Okei elikkäs olen harvemmin minkään sortin keskustelu ihminen mutta menköön nyt tällä kertaa. Elikkäs kysyisin kaiketi neuvoa ihmisiltä siihen miten selättää huonosta itsetunnosta johtuvaa mustasukkaisuutta?
Okei jotain taustaa siis itsestäni: Olen koko elämäni ajan ollut hieman pyöreähkö, mutta se ei oikeastaan koskaan ole ollut niin suuri ongelma elämässäni. Ongelmat itsetunnossa alkoi oikeastaan kun aloin 15-vuotiaana seurustelemaan, silloisen poikaystävän kanssa. Suhdetta kesti 2 vuotta ja eroonhan se tietenkin päättyi. Itsetunto oli silloin suhteessa koetuksilla kun exä kommentoi jatkuvasti ulkonäköäni.
Sain siis jatkuvasti kuulla siitä, että olin liian pyöreä tai söin liikaa. Huomautuksia tuli myös jos olin parilla kilolla lihonnut. Itsetuntoa raastoi myös se, että exä keskusteli muiden naisten kanssa ns. selkäni takana. Ja juu olen sitä mieltä että naispuolisia kavereita saa olla, mutta pitääkö sitä salata? Epäilyt pettämisestä heräsi, mutta ero kerkesi tulla ennen kuin mitään varmuutta asiaan tuli.
No nyttemmin nykyinen suhde on kestänyt jo parikin vuotta, mutta silti menneet asiat painaa mieltä ja itsetuntoa. En vain voi olla miettimättä sitä mitä kumppani muka näkee minussa ? Ja että rakastaako hän oikeasti minua tälläisenä.
Nykyinen kumppanini on siis todella huomioiva ja ihan erilainen persoonana kuin ex , mutta silti välillä pelkään että hän salailisi jotain...
Miten te muut olette toipuneet tälläisistä tilanteista ja uskaltaneet luottaa täysin kumppaniin? Tiedän ettei nykyinen ole samanlainen, mutta en uskalla täysin luottaa häneen, koska pelkään että satutan taas itseäni..
Huonosta itsetunnosta johtuva mustasukkaisuus?
mustatsukat
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748