Maailma on täynnä uskontoja.
Mikään niistä ei pelasta.
Vain Jeesus pelastaa.
Jeesus ei ole uskonto. Hän on Elävä Persoona.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" (Ap.t 16:31)
Kun panet luottamuksesi Jeesukseen, sinä pelastut.
Mihinkään kirkkokuntaan tai oppiin uskominen ei pelasta.
Eli kysymys on siitä, että ihminen hukkuu syntiensä tähden.
Hänet täytyy pelastaa. Ja sen voi tehdä vain Jeesus.
On eri asia uskoa Jeesuksen olemassaoloon
kuin panna luottamuksensa Häneen.
Paholainenkin uskoo Jeesukseen
ja tietää Jeesuksesta enemmän kuin yksikään kristitty,
mutta ei ole pelastettu vaan kadotettu.
Joku kysyi Jeesukselta:
"onko niitä vähän, jotka pelastuvat"
ja Jeesus vastasi:
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta,
sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Jeesus on tuo ovi.
Moni ei halua käydä tuon Oven kautta,
vaan jotenkin rynnistää itse vaikka raamit kaulassa
Jumalan Valtakuntaan.
Mutta me emme kertakaikkiaan voi pelastua tekemällä parhaamme.
Meidän ainoa mahdollisuutemme on, että meidät pelastetaan.
Meille on tarjolla lahjana saatava pelastus ja iankaikkinen elämä. Ansaita niitä emme voi.
Ja niin loppujen lopuksi esteenä taivaaseen pääsylle
tai kadotukseen joutumiselle
onkin vain ihmisen oma ylpeus. Se ei voi.
Jeesus Pelastaa
72
210
Vastaukset
Äh ... siis ....
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta,
sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Jeesus on tuo ovi.
Moni ei halua käydä tuon Oven kautta,
vaan jotenkin rynnistää itse vaikka raamit kaulassa
Jumalan Valtakuntaan.
Mutta me emme kertakaikkiaan voi pelastua tekemällä parhaamme.
Meille on tarjolla lahjana saatava pelastus ja iankaikkinen elämä.
Ansaita niitä emme voi.
Ja niin loppujen lopuksi esteenä taivaaseen pääsylle
tai syynä kadotukseen joutumiselle
onkin vain ihmisen oma ylpeus. Se ei voi.- Kirjakääröt
Joh.7:34. Biblia. Teidän pitää minua etsimän ja ei löytämän, ja missä minä olen, ette taida sinne tulla. Siis ei, mikään niistä pelasta.
Mutta Jeesus sanoi:
"Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne,
ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt.
Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä;
ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla."
Niin juutalaiset sanoivat keskenään:
"Minne tämä aikoo mennä, koska emme voi löytää häntä?
Eihän vain aikone mennä niiden luo,
jotka asuvat hajallaan kreikkalaisten keskellä, ja opettaa kreikkalaisia?
Mitä tämä sana on, jonka hän sanoi:
'Te etsitte minua, mutta ette löydä' ,
ja: 'Missä minä olen, sinne te ette voi tulla' ?"
Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä
Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on,
niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman,
jotka uskoivat häneen;
sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
(Joh 7:33-39)
Emmekä me voi nyt ruumiillisesti mennä Hänen tykönsä.
Mutta me voimme kuitenkin tulla Hänen tykönsä,
sillä Hänen Henkensä eli Pyhä Henki on nyt täällä maan päällä.
Ja niin siis edelleen on totta, että Jeesus pelastaa.
Kun ihminen ottaa Hänet vastaan,
niin silloin Hän tulee Henkensä kautta asumaan meissä,
ja on meidän hallitsijamme.
Jumalan Valtakunta on silloin sisäisesti meissä.
- Usko.Toivonen
>> Jeesus Pelastaa >>
Amen ( Totisesti ). Näin on.
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, .. ( 1. Tim. 1:15 )
Jeesus pelastaa ja tekee yhdeksi, yhdistää:
46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt. 2. )
Uskonnot eivät saa mitään vastaavaa aikaan.Koskettava sanapari tuo
sydämen yksinkertaisuus.
Ja kuinka ihana sitten onkaa tuo ilmoitus,
että Herra lisäsi heidän yhteyteensä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Täytyi oikein tarkistaa Novumin sanakirjasta,
minkälaista ilmaisua alkuteksti käyttää.
Aivan kirjaimellisesti kääntäen siinä sanotaan "pelasteneita".
"Herra lisäsi pelastuneita päivittäin".
Joissain lähdeteksteissä on sitten vielä sana ekklesia.
"Herra lisäsi pelastuneita päivittäin seurakuntaan".
Ihanaa olla pelastunut. Sen Jeesuksen pelastama,
joka Hyvänä Paimenena sanoi laumansa lampaista:
"he eivät ikinä joudu hukkaan".- Usko.Toivonen
>> Koskettava sanapari tuo
sydämen yksinkertaisuus. >>
Katselin pikaisesti muistakin käännöksistä, kuinka tuo 46. jae on käännetty.
Sille on annettu merkitykset "sydämen yksinkertaisuus", "vilpitön sydän",
"sydämen ykseys" ( singleness )".
Seurakunnalle oli annettu yksi sydän, joka sykki yhteyttä veljien ja sisarten kesken, ja yhden sydämen syke seurakunnassa sai aikaan vaikutusta myös ulkopuolella olevien keskuudessa.
He olivat "kaiken kansan suosiossa", tai itseasiassa se, mikä oli heille ylhäältä annettu.
Jeesuksen pyhillä on yksi sydän ja yksi sielu.
" Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt. 2:47 )
Ja joka päivä Herra pelasti tähän yhteyteen ihmisiä.
Uusi sydän sykkii Jumalan armoa ja kunniaa.
37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." ( Joh. 7. )
Sydämestä juoksee elävän veden virrat. Kun tuota viestiäsi yhä uudellen olen lukenut,
niin tuli mieleeni se, että perusmerkitykseltään
ketjun aihe
Pelastaa (sodzo) = tehdä eheäksi- Usko.Toivonen
Niin, Jeesukseen uskovilla on yksi sydän ja yksi tie.
Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien,
Jer. 32:39
- omausko
Juuri niin. Vain usko Jeesukseen pelastaa, ei uskonnot. Jumalan lapsia on monessa laumassa, jotka Jeesus on kokoava heidän oman uskonsa vuoksi.
Kysymys on uskonsuhteesta Jeesukseen,
mikä alkaa siitä,
että meitä vedetään Hänen tykönsä,
ja me antaudumme Hänelle.
Siitä alkaen me elämme uskonsuhteessa Häneen.
Siis elämme Jumalan Pojan uskossa,
mikä tarkoittaa sitä, että Hän on tuon uskon alkaja ja täyttäjä.
Siis koko ajan tuon uskon kantava voima on Hänessä.
Sitä tarkoittaa tuo genetiivinen ilmaisu Jumalan Pojan uskossa.
Eli usko tarkoittaa luottamista.
Me olemme panneet kaiken Hänen varaansa.
