Salisyylihappokuorinta kotona kokemuksia?

tanjamak

Hei!
Olen kiinnostunut kotona tehtävistä kemiallisista kuorinnoista. Onko kellään kokemusta asiasta? Lähinnä salisyylihapppokuorinta kiinnostaisi ihon epäpuhtauksien takia. Kannataako siis kuorinta salisyylihapolla, tietääkö kukaan? Mistä ainetta kannattaa hankkia, onko esim. ebaysta tilattu salisyylihapokuorinta turvallinen käyttää? Onko muita paikkoja mistä tilata? Entä mikä olisi hyvä vahvuus ensikertalaiselle? Olen ymmärtänyt, että kauhean vahvaa happokuorintaa ei kannata ensikertalaisen tehdä.

4

1581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka, mä olen tehnyt kemiallisia kuorintoja kotona jotain viiden vuoden ajan. Kyllähän niistä hyötyä on, kun muistaa varovaisuuden ja maalaisjärjen käytön. Mun suosikkikuorinnat on salisyylihappo ja mantelihappokuorinta. Itsellä myös seka/epäpuhdas iho. Mistään todella pahasta aknesta en oo koskaan onneksi kärsinyt. Olen tilannut kuorintoja mm. ebaysta. Ebayn kuorinnoissa voi olla sekä hyviä että huonoja, niistä ei aina voi mennä takuuseen. Osa myyjistä on tee se itse-kemistejä, joten pullon sisältö voi olla sieltä tännepäin...Mutta pääosin ebayn kuorinnat on olleet ihan jees. Ainoa vaan, että en suosittele käyttämään kotona mitään kovin vahvoja pitoisuuksia. Mielestäni 30% on ihan maksimi, mitä kotona kannattaa käyttää. Salisyylihappokuorinnassa jo 15% on mielestäni suht napakka pitoisuus. Joskus poltin naamani ebayn 30% salisyylihapolla, joten sen koommin olen pidättäytynyt miedommissa aineissa. Ja muutenkin mielestäni parhaan hoitotuloksen saa, kun käyttää mietoja pitoisuuksia säännöllisesti. Vahvat pitosuudet (yli 30%) kuivattaa ihoa todella rankasti, ja onko muutenkaan niistä tarpeeksi tutkittua tietoa? Aikamoista myrkkyähän ne kuitenkin taitaa olla...Salisyylihappo ja mantelihappo sopii akneiholle. Mulla ainakin ne hillitsee ja rauhottaa tosi hyvin ihoa. Itse laimennan 10% salisyyli tai mantelihapon kasvovedellä siten, että saan aikaan noin 5-7% pitoisuuden. Sitä sitten valelen iholle iltaisin ennen nukkumaan käyntiä. (en tosin käytä ihan joka ita, joka toinen viikko suunnilleen). Salisyylihappo ja mantelihappo ei liukene tavalliseen hanaveteen, tarttee olla alkoholipohjainen kasvovesi, että saa ne liukenemaan. Jos haluat ostaa suomen sisältä, niin ainoa vaihtoehto on tällä hetkellä
      sr-kuorinnat.suomalainenverkkokauppa.fi. Ite olen erityisen ihastunut juurikin tuohon sr-mantelihappoon. makeupartistchoice.com on myös hyvä, toimitusaika tosin pitkähkö, kun jenkeistä tulee. Ebaysta voit myös tilailla, jos uskallat ottaa riskin :)

• enenäätilaisi

Olen tilannut täältä suomesta Thebokselta 30% salisyylihappoa. Minusta se vahvuus oli erittäin lievää, vaikka minulla ei mikään paksu iho olekkaan. Esim. poskiin tuo vahvuus ei tehnyt yhtään mitään..ei edes hilseillyt. Loppupeleissä tuntuu, ettei tuo vahvuus ainakaan auttanut minun ihoani millään lailla, vaikka kauan käytinkin.

• Jos 30% salisyylihappo ei ole tuntunut missään, niin se on ollut kyllä laimennettua!! 30% salisyylihappo on todella tymäkkää tavaraa, ainakin, mitä itse olen käyttänyt.

• enenäätilaisi

No minustakin oli outoa, että esim. poskien ihossa ei tapahtunut yhtään mitään. Juuri poskiin olisin halunnut kunnon vaikutusta. Ainoastaan suun ympäriltä se kuorii.
        On vaikea löytää täältä kotimasta kunnon ainetta. Ulkomailta en tilaa, kun on tuo kielipää niin heikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      110
      7020
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4521
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      52
      4257
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3617
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3598
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3545
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2999
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      49
      2589
    9. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1964
    10. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      19
      1882
    Aihe