Sanooko Tauno Palo tässä: "Lauhoittava vaikutus"? Kohta 2:08.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/10/24/tauno-palo-perheen-parissa
Lauhoittava vaikutus?
12
698
Vastaukset
- votelo
Sanoo.
- Hilmuteon_tekijä
En ole oikein valma, onko kyykäälme lauhoitettu vai ei. Yhden minä joka tapauksessa lauhoitin mökillä toissa kesänä, kun oli pelhana eksynyt ihan pihapiiliin ja elehtynyt pulaisemaan koilaa kuonoon.
Homma hoitui atlaimella ja lapiolla.- heksari
Minusta siinä on kyllä l-kirjaimella alkava sana, joten "rauhoittava" se ei ainakaan ole. Mutta kun ei oikein tahdo kuulla sitä kun se peittyy.
- Etten_sanoisi
heksari kirjoitti:
Minusta siinä on kyllä l-kirjaimella alkava sana, joten "rauhoittava" se ei ainakaan ole. Mutta kun ei oikein tahdo kuulla sitä kun se peittyy.
Taunon velbaalihuumolia (lue: verbaalihuumoria).
- pokke_
Minäkin kuuntelin tuon ja ihan selvästi sana alkaa ällällä, joten "rauhoittava" se ei ole.
- Etten_sanoisi
Rautalankaa: tulkintani mukaan Tauno käyttää tuossa tilanteeseen keksimäänsä uudissanaa ”lauhoittaa”, jossa yhdistyvät sanat rauha ja lauha. Hänen säveltämällään Taunon katumus -ruokalajilla on kyky rauhoitella kotiväen kiristyneitä hermoja ja saada jäätävän ilmapiirin lukemia lauhempaan suuntaan.
Tauno oli tunnetusti samassa korttelissa sijaitsevan Elite-ravintolan kanta-asiakas. Erään kuulemani jutun mukaan Taunon housunlahkeet olivat kerran kosteat hänen palatessaan miestenhuoneesta pöytäänsä. Ei, ei hänellä itsellään ollut käynyt vahinkoa, vaan urinaalilla vieressä tarpeitaan tehnyt toinen asiakas vain oli hätkähtänyt näyttelijäsuuruuden yllättävästä vierelle ilmestymisestä niin kunnolla, että ote omasta toimituksesta oli päässyt pahan kerran lipsahtamaan...
Suun makuista oli Eliten Vorschmack sitä siellä joitakin vuosia sitten maistellessani! Tai tiedänhän minä oikeastaan Googlen myötävaikutuksella vuoden ja tarkemmankin ajan: huhtikuussa 2009, koska nyttemmin jo edesmennyt muusikkokuuluisuus Pirjo Bergström näkyi viettävän samassa salissa samanaikaisesti 70-vuotispäiväänsä omine hilpeine seurueineen.
Eliten ruokalistalta löytyy tänäänkin myös ”Tauno Palon kermasipulipihvi ja paistettuja perunoita”.
- Anonyymi
Se on "lauhduttava" vaikutus.
- Anonyymi
Akka istuu pöydässä, kiskoo röökiä ja tiuskii rauhattomana hapan ilme naamalla. Lauhkea mies kokkailee keittiössä ja keksii onnekseen reseptin, jolla on lauhoittava vaikutus.
- Anonyymi
Varmaankin äijä on ärrävikainen. silloinhan se yritetään korvata jotenkin muulla konsonantilla.
- Anonyymi
Kuten Tauno Blännäs on itse kertonut:
”Ällä-vikani oli elittäin telvetullut teattelialalle ja lisäsi suulesti kalismaani. Looleja liittikin lunsaasti. Lakastetuin loolisuolitus oli latkiliemukkaassa ja lomanttisessa Losvo Loopessa, josta on lallatuskin:
♪ ’Jos täytätte mun lasini, niin tahdon keltoa
sulullisen talinan, joll’ ei oo veltoa.
Se on laulu melilosvosta Loope nimeltään,
hän sydämiä sälki, missä joutui kieltämään.’
Louvasväki aina kyseli, miksi Losvo Loope joutui kieltämään. Eikö olisi kannattanut suostua? Vuodet vielii ja naiset eivät saa lauhaa. Niinpä minä sitten suostuin tekemään luokalajin, joka lauhoittava vaikutus.”- Anonyymi
Siis: ”… luokalajin, jolla on lauhoitttava vaikutus.”
- Anonyymi
Tässä sanotaan, että se on lauhduttava.
https://www.apu.fi/artikkelit/tauno-palo-itse-kasasin-vaikeuksia-valkokankaan-varjot-1-10
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738