohdalta ajatellen, sielullinen käsite kenties. Jokainen tietenkin uskoo mihin tahtoo, loogisesti mielen aukot voi paikata käsittäen miksi tekee jotain valintoja vaikkein normaalisti niin tekisi.
        Kiinalainen uusivuosi tuo omat kannat. Nyt elämme Apinanvuotta.

• että.silleen

Ehkä! Ainakin olen suhteellisen tasapainoisessa tilanteessa, lopultakin. Mulla on töitä, enemmän kuin tarpeeksi ja isohko kaunis asunto asuttavana. Asunto on vuokrattu, mutt vuokrasuhde on vakaalla pohjalla, sukulaisuus suhteemme vuoksi.

On mulla sitkeä ihailijakin,(josta on iloakin paljon, pelleilee usein mun kanssani) mutt ei sitä kaveria voi ottaa tosissaan; valitettavasti vasta 22v. ja jo minä 28v.

• Kaikissa

Ikä on vain luku, verraten 22=4 & 28=10, löytyykö yhtenäisyyksiä laajemmin. Muuten tilanne kuulostaa erittäin hyvältä. Sukulaisistaan kannattaa pitää huolta, mikäli jotain skismaa, kaikki paperille allekirjoituksien kanssa, niin ei jää hampaankoloon turhia karvapalloja kakoamaan mieltä ja niin taas henki kulkee puhtaasti.

• että.silleen
        Kaikissa kirjoitti:

Ikä on vain luku, verraten 22=4 & 28=10, löytyykö yhtenäisyyksiä laajemmin. Muuten tilanne kuulostaa erittäin hyvältä. Sukulaisistaan kannattaa pitää huolta, mikäli jotain skismaa, kaikki paperille allekirjoituksien kanssa, niin ei jää hampaankoloon turhia karvapalloja kakoamaan mieltä ja niin taas henki kulkee puhtaasti.

Niin olishan se ehkä toimivaa jos minä olisin se miespuolinen yksilö! Valitettavasti minä olen se nainen... ja mies mua 6v. nuorempi. Lyöttäytyi samaan porukkaan juoksemaan kanssani lenkkejä ja hävis Samppalinnan kivirappujen nousun mulle. Sisuuntui aluksi kaiketi siitä ja päätti päihittää munt, ei toistaiseksi ole onnistunut.

Kuitenkin seuraa mun touhujani kuin varjo ja lyöttäytyy seuraani usein. Ollut mukanani kalassa ja sienestämässä,marjastamassa- ihan OK, iloinen velikulta ja tulee toimeen myös Faijan kanssa.
        Uhoaa mulle välillä vielä voittavansa minut puolelleen... ja haluavansa muutakin kuin pelkkää toveruutta! On saanut korvapuustin kahdesti, liiasta tuttavallisuudesta.
        Enkä totta mooses ole valinnut tätä miestä missään mielessä, mutt takiaisesta en näytä irti pääseväni ihan helpolla. Ei kuitenkaan ole ylen kiusallinen tuttavuus, joten en ole minäkään pirulliseksi heittäytynyt häätääkseni hänet läheltäni.

• Kaikissa

Miehisen egon voittamattomuus voi olla paha kolaus häviöllä. Alkuperimästämme asti miehet ovat "ne vahvat" ja nainen "pitää kaiken koossa"vaikka mies lulee hallitsevansa kaiken, siis vanhaaikainen käsittelytapa.
        Kuulostaa hieman kurjalta, nyt vain annat olla tai joskus sanot kiltisti, että kaipaat omaa aikaa, että pääset latautumaan kunnolla. Lähde vaikka lomale jonnekkin vähäksi aikaa, kertomatta mihin tai toisin.
        Ei ole lakiin kirjoitettu että sosiaalisesa mediassa on pakko olla ja kertoa kaikkea. Apinanvuoden vaistoihin keskittyminen avainasemassa. Siksi leikkimielinen potkiminen voi kostautua vakivaltaan asti, ihan turhautumisen vuoksi.
        Vanhemmiten voi tietenkin olla mukava, ehkä parisuhteenakin tai pitkäaikaisena ystävänä, kun näköjään yhteisiä harrastuksiakin löytyy.
        Hyvät ihmiset tulevat elämääsi tarkoituksella, myös pahat. Jotkut katoavat lopulta ja parhaimmat jäävät vaikka vuosien takaa :)
        Hakaamista, haukkumista ja loukkaamista on niin erilaista, silti se on kummallista, jotenkin käsitän, koska kaikki liittyy ihmiseen joka tekee niin ja tapahtumaketju yleensä pohjautuu tekijän historiaan, mikä vaivaa, eikä ole käsitellyt sitä, onko jannun ja hänen äitinsä väliset asiat kunnossa tai etsiikö sinusta äitihahmoa!
        Voisiko olla että tämä nuorempi jannu yrittääkin luoda luottamusta sinuun, että saisi käsiteltyä jonkin mieltäpainavan asian ja verukkeena tämä pakonomainen ihastuminen, tai vain on yksinäinen, eikä halua kohdata syksyä yksin. Toivoen tunnet hänet hyvin, ennen kuin jaat koko maailmasi ja siten voit tehdä itsestäsi hyvin haavoittuvan!!!

• että.silleen
        Kaikissa kirjoitti:

Miehisen egon voittamattomuus voi olla paha kolaus häviöllä. Alkuperimästämme asti miehet ovat "ne vahvat" ja nainen "pitää kaiken koossa"vaikka mies lulee hallitsevansa kaiken, siis vanhaaikainen käsittelytapa.
        Kuulostaa hieman kurjalta, nyt vain annat olla tai joskus sanot kiltisti, että kaipaat omaa aikaa, että pääset latautumaan kunnolla. Lähde vaikka lomale jonnekkin vähäksi aikaa, kertomatta mihin tai toisin.
        Ei ole lakiin kirjoitettu että sosiaalisesa mediassa on pakko olla ja kertoa kaikkea. Apinanvuoden vaistoihin keskittyminen avainasemassa. Siksi leikkimielinen potkiminen voi kostautua vakivaltaan asti, ihan turhautumisen vuoksi.
        Vanhemmiten voi tietenkin olla mukava, ehkä parisuhteenakin tai pitkäaikaisena ystävänä, kun näköjään yhteisiä harrastuksiakin löytyy.
        Hyvät ihmiset tulevat elämääsi tarkoituksella, myös pahat. Jotkut katoavat lopulta ja parhaimmat jäävät vaikka vuosien takaa :)
        Hakaamista, haukkumista ja loukkaamista on niin erilaista, silti se on kummallista, jotenkin käsitän, koska kaikki liittyy ihmiseen joka tekee niin ja tapahtumaketju yleensä pohjautuu tekijän historiaan, mikä vaivaa, eikä ole käsitellyt sitä, onko jannun ja hänen äitinsä väliset asiat kunnossa tai etsiikö sinusta äitihahmoa!
        Voisiko olla että tämä nuorempi jannu yrittääkin luoda luottamusta sinuun, että saisi käsiteltyä jonkin mieltäpainavan asian ja verukkeena tämä pakonomainen ihastuminen, tai vain on yksinäinen, eikä halua kohdata syksyä yksin. Toivoen tunnet hänet hyvin, ennen kuin jaat koko maailmasi ja siten voit tehdä itsestäsi hyvin haavoittuvan!!!

No, mulla ei ole tarkoitus jakaa maailmaani kenenkään kanssa, mä olen saanut ihan tarpeeksi kokea silkkaa moskaa eli pas...
        Enkä koe tätä nuorta miestä mitenkään uhkana, tuskin alkaa väkivaltaiseksi ketään kohtaan. En usko! Hänen äitisuhteensa on mulle arvoitus, ei olla koskaan käsitelty asiaa niin paljon.
        Hänen perheensä asuu pohjois-pohjanmaalla ja hän opiskelee Turussa. Kaveripiiri ilmeisesti täällä vielä suppea, eli hakee vain pelkkää seuraa minusta lopujenlopuksi.

"Ei ole lakiin kirjoitettu että sosiaalisesa mediassa on pakko olla ja kertoa kaikkea."
        Turha edes epäillä, ett tunnistaisit näillä tiedoilla minut.

• Kaikissa

Lopetas nyt tuollainen ja ota rauhassa. Mielikuvitus voi tänä vuonna tehdä tepposet ja laukata liiaksi matalikossa upottamalla herkimmätkin, hengitä, laita saapaat jalkaan ja jatka elämän iloista kulkua.
        Ihan pyynteettömästi omia mielipiteitäni jakelen. Hyvä jos sait jotain ajatuksistani ja jokunen solmu aukesi. Eikä tosiaan ole ollut tarkoitus lähteä nimiä ja osoitetietojasi kyselemään, varuiksi nyt tämäkin asia selväksi, ettei jää kaivelemaan. Lähinnä kyse on vuosien kokonaisuudesta, yhteensä teillä on 50.
        Oli tilanne luonut mitä tahansa. Hieno kaupunki, mutta mikä ei olisi, katsojasta kiinni sekä näkökulmasta. En nyt jaksa tätä enempää jauhaa. Kaikille osallistujille vuosia...tuhansia ja miljoonia valoissa tai ilman!

