Ei kai niitä tarvitse pestä ennen käyttöä? Eihän puhtaita muovipussejakaan pestä ennen käyttöä...
Kaupasta ostetut pakasterasiat ja -pullot?
9
3536
Vastaukset
- 456
Säilötkö muovipusseihin elintarvikkeita? Niin...
- hoit_su
Esim. pakastepussit on muovia.
- koto_emo
Martat neuvoi jo ammoin - kaikki kaupasta tuotu , elintarvikkeisiin liittyvä -pestävä.
No muovipusseja en pese. Pakasterasiassa ne pöpöt pakastuu, mutta sjos panet niihin jääkaappiruokaa...
http://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta-poytaan/keittio/raaka-aineiden-sailytys-kotona/raaka-aineiden-sailytys
- pussittelia
Pistää pakasteet ensin pakastepussiin ja sitten vasta rasiaan. Tästä on vielä se etu ettei rasioita tarvitse pestä seuraavallakaan käyttökerralla.
- hoit_su
☺☺??
- Nieh
Joissakin rasioissa jopa lukee, että pestävä ennen käyttöä.
- uskossaonhyväelää
Kyllä minä vaan pesen kaiken ruoanlaittoon liittyvän tai ihoa vastaan tulevan vaatteen/kankaan ennen käyttöä - senhän sanoo jo järkikin.
Pakastepusseja ja tuorekelmuja en toki pese - niiden puhtauden uskoisin olevan kohdillaan.- ei-saippualle
Pesuaineista saa vaan allergioita. Eihän luonnossakaan eläimet käytä pesuaineita, mutta pysyvät silti terveenä, itse asiassa terveempinä kuin ihmiset. Ihmisten pesuainevouhotus sairastuttaa kotieläimetkin.
- kylseskulaa
Käyttämäni pesuaineet ovat allergialiiton hyväksymiä ja värittömiä/hajusteettomia - lisäksi käytän pesuainetta huomattavasti vähemmän kuin valmistaja suosittelee (noin puolet määrästä) ja käytän lisähuuhtelua pesu-ohjelmassa.
Pese vain pakaste-rasiasi ja kuivaa ne hyvin. Ruoka kannattaa laittaa rasioihin kuumana ja kansi päälle, jäähdyttää nopeasti (esim. jääkaapissa) ja pakastaa pikaisesti - näin bakteerit eivät pääse lisääntymään liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 1151119
- 681095
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33823