Hei.
Olen tekemässä ensimmäistä ristipistopöytäliinaani. Pöytäliina on neliön muotoinen, liinan kulmissa on oma kuvionsa ja kulmien keskellä omansa. Olen saanut yhden laidan tehtyä toista kulmaa lukuunottamatta. Aloin pohtimaan missä suunnasssa toisen reunan pistot tulee tehdä.
Ensimmäisen reunan pistot olet tehnyt niin että päällimmäinen pisto on vasemmalta oikealle (eli /). Kun aloitan tekemään toista reunaa, jolloin käännän työn, niin tuleeko minun tehdä pistot vastaavasti kuin ensimmäisellä sivulla eli vasemmalta oikealle (/)? Vai pitääkö minun vaihtaa pistojen suunta oikealta vasemmalle (eli \), jotta pistot ovat ns. samassa linjassa toisen sivun kanssa?
Onko sillä väliä, vaikuttaako pistojen suunta työn lopputulokseen? Onko se helposti huomattavissa jos vierekkäisten reunojen päällimmäset pistot on tehty eri suuntiin? Ilmeisesti kaikkien pistojen täytyy olla tehtynä saman suuntaisesti, jolloin joudun tekemään kahdella vastakkaisella reunalla pistot vasemmalta oikealle (/) ja kahdella toisella vastakkaisella reunalla oikealta vasemmalle (\)?
Ristipistojen suunta pöytäliinan eri reunoilla?
2
83
Vastaukset
- niina111
Tee koko ajan samoin päin. Piston suunta vaikuttaa siihen, miten valo taittuu valmiin työn pinnasta, eli kunhan se on koko ajan "loogisesti" (samoin päin koko ajan kirjailusuuntaan nähden, eli kirjaitaessa vasemmalta oikealle alempi pisto on aina samaan suuntaan) niin se näyttää hyvältä, vaikkakin vastakkaisissa reunoissa pisto on ylhäältä katsottuna "eri suuntaan". Kuulostaa kummalliselta näin kirjallisesti perusteltuna, mutta näin se vain on. Jos kirjailisit pyöreää liinaa, et silloinkaan varmaan vaihtaisi piston suuntaa joka neljänneksen välillä. Sama juttu.
- Probleema
Aivan, enpäs osannut miettiä asiaa pyöreän liinan kannalta, siinä tuskin tulisi edes mietittyä asiaa. Mutta kiitos vinkistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319