Eli siis, teini on 15 vuotias, pian 16. Onko kohtuutonta ottaa häneltä puhelin arkena pois kello 22.00 ja viikonloppuisin ja lomalla 23.00?
Onko kohtuutonta
5
292
Vastaukset
- 1säpappa
Riippuu siitä onko sulla jokin syy siihen poisottamiseen. Jos on, niin millainen.
Jos taas ei ole, niin miks pitäis ottaa pois. - gdrgrrd
ei ole kohtuutonta, nuoret eivät ymmärrä vielä tuon ikäisenä mikä asia on sopivaa ja mikä sopimatonta koska puhelimessa on nykyään niin paljon häiriintyneitä sovelluksia /sovelluksen käyttäjiä
- EiNäin_
Lapsesi on periaatteessa aikuinen, anna nyt hieman ottaa jo omaa vastuutansa
- Pertti1956
Itse suosittelen ottamaan puhelimen ja tietokoneen kokonaan pois lapselta sillä niistä ei ole mitään muuta kuin harmia! Kavereille voi vaikka lähettää kirjeitä jos haluaa keskustella, ainakin minun nuoruudessa näin tehtiin.
- sj123
On tärkeää, että nuoret oppivat käyttämään ja hallitsemaan nykyaikaisia digilaitteita. Vanhemmat voivat ohjata järkevään ajankäyttöön ja mielekkäisiin elämänsisältöihin niin elämässä kuin niiden laitteiden kanssa. 16-vuotias teini ymmärtää jo järkipuhetta ja hänen kanssaan voi sopia rajoista älylaitteiden käytön suhteen. Vanhemmalle tietoa ja tukea http://bit.ly/perheturva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076