Hamsterin pureminen

Liinuuuu

Moi! Talvikkoni (ostettiin eläinkaupasta vaikka kasvattajaltahan se olisi pitänyt ostaa) niin siis talvikkoni on ruennut puremaan sormiani. Pureminen ei ole pelkkää näykkimistä vaan hamsteri puree ihan verillekkin. Haluasin saada tuon puremisen loppumaan lopullisesti. Olen koittanut sitä että kun hamsteri puree niin puhallan hamsteria. Se on toiminut mutta silti hamsteri puree. Haluaisin siis tuon pureskelun ja näykkimisen loppumaan. Olisiko kellään mitään ideaa tai tietoa miten saan tuon loppumaan. Hamsteri on siis tyttö ja syntynyt 1.9.2016. Kaikki kommentit on tervetulleita

4

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MillaLamminen

Minun hamsterillani oli sama ongelma ja sekin on talvikko. Ongelmana oli se että hamsteri ei ollut käsikesy eli koita ottaa se käsiisi (tai kokeile hanskoja mutta älä käytä koko aikaa) että se tottuu siihen (ellei ole jo käsikesy). Mutta käsien pitää olla pestyt ja käsiä kannattaa pyöritellä hamsterin puruissa että siinä on tuttu haju.

• Tädi

Mä teen niinettä vinkaisn jos jyrsijät näykkii, ja jos oikein kipeää tekee niin siirrän käden pois. Hiiret ainakin lopetti aika nopeasti onneksi maistelun.

• hamstre

Talvikot suojelevat yleensä reviiriään melko ahkerasti. Itsellä ei ole niinkään kokemusta talvikoista, mutta syrkeistä on, eläinkaupassa on kuitenkin tullut hoideltua talikoitakin, ja ne olivat hirveän kovia puremaan :D. Kasvattajaltahan saa kesympiä niinkuin itsekkin mainitsit viestissäsi. Kärsivällisyyttä käsittelyn kanssa niin tulee siitäkin kiva hamsteri ;).

• MinniHamsteri

Oma syrkkini ostettiin kasvattajalta, ja välillä on puraissut, ei kuitenkaan verille. Silloin kosken hamsterini nenänpäätä vähän kovempaa. Ei ole sen jälkeen tehnyt. Mutta liian kovaa ei saa tehdä. Pari kertaa puraisujen jälkeen, niin uskon, että tapa loppuu. Jos ei, niin ainakin yritin auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe