Lasten kirja tapahtuu Suomessa. Pitäisikö keksiä itse paikannimi, siis kylän nimi vai kannattaako nimetä oikean paikan mukaan? Oikeasti olen kuvaillut yhtä tiettyä paikkaa, mutta se ei silti ole mitenkään keskeistä. Siis nimetäkö sen kuvailemani paikan mukaan vai keksiä nimi?
Todellinen paikka vai keksitty?
2
215
Vastaukset
- kirrrrjaaiiliiaa
Nimetään kuvailemasi paikan mukaan. Yksinkertainen on kaunista.
- Luen.ja.kirjoitan
Itse olen kirjoittanut sekä sellaisia, joissa paikka on oikea (joko Suomessa tai ulkomailla) ja sellaisia, joissa ei mainita paikannimeä ja myös yhden sellaisen, jossa on kaksi keksittyä pikkukaupunkia ja niiden lisäksi esimerkiksi Helsinki. Viimeisin siitä syystä, ettei kukaan pilkunnussija takerru epäolennaisuuksiin tyyliin "ei tuollaista kioskia ole oikeasti Keravalla". Saamani palautteen mukaan myös tuo viimeisin toimi hyvin.
Kaiketi on ihan kiinni siitä tekstistä, tarvitseeko paikannimiä mainita lainkaan. Mielestäni kuitenkin esimerkiksi Helsinki on Helsinki ja se on syytä mainita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337