voimakastahtoinen kun moni mies on sanonut täällä että tarvii voimakasluonteisen naisen niin mitä se tarkoittaa ja naiset millainen on mies on itsevarma ei tossukka
selittäkää millainen ihmine on
86
318
Vastaukset
- Nnnainennnnn
Ei miehet yleensä halua voimakastahtoista naista vaan kiltin joka ei määrää.
Voimakastahtoinen mies tietää mitä tahtoo ja saa sen. Osaa tehdä rohkeasti päätöksiä. Esim.- totta.puhut.nainen
olet kyllä oikeassa kyllä moni mies sanoo lopullisen sanan esim olohuoneen sisustamisessa jos mies sanoo hommataan sohvan tilalle 2 nojatuolia niin nojatuolit on olohuoneessa niin kyllä se niin on että mies on voimakastahtoinen luonnostaan onhan hän isäntä talossa mutta täällä jotkut miehet toivovat voimakastahtoista naista siksi kysyinkin mitä tarkoittaa koska kaikkihan sen tietää jos isäntää ei talossa niin kaikki on huonosti
- ei.todellakaan
totta.puhut.nainen kirjoitti:
olet kyllä oikeassa kyllä moni mies sanoo lopullisen sanan esim olohuoneen sisustamisessa jos mies sanoo hommataan sohvan tilalle 2 nojatuolia niin nojatuolit on olohuoneessa niin kyllä se niin on että mies on voimakastahtoinen luonnostaan onhan hän isäntä talossa mutta täällä jotkut miehet toivovat voimakastahtoista naista siksi kysyinkin mitä tarkoittaa koska kaikkihan sen tietää jos isäntää ei talossa niin kaikki on huonosti
Miehillä ei yleensä ole mitään sananvaltaa kotien sisustukseen.
- Old_school_man
ei.todellakaan kirjoitti:
Aika despooteiksi leimaat monet naiset :)
Minä otan ukon syliin😂 eikä johdu siitä etten voisi mennä sen syliin koen luonnollisemmaksi pitää sylissä kuin minua pidettäisiin.
Meidän mies määrää keittiö tilasta. Se on sen sanonut suoraa.
- 2322
Olen kyllä lähipiirissä havainnoinut samaa. Niissäkin suhteissa, joissa mies on muuten perinteisessä perheen pään roolissa sisustus on yleensä naisen päätettävissä. Voisi jopa sanoa, että mitä konservatiivisemmat roolit sitä selvempi tämä ilmiö on. Kun nainen vastaa kodista, niin onhan se aika luonnollista että hän tekee myös siihen liittyvät päätökset, eikä miehen tarvitse vaivata päätään sohvatyynyjen värillä tms "akkamaisella hölynpölyllä". :D
- Nnnainennnnn
2322 kirjoitti:
Olen kyllä lähipiirissä havainnoinut samaa. Niissäkin suhteissa, joissa mies on muuten perinteisessä perheen pään roolissa sisustus on yleensä naisen päätettävissä. Voisi jopa sanoa, että mitä konservatiivisemmat roolit sitä selvempi tämä ilmiö on. Kun nainen vastaa kodista, niin onhan se aika luonnollista että hän tekee myös siihen liittyvät päätökset, eikä miehen tarvitse vaivata päätään sohvatyynyjen värillä tms "akkamaisella hölynpölyllä". :D
Joo toi on totta et mitä "miesmäisempi" mies, sen huonompi sisustamaan.
Mut en nyt väittäs et nainen on voimakastahtoinen jos saa sisustaa yhteisen kodin. :)
No minä ainakin halusin ja sain voimakastahtoisen naisen. Minusta on tärkeää, että kumppanilla on omat mielipiteet ja tavoitteet. Hän on kiinnostunut maailmasta ja asioista ympärillään. Silti se ei tarkoita, että hän olisi mikään tyranni. Moni käsittää täälläkin, että voimakastahtoinen nainen tai mies on sellainen suoraan, että määrää sen kaapinpaikan. (Ehkä tuo mun nimimerkki on siihen liittyvä sarkastinen provo)
Itsellänikin on vahvoja mielipiteitä ja tahdon asioita. Muummoassa halusin tuollaisen yllämainitun naisen itselleni ja sain. Ja tuolla naisella jos ei olisi ollut samaa vahvaa tahtoa löytää minunlainen mies, niin eipä oltais yhdessä.
Vaikka voisi äkkinäisesti päätellä, että me otetaan yhteen kiivaasti, niin ei olla riidelty oikeastaan kertaakaan. Itseasiassa ihmettelen asiaa. Mutta toisaalta kumpikin tietää, että pärjätään elämässä, niin ei kummankaan tarvitse mitään todistaa...asiat saavat puhua puolestaan. Punnitaan asioita yhdessä. Mikään asia ei ole jäänyt selvittämättä. Kaikessa ollaan saatu yhteinen linja selville. Eikä kummankaan ole tarvinnut alistua, eikä sitä kumpikaan halua.- Old_school_man
En ainakaan itse kaipaa ulkoisesti voimakastahtoista naista, vaan sellaista hillittyä ja järkevää naista. Sisäinen voimakastahtoisuus tai pikemmin päättäväisyys esim. opinnoissa, työelämässä ja liikuntaharrastuksissa on oikein arvostettavia ominaisuuksia naisessa.
- talossa.määrää.isäntä
eikö nainen ole silloin sisukas minusta voimakastahtoinen on se joka sanoo viimeisen sanan eli suhteessa pomo määrääjä ja yleensä se on isäntä joka lopuksi ärähtää ja sanoo lopullisen sanan
- MrHedgehog
"Moni"? Epäilen :D
Tuon voisi ymmärtää siten että naisella on ajatuksia ja arvoja joista hän pitää kiinni. Omanarvontunto sillä tavalla kunnossa ettei antaisi miehen alistaa itseään.
Miten oikeasti ymmärtäisin "voimakastahtoisen" parisuhdemielessä: piikit pystyyn ja äkkiä pakoon.- että.silleen
"Tuon voisi ymmärtää siten että naisella on ajatuksia ja arvoja joista hän pitää kiinni. Omanarvontunto sillä tavalla kunnossa ettei antaisi miehen alistaa itseään."
Nimenomaan noin minäkin asian ymmärrän ja lisäisin vielä ett vieraat saisivat vaikka ymmärtää ett mies päättää lähes kaikesta siinä perheessä.
Onhan se pikkaisen kieroa pitää miestä edessään tavallaan "suojakilpenä", mutt siitä on omat etunsa.
Nainen saa monessa mielessä silloin olla rauhassa... siinä vähän tossukan osassa, jos se ei miestä haittaa... ja harvaa miestä se haittaisi.
Aina Äijempi kun on toisten miesten mielestä, käsittääkseni. ? Eikö ?
No, minä ajattelin Emon ja Faijan sekä tätini ja hänen miehensä suhteita... Sisarukset ovat aina antaneet ulospäin sen kuvan ett miehet päättää kaikesta!
Mutt kummallakin äijällä,on ollut vahva nainen siellä taustalla. että.silleen kirjoitti:
"Tuon voisi ymmärtää siten että naisella on ajatuksia ja arvoja joista hän pitää kiinni. Omanarvontunto sillä tavalla kunnossa ettei antaisi miehen alistaa itseään."
Nimenomaan noin minäkin asian ymmärrän ja lisäisin vielä ett vieraat saisivat vaikka ymmärtää ett mies päättää lähes kaikesta siinä perheessä.
Onhan se pikkaisen kieroa pitää miestä edessään tavallaan "suojakilpenä", mutt siitä on omat etunsa.
Nainen saa monessa mielessä silloin olla rauhassa... siinä vähän tossukan osassa, jos se ei miestä haittaa... ja harvaa miestä se haittaisi.
No, minä ajattelin Emon ja Faijan sekä tätini ja hänen miehensä suhteita... Sisarukset ovat aina antaneet ulospäin sen kuvan ett miehet päättää kaikesta!
Mutt kummallakin äijällä,on ollut vahva nainen siellä taustalla.Noh, tuo on yhden sortin "kulissin" pitämistä, mistä en ainakaan itse niin välitä.. Kulissit&Kuplat ovat aina enemmän tai vähemmän Outoilujen KasvuAlustoja.. ;P
Ei ainakaan Mulle tee pahaa näyttää suoraan, että ollaan sitä mitä ollaan.. Mieluiten tietenkin Hyvin Yhteen Pelaava TaisteluPari, jotka tukevat toisiaan, niin kuin TaisteluParin kuuluukin.. Tasa-Arvoisesti, ei Alistaen tai Alistuen.. ;P
Alistuminenhan olisi mahdotonta tässä yhtälössä,jos kumpikaan ei Alista toista vaikka toinen olisikin siihen taipuvainen.. Varsinkin jos olisi ihan vääränlainen AlistajaKumppani.. ;P- MrHedgehog
että.silleen kirjoitti:
Mutt kummallakin äijällä,on ollut vahva nainen siellä taustalla."Nimenomaan noin minäkin asian ymmärrän ja lisäisin vielä ett vieraat saisivat vaikka ymmärtää ett mies päättää lähes kaikesta siinä perheessä."
