Tablettitietokone opiskelussa

tulevaisuuden_opiskelija

Käyttääkö kukaan tablettia opiskeluun tai muistiinpanojen tekemiseen? Kiinnostaisi tabletti "digitaalisena paperina" tabletille sopivaa kynää käyttämällä (tai sitten näppäimistöllä, vaikka ainakin iPadissa se tuntuu vähän kömpelöltä). Lähinnä editoinnin helpottumisen kannalta harkitsen tätä, mutta miten on, sopiiko tabletti opiskeluun? Miten kirjoitat/piirrät, mitä ohjelmia käytät ja miten onnistuu editointi?

4

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosienkokemuksesta

Sopiihan se tabletti, jos välttämättä tahtoo. Luentomuistiinpanoihin on mielestäni kuitenkin paperi ja kynä ylivoimainen kätevyydeltään ja kustannuksiltaan. Muihin kirjallisiin töihin ja PowerPoint-esityksiin on läppäri käytännöllisin. Itse olen tabletin jo hylännyt.

• tulevaisuuden_opiskelija

Ok, niin vähän epäilinkin. Oliko sulla käytössä tablettikynä(?) vai käytitkö tabletin näppistä?

• vuosienkokemuksesta

Kokeilin tablettikynää, mutta en innostunut. Tabletit ovat opiskelijoilla yllättävän harvinaisia, tai ainakaan minun opiskeluympäristössäni (humanistinen tdk) niitä ei paljon näy. Muutamalla kulkee mukana pieni läppis.

Yleinen havainto on, että opiskelun edetessä tarpeeton tekniikan käyttö vähenee. Voi olla, että muualla on toisin alusta loppuun asti.

• tulevaisuuden_opiskelija

Ehkä kynää ja paperia joustavampaa välinettä ei sitten vain ole. Tosiaan, miniläppärissä on ihan normi näppis, joten ehkä sellainen olisi parempi. Tabletit on niin pinnalla nyt, ettei vanhempia laitteita edes muista olevankaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe