Hämmästyin, kun avasin öljyntäyttökorkin moottorin pyöriessä tyhjäkäynnillään. Voimakas pörinä ja valtaisa puhallus öljypisaroiden kera nousi moottorin öljyntäyttöaukosta. Ilmeisesti likainen öljy on liimannut männänrenkaat uriinsa?
Öljy on kuitenkin vaihdettu 15tkm välein huolto-ohjeen mukaan. Autolla ajettu 125.000km.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Pösön dieselin kanssa?
Mitä asialla voisi/kannattaisi tehdä?
HDi:n kova huohotus huolestuttaa!
22
2386
Vastaukset
- KoneinssiLaine
Ja kun katsot sisään täyttöaukosta, huomaat, että reunimmainen nokka pyörii ilman voitelua. Siitä syystä nokan pinta kuluu ennen aikojaan.
- älä.availe
Mikähän diesel ei pörise ja huohota? Jos ei kuluta öljyä, ei männänrenkaat ole jumissa.
- Peugeot308HDi
Volkkarin 2,0TDi ei ainakaan pörise samalla tavoin kuin loppuun ajettu 1,6 HDi. Volkkari oli tosin vain alle satkun ajettu. Ero oli kuin yöllä ja päivällä. Likaisten öljyjen HDi saattaa olla loppu yllättävän pienillä kilometreillä.
- VarolaJ
200tkm ajettu 1,6HDi korvaa öljynsä polttoaineella hyvin livakkaan.
Saatat tyytyväisenä katsoa mittatikusta, että kaikki hyvin, mutta kun tuo musta litku ei olekaan enää voiteluainetta, vaan lähinnä dieseliä.
(Teetin työmaalla testin oman kotteroni öljyistä juurin ennen 15.000km huoltoa.) - äävykän
VarolaJ kirjoitti:
200tkm ajettu 1,6HDi korvaa öljynsä polttoaineella hyvin livakkaan.
Saatat tyytyväisenä katsoa mittatikusta, että kaikki hyvin, mutta kun tuo musta litku ei olekaan enää voiteluainetta, vaan lähinnä dieseliä.
(Teetin työmaalla testin oman kotteroni öljyistä juurin ennen 15.000km huoltoa.)Tapu tapu ja lällän lää
- KerroRohkeasti
VarolaJ kirjoitti:
200tkm ajettu 1,6HDi korvaa öljynsä polttoaineella hyvin livakkaan.
Saatat tyytyväisenä katsoa mittatikusta, että kaikki hyvin, mutta kun tuo musta litku ei olekaan enää voiteluainetta, vaan lähinnä dieseliä.
(Teetin työmaalla testin oman kotteroni öljyistä juurin ennen 15.000km huoltoa.)Mikä oli testin tulos?
Jotakin mittausarvoja olisi ihan mukava nähdä. - VarolaJ
Katsotaan huomenissa työmaalta analyysi. Se ei toki ole välttämättä optimaalinen auton moottorin öljytestiksi, sillä kyseessä on testi teollisuuden vaihdelaatikoiden öljyille.
- oletko.koneinsinööri
VarolaJ kirjoitti:
Katsotaan huomenissa työmaalta analyysi. Se ei toki ole välttämättä optimaalinen auton moottorin öljytestiksi, sillä kyseessä on testi teollisuuden vaihdelaatikoiden öljyille.
Haluaisin tietää, miten tuo CR-diesel korvaa sen öljynsä dieselillä, jos kuitenkin käy kaikilla sylintereillä. Onkohan sinulla kyseessä jokin yteiskunnan tukema työllisyystyömaa?
- neuvoharhoihin
Paras ratkaisu mielenterveysongelmissa on mielisairaala.
- hhdgfhdfghdgfh
Kyllä tuo naftan kertyminen öljyyn on Peugeot-dieseleiden ongelma. FAP alkaa jossain vaiheessa tukkeutua ja silloin moottori tarjoaa kiihtyvään tahtiin alakuolokohdassaan ylimääräiset löpöhuikat, jolla on tarkoitus polttaa paskaa FAP-filtterissä. Tuon alakuolokohtahuikan ongelma on siinä, että osa polttoaineesta päätyy kampikammioon öljyn sekaan.
- sapoäsil
Älä nyt paskojas kirjoittele ei syttöpumpu mitään ylimääräistä ruiski jotta voitelisi erikseen männänrenkaita.
- Patonki308
Ei niin, mutta kun nääs FAP vaatii silloin tällöin omansa. Ja se ruiskautetaan alakuolokohdassa, ettei nääs pala ennen kuin ehtii filtteriin. Osa tuosta tavarasta päätyy valitettavasti alakertaan. Mitä tukkoisempi filtteri sitä useammin noita alakuolokohdan ruiskauksia nääs... ja mitä tukkoisempi filtteri, sitä enemmän polttoainetta öljyjen sekaan.
- suatsav
Äitis vittuun kulkumies ruiskasi kusta joukkoon.
- pöhkötostaa
Hyvin potpottaa kumminkin!
- OngelmistasiPieninOnHdi
Laita korkki kiinni.
FAPin kanssa tulee ongelmia vain jos unohtaa lisätä ureaa tai käyttää vääränlaista. Tai jos autolla ajetaan vain lyhyttä ruuvka-ajoa eikä koskaan maantiellä.
Kaikki nykyautot tykkää matalaa sellaisesta.
Asiallisesti huollettu ja ajettu Hdi kestää moninkertaisen määrän kilsoja.- SuharTomi
Luulen että tuo on se juju. HDi kestää, kun ajetaan pitkää siivua, mutta kaupunkipyöritys tuhoaa moottorin ennen aikojaan.
- pitää-tietää
Pösön Hdi ei käytä ureaa. Eylys neste on oikea aine. Lisäys 120tkm välein.
- DieselParo
Ajoin 1,6HDI moottorilla varustetun pesoseni loppuun 165000km mittarissaan. Varsin käsittämätön juttu sinänsä. Öljykanavat olivat muurautuneet umpeen ja moottori leikkasi kiinni. Oli viimeinen ranskalainen auto.
- amleh
Lopeta jo tuo jonninjoutava paskanjauhanta
- IhanUuttaMulle
Hyvällä huollolla ollut 1,6 Hdi:ni ei ole tainnut kuulla näitä juttuja kun se pelittää kivasti jo 330 000 ajettuna.
- Hölmöajatuskin
Vie se kotteros huoltoon äläkä keksi oireita sieltä mistä niitä ei ole. Korvakuulolta arvioitu pöhinä öljyntäyttöaukossa ei ole validi mitta millekään.
- Peugeot308HDi
Ongelmasta minulle kertoi kylläkin diesel-huollon asentaja. Hänen mukaansa moottori alkaa vaan olla jo finaalissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309