"armosta te olette pelastetut
uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
Jos käännymme Jumalan puoleen siinä tarkoituksessa,
että aiomme tehdä kaikkemme pelastuaksemme, niin me emme pelastu.
Sillä "ihmisille se on mahdotonta".
Mutta jos tulemme Jumalan tykö Jeesuksen kautta
ja kokonaan Jeesukseen turvautuen,
niin pelastuksemme on täysin varma.
Vain Jeesus "voi täydellisesti pelastaa ne,
jotka Hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat".- jesse-00
Voi voi, kyllä se on jo pari tuhatta vuotta maannut haudassa ja luutkin muuttunut tomuksi, ei se enää pelasta yhtään ketään...
Jeesuksen kohdalla kävi niinkuin oli ennustettu
jo kauan ennen Jeesuksen syntymää.
Hänen ruumiinsa ei nähnyt katoavaisuutta.
Se nousi kuolleista ennenkuin maatuminen alkoi,
eli kolmen päivän ja kolmen yön jälkeen.
Hauta on tyhjä. Vain käärinliinat jäivät sinne.
Siis oli tapahtunut ihme.
Käärinliinat olivat paikallaan, mutta niiden sisällä ei ollut ketään.
Jo ennenkuin Jeesus oli ruumiillisesti noussut kuolleista,
Hän oli käynyt pelastamassa valtavan ihmisjoukon
eli koko Aabrahamin helman tuonelasta Jumalan Paratiisiin,
jossa Hän myös sitten jo Itse oli ottamassa vastaan ristinryöväriä,
heti kun tämä kuoli.
Pelastuksessa on kysymys enemmästä kuin ruumiistamme.
Maan päällä tallustelee valtava joukko kuolleita ihmisiä,
jotka ovat vielä ruumiillisesti eläviä.
Jeesuksen kohtaamisessa nämä
saavat lahjaksi Iankaikkisen Elämän.
Tässä ja nyt.
Meidät synteihimme (hengellisesti) kuolleet
siirretään kuolemasta Elämään sinä hetkenä,
kun otamme Jeesuksen vastaan.- Jeesus.Elää.Oikeasti
Jeesuksen ylösnousemus on historiallinen tosiasia.
Jeesus.Elää.Oikeasti kirjoitti:
Jeesuksen ylösnousemus on historiallinen tosiasia.
Kyllä. Jeesus elää.
Ja tällä tosiasialla on valtava määrä silminnäkijätodistajia.
Yksi näistä, joka oli nähnyt Jeesuksen
elävänä, kuolleena ja sitten ylösnousseena, oli Johannes.
Johannes joutui tämän todistuksensa tähden vankileirille Patmokselle.
Hänelle Jeesus sanoi:
"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso,
minä elän aina ja iankaikkisesti,
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."
Jumalan luona tulee olemaan vain ja ainoastaan niitä ihmisiä,
jotka Jeesus on täydellisesti pelastanut.
Jeesus on niin täydellinen Pelastaja, ettei yksikään,
joka on pannut luottamuksensa Häneen, ikinä huku,
eikä kukaan eikä mikään voi ryöstää Hänen kädestään.Sinä lohduttelet itseäsi ja itseäsi opetat. Olet ollut sairas ja nyt tarvitset kuolemanpelkoosi lääkettä.
auroraboreallis kirjoitti:
Sinä lohduttelet itseäsi ja itseäsi opetat. Olet ollut sairas ja nyt tarvitset kuolemanpelkoosi lääkettä.
No, en minä tätä keskusteluketjua "Jeesus Pelastaa"
avannut itseni tähden, vaan ajattelin erityisesti niitä,
jotka eivät vielä ole sisällä tuossa Pelastuksessa eli Jeesuksessa.
Siis niitä, jotka eivät vielä ole voineet kiittää Isää,
"joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan".
- Oravätiin
Tässä ketjussa on nyt käynyt selväksi ,että vain ja ainoastaan Jeesus , tai uskomalla Jeesukseen pelastuu Jumalan rangaistukselta.
Suurin osa maailmassa eläneistä ihmisistä ei ikinä kuullut kristinuskosta. Kristinusko on pienen marginaaliryhmän uskonto joka on saanut alkunsa 2000 v sitten juutalaisuuden pohjalta. Vasta 1600 luvulla se levisi Euroopan ulkopuolelle. Vasta 1900 luvulla se saavutti kaikki maailman kolkat.
Kymmenet miljardit ihmiset ovat eläneet elämänsä uskoen kulttuurinsa mukaisiin epäjumaliin. Jeesuksesta he eivät ikinä kuulleet. Tuntuu oudolta että tämä teidän Jumalanne heittäisi kadotukseen ihmiset, jotka vain sattuivat elämään väärään aikaan. .- Usko.Toivonen
Muinaisina aikoina on ihmisten väkiluku ollut hyvin vähäistä verrattuna nykyiseen. Väkiluku on kasvanut voimakkaasti oikeastaan vasta viime aikoina
1800-luvulta alkaen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailman_väkiluku
Mutta itse tämän ketjun aiheeseen mennäkseni, niin Jeesuksessa on pelastuva
niin suuri ihmisjoukko, kuin millaista määrää tuo esittämäsi "kymmenet miljardit ihmiset" kuvaa.
Tuon lupauksen Jumala antoi Aabrahamille ( 1. Moos. 22. )
17. minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."
Tuo Aabrahamin siemen on Jeesus Kristus. ( Gal. 3. )
16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
Sangen suuri on tähtien lukumäärä, sangen suuri on hiekanjyvästen määrä rannalla.
Suuri on pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. - Oravätiin
Usko.Toivonen kirjoitti:
Muinaisina aikoina on ihmisten väkiluku ollut hyvin vähäistä verrattuna nykyiseen. Väkiluku on kasvanut voimakkaasti oikeastaan vasta viime aikoina
1800-luvulta alkaen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailman_väkiluku
Mutta itse tämän ketjun aiheeseen mennäkseni, niin Jeesuksessa on pelastuva
niin suuri ihmisjoukko, kuin millaista määrää tuo esittämäsi "kymmenet miljardit ihmiset" kuvaa.
Tuon lupauksen Jumala antoi Aabrahamille ( 1. Moos. 22. )
17. minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."
Tuo Aabrahamin siemen on Jeesus Kristus. ( Gal. 3. )
16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
Sangen suuri on tähtien lukumäärä, sangen suuri on hiekanjyvästen määrä rannalla.
Suuri on pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.No mitä tapahtui niille jotka elivät väärään aikaan? Eivätkä kuulleet Jeesuksesta vaan uskoivat epäjumaliin?
- stslowwater
Oravätiin kirjoitti:
No mitä tapahtui niille jotka elivät väärään aikaan? Eivätkä kuulleet Jeesuksesta vaan uskoivat epäjumaliin?
Et tule saamaan mitään järkevää vastausta kysymykseesi. Pelkkää uskonnollista jargonia ja sieltä täältä temmattuja Raamatun jakeita.
Kysymyksesi tuo hyvin esille uskovien maailmankatsomuksen naiviuuden ja yksinkertaisuuden. Vähänkin kun kysellään yksityiskohtaisemmin uskonnollisten asioiden rakenteita, esiin tulee räikeitä ristiriitoja. Näitä sitten selitellään epämääräisillä "tutkimattomia ovat herramme tiet" heitoilla. Tai keksitään omia "leikkaa liimaa teorioita" joilla estää oma maailmankuvan romahtaminen.
Paras hätäteoria kysymykseen "Mitä käy ihmisille, jotka ovat eläneet ilman tietoa oikeasta uskosta ?" , on se että Jeesus julistaa heille tuonelassa evankeliumia. Siis jossain kuoleman jälkeen olevassa välivaiheessa . Aivan päättömiä juttuja.
No mutta nyt ketjun aloittaja, selvennä sinä tämä asia meille. Mitä kristinuskon ulkopuolella eläneille ihmisille (epäjumalanpalvojia kaikki tai ateisteja) tapahtuu? stslowwater kirjoitti:
Et tule saamaan mitään järkevää vastausta kysymykseesi. Pelkkää uskonnollista jargonia ja sieltä täältä temmattuja Raamatun jakeita.
Kysymyksesi tuo hyvin esille uskovien maailmankatsomuksen naiviuuden ja yksinkertaisuuden. Vähänkin kun kysellään yksityiskohtaisemmin uskonnollisten asioiden rakenteita, esiin tulee räikeitä ristiriitoja. Näitä sitten selitellään epämääräisillä "tutkimattomia ovat herramme tiet" heitoilla. Tai keksitään omia "leikkaa liimaa teorioita" joilla estää oma maailmankuvan romahtaminen.
Paras hätäteoria kysymykseen "Mitä käy ihmisille, jotka ovat eläneet ilman tietoa oikeasta uskosta ?" , on se että Jeesus julistaa heille tuonelassa evankeliumia. Siis jossain kuoleman jälkeen olevassa välivaiheessa . Aivan päättömiä juttuja.
No mutta nyt ketjun aloittaja, selvennä sinä tämä asia meille. Mitä kristinuskon ulkopuolella eläneille ihmisille (epäjumalanpalvojia kaikki tai ateisteja) tapahtuu?"Mitä käy ihmisille, jotka ovat eläneet ilman tietoa oikeasta uskosta?"
Paavali kirjoitti Roomalaiskirjeen 2:14-16:
"Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi."
Tulkitsisin tuon niin, että sydämen asenne ratkeisee niiden kohdalla, jotka eivät ole Jeesuksesta kuulleet.
Tuo Jeesuksen tuonelassa julistama evankeliumi perustuu näihin Pietarin 1. kirjeen kohtiin:
"Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana" (1. Piet. 3:19-20) ja "Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset." (1. Piet.4:6)- oravätiin
Tipale kirjoitti:
"Mitä käy ihmisille, jotka ovat eläneet ilman tietoa oikeasta uskosta?"
Paavali kirjoitti Roomalaiskirjeen 2:14-16:
"Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi."
Tulkitsisin tuon niin, että sydämen asenne ratkeisee niiden kohdalla, jotka eivät ole Jeesuksesta kuulleet.
Tuo Jeesuksen tuonelassa julistama evankeliumi perustuu näihin Pietarin 1. kirjeen kohtiin:
"Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana" (1. Piet. 3:19-20) ja "Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset." (1. Piet.4:6)Jos ihminen on kuollut ja joutunut "tuonela" nimiseen tilaan ja Jeesus ilmestyy julistamaan sanaa niin kukapa ei uskoisi. Vertaapa siihen tilanteeseen että nyt joku tulee selittämään yliluonnollisesta olennosta nimeltä Jeesus joka on 1/3 osa Jumalasta ja uskomalla häneen pelastut toisen 1/3 osa Jumalan tuomiolta...
Käsitätkö miten ihmiset ovat eri asemassa tuossa yliluonnollisen olennon todistamisessa. Tilanne muuttui nyt päinvastoin . On helpompi päästä taivaaseen jos et ole eläissäsi kuullut Jeesuksesta. Koska tuonelassa saat varmuuden niin helppo uskoa. oravätiin kirjoitti:
Jos ihminen on kuollut ja joutunut "tuonela" nimiseen tilaan ja Jeesus ilmestyy julistamaan sanaa niin kukapa ei uskoisi. Vertaapa siihen tilanteeseen että nyt joku tulee selittämään yliluonnollisesta olennosta nimeltä Jeesus joka on 1/3 osa Jumalasta ja uskomalla häneen pelastut toisen 1/3 osa Jumalan tuomiolta...
Käsitätkö miten ihmiset ovat eri asemassa tuossa yliluonnollisen olennon todistamisessa. Tilanne muuttui nyt päinvastoin . On helpompi päästä taivaaseen jos et ole eläissäsi kuullut Jeesuksesta. Koska tuonelassa saat varmuuden niin helppo uskoa.Tuo Pietarin kirjeen kohta käsitetään yleensä siis niin, että Jeesus saarnasi tuonelassa silloin ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa välisenä aikana, ei myöhemmin.
Tipale kirjoitti:
Tuo Pietarin kirjeen kohta käsitetään yleensä siis niin, että Jeesus saarnasi tuonelassa silloin ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa välisenä aikana, ei myöhemmin.
Jeesus, joka on Todellinen Valkeus,
tuli maailmaan jo ennenkuin ihminen luotiin.
Tästä kerrotaan Raamatun ensimmäisessä luvussa.
Tuomion peruste kaikille ihmisille on tämä,
minkä Jeesus ilmaisi näin:
"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta
eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen,
että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Siis pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
pimeyden ja Valkeuden välillä.
Heillä on ollut mahdollisuus tekoja, jotka ovat olleet Jumalassa tehdyt.- oravätiin
kalamos kirjoitti:
Jeesus, joka on Todellinen Valkeus,
tuli maailmaan jo ennenkuin ihminen luotiin.
Tästä kerrotaan Raamatun ensimmäisessä luvussa.
Tuomion peruste kaikille ihmisille on tämä,
minkä Jeesus ilmaisi näin:
"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta
eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen,
että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Siis pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
Heillä on ollut mahdollisuus tekoja, jotka ovat olleet Jumalassa tehdyt."Siis pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita pimeyden ja Valkeuden välillä."
Ajatteleppa asiaa henkilön kautta joka eli vaikka 2500 v sitten jossain nykyisen Argentiinan alueella. Hän syntyy perheeseen ja yhteisöön missä palvotaan monia eri jumalia. Tehdään loitsuja ja uhrataan .
Tähän kulttuuriin syntyneelle ja kasvaneelle on syntiä olla palvomatta eri jumalia. Hänelle tulee huono omatunto jos hän ei rukoile avukseen kuolleita esi-isiään. Hänellä ei ole mahdollisuutta olla "oikeassa" uskossa. Kristinuskon näkökulmasta hän voi olla vain epäjumalanpalvoja tai ateisti.
Miten hän voi (ja he kaikki miljardit kaltaisensa kautta historian) valita pimeyden ja valkeuden välillä ,kun kyse on uskonnosta ? Vai voiko epäjumalanpalvonta olla mielestäsi valkeuden valitsemista ? oravätiin kirjoitti:
"Siis pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita pimeyden ja Valkeuden välillä."
Ajatteleppa asiaa henkilön kautta joka eli vaikka 2500 v sitten jossain nykyisen Argentiinan alueella. Hän syntyy perheeseen ja yhteisöön missä palvotaan monia eri jumalia. Tehdään loitsuja ja uhrataan .
Tähän kulttuuriin syntyneelle ja kasvaneelle on syntiä olla palvomatta eri jumalia. Hänelle tulee huono omatunto jos hän ei rukoile avukseen kuolleita esi-isiään. Hänellä ei ole mahdollisuutta olla "oikeassa" uskossa. Kristinuskon näkökulmasta hän voi olla vain epäjumalanpalvoja tai ateisti.
Miten hän voi (ja he kaikki miljardit kaltaisensa kautta historian) valita pimeyden ja valkeuden välillä ,kun kyse on uskonnosta ? Vai voiko epäjumalanpalvonta olla mielestäsi valkeuden valitsemista ?Jeesuksen pelastusteko Golgatalla kattoi tämänkin ihmisen.
Jeesus maksoi tämänkin ihmisen syntivelat.
Siis syntiongelma hoidettiin Golgatalla.
Nyt on kysymys vain siitä, mitä ihminen tahtoo.
Jeesus näkee sydämemme. Ja tietää, mitä tahdomme.
Halajammeko syvällä sydämessämme hyvää vai pahaa.
Rakastammeko enemmän Valkeutta vaiko pimeyttä.- oravätiin
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen pelastusteko Golgatalla kattoi tämänkin ihmisen.
Jeesus maksoi tämänkin ihmisen syntivelat.
Siis syntiongelma hoidettiin Golgatalla.
Nyt on kysymys vain siitä, mitä ihminen tahtoo.
Jeesus näkee sydämemme. Ja tietää, mitä tahdomme.
Halajammeko syvällä sydämessämme hyvää vai pahaa.
Rakastammeko enemmän Valkeutta vaiko pimeyttä.Eli epäjumalanpalvominen ja ateismi ovat ihan hyväksyttäviä Jumalan mielestä ,kunhan vain ajattelee ja tahtoo hyvää. Välillä vain tuntuu että jotkut uskovat ovat liian ehdottomia pelastuksen suhteen , kun väittävät että ainoastaan uskomalla Jeesukseen pelastuu. Tämähän helpottaakin sitten asioita. Voin uskoa ja palvoa mitä vain , kunhan omatunto ei kolkuta.
oravätiin kirjoitti:
Eli epäjumalanpalvominen ja ateismi ovat ihan hyväksyttäviä Jumalan mielestä ,kunhan vain ajattelee ja tahtoo hyvää. Välillä vain tuntuu että jotkut uskovat ovat liian ehdottomia pelastuksen suhteen , kun väittävät että ainoastaan uskomalla Jeesukseen pelastuu. Tämähän helpottaakin sitten asioita. Voin uskoa ja palvoa mitä vain , kunhan omatunto ei kolkuta.
Ei. En minä noin kirjoittanut.
Epäjumalanpalvonta ei ole Valkeuden valitsemista.
Et sinä voi valita Valkeutta ja palvoa epäjumalia.
Tipale jo toi esiin kohtia Raamatusta,
jotka selvittävät niiden kohtaloa, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta.
Ja minä toin niiden jatkoksi selvennykseksi esiin sen,
että pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
Heillä on ollut mahdollisuus tehdä tekoja,
jotka ovat olleet Jumalassa tehdyt.
Siis he ovat luonnostaan tehneet, mitä laki vaatii.
Jumala on vanhurskas - siis oikeudenmukainen.
Ja kun Jumalasta puhutaan,
niin silloin puhutaan ehdottomasta oikeudenmukaisuudesta.- oravätiin
kalamos kirjoitti:
Ei. En minä noin kirjoittanut.
Epäjumalanpalvonta ei ole Valkeuden valitsemista.
Et sinä voi valita Valkeutta ja palvoa epäjumalia.
Tipale jo toi esiin kohtia Raamatusta,
jotka selvittävät niiden kohtaloa, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta.
Ja minä toin niiden jatkoksi selvennykseksi esiin sen,
että pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
Siis he ovat luonnostaan tehneet, mitä laki vaatii.
Jumala on vanhurskas - siis oikeudenmukainen.
Ja kun Jumalasta puhutaan,
niin silloin puhutaan ehdottomasta oikeudenmukaisuudesta.Mitenkäs tästäkin tuli näin hankalsti ymmärrettävä asia. Yritetäänpä yksinkertaistaa. Älä pistä Raamatun jakeita tai uskonnollista jargonia vastaukseen.
Onko asia nyt näin:
1. Kristinuskon vaikutuksen alla elänyt ihminen pelastuu jos uskoo Jeesukseen.
2.Kristinuskon ulkopuolella elänyt , eli epäjumalanpalvoja, pelastuu, jos uskoo Jeesukseen, kuolemansa jälkeen manalassa julistetun evankeliumin johdosta. oravätiin kirjoitti:
Mitenkäs tästäkin tuli näin hankalsti ymmärrettävä asia. Yritetäänpä yksinkertaistaa. Älä pistä Raamatun jakeita tai uskonnollista jargonia vastaukseen.
Onko asia nyt näin:
1. Kristinuskon vaikutuksen alla elänyt ihminen pelastuu jos uskoo Jeesukseen.
2.Kristinuskon ulkopuolella elänyt , eli epäjumalanpalvoja, pelastuu, jos uskoo Jeesukseen, kuolemansa jälkeen manalassa julistetun evankeliumin johdosta.Minun ymmärtääkseni asia ei ole noin.
Minä siis ymmärrän tuon toisin kuin Tipale.
1 Piet. 3:19-20
jota Tipale lainasi,
sisältää UT:ssä aika harvinaisen sanan,
joka oikeastaan tarkoittaa julistamista.
Siis Jeesus meni heti kuolemansa jälkeen Tuonelaan ja julisti voittonsa.
Mitään parannuksen tai evankeliumin saarnaa
Jeesus ei siellä minun ymmärtääkseni enää pitänyt.
1 Piet.4:6
jota Tipale myös lainasi, on jae,
jonka myös ymmärrän toisin kuin hän.
Eli minä ymmärrän niin, että tuossa kohdassa puhutaan siitä,
että niillekin, jotka nyt ovat kuolleet,
on aikanaan heidän eläessään julistettu evankeliumi.
Room 2:14-16
on se lainaus Raamatusta, jonka Tipale toi esille,
ja johon edellisessä viestissäni viittasin,
ja joka vastaa sinun kysymykseesi.
Eli pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
Siis he ovat luonnostaan tehneet, mitä laki vaatii.- oravätiin
kalamos kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni asia ei ole noin.
Minä siis ymmärrän tuon toisin kuin Tipale.
1 Piet. 3:19-20
jota Tipale lainasi,
sisältää UT:ssä aika harvinaisen sanan,
joka oikeastaan tarkoittaa julistamista.
Siis Jeesus meni heti kuolemansa jälkeen Tuonelaan ja julisti voittonsa.
Mitään parannuksen tai evankeliumin saarnaa
Jeesus ei siellä minun ymmärtääkseni enää pitänyt.
1 Piet.4:6
jota Tipale myös lainasi, on jae,
jonka myös ymmärrän toisin kuin hän.
Eli minä ymmärrän niin, että tuossa kohdassa puhutaan siitä,
että niillekin, jotka nyt ovat kuolleet,
on aikanaan heidän eläessään julistettu evankeliumi.
Room 2:14-16
on se lainaus Raamatusta, jonka Tipale toi esille,
ja johon edellisessä viestissäni viittasin,
ja joka vastaa sinun kysymykseesi.
Eli pakanatkin kautta aikain ovat voineet valita
Siis he ovat luonnostaan tehneet, mitä laki vaatii.Tuossa aikaisemmin viittasiin ihmiseen joka eli Etelä-Amerikassa 2500. Selvennätkö omin sanoin miten hän kykeni valitsemaan valkeuden uskonnon suhteen ?
oravätiin kirjoitti:
Tuossa aikaisemmin viittasiin ihmiseen joka eli Etelä-Amerikassa 2500. Selvennätkö omin sanoin miten hän kykeni valitsemaan valkeuden uskonnon suhteen ?
"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole,
luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii,
niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä,
kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa
ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät
tai myös puolustavat heitä -
sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet
Kristuksen Jeesuksen kautta" (Room 2:14-16)
- JumalaRakastiEnsin
Niimpä. Hyvät teot ovat hedelmiä uskoon tulemisesta. Uskoon wi tulla hyvillä twoilla, eikä saada syntejä anyeeksi, eikä päästä taivaaseen.
Ette te valinneet minia, vaan minä yeidät, että te menisitte ja tekisitte hedelmää jne vai miten se nyt menikään tuo ihana taamatun kohta.
Toinen sydäntäni lähellä oleva kohta on myös Johanneksen evankeliumista, jossa sanotaan jotenki näin, että ystäviksi minä kutsun teitä ja puhutaan tekojen ilmoittamisesta. On niin ihanaa tietää, että on joku noin täydellinen ystävä!- VaikkaKuinSihtaan
Minulla se ei sitten tuo sormi suostu osumaan oikeaan kirjaimeen, vaan tulee aina virheitä! Heh heh!
Kiitos kommentista
JumalaRakastiEnsin.
Me emme todellakaan pelastu hyviä tekoja tekemällä.
Mutta pelastettuina me teemme niitä tekoja,
jotka Hän on meille valmistanut.
Tarkoitus todellakin on, että kun kasvamme,
niin tuottaisimme myös hyvää hedelmää.
Hengen hedelmä on
rakkaus, ilo, rauha,
pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Jos puun tuottama hedelmä onkin
vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet jne.
niin silloin tietenkin herää epäilys,
minkä hengen vallassa puu on,
mikä on tuon puun elämänvoima.
Jos kuitenkin on kysymys pelastetusta ihmisestä,
niin sitten on kysymys siitä,
että Henki ja liha ovat toisiaan vastaan.
Kun olemme pelastetut eli Hengessä elämme,
niin meidän tulisi myös vaeltaa Hengessä,
ja silloin emme lihan himoa täytä.
Mutta jos emme vaella Hengessä,
niin silloin emme myöskään koe
vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä eli sitä,
mitä Jumalan Valtakunta eli Jumalan hallintavalta meissä merkitsee.
Vaan me olemme silloin tavallaan koko ajan
Jumalan Valtakunnan eli Jumalan hallintavallan ulkopuolella.
Silloin me olemme kokonaan unohtaneet sen,
että ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omat,
ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Siis me pelastut olemme yhdessä Kristuksen kanssa
ristiinnaulitut, kuolleet, haudatut ja nousseet ylös uuteen Elämään.
- vanhaliittovanheni
Muslimit hindut juutalaiset sowajumala UHRAAVAT ELÄIMIÄ IHMISIÄ JNE. WOODOOTA . SUOMEEN TULLEET ARABIT JUUTALAISET UHRAA E L Ä I M I Ä .
- Holy.vegan
Ja kristityt syövät eläimiä, hyi helvetti!
- Saastuttaa
Oikeat uskovaiset eivät syö sianlihaa ainakaan paastoaikaan.
Jumala itse antoi kertakaikkisen Uhrin,
niinkuin oli Aabrahamille luvannut.
Aabraham oli nähnyt Kristuksen päiviin,
ja ei sitten enää koskaan rakentanut alttaria.
"onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu"
Tähän kertakaikkiseen Uhriin perustuu se,
minkä voimme lukea tämän ketjun otsikosta:
Jeesus Pelastaa
- STMariaSalome
Voiko0 teille tulla yöksi?
en ole tullut minkäänlaisten ihmisten kanssa toimeen
Olisiko teillä koti antaa?
Eilen hengen tiedon messuilla oli ok kunnella esitelmää ASKO nUMMISEN..
kiva että oli älyllinen ja taspainoinen
saako Jumalalle lähettääs ellaisen ihmetyksen? että miksi ST Maria salome ei ole saanut löyt sellaist mikä minulel sopii oikeasti
( oli niissä lauluissa
"Kello käy rakkauden yli " ismo lauloi
se oli silloin niin ( minul oli tunteet oliko 98 ?
Kaikki tunteet suuret tunteet
Armo, mikä soi Tonin elokuvassa.... ( kuulin Kiila levyltä
04??
Ismo lauloi... oli se vain, että huolehti aminusta
kuten julkkiksilla ett heill ei koskaan mene huonosti..
( en pysty olem täs aivovamman tilassa
( et näen kaik valokuvat ihmisistä täysin jähmettyneinä
( muistan ekerran oli suuri henki todell voimkaat tunteet aamul kun lähdimme
Apostoli Johanneksen kanssa ja kuului autoradosta luonnonsuojelusta
( jostain syysstä Todella voimakas tunne ( innostus...yms ett tiedän mitä ne tunteet ovat joita voi olla
( tai rakkaus, voimakas ( kerran Villele päin kävellessä
tunsin hyvin voimakasta rakkautta ja jokin sanoi että se oli Jonna Nygrenin tuntema tunne
( silti he erosivat niin ei hän sitten tuntenut sitä enää ?
jos hänel nii voimakas rakkauden tunne oli
Ajoittain tuntenut sitä ( ismosta y7mmärsin kerran.. Vietyäni kirjeen Porvooseen markolel Poetsin
tajusinvaan.. että olisin tuntenut Todella voimakasta rakkautta
ja kerran... koin Ismo sai minut muistamaan 1800 luvun elämäämme...
Elävästi, en tiennyt, että se oli niin voimakas!!!!
Ja oli ilm tunteet rakkaudenkin?
mut hän ei auta!! ett voisin normaalisti elää !
( se masensi vähin erin
( he eivät voi eivät saa eivät voi siirtää nitiä tunteita
( tuhansia vuosia olleet esim tällä lyhyt selkäisellä
ei voi siirtää kauniille kaunis kehoisilel pitkäselkäisille naisille
on selvää että sielu on tärkeämpi
ei he voi tehdä mitään tuhoten kiduttamalla Neitsyen maria salomen elämän
( antoivaT RAISKATA MINUA
tyhjästä ilmasta
( koetan jaksaa odottaessa oikeutta>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
saako Jumalalle lähettääs ellaisen ihmetyksen? että miksi ST Maria salome ei ole saanut löyt sellaist mikä minulel sopii oikeasti
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Kyllä sinä voit esittää Jumalalle tuon ihmetyksesi.
Sinä olet ehkä etsinyt vääristä paikoista ja vääriä asioita.
Mutta ei Jumala kuitenkaan ole kaukana Sinusta.
"Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta
asumaan kaikkea maanpiiriä
ja on säätänyt heille määrätyt ajat
ja heidän asumisensa rajat,
että he etsisivät Jumalaa,
jos ehkä voisivat hapuilemalla Hänet löytää - Hänet,
joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä"
Tuo lainaus oli Raamatusta
(Apostolien teot 17:26-27).
Jumala lähetti aikanaan ainokaisen Poikansa maailmaan siten,
että tämä Jumalan Poika syntyi ihmiseksi maailmaan
neitsyt Mariasta. Tälle ihmiseksi syntyneelle Jumalan Pojalle
oli annettava nimi Jeesus, joka tarkoittaa Pelastusta.
Jeesus on Pelastaja.
Hän vapauttaa syntikahleista ja pimeyden vallasta.
Jeesus rakastaa jokaista ihmistä.
Kaikki ihmiset ovat luodut Häntä varten.
Jo Raamatun Vanhan Testamentin sivuilla Hän sanoo:
"Ihastukseni ovat ihmislapset". (Sananlaskut 8:31)
Ja Hän jatkaa ja sanoo:
"joka Minut löytää, löytää Elämän" (Sananlaskut 8:35)
Ja vielä voimme lukea sellaisen tiedon Raamatusta,
että Jeesus on jo ensin etsinyt meitä.
"Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa se kutsuu,
porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo" (Sananlaskut 1:20-21)
Siis Jeesus Kristus on Hän,
joka on Sinua lähellä, joka ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä.
Sinä voit löytää Hänet, koska Hän on jo löytänyt Sinut.
Jeesuksessa on se todellinen Elämä,
jota me ihmislapset kaipaamme.
"Jolla Poika on, sillä on elämä;
jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."
(Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:12)
Tunnet varmaan ihmisiä, jotka uskovat Jeesukseen,
jotka ovat Hänet löytäneet.
Heidän kanssaan on hyvä keskustella siitä Elämästä,
joka Jeesuksessa on meille tarjolla.
Olet sydämellisesti tervetullut keskustelemaan
Sanasta ja Elämästä myös tänne:
http://kalamos.keskustelu.info
- STMariaSalome
Ismo Alanko and appears on the album Pulu (1998) by Ismo Alanko Säätiö.
Vaiennut hiljaisuus
Mua ympäröi
Vaiennut hiljaisuus
Yön sinetöi
Vaiennut hiljaisuus
Vaiennut hiljaisuus
Kaikki on taas hiljaisuuden
Suurta kakofoniaa
Aika lentää siivin sinivalkoisin
Minä seison juurtuneena
Punertaviin valoihin
Bussit paiskautuvat uusiin naimisiin
Ne ryömii syliin kun kello käy rakkauden yli
Vaiennut hiljaisuus
Mua ympäröi
Vaiennut hiljaisuus
Yön sinetöi
Vaiennut hiljaisuus
Vaiennut hiljaisuus
Pelkään että menetän
Pienen kauniin elämän
Jos mun sieluni suusta valahtaa
Pelkään että menetän
Turvallisen ikävän
Sairas lintu ikkunaani koputtaa
Vaikenen kuin isäni
Vaikenen kuin äitini
Vaikenen kuin vuosisadat
Vaikenen
Ne ryömii syliin kun kello käy rakkauden yli Ihan sama kuin jos sanoisit että "ei mitkään uskonnot pelasta, Allah pelastaa!"
Ei silti, minä olen uskossa.
Silti tuollaiset käännyttämisyrittämiset ärsyttää. Eikö voi vain olla itse isekseen uskossa, miksi toisia siihen pönkittämään omaa uskoaan?
Jumala kunnioittaa kunkin ihmisen omaa ajattelua, se sulta on jäänyt ymmärtämättä kun toisia opetat aivan kuin sinulla olisi ainoa oikea raamatuntulkinta.Minä en ainakaan tiedä ketään muuta kuin Jeesuksen,
joka olisi ottanut omille harteilleen meidän
syntimme ja syyllisyytemme.
Tämä Jeesuksen suorittama pelastusteko on ainutlaatuinen.- saviseutulainen
>Jumala kunnioittaa kunkin ihmisen omaa ajattelua, se sulta on jäänyt ymmärtämättä kun toisia opetat aivan kuin sinulla olisi ainoa oikea raamatuntulkinta.<
"auroraborealis",
mietipä tarkemmin mitä kaikkea tuohon kirjoittamaasi voi sisällyttää.
Vain Jeesus Kristus voi pelastaa. Tässä suurimmassa ja tärkeimmässä asiassa mikä meitä ihmisiä voi koskea, ei ole sijaa minkäänlaiselle "raamatuntulkinnalle".
YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO. kalamos kirjoitti:
Minä en ainakaan tiedä ketään muuta kuin Jeesuksen,
joka olisi ottanut omille harteilleen meidän
syntimme ja syyllisyytemme.
Tämä Jeesuksen suorittama pelastusteko on ainutlaatuinen.Kalamos, en minä ole väittänytkään että jeesus ei olisi meille se joka pelastaa.
Se vain että olet syvästi uskonnollinen itsekkin vaikka muuta luulet.saviseutulainen kirjoitti:
>Jumala kunnioittaa kunkin ihmisen omaa ajattelua, se sulta on jäänyt ymmärtämättä kun toisia opetat aivan kuin sinulla olisi ainoa oikea raamatuntulkinta.<
"auroraborealis",
mietipä tarkemmin mitä kaikkea tuohon kirjoittamaasi voi sisällyttää.
Vain Jeesus Kristus voi pelastaa. Tässä suurimmassa ja tärkeimmässä asiassa mikä meitä ihmisiä voi koskea, ei ole sijaa minkäänlaiselle "raamatuntulkinnalle".
YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.En tarkoittanutkaan sitä raamatuntulkintaa vaan kalamoksen muita juttuja kuin esim se että behemot on dinosaurus.
Se on tulkinta jossa ollaan erimielisiä. Jos sen suomentaa googlekääntäjällä vastaukseksi tulee virtahepo.auroraboreallis kirjoitti:
Kalamos, en minä ole väittänytkään että jeesus ei olisi meille se joka pelastaa.
Se vain että olet syvästi uskonnollinen itsekkin vaikka muuta luulet.No, tästä olemme sitten yhtä mieltä.
Jeesus Pelastaa.
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman." (Ap.t 4:12)
Mutta ihmetyttää, miksi kirjoitit tuon nimen pienellä alkukirjaimella.
Kirjoitithan aiemmin tuon toisen nimen isolla alkukirjaimella.kalamos kirjoitti:
No, tästä olemme sitten yhtä mieltä.
Jeesus Pelastaa.
Mutta ihmetyttää, miksi kirjoitit tuon nimen pienellä alkukirjaimella.
Kirjoitithan aiemmin tuon toisen nimen isolla alkukirjaimella.Jumala pelastaa.
Jeesuksen tarkoitus on olla välimies kuten monesti on opetettu.auroraboreallis kirjoitti:
Jumala pelastaa.
Jeesuksen tarkoitus on olla välimies kuten monesti on opetettu."Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
Tuossa puhutaan nimenomaan Jeesuksesta.
Hänelle oli annettava nimenomaan nimi Jeesus (Pelastus),
koska Hän pelastaa.kalamos kirjoitti:
Tuossa puhutaan nimenomaan Jeesuksesta.
Hänelle oli annettava nimenomaan nimi Jeesus (Pelastus),
koska Hän pelastaa.Monien opin mukaan Jumala lähetti Jeesuksen jotta voi itse pelastaa syntiset.
Monien opin mukaan Jumala lähetti Jeesuksen jotta voi itse pelastaa syntiset.
Edellä oli viittauksia niihin kohtiin Jumalan Sanassa,
joissa nimenomaan sanotaan, että Jeesus pelastaa.
Myös Hebrealaiskirjeessä sanotaan Jeesuksesta, että
Hän voi täydellisesti pelastaa ne,
jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat.
Siis Jeesus pelastaa.
Mutta toki Jumala kyllä lähetti
ainokaisen Poikansa rinnaltaan maan päälle.
Ja tämä oli Jumalan pelastusteko.
Siis Jumalan pelastusteko oli se, että Hän lähetti meille Pelastajan.
Tämä tapahtui siten,
että Jumala valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.
Ja niin Jeesus syntyi ihmiseksi.
Ja silloin hänelle oli annettava nimi Jeesus,
"sillä Hän pelastaa kansansa".
Ja nyt kun Jeesus on paitsi Jumala myös Ihminen,
paitsi Jumalan Poika myös Ihmisen Poika,
niin Hän todellakin voi toimia välimiehenä Jumalan ja ihmisen välillä.
Hän on nyt kelvollinen sukulunastaja - verisukulainen,
jolla on valta lunastaa meidät siitä velkaorjuudesta,
johon syntiemme tähden olemme joutuneet.
"Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus,
että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan,
että me eläisimme Hänen (Jeesuksen) kauttansa.
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,
vaan siinä, että hän rakasti meitä
ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1 Joh 4:9-10)kalamos kirjoitti:
Edellä oli viittauksia niihin kohtiin Jumalan Sanassa,
joissa nimenomaan sanotaan, että Jeesus pelastaa.
Myös Hebrealaiskirjeessä sanotaan Jeesuksesta, että
Hän voi täydellisesti pelastaa ne,
jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat.
Siis Jeesus pelastaa.
Mutta toki Jumala kyllä lähetti
ainokaisen Poikansa rinnaltaan maan päälle.
Ja tämä oli Jumalan pelastusteko.
Siis Jumalan pelastusteko oli se, että Hän lähetti meille Pelastajan.
Tämä tapahtui siten,
että Jumala valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.
Ja niin Jeesus syntyi ihmiseksi.
Ja silloin hänelle oli annettava nimi Jeesus,
"sillä Hän pelastaa kansansa".
Ja nyt kun Jeesus on paitsi Jumala myös Ihminen,
paitsi Jumalan Poika myös Ihmisen Poika,
niin Hän todellakin voi toimia välimiehenä Jumalan ja ihmisen välillä.
Hän on nyt kelvollinen sukulunastaja - verisukulainen,
jolla on valta lunastaa meidät siitä velkaorjuudesta,
johon syntiemme tähden olemme joutuneet.
"Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus,
että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan,
että me eläisimme Hänen (Jeesuksen) kauttansa.
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,
vaan siinä, että hän rakasti meitä
ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1 Joh 4:9-10)Jaa. Älä kyttää toisten kirjoitusvirheitä tai muitakaan virheitä, sillä Raamatun mukaan SUURIN KÄSKY on rakastaa lähimmäistä niinkuin itseäsi.
Et sinäkään siitä pidä että joku vahtaa sun virheitä koko ajan.
Yritä sen sijaan ymmärtää kokonaisuus ja se mitä toinen sinulle tahtoo kertoa ja mitä hän tarkoittaa.
Raamtussa sanotaan että rakkaus peittää monet synnit. Siksi minä en paneudu siihen onko iso vai pieni kirjain.
Sinusta se on jokin kunnianosoitus "Jumalalle"mutta minusta Jumala ei ole mikään pilkunviilaaja.
Alennat Häntä koska teet hänestä samanlaisen kuin itsestäsi.
Herääkin tässä kysymys onko sinun jumalasi vain oman itsesi heijaste ja mielikuvitustasi kaikki.auroraboreallis kirjoitti:
Jaa. Älä kyttää toisten kirjoitusvirheitä tai muitakaan virheitä, sillä Raamatun mukaan SUURIN KÄSKY on rakastaa lähimmäistä niinkuin itseäsi.
Et sinäkään siitä pidä että joku vahtaa sun virheitä koko ajan.
Yritä sen sijaan ymmärtää kokonaisuus ja se mitä toinen sinulle tahtoo kertoa ja mitä hän tarkoittaa.
Raamtussa sanotaan että rakkaus peittää monet synnit. Siksi minä en paneudu siihen onko iso vai pieni kirjain.
Sinusta se on jokin kunnianosoitus "Jumalalle"mutta minusta Jumala ei ole mikään pilkunviilaaja.
Alennat Häntä koska teet hänestä samanlaisen kuin itsestäsi.
Herääkin tässä kysymys onko sinun jumalasi vain oman itsesi heijaste ja mielikuvitustasi kaikki.No, ihan tarkkaan ottaen suurin käsky on:
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi".
Toki aivan tämän vertainen on tuo esiintuomasi:
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Minulle on aivan mahdotonta
kirjoittaa pienellä alkukirjaimella Hänestä,
joka on minut pelastanut.
Kun aloittelin täällä kirjoittelemista,
kirjoitin aina keskustelukumppanilleni käyttäen isoa alkukirjainta.
Siis tyyliin: Jumala rakastaa Sinua.
Mutta sitten luovuin siitä, kun se hidasti aika lailla kirjoittamista.
Ehkä minun pitäisi ottaa se tapa takaisin.
Joka tapauksessa Sinä olet Jumalalle niin rakas ja arvokas,
että Jumala olisi antanut oman ainokaisen Poikansa tulla
maan päälle pelastamaan Sinut kuolemalla Sinun puolestasi,
vaikka Sinä olisit ollut ainoa ihminen maan päällä.Tässä on vielä yksi kohta, joka kertoo siitä,
että nimenomaan Poika on meidän pelastajamme.
"Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä,
mikä on kadonnut." (Matt 18:11)kalamos kirjoitti:
Tässä on vielä yksi kohta, joka kertoo siitä,
että nimenomaan Poika on meidän pelastajamme.
"Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä,
mikä on kadonnut." (Matt 18:11)Ahaa. Niin ei ole yllätys että tuo löytyy raamatusta. Vastaisitko siihen toiseen viestiini toisessa ketjussa vielä kiitos.
Ahaa. Niin ei ole yllätys että tuo löytyy raamatusta. Vastaisitko siihen toiseen viestiini toisessa ketjussa vielä kiitos.
Antaisitko linkin kysymykseesi.
Olen avannut viisi keskusteketjua lyhyen ajan sisällä tälle foorumille.kalamos kirjoitti:
Antaisitko linkin kysymykseesi.
Olen avannut viisi keskusteketjua lyhyen ajan sisällä tälle foorumille.Laitoit jo vastauksen siihen joka paljasti sinusta sen että olet hyvin kärsivällinen ja hyväsydäminen ihminen. Joka uskoo Jeesukseen.
Kiitos.auroraboreallis kirjoitti:
Laitoit jo vastauksen siihen joka paljasti sinusta sen että olet hyvin kärsivällinen ja hyväsydäminen ihminen. Joka uskoo Jeesukseen.
Kiitos.Noh ... en tiedä tuosta kärsivällisyydestä
enkä hyväsydämidyydestäkään,
mutta uskon kyllä Jeesukseen.
Ja tällä tarkoitan uskonsuhdetta Häneen.
Jeesus on Jumalan Rakkaus.
Jumalasta lähtöisin oleva Rakkaus tunnetaan nimellä Agape.
"Rakkaus on pitkämielinen,
rakkaus on lempeä,
rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaile,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaa etuaan,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
Kaiken se peittää,
kaikessa uskoo,
kaikessa toivoo,
kaiken se kärsii." (1 Kor 13:4-7 RK)
Kalamos ei mihinkään tuollaiseen kykene.
Mutta ... Jeesus pystyy. Hän on tuo Jumalan Rakkaus.
Ja Hän asuu Henkensä kautta minussa.
Ja niinä hetkinä kun vaellan Hengessä enkä lihassa,
niin jotakin tuosta voi ehkä ihan hiukan heijastua minustakin.
Mutta se ei siis ole lähtöisin minusta vaan Hänestä, joka on Rakkaus.
"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme,
sillä rakkaus on Jumalasta;
ja jokainen, joka rakastaa,
on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa,
sillä Jumala on rakkaus." (1 Joh 4:7-8)
Jos jostain ihmisestä ei koskaan milloinkaan
hitusenkaan vertaa ilmene Jumalan Rakkaus
(pitkämielinen, lempeä ...)
niin silloin tämä ihminen ei ehkä ole vielä
sisällä tuossa Rakkaudessa.
Jeesus ei vielä ole tätä ihmistä saanut pelastaa.
Jeesus Pelastaa. Mutta miten. Pelastusväline on Jeesuksen risti.
"Mutta pois se minusta,
että minä muusta kerskaisin
kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä,
jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!"
(Gal 6:14)
Siis ... Jeesuksen Kristuksen risti!"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,
vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella,
ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:17-19)
Siis .... Kristuksen risti!
- PasiToivonen
>>Synninteosta voi todeta, että kaikki lankeavat syntiin enemmän tai vähemmän myös uskoontulon jälkeen. Se on kuitenkin eri asia kuin synnissä eläminen. Kukapa esimerkiksi ei olisi langennut ylpeyteen, ulkokultaisuuteen, vihaan, katkeruuteen jne...>>
Siispä:
http://sr1.wine-searcher.net/images/labels/98/13/vina-maipo-gran-devocion-carmenere-syrah-maule-valley-chile-10399813.jpg Uskonto perustuu siihen,
että ihminen yrittää saavuttaa jotakin
jonkun toiminnon tai rituaalin kautta.
Ensimmäinen uskonnollinen teko oli se,
kun Aadam ja Eeva yrittivät saavuttaa Jumalan kaltaisuuden
hankkimalla erityislaatuista tietoa hyvän- ja pahantiedon puusta.
Tuo uskonnollinen teko johti siihen,
että heidät täytyi pelastaa.
Ja sillä pelastuksella oli hintansa.
Toinen kuoli heidän sijastaan sinä päivänä.
Jumala otti viattoman eläimen,
teurasti sen, ja peitti syyllisten alastomuuden
teurastetun eläimen nahalla
pukemalle heidät siihen.
Jeesus Kristus on Jumalan Karitsa,
joka on teurastettu meidän tähtemme.- KTS--
Kyllähän nyt vilistää siellä täällä jaloissa kaiken maailman perälautalahkolaisia, joiden mukkaan Jeesuksesta viis mutta judaistiset rituaalit ne vasta jottain!
No, tämän ketjun otsikko korostaa sitä,
että Jeesus on Pelastus.
Mutta sitten tietenkin herää kysymys siitä,
että kumosiko Jeesus lain.
Ei Hän sitä kumonnut. Hän täytti sen.
Ja nyt kun me olemme Pelastetut,
eli uudestisyntyneet Hengestä,
niin Elämän Hengen laki on kirjoitettu meidän sydämiimme.
Eli laki ei enää ohjaa meitä kirjaimena ulkopuolelta,
vaan sisäisesti Elämän Hengen lakina.
Ja niin esimerkiksi ympärileikkauskaan
ei enää ole ulkoinen tapahtuma tai rituaali,
vaan nyt Uudessa Liitossa
meissä tapahtuu sisäisesti sydämen ympärileikkaus.
Siis Jeesuksen pelastama on ympärileikattu
mutta ei enää esikuvallisen rituaalin muodossa lihassa,
vaan sisäisesti tapahtuneen
sydämen ympärileikkauksen muodossa.
Eli ... Jeesus Pelastaa.
Meille on tarjolla lahjana saatava pelastus ja iankaikkinen elämä.
Ansaita niitä emme voi.
Jeesus on tuo Pelastus - Jumalan lahja.
Meidän on otettava tuo lahja eli Pelastus eli Jeesus vastaan.Tuon lahjan vastaanottaminen tapahtuu siten,
että me asetamme uskomme eli luottamuksemme Jeesukseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422234- 251813
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271445- 1091274
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151259- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846