huolestuttaa

äiti

Jouduin alkuraskaudessa käyttämään kahtakin eri pahoinvointilääkettä voimakkaaseen raskauspahoinvointiin ja nyt luin internetistä, että lääkkeitä ei olisi saanut käyttää raskaana ollessa. Lääkäri, joka määräsi lääkkeeet, niin vakuutteli, että ihan terveitä lapsia on syntynyt. Nyt on alkanut mielessä pyörimään tuo "ihan terveitä". Olisikohan nuo lääkkeet voineet vaikuttaa lapsemme puheen kehitykseen, sillä lapsemme täyttää kohta 2 eikä puhu paljon.(ymmärtää kyllä puhetta)

4

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti myös

Mitä sul 2 vuotias joka ei puhu minulla on 8 vuotias poika ja ei puhunu vielä 3 vuotiaana ja nyt puhuu ihan selvästi ja paremmin kun monet muut lapset.
      Älä huoli kyllä se teidän lapsi oppii ihan varmasti puhumaan ja voithan aina siitä neuvolassa puhua mikä huolestuttaa ne kyllä auttaa siellä kun vaan puhut avoimesti asiasta.

• Minukka82

jokainen lapsi kehittyy eri tahtiin, sanoo neuvolan tätit mitä tahansa.. minulla on poika joka alkaa hakea sanoja, mutta todella vähän.. hän on nyt 1,6v.. ja kaverini lapsi on hiukka yli 2v joka alkaa samalla tavalla hakemaan sanoja nyt. tuskin kukaan voi tarkasti määrittää milloin lapsi alkaa puhumaan. en sinuna olisi mitenkään huolissasi.. milloin muuten lapsesi alkoi kävelemään? sillä on kuulemma jotain yhteyksiä puhumaan oppimisella..

• äiti
        Minukka82 kirjoitti:

jokainen lapsi kehittyy eri tahtiin, sanoo neuvolan tätit mitä tahansa.. minulla on poika joka alkaa hakea sanoja, mutta todella vähän.. hän on nyt 1,6v.. ja kaverini lapsi on hiukka yli 2v joka alkaa samalla tavalla hakemaan sanoja nyt. tuskin kukaan voi tarkasti määrittää milloin lapsi alkaa puhumaan. en sinuna olisi mitenkään huolissasi.. milloin muuten lapsesi alkoi kävelemään? sillä on kuulemma jotain yhteyksiä puhumaan oppimisella..

Lapseni oppi kävelemään 1v1kk...

• Minukka82
        Minukka82 kirjoitti:

kyllä hän varmasti kohta aloitta puhumisen. en sinuna olisi vielä niin kovasti huolissaan ,mutta jos asia kovin vaivaa kannattaa todellakin kysyä neuvolassa asiasta tai vaikka joltain asiantuntijalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1821
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1579
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      102
      1523
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1437
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      278
      1218
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1080
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1071
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1022
    Aihe