• Minusta ehkä viime vuosi oli elämäni paras vuosi. En tiedä syytä, enkä jaksa analysoida, mutta jotenkin viime vuosi tuntui hyvältä. Viime vuonna olin pitkän jakson tosi onnellinen niin kuin tänä vuonna, mutta jotenkin viime vuosi voittaa tämän vuoden. :D

Eli ei tämä vuosi yhtään hullumpi, mutta viime vuosi oli parempi eli EN ELÄ NYT ELÄMÄNI PARASTA VUOTTA! :)

• rakastanelämää

Elämäni parhaat vuodet tuntuvat alkaneen vasta muutama vuosi sitten. Silloin pääsin eroon lapsuuden ja nuoruusvuosien painajaisista, sekä varhais aikuisuuden sekoilusta ja itseni etsimisestä.
      Muutama vuosi sitten, kovan ja ankaran taistelun ja työnteon itseni kanssa, jälkeen alkoi elämä selkiintyä. Nyt tuntuu koko ajan menevän paremmin! Tiedän mitä tahdon ja pyrin siihen. Tiedän että saavutan sen. Nykyään rakastan elämää ja toivon saavani vielä mooooooooooonta vuotta lisää!
      Eikä tähän liity nainen eikä mies. Olen saavuttanut tasapainon ja rauhan itseni kanssa.

• optimistimies

Sanoisin, että viime vuoden syksystä tämän vuoden kevääseen oli parasta aikaa elämässäni. Sen jälkeen on tapahtunut kaikenlaista ei-niin-mukavaa (esim. jäin auton alle), mutta eiköhän tämä tästä taas parane :)

• Kaikissa

Kokonaisuutena voi olla hyväkin, vaikka raa`alta nyt voi kuulostaa. Elämässä voi olla paikallaan pysähtyä joskus kunnolla. Paranemisia.

• Mulla on parhaat nuoruusvuodet vasta edessäpäin. :-)

• Kyllä tämä vuosi ollut selkeästi paras koska raha tilanteeni on huomattavasti parantunut. Oikein yllätysten vuosi on ollut koska on voittanut veikkaukselta paljon rahaa ja sain perinnön.

• tilda23

Juu, erittäin hyvin menee. ;) Toistaseks upein kesä takana...

• Popocatepetl

Aivan mahtava vuosi. Eläkkeellejäännin jälkeen elämä on ollut rauhallista, pakotonta, omavalintaista, jopa onnellista.

• m1n2

Paras vuosi oli 90-luvulla, jolloin otin riskin ja lähdin ulkomaille opiskelemaan. Siellä minulla oli sosiaalista elämää, ja seurustelusuhdekin syntyi.

Sitten palasin suomeen, ja tiesin jo etukäteen että kun opiskelut loppuu ja vakityöt alkaa, elämä betonoituu paikoilleen. Näin kävi.

Sitten meni parikyt vuotta yksin. Nyt keski-iässä kriiseilyn jälkeen löytämässä taas itseni, ja toivo parisuhteestakin nostaa vielä päätään.

Yksi paras vuosi oli minulla siis 90-luvulla, toinen "paras vuosi" sopivan naisen kanssa toivottavasti vielä edessä.

• Se vuosi, kun olin vuorotteluvapaalla Lontoossa ja löysin Rouva Ratikan. Vaikka ei tämä nykyinenkään elämä hullumpaa ole.

• Minkälaista Lontoossa oli? Löysitkö Rouva Ratikan sieltä? Itse meinasin tässä mennä kesätöihin Lontooseen, mutta en sitten hakenutkaan sinne vaan otin töitä Suomesta. Mitä menettää, jos ei asu hetkeä Lontoossa? Miksi se oli hyvää aikaa ja hyvä vuosi?

• SININEN.ENKELI kirjoitti:

Minkälaista Lontoossa oli? Löysitkö Rouva Ratikan sieltä? Itse meinasin tässä mennä kesätöihin Lontooseen, mutta en sitten hakenutkaan sinne vaan otin töitä Suomesta. Mitä menettää, jos ei asu hetkeä Lontoossa? Miksi se oli hyvää aikaa ja hyvä vuosi?

Ulkomailla asuminen oli pitkäaikainen haave. Näki maailmaa (tai no, suurkaupungin elämää ainakin), oppi kielen, sai paljon uusia kokemuksia, uusia kavereita ja löysi puolison. Oli hienoa olla vuosi vailla velvollisuuksia. Voiko sitä enää enempää vuodelta toivoa? :-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Ulkomailla asuminen oli pitkäaikainen haave. Näki maailmaa (tai no, suurkaupungin elämää ainakin), oppi kielen, sai paljon uusia kokemuksia, uusia kavereita ja löysi puolison. Oli hienoa olla vuosi vailla velvollisuuksia. Voiko sitä enää enempää vuodelta toivoa? :-)

Kiitos vastauksesta. Se oli mielenkiintoinen, mutta romantikkona kiinnostaa se - löysitkö sen elämäsi naisen Lontoosta vai täältä Suomesta? Se puoliso siis löytyi Lontoon matkalta? :D

Kiitos vastauksesta. Se oli mielenkiintoinen, mutta romantikkona kiinnostaa se - löysitkö sen elämäsi naisen Lontoosta vai täältä Suomesta? Se puoliso siis löytyi Lontoon matkalta? :D

Joo, olimme opiskelukavereita siellä. :-)

Joo, olimme opiskelukavereita siellä. :-)

Pitäisikö minunkin lähte Lontooseen tai jonnekin muualle niin voisin löytää opiskelukaverin sieltä! Onneksi olkoon jos olette pitkään olleet yhdessä! :)

Mikä sai juuri menemään Lontooseen tuona ihana vuonna?

Pitäisikö minunkin lähte Lontooseen tai jonnekin muualle niin voisin löytää opiskelukaverin sieltä! Onneksi olkoon jos olette pitkään olleet yhdessä! :)

Mikä sai juuri menemään Lontooseen tuona ihana vuonna?

Olin eronnut 7-vuotisesta avoliitosta, joten olin sopivasti sinkku. Lisäksi olin saanut talouteni niin jaloilleen, että oli varaa lähteä. Yritin jo vuotta aiemmin, mutta pomo ei suostunut, kunnes keksin opinnot. Se kelpasi työnantajalle syyksi ja sitä kautta oli helppo tutustua muihin ihmisiin. Puolikielisenä miehenä kun on vaikeaa etsiä kadulta kavereita ulkomailla.

Ja Lontoo hinnan ja kielen takia. Ensin halusin mennä New Yorkiin, mutta talous ei antanut periksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin, eli suosittelen lämpimästi, vaikka sillä saatkin kaikki ätmit repimään pelihousunsa. :-)

Olin eronnut 7-vuotisesta avoliitosta, joten olin sopivasti sinkku. Lisäksi olin saanut talouteni niin jaloilleen, että oli varaa lähteä. Yritin jo vuotta aiemmin, mutta pomo ei suostunut, kunnes keksin opinnot. Se kelpasi työnantajalle syyksi ja sitä kautta oli helppo tutustua muihin ihmisiin. Puolikielisenä miehenä kun on vaikeaa etsiä kadulta kavereita ulkomailla.

Ja Lontoo hinnan ja kielen takia. Ensin halusin mennä New Yorkiin, mutta talous ei antanut periksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin, eli suosittelen lämpimästi, vaikka sillä saatkin kaikki ätmit repimään pelihousunsa. :-)

Kiitos tarinastasi. Hyvää yötä, sillä tämän päivän osalta lopetan tähän. Minua on myös New York ja Los Angeles kiinnostaneet Lontoon lisäksi. Lähinnä kieli on saanut kiinnostumaan Lontoosta ja kaupungin koko. Taisin asua Helsingissä, kun sain idean kesätöistä Lontoossa. Halusin vaihtaa vielä isompaa kaupunkiin, sillä Stadi on loppujen lopuksi aika pieni kaupunki, vaikka onhan siellä jonkinlainen metro ja spora, vai mitenkä stadinslangilla ratikkaa kutsutaan.

Hyvää syksyä Raikkakuskille ja RouvaRatikalle kiittäen päivän mielenkiintoisemmista tarinoista! :D

Kiitos tarinastasi. Hyvää yötä, sillä tämän päivän osalta lopetan tähän. Minua on myös New York ja Los Angeles kiinnostaneet Lontoon lisäksi. Lähinnä kieli on saanut kiinnostumaan Lontoosta ja kaupungin koko. Taisin asua Helsingissä, kun sain idean kesätöistä Lontoossa. Halusin vaihtaa vielä isompaa kaupunkiin, sillä Stadi on loppujen lopuksi aika pieni kaupunki, vaikka onhan siellä jonkinlainen metro ja spora, vai mitenkä stadinslangilla ratikkaa kutsutaan.

Hyvää syksyä Raikkakuskille ja RouvaRatikalle kiittäen päivän mielenkiintoisemmista tarinoista! :D

Öitä! :-)

• ienfvhun

On ollut parempia vuosia kauan sitten. Nyt jo vuosia menty vain huonompaan oman pään osalta. Muut asiat ovat hyvin, mutta sisin on niin hajalla, että sitä ei enää saa korjattua. En varmaan jaksa enää kauaa ja voi olla, että jokin muun elämän vastoinkäyminen suistaa lopullisesti raiteiltaan.

• Ei.. Pari vuotta sitten oli varmaankin minun elämäni paras vuosi. No, kaik on mänt ja edessä on rekiretki kohti Stokka-muumioutta.. Jotkut kai ihan maksaakin rinteeseen pääsemisestä, niin pitäis vissiin nauttia kyydistä sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      248
      10370
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      401
      2818
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      84
      1605
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      86
      1589
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1443
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1389
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1349
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      58
      1333
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      98
      1250
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1176
    Aihe