Eikö tuo ole huijaamista?
"Onhan se pikkaisen kieroa pitää miestä edessään tavallaan "suojakilpenä", mutt siitä on omat etunsa."
Ja kieroakin kaiken lisäksi...
"Nainen saa monessa mielessä silloin olla rauhassa... siinä vähän tossukan osassa, jos se ei miestä haittaa... ja harvaa miestä se haittaisi."
Eli mies on ikään kuin nukkehallitsija, naisen vedellessä kulisseissa naruista? :D
"Aina Äijempi kun on toisten miesten mielestä, käsittääkseni. ? Eikö ?"
Ei. Varmaan siksi en olekaan avioliitossa kun en ole ikinä oppinut ymmärtämään miksi on niin tärkeää antaa tietty kuva ulospäin. Miehen täytyy aina päättää jotta näyttäisi kunnon Äijältä, ei voi laittaa korkkareita ettei näyttäisi pidemmältä, jne. Rasittavaa pelleilyä...ei kiitos :) että.silleen kirjoitti:
Mutt kummallakin äijällä,on ollut vahva nainen siellä taustalla.Mun mielestä vahva nainen ei tarvitse miestä kilvekseen vaan vastaa itse päätöksistään ja tekemisistään.
- että.silleen
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Noh, tuo on yhden sortin "kulissin" pitämistä, mistä en ainakaan itse niin välitä.. Kulissit&Kuplat ovat aina enemmän tai vähemmän Outoilujen KasvuAlustoja.. ;P
Ei ainakaan Mulle tee pahaa näyttää suoraan, että ollaan sitä mitä ollaan.. Mieluiten tietenkin Hyvin Yhteen Pelaava TaisteluPari, jotka tukevat toisiaan, niin kuin TaisteluParin kuuluukin.. Tasa-Arvoisesti, ei Alistaen tai Alistuen.. ;P
Alistuminenhan olisi mahdotonta tässä yhtälössä,jos kumpikaan ei Alista toista vaikka toinen olisikin siihen taipuvainen.. Varsinkin jos olisi ihan vääränlainen AlistajaKumppani.. ;PJospa mä avaan vähän tuota juttuani. Firma oli Emon ja sisaruksien, mutt aviomiehet hoitivat käytännön asiat, kaupat ja edustuksen ym.
Naiset istuivat kyllä yhtiön hallituksessa, joten tiesivät kyllä yhtiön asioista, mutta...
" miesmäinen" ala ei oikein sovi naiselle... tuskin menestyisi yhtä hyvin...
Naisilla on olleet omat yrityksensä... kuten pukuompelimot, lyhyttavaraliikkeet, kampaamot ym. naisellisemmat yritykset.
Kun esim. Ei teurastamo tai konepaja oikein istu perinteiseksi naisvaltaiseksi alaksi.
Eikä nuo esimerkkit nyt tarkoita ett juuri noista aloista olis ollut kysymys...
Ei ne miehet nyt nukkehallitsijoita sentään ole olleet... enempää en kerro, silloin kertoisin jo liikaa.
Eikä 70-luvulla esim. raskaankaluston korjaamopäällikkönä olis koskaan voinut hääriä nainen. Yhtään ainutta rekkaa tai gatebillaria ja maansiirokonetta tuskin olisi huollossa käytetty.
Sitä minä tarkoitin suojakilpenä toimimisella ja kyllä se on yhteen hiileen puhaltamista silloin... ei siinä ketään alisteta tai toinen alistu, se on liiketaloutta sen omilla ehdoilla.
Niin kauan kun eräät alat ovat "sovinistisia" on järkevää toimia niiden ehdoilla!
Eikä hoivakoti tarvitse miesjohtajaa... taatusti juuri naiselle sopivaa toimintaa. - toinen.toisensa.kilpi
Pertti-setä kirjoitti:
Mun mielestä vahva nainen ei tarvitse miestä kilvekseen vaan vastaa itse päätöksistään ja tekemisistään.
kumpikin suojelee toisiaan esim naiset ehdottaa naiselle mennään huomenna naisissa pelaan golffia janaine haluaisin olla kotona tai tehdä miehensä kanssa jotain muuta niin naisen helppoa sanoa mies sanoi että silloin menemme johonkin niin en pääse ja samoin toisin päin niin se kilpi on avioparin touhua niin ei miehet kyseenalaista toisen miehen vaimon sanaa tai jos vaimo niin sanoo niin sit totellaan vaimoa mutta ns muuten mies tulisi mutta vaimolla yhteisiä menoja juuri silloin ja samoin toisin päin
että.silleen kirjoitti:
Jospa mä avaan vähän tuota juttuani. Firma oli Emon ja sisaruksien, mutt aviomiehet hoitivat käytännön asiat, kaupat ja edustuksen ym.
