Felicia 1.3 97 combi

Perheellinen

Mitä kannattaisi huomioida?
Ilmeisesti 98 muuttui maski? muuttuiko muuta ja parempaan suuntaan?
1.3 riittääkö kaupunkityömatkailuun (perheen kakkosautoksi)?
Mitä kannattaisi katsoa/tutkia ko autoon tutustuessa?
Entä mitä kannattee maksella... jos asia etenee sille asteelle.

11

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä nuissa mitään ihmeempiä vikoja ole.
      Vetoakselin gummit, nivelet,alapallonivelet voipi tarkistaa.
      Itellä on koht 230 ajettu,tosin kiisseli,eikä oo joutunu laitteleen muuta kuin normaalista kulumisesta johtuvia osia.
      Kyllä 1,3 lla pärjää ihan hyvin kaupunkimatkailussa, eikä niistä joudu enää kovin monttaa tonniakaan maksamaan.
      Maskin muutoksen myötä ainakin valot paranivat paljon muuten ei tainnut tulla muutoksia.

    • Felicia

      98 tuli ainakin paremmat valot sekä lukot.
      Verhoilut, varusteet ym. muuttuivat myös.

      Lisäksi moottoriin tuli lisää puhtia monipistesuihkun myötä.

      Itsellä ollut vastaa 99 1,3.

    • Perheellinen

      Kiitokset vastauksista!

      Mitään erityisen ruosteherkkää paikkaa?

      • Ei skoda ole ruosteelle altis kun ovatten sinkinneet tuota koria.
        Yhden olen nähnyt ruostuneen takaluukusta mutta se oli muutenkin sen näköinen että sillä oli ajeltu enämpi tien ulkopuolella kuin tiellä.


      • Sokota
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ei skoda ole ruosteelle altis kun ovatten sinkinneet tuota koria.
        Yhden olen nähnyt ruostuneen takaluukusta mutta se oli muutenkin sen näköinen että sillä oli ajeltu enämpi tien ulkopuolella kuin tiellä.

        Feliciassa ei todellakaan ole sinkitty kori. Tyypillisiä ruostekohtia ovat:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        - takalasin ympärys
        - takalokasuojan-korin sauma
        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)

        Perustuen omaan Feliciaan ja niihin mitä olen liikkeissä/liikenteessä nähnyt.


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        Feliciassa ei todellakaan ole sinkitty kori. Tyypillisiä ruostekohtia ovat:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        - takalasin ympärys
        - takalokasuojan-korin sauma
        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)

        Perustuen omaan Feliciaan ja niihin mitä olen liikkeissä/liikenteessä nähnyt.

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        *löytyy vasemman lukon alta hiukan

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        - takalokasuojan-korin sauma
        *puhdas

        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        *valkoinen, eli alkavakin ongelma näkyy taatusti heti

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        Kiitokset


      • Sokota
        Perheellinen kirjoitti:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        *löytyy vasemman lukon alta hiukan

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        - takalokasuojan-korin sauma
        *puhdas

        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        *valkoinen, eli alkavakin ongelma näkyy taatusti heti

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        Kiitokset

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        No kannattaa tosiaan laittaa kotelonsuoja-ainetta ovikoteloihin, sen tein omassakin. Hidastaa ainakin ruostumista.


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        No kannattaa tosiaan laittaa kotelonsuoja-ainetta ovikoteloihin, sen tein omassakin. Hidastaa ainakin ruostumista.

        Lainausta:
        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        Olisikohan mitään hyötyä laittaa muutamaa reikää luukun yläreunaan (sisäpuolelle) ja suhautella ruosteen suoja-aineita... vai löytyisiköhän ruosteen estoaineita...


      • Sokota
        Perheellinen kirjoitti:

        Lainausta:
        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        Olisikohan mitään hyötyä laittaa muutamaa reikää luukun yläreunaan (sisäpuolelle) ja suhautella ruosteen suoja-aineita... vai löytyisiköhän ruosteen estoaineita...

        Kyllä ne ruosteet kannattaa aina suojata ;). Jos käytössä on paineilmakompressori ja sellainen kotelonsuoja-aineille tarkoitettu pistooli, jossa on pitkä letku sekä suutin letkun päässä (suuttimessa reikiä ympäriinsä), niin kyllä sinne luukun yläosaankin saa sitä ainetta. Tavatatilan suojaus ja luukku auki ja puhallus päälle...ei siitä kaittaakaan ole. Tarkoitin ruosteensuoja-aineilla tosiaan kotelosuoja-aineita (vahamaisia)...


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä ne ruosteet kannattaa aina suojata ;). Jos käytössä on paineilmakompressori ja sellainen kotelonsuoja-aineille tarkoitettu pistooli, jossa on pitkä letku sekä suutin letkun päässä (suuttimessa reikiä ympäriinsä), niin kyllä sinne luukun yläosaankin saa sitä ainetta. Tavatatilan suojaus ja luukku auki ja puhallus päälle...ei siitä kaittaakaan ole. Tarkoitin ruosteensuoja-aineilla tosiaan kotelosuoja-aineita (vahamaisia)...

        Olisikohan haittaa / hyötyä jos nappaisi takaluukun yläreiunan kumitutit pois talveksi (kolme kpl ylhäällä ja kaksi sivulla takaluukun sisäpuolella) josko kosteus pääsisi paree puis... ajattelisin


    • Perheellinen

      Kakkosautona (eli omat ajoni tästälähtien tällä..)
      Kokemukset toistaiseksi ok.
      Moottori ei käynniltään kaikkein kaunein, mutta eipä ike hihnanvaihtohuoliakaan..
      Lämpö ei nouse ihan kunnolla, olisiko termostaatti jurahtanut aina-aukiasentoon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe