Ostin jokin aika sitten näin aluksi 3 verkkonuoliaista ja ihmettelin kotiin tullessa miksi kalapussin vesi oli värjäytynyt siniseksi? Eli päästääkö tämä kala hätääntyneenä jonkinlaista kemikaalia/myrkkyä? Millään muilla ostoksillani en ole huomannut tälläistä. Netistä yritin etsiä tietoa tästä kalasta mutta missään ei ainakaan mainittu että kala tekisi tälläistä.
verkkonuoliainen
3
407
Vastaukset
- nerd :)
Mis päin asut...ku voisin antaa mun yhe verkon sulle ku se o vähä yksinäinen...saisit kato parven jatkooooo.... ;P
- bettaristic
Myyjä varmaan sujautti pussiin sellaisen "happitabletin". (Faunassa yritti myyjä kerran lykätä sellaisen mukaan, mutta kieltäydyin kauniisti...en halua mitään myrkyjä kaloilleni ellei ole ihan pakko...varsinkaan kun ei tiedä tarkalleen mitä ne on ja miten vaikuttavat kyseiseen kalalajiin, ainaan nuoliaisten kanssa en haluaisi sellaista mömmöä mukaan koska ne ovat "suomuttomina" herkempiä lääkkeille) Mä en tiedä mitä se sisältää, ilmeisesti kuitenkin metyleenisineä koska värjää veden siniseksi. Metyleenisini tapaa bakteereita, joten jos kalat ruhjoutuu pyydystyksen aikana niin siinä kuljetusvedessä muhivat bakteerit ei ainakaan pääse hyökimään ylle.
- hipsi
Jotain tuollaista vähän ajattelinkin, mutta ensimmäistä kertaa törmäsin tuollaiseen taplettiin. Täytyykin olla tarkkana seuraavalla ostoskerralla, kieltäydyn kauniisti tuosta tapletista.
Tällä hetkellä en uskalla akaariooni ottaa yhtään lisää kaloja, ennenkuin saan ison altaani askarreltua taas kasaan. Akvaarioni pohja on maksimaalisesti täytetty, ja nuo verkkonuoliaiset tuntuvat kasvavan hirveää vauhtia. Hankin niitä varmaan kyllä muutaman lisää kun saan tuon ison akvaarion työstettyä valmiiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106