Milloin työterveystarkastukseen?

Pihtarilla_töissä

Olen ollut nykyisellä työnantajalla työssä jo kaksi vuotta eikä työhöntulotarkastusta eikä myöskään työterveystarkastusta ole tehty... työnantajan mukaan terveystalolle on toimitettu lista työntekijöistä ja sieltä tulee tarvittaessa kutsu... uskoiskohan tuota...

4

301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihtarilla_töissä

Ja lisäksi työterveyslääkärin vastaanotolle ei kuulemma mielellään saisi mennä kun joka käyntikerrasta laskutetaan... kokemuksia on vuoden takaa kun selkä venähti... silloin piti turvautua kunnan terveyskeskuksen vastaanotolle vaikka oli työtapaturma...

• jkgjhvfgjhgvjhg

Onko työterveydessä edes sairaanhoitoa? Joskus työnantaja ostaa vain työterveyspalvelut, sairauksista käydään terkkarissa.
        Lisätietoa linkistä http://www.kela.fi/tyoterveyshuolto

• Anonyymi

Olen tämän ketjun aloittaja ja olen edelleenkin samalla työnantajalla työssä. Tilasin oma aloitteisesti ajan työterveystarkastukseen helmikuulla 2017 ja kävin siellä myöskin. Sovittiin lääkärin kanssa että tästä eteenpäin tarkastukset ovat vuosittaisia minulla ilmenneiden perussairauksien vuoksi (diabetes, verenpainetauti, korkea kolesteroli ja eturauhasen liikakasvu). Neljä ja puoli vuotta on siitä aikaa ja heinäkuulla soittivat jotta voisitko maanantaina tulla. Sanoin että minulle sopii se ja ilmoitin työnantajalle jotta maanantaina puolilta päivin lähden työterveystarkastukseen, koska soittivat ja pyysivät käymään. Työnantaja ssnoi jotta ei nyt ja hän hoitaa peruutuksen. Syksyllä on kuulemma aikaa. Aikaa olisi ollut silloinkin mutta muuta syytä en ole sen peruuntumisen syyksi keksinyt kuin kustannukset. Hän onkin minulle sanonut että terveyspalvelut onkin haettava oman kunnan terveysasemalta tai omakustanteisesti yksityiseltä sektorilta. Sainkin lohduttavan olalletaputuksen työnantajaltani kun minulle puhkesi aikuistyypin diabetes. Sanoi jotta tän takia ei sit tartte työterveyslääkärillä käydä. Olen lukenut jostain jotta valvira puuttuu juuri näihin juttuihin kun työnantaja ei järjestä työterveyspalveluja. Onkohan niin jotta terveystalo ei tohdi ilmiantaa työnantajaa valviralle, koska pelkää siten menettävänsä asiakkaan...

• Anonyymi

Vielä huvittava lisäkommentti viime talvelta. Oli työnantajan kanssa puhetta kännykkään ladattavasta koronavilkusta niin työnantaja tyrmäsi heti koko jutun. Sanoi jotta se on aivan tarpeeton. Nyt kyllä ymmärrän miksi. Sen vuoksi koska jos koronavilkku olisi hälyttänyt altistuksesta niin siitä olisi seurannut karanteeni työnantajan kustannuksella ja hän kielsi sen käytön...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3032
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1732
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1661
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    10. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    Aihe