Tykkäättekö kaupan lihapyöryköistä, tai pullista? Minä en moisia maustepommeja pysty syömään
Lihapyörykät
41
170
Vastaukset
- PalstanRuminMies
En hitossa tykkää. No näin jahtimiehenä ei onneks tuollaiseen moskaan tarvi koskaan enään kajota kun hirvi, peura ja kauris tuo jauhelihat mun talouteen. Nuo on parasta jauhelihana kuin myös niistä saatavine paisteineen kun olla ja voi:)
- KeinoEines
En. Kohan niistä saa koiratkin ihottumaa!
- lihapullat
Niissä on liikaa mausteita, eihän suomalainen voi sellaisia liikamaustettuja pullia syödä. Suu palaa, makuaisti katoaa lopullisesti jos sellasia syö.
- RukkasnahkaParanee
Syödä? Kuka helvetti ? Minä pyörittelen niitä pillussa, ja hyviä tulee, Koiralle.
- fiksu_fiikus
Täytyy tunnustaa että joskus kännissä tulee niitä syötyä jos on tarjolla, silloin syön mitä tahansa kun nälkä yllättää.
- flowersreally
Mutta oletko koskaan syönyt suoraan paketista kylmänä?
- fiksu_fiikus
flowersreally kirjoitti:
Mutta oletko koskaan syönyt suoraan paketista kylmänä?
Olen kyllä ja sinappia sipaissut päälle.
- Ikis__M
Nuo kyrpälän pyörykät on ihan hyviä, niitä tulee joskus otettua:
http://www.korpela.fi/media/zoo/images/934_Korpela_lihaisat_lihapyörykät_350g_WEB_325X246_f548321c33b99258a6387e8e071bc5d5.jpg
Muita valmispyöryköitä en ikinä ostakaan kun niissä sisällöt epäilyttää. - dsfsdfsdfsds
Mun mielestä kannattaa olla todella epäluuloinen kaikkea kohtaan mikä pitää muussata kelvatakseen syötäväksi.
esim nuggetithan on täynnä kaikkia jämäosia joita kukaan ei söisi kokonaisena mutta muussaamalla ja leivittämällä ne saadaan viehättävän näköiseksi.
Suosikaa kokolihaa mielummin.- fiksu_fiikus
Hyvää tuossa on se että kaikki käytetään ja mitään ei hukkaan heitetä. En kyllä muuta keksi.
Juu emmää.
Ei mua ne mausteet...
Mutta ei niissä ole lihaa, vaan jotain eläinten raatojätteistä lingottua vaaleanpunaista töhnää ja jauhettua nahkaa. Ne ovat suolaisia pullia. Jauhoja, rasvaa ja lisäaineita. Eineksiä pahimmasta päästä. Eikä einekset tipu noin yleensäkään.- Urmas_Iso-Kyrpänen
pujottelija kirjoitti:
Joskus kun noita pullia hiplasin, niin haju ei meinannut lähteä käsistä pesemälläkään
Samanlaista se on kun pillua roplaa niin ei sekään haju sormista lähde viikkoon.
- fiksu_fiikus
pujottelija kirjoitti:
Joskus kun noita pullia hiplasin, niin haju ei meinannut lähteä käsistä pesemälläkään
Ei kyllä mikään houkutteleva tuoksu jos tuoksuksi sitä voi sanoa, meinaan kun sen muovipakkauksen avaa. Haisee ihan kankkuspierulle.
Kokkikartanon lihapullat on ihan syötäviä. Tosin nykyisin käyn ostamassa vanhasta kauppahallista Pajuniemeltä chorizo-pyöryköitä, jotka ovat mielestäni oikein hyviä. Vaikka eihän itsetehtyjä riistapyöryköitä mikään voita.
- eimullamuuta-
En syö kaupan lihapullia. Ovat todella epäterveellisiä ja mauttomia. Teen joskus itse lihapullia.
- elluhalloyb
Omat lihapullat parhaita
Niin helppoa
Jauheliha.
Sotke mausteet
Pyöritä
Laita uuniin(*_*)🐧 - omakokki
Syötäväksi ne on tarkoitettu mutta ei ne parhaita ole. Vanhempi liha saa makua kun laitetaan kovasti mausteita.
On tota tullu kiskottua kun ei muuta ollu eikä kerenny tekemään ite ja oli nälkä...
En mie nyt niin kermaperse ole... Kyllä nuo ihan hyviä pullia on..
Metukka lätty ja purilainen on hyvää vatsan täytettä..
En vaan syö noita silloinkun on valinnanvaraa.- Raakatotuus
Mausteet ei ole ongelma vaan se että ne eivät ole oikeita lihapullia nähneetkään, ja sitä yritetään peittää kaiken maailman lisäaineilla.
Maustan omat ruokani itse, ja käytän niitä reilusti. Joskus tulista, joskus yrittistä, joskus jotain muuta. Mausteet tekevät ruoasta hyvän makuista, mutta niillä ei voi peittää sitä, jos ruoka ei ole hyvää. En syö lihaa pullinakaan, mutta satunnaisesti kanaa.. maistoin hiljattain ensimmäisen kerran ehkä 15-vuoteen broileripyöryköitä ja kokemus oli pöyristyttävä.. Ihanko muka ovat ihmisravinnoksi tarkoitettuja?
- Raakatotuus
Broileripyörykät ovat ongelmallisia ihan itsekin tehtynä. Oikeasti ihmiset, kun ostatte eineksiä, LUKEKAA TUOTESELOSTE!
- fiksu_fiikus
Raakatotuus kirjoitti:
Broileripyörykät ovat ongelmallisia ihan itsekin tehtynä. Oikeasti ihmiset, kun ostatte eineksiä, LUKEKAA TUOTESELOSTE!
Ehkä on joskus parempi olla tietämättä mitä syö. ;)Yleensä katson vain voimassaolo päiväyksen, rasvan ja suolan määrän.
Raakatotuus kirjoitti:
Niissä oli sentäs vaan kanaa, tai siis kanasta tulleita osia, arvatenkin nahkaa, helttoja, jänteitä, jauhettuja kinttuja yms ällöä.. Siltä ne ainakin maistuivat ja katumuksen tunne oli vähintääkin yhtä suuri kuin ellotuksen tunne. Periaatteessa on tietenkin oikein hyvä, että mahdollisimman paljon teurastetuista elukoista käytetään ravinnoksi, mutta aion siltikin pitää huolen, että ei tule toiste sellaista tilannetta, että erehtyisin syömään niitä.
- Raakatotuus
PikkuLikka kirjoitti:
Niissä oli sentäs vaan kanaa, tai siis kanasta tulleita osia, arvatenkin nahkaa, helttoja, jänteitä, jauhettuja kinttuja yms ällöä.. Siltä ne ainakin maistuivat ja katumuksen tunne oli vähintääkin yhtä suuri kuin ellotuksen tunne. Periaatteessa on tietenkin oikein hyvä, että mahdollisimman paljon teurastetuista elukoista käytetään ravinnoksi, mutta aion siltikin pitää huolen, että ei tule toiste sellaista tilannetta, että erehtyisin syömään niitä.
Vinkki jatkoa silmällä pitäen: tuoteselosteessa pitäisi olla erikseen lihapitoisuus ja lihaan verrattavien ainesosien pitoisuus. Se erotus on juurikin tuota nahkaa jne. Valitse siis tuote, jossa tuo ero on mahdollisimman pieni.
Raakatotuus kirjoitti:
Vinkki jatkoa silmällä pitäen: tuoteselosteessa pitäisi olla erikseen lihapitoisuus ja lihaan verrattavien ainesosien pitoisuus. Se erotus on juurikin tuota nahkaa jne. Valitse siis tuote, jossa tuo ero on mahdollisimman pieni.
"lihaan verrattavat ainesosat" kuulostaa just hyvälle.. :) Mutta kiitos vinkistä. Pysyn kyllä jatkossa kaukana moisista tuotteista ja tuleepa tässä ihan mieleen, että voisi olla parempi palata taas kokonaan kasvissyönnin pariin.
HC-ätmel kirjoitti:
Söisit sinäkin lihaa, niin kasvaisit. :-/
Pituuskasvu loppui varmaankin viidennellä tai kuudennella luokalla, vaikka lapsuuteni söinkin ihan tavallista sekaravintoa..
Lihan syönnillä ei sitä paitsi ole eliön koon kanssa paljonkaan tekemistä, esim norsut ja kirahvit ovat kasvinsyöjiä.PikkuLikka kirjoitti:
Pituuskasvu loppui varmaankin viidennellä tai kuudennella luokalla, vaikka lapsuuteni söinkin ihan tavallista sekaravintoa..
Lihan syönnillä ei sitä paitsi ole eliön koon kanssa paljonkaan tekemistä, esim norsut ja kirahvit ovat kasvinsyöjiä.Norsu joutuukin käyttämään noin 80 % valveillaoloajastaan syömiseen, koska ei hippinä ymmärrä syödä lihaa. Kirahvit taas käyttävät lähes koko valveillaoloaikansa syömiseen.
- Raakatotuus
PikkuLikka kirjoitti:
Lihan syönnillä ei sitä paitsi ole eliön koon kanssa paljonkaan tekemistä, esim norsut ja kirahvit ovat kasvinsyöjiä.Mutta vielähän sinä voit kasvaa leveyssuuntaan! Siihen suuntaan minäkin olen jatkanut kasvuani.
- Raakatotuus
HC-ätmel kirjoitti:
Norsu joutuukin käyttämään noin 80 % valveillaoloajastaan syömiseen, koska ei hippinä ymmärrä syödä lihaa. Kirahvit taas käyttävät lähes koko valveillaoloaikansa syömiseen.
Kyllä minäkin käyttäisin mielelläni 80% valveillaoloajastani syömiseen mutta kun hitto vie ei se ruoka ole ilmaista, ja pitää käyttää 33% ajastani työhön mistä saa rahaa että voi ostaa ruokaa ja vasta sitten pääsen syömään.
Minusta tuo sirahvien ja efelanttien life plan kuulostaa paljon optimaalisemmalta. Ne taitaa päästä joskus parittelemaankin, toisin kuin minä. Raakatotuus kirjoitti:
Mutta vielähän sinä voit kasvaa leveyssuuntaan! Siihen suuntaan minäkin olen jatkanut kasvuani.
Eikun minä pyrin just käyttämään ne samaiset ätmelin mainitsemat 80 % valveillaoloajasta siihen, että nautitut lehvät ei aiheuttaisi leveyskasvua.
PikkuLikka kirjoitti:
Eikun minä pyrin just käyttämään ne samaiset ätmelin mainitsemat 80 % valveillaoloajasta siihen, että nautitut lehvät ei aiheuttaisi leveyskasvua.
Mitäs kaloripommeja siellä oikein natustellaan? >:-I
HC-ätmel kirjoitti:
Mitäs kaloripommeja siellä oikein natustellaan? >:-I
Ei tarvii valitettavasti kauheasti mitään kaloriommejakaan natustella, tän kokoiselle riittää pari salaatinlehteä.. Kaksi pähkinää alkaa jo olla liikaa.
PikkuLikka kirjoitti:
Ei tarvii valitettavasti kauheasti mitään kaloriommejakaan natustella, tän kokoiselle riittää pari salaatinlehteä.. Kaksi pähkinää alkaa jo olla liikaa.
Kuulostaa vähän syömishäiriöltä.
HC-ätmel kirjoitti:
Kuulostaa vähän syömishäiriöltä.
Mutta vain kuulostaa.. Joskus parikymppisenä mulla oli tosiaan lievää syömishäiriömeninkiä, mutta kyllä minä nykyään syön ihan kiltisti lautasen tyhjäksi.
PikkuLikka kirjoitti:
Mutta vain kuulostaa.. Joskus parikymppisenä mulla oli tosiaan lievää syömishäiriömeninkiä, mutta kyllä minä nykyään syön ihan kiltisti lautasen tyhjäksi.
Kyllä sinustakin saa oikein syöttämällä vielä potran emännän. >:3
Joskus syön, mutta en kovin usein. Ei ne kyllä mitenkään vahvasti maustettuja ole.
- Hippiäinenn
Joihinkin einespulliin en koskisi pahimmassa nälässäkään (Yrjö lentäisi eikä se olisi fiksua) enkä edes koirille antaisi.
Mutta jokin aika sitten löysin Lindströmin lihapullia, jotka meni alas kylmiltään jo kotimatkalla :P Pitkän päivän jälkeen en enää jaksanut alkaa pyöritellä.. Niissä oli ravintoarvotkin jotenkuten ok.
Itsetehdyt aina parhaimpia mutten niin pipo kireällä ole jos joskus eineksiä naposteleekin. Kohtuudella kaikkea tilanteen mukaan.
Joskus sitä itelleen laiskuuksissaan huitasee omatekemien pullien lisukkeeksi pussimuusiakin eikä hävetä yhtään. Voita ja kermaa vaan sekaan niin menee alas.
Joskus pupelsin kokeeksi jotain "herkkulihapullia" purkista. Merkkiä en muista. Vaativat vähän suolaa ja maustepippuria sekaan kyllä. Syötäviä olivat nekin. Pitäisikin haalia niitä tuonne katastrofivarastoon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.24910453Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4022836- 851620
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei891616- 771453
- 641399
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81359Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti581343Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa981250- 361176