Naiset istuivat kyllä yhtiön hallituksessa, joten tiesivät kyllä yhtiön asioista, mutta...
" miesmäinen" ala ei oikein sovi naiselle... tuskin menestyisi yhtä hyvin...
Naisilla on olleet omat yrityksensä... kuten pukuompelimot, lyhyttavaraliikkeet, kampaamot ym. naisellisemmat yritykset.
Kun esim. Ei teurastamo tai konepaja oikein istu perinteiseksi naisvaltaiseksi alaksi.
Eikä nuo esimerkkit nyt tarkoita ett juuri noista aloista olis ollut kysymys...
Ei ne miehet nyt nukkehallitsijoita sentään ole olleet... enempää en kerro, silloin kertoisin jo liikaa.
Eikä 70-luvulla esim. raskaankaluston korjaamopäällikkönä olis koskaan voinut hääriä nainen. Yhtään ainutta rekkaa tai gatebillaria ja maansiirokonetta tuskin olisi huollossa käytetty.
Sitä minä tarkoitin suojakilpenä toimimisella ja kyllä se on yhteen hiileen puhaltamista silloin... ei siinä ketään alisteta tai toinen alistu, se on liiketaloutta sen omilla ehdoilla.
Niin kauan kun eräät alat ovat "sovinistisia" on järkevää toimia niiden ehdoilla!
Eikä hoivakoti tarvitse miesjohtajaa... taatusti juuri naiselle sopivaa toimintaa.Juuh, toi oli ihan ymmärrettävä selitys.. Mutta puhuit hieman eri asiasta, kuin me muut.. Ihan ymmärrettävää toi sinunkin kertoma asiasi on, eikä siinä mitään.. ;P
Seottiin vain, kun puhuttiin eri asioista.. ;Ptoinen.toisensa.kilpi kirjoitti:
kumpikin suojelee toisiaan esim naiset ehdottaa naiselle mennään huomenna naisissa pelaan golffia janaine haluaisin olla kotona tai tehdä miehensä kanssa jotain muuta niin naisen helppoa sanoa mies sanoi että silloin menemme johonkin niin en pääse ja samoin toisin päin niin se kilpi on avioparin touhua niin ei miehet kyseenalaista toisen miehen vaimon sanaa tai jos vaimo niin sanoo niin sit totellaan vaimoa mutta ns muuten mies tulisi mutta vaimolla yhteisiä menoja juuri silloin ja samoin toisin päin
Milloinka valehtelu on ollut arvostettavaa ja suositeltavaa?
- että.silleen
Juuh, toi oli ihan ymmärrettävä selitys.. Mutta puhuit hieman eri asiasta, kuin me muut.. Ihan ymmärrettävää toi sinunkin kertoma asiasi on, eikä siinä mitään.. ;P
Seottiin vain, kun puhuttiin eri asioista.. ;PParempi ehkä ett selitän asiat aina pitkän kaavan mukaan. Minä kun tiesin mitä ajattelin ja kuinka asiat lutviutuivat... niin mulle kirjoitukseni oli looginen.
Toiset sitt jo putosivatkin kelkasta... sisäpiiri tiedon puutteesta johtuen, sorry.
Eivät lähteneet kaverit kanssani tänään keilaamaan, joten kotona olen istunut.
Meillä on Emon kanssa komea valkohäntäpeura punaisella loistavalla kuonolla, makkarin ikkunassa, nyt! Kimalteleva hanki vielä pitää maalata ja lumisade, niin sitten on joulukoriste valmis! Emo sitä ihaili ennen nukkumaan menoaan.
Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!
Mua väsyttää ihan oikeesti niin että silmät kirvelee, nyt on saatava pää tyynyyn. - vaimonsa.kanssa.pingistä
Pertti-setä kirjoitti:
Milloinka valehtelu on ollut arvostettavaa ja suositeltavaa?
no miten sen kauniisti sanoo jos joku mies sanoo mennään pelaan pingistä ja itse ei halua pelata pingistä vaan olla kotona niin sanoa vaimolla menoa ja vaimo on siinä mukana niin se on kauniisti sanottu ja jos toinen jankkaa ja tekee tikusta riitaa niin sit sanotaan totuus eli lykkää pingis maