uusi viikkari

chinaline

Mitäs veikkaatte saavatko aikataulussa valmiiksi ja millaisella elinkaarella tulee oleman uusi kiinalaisesta pataraudasta valmistettu risteilijä.

Voiko joku oikeasti uskoa kintsujen pystyvän rakentamaan risteilijän. Toivottavasti Suomalaiset alihankkijat eivät mene opettamaan laivanrakennusta kiinalaisille.

Järki o hoi Viking Line, sitä,saa mitätilaa, lycka till!

Itse en uskaltaisi moisella tekeleellä risteillä, enkä tule risteilemään....

24

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • telakkajermu

      Millä on suomessa valmistetut laivat kasattu (pois lukien rungot)? Popniiteillä ja sikaflexillä. Siinä kiinanpojille oppia.

    • Viking linellähän on kokemusta näistä laivakaupoista jo entuudestaan esim. Espanjalaisten kanssa https://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Viking_ADCC

      Villi arvaukseni on, että vituiksi menee ja huolella. Aikataulu kusee, laadunvalvonta pettää, alus ei toimi koskaan toivotulla tavalla ja alus tullaan rakentamaan Kiinassa raskaalla tappiolla, joka on pelkästään hyvä asia ajatellen Viking Lineä. Ei tarvi olla fakiiri tai kristallipallonlukija, että onnen tähdet tuolla panopurkilla eivät ole myöden.

      • xport

        Factorías Vulcano myi tuon ikuisuusprojektin pari kuukautta sitten Trasmediterránea yhtiölle. Kai siitä joskus valmista tulee....


    • suttajasekundaa

      Telakka,mikä-se-olikaan, ei ole ennen väsännyt pasiseeripaatteja,joten jostain on harjoittelu aloitettava;)
      Ettei kävisi kuin Nesteen kiinalaisille....

    • sekundaajasutta

      Minulla on ollut monenlaista viipotinta ja vispilää moottorilla toimivaa ja sormilla näpyteltävää Kiinassa valmistettua,mutta ei ole vielä tullut vastaan sellaista vempainta mihin olisin täysin tyytyväinen.Esim v.2015 tieliikennemönkijä noin 500km meni ku levis.Jonka jälkeen olen katsonut made in?

    • Parita_

      No ei kai mikään mönkijä kestä jos jurrissa törmäilee. Ja mitäs ostit halvan paskan. Pitäiskö sulle mitali antaa? Uskomaton urpo. Kiinalaisia viipottimia liiteri täynnä, etkä vieläkään ole oppinut...

    • Caldereta_

      Niinpä... Taitaa kaverilla olla joku Kärkkäisen bonuskortti, mutta kun ei vaan opi.

    • ropax

      Kyseessä taitaa kuitenkin olla autolautta eikä risteilijä.

      • anustappi

        Terävä huomio, mutta markkinoivat kyllä kuluttajille risteilyjä ja mitä se muuttaa tilannetta alkuperäiseen kysymykseen?


      • Ropax
        anustappi kirjoitti:

        Terävä huomio, mutta markkinoivat kyllä kuluttajille risteilyjä ja mitä se muuttaa tilannetta alkuperäiseen kysymykseen?

        Niin, voihan sitä markkinoida risteilyjä tai jotakin muuta hienolta kuullostavaa vaikka troolarin, jäänmurtajan tai finnclipperin kyydissä mutta tuskin sellaisesta silti risteilijää saa. Kaistametrejäkin kiinan tekeleessä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin Gracessa.

        Mahdollisimman täyteen myyty autokansi pitää lautat liikkeellä, risteilyt on sivutuote. Rahtia ja reittimatkustajia kulkee vuoden ympäri ja viikon jokaisena päivänä. Mielestäni aika tärkeä huomio tuntea käyttö ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä jos halutaan pohtia tätä hankintaa.


      • anustappi
        Ropax kirjoitti:

        Niin, voihan sitä markkinoida risteilyjä tai jotakin muuta hienolta kuullostavaa vaikka troolarin, jäänmurtajan tai finnclipperin kyydissä mutta tuskin sellaisesta silti risteilijää saa. Kaistametrejäkin kiinan tekeleessä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin Gracessa.

        Mahdollisimman täyteen myyty autokansi pitää lautat liikkeellä, risteilyt on sivutuote. Rahtia ja reittimatkustajia kulkee vuoden ympäri ja viikon jokaisena päivänä. Mielestäni aika tärkeä huomio tuntea käyttö ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä jos halutaan pohtia tätä hankintaa.

        No paranneeko aluksen laatu tästä, että on autolautta?

        Tallink setään saa uuden uljaan autolautan Pernon telakalta, sillä uskaltaa kulkeakin tai rahdata.

        Viikkarin väki oli, niin ahneita, kun pitkää yrittivät kupata rahaa yhteiskunnalta ja käyttää hyväkseen telakan ahdikoa vielä STX aikaan, onneksi Mayer pelasti telakan ja tuskin niillä olisi ollut halua edes tehdä moista ö-luokan autolauttaa puoli-ilmaiseksi.

        Tuleekohan tuosta China Linestä myös LNG alus?

        Lisäksi kannattaisi Suomalaisten hölmöläisten miettiiä, kannattaako lähteä Kiinaan opettamaan laivanrakennusta, ettei käy kuten Pernossa LNG tankkereiden kanssa, yksi rakennettiin, tieto taito kupattiin ja alettiin rakentaa jossain muualla sarjana...


    • Skånepåg

      Kyllä siinä hitsatessa kinuskin puikko palaa samall viissii ku suomalaisenki, jos ovat ESAB 48.00 :D

    • porax

      Kertovat että Kiinassa olisi käynnistynyt hurja nusshiminen kun haluavat myös synnyttää miehistön alukselle ja että tulevaisuudessa sieluton kiinalainen kokki valmistaa a la cartessa pelkkää riisiä ja koiraa matkalaisten evääksi.

    • Haahu

      Sekundaajasutta nimimerkille. Nitä niille Nesteen kiinalaisille tapahtui? Missä ne nyt ovat?

      • pingpongsaumaa

      • eipeltoaeipaskaa

    • Älkää_astuko_laivaan

      Tämä uusi kiinassa tehtävä laiva, on seuraava itämereen uppoava laiva.

      • skeptinenlaadusta

        Jollei uppoa jo aiemmin, nitkahtaa poikki, kun käytetty paska terästä, joka ei ole tasalaatuista tai huijatuilla certeillä vahvuudet. On siinä jollain valvottavaa, kun ei voi luottaa mihinkään, korkeintaan siihen, että surkea laatuinen siitä syntyy...

        No, toivottavasti saavat siihen vakuutuksen täydestä arvosta, ihmisillä, niin väliä, kunhan halvalla saivat säilykepurkki aluksensa...


      • asian_standard

        Maailmalla seilaa varmasti enemmän Kiinassa tehtyjä laivoja kuin Suomessa tehtyjä!


      • Temmistö

        Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.


      • hiphuraaChina
        Temmistö kirjoitti:

        Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.

        Hyvä sitten ei mitään huolta?

        Moniko maailman vesillä uponneista aluksista Kiinassa valmistettu, montako Suomessa?


      • paskanmöivät
        Temmistö kirjoitti:

        Kyllä nuo Futura ja Neste ainakin pinnalla pysyvät, marinetraffikin mukaan ovat 5 päivä tulleet toisiaan vastaan tanskan salmissa.

        Pysyvät pinnalla kun molemmat käytännöllisesti katsoen hitsattiin uudestaan.


    • aattikennaa

      Ei uppoa, kiinalainen laivarauta on kevyttä, se kelluu.

      • risteilemään

        Nyt helpottaa ahdistus, kiitos tiedosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe