Pikavippiongelma

Pikaongelma

Olen 21-vuotias opiskelija, olen vippailut noin 2 vuotta ja viime keväänä otin Vivukselta korottoman ensilainan, joka johti lopulta siihen että sen maksettua hiljalleen lainasumma meni tappiin, 2100€ ja maksoin aina eräpäivän siirtoa muilla lainoilla. Muita lainoja minulla on noin 2 tonnia, eli yhteensä reilu 4000€. Elän opintotuella, syksyn opintolaina mennyt, tili näyttää nollaa ja kohta lainat ovat perinnässä. Kukaan kaveri tai perheenjäsen eikä ylipäätänsä kukaan muu tiedä ongelmastani. Tämä on eka kerta kuin kirjoitan tästä. Asun vielä vanhempien luona, joten asunnottomaksi en ole jäämässä. Huolestuttaa, stressaa, jännittää koko ajan. Tarvitsen apua mutta en vain pysty puhumaan tästä asiasta. Tämän kirjottaminen jo helpotti vähän oloa.

9

126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjdsvksvkfdvbvb
    • sj123
    • Jarrut_päälle

Hyvä kun tuli seinä vastaan noin nopeasti. Paljon ikävämpi tilanne olisi joku 40000 euron velkatase. Neljä tonnia ei ole mahdoton summa ja töitä tekemällähän rahaa saa.

Jotain vikaa sinulla on kulutuksessasi, kun ilman asumiskustannuksiakin olet miinuksella. Vippikorot tietysti ovat raskaat, mutta perusongelma on muualla. Tarkista ensimmäiseksi mihin rahasi menevät, elä nuukemmin ja ala etsiä töitä. Ja lopeta vippailu viimeistään nyt, kun olet huomannut mihin se johtaa.

• eipahasumma

Anna nyt noiden vippien mennä perintään ja yritä sopia joku mahdollinen summa jolla hoidat ne kuukausittain. Jos on 4 tonnia voipi olla että n 250 eur kk saisit tehtyä sopimuksen. Tai yritä saada ts-säätiöltä apua. Joka tapauksessa on etsittävä jotain pikkuduunia jolla voisit rahoittaa lainanmaksun.Tai sitten ne menee ulosottoon eikä uomies voi opintotuesta viedä mutta velat odottavat ettää alat saada tuloja ja silloin on summa vielä suurempi ja ikävämpi maksaa.

• Vippivippi

Miksi vippailet ? Pikkusumma, mutta muutaman vuoden päästä se on jo satatonnia...vippifirmat kusettaa 1000-0