voiko täysi-ikäistä pakkohoitoon?

minö23

Voiko täysi-ikäistä määrätä laihuuden takia pakkohoitoon?? Pelkään et mut pakotetaan sairaalaan :(

3

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • butterflye

Voi, jos bmi on alle 13 (niin epäreilua et alaikäisen voi pakottaa paljon helpommin...)

• järkeillen

Kai se riippuu kokonaistilanteesta. Osoita yhteistyökykyä ja motivaatiota parantumiseen, niin ehkä pärjäät avohoidossa?

Pakkohoitoa määrätään monilla syillä. Silloin ihminen on vaaraksi itselle tai muille. Anoreksian lisäksi ihmisellä saattaa olla jokin muukin vakava psyykkinen sairaus. Nälkiintyminen itsessäänkin aiheuttaa nk. nälkäpsykoosin. Todellisuudentaju on jo hämärtynyt, kun ihminen yrittää nälkiinnyttää itsensä hengiltä. Eli mahdollisuus joutua pakkohoidetuksi ja pakolla nauttimaan psykoosilääkkeitä on ihan todellinen.

Toisaalta taas potilaita on enemmän kuin mikään psykiatrinen yksikkö vetää. Eli hoitoon on myös vaikeaa päästä, vaikka haluaisi. Tilanne puhuu sen puolesta, että asiallinen ja motivoitunut anoreetikko voisi päästä avohoitoon.

• fannukka

Kyllä joutuu. Itse olin osastolla opettelemassa syömistä pari vuotta sitten mm. diagnoosina laihuushäiriö. Nyt diagnoosiksi tuli loppu syksystä syömishäiriö, anoreksia ja lähete syömishäiriötiimiin vaikken halunnut. Pakkohoidosta vältyn kunhan en ole missään hoidon piirissä, tosin tuo aika on mutten tiedä menenkö. Itse olen yli 40 vuotias

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      861
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      836
    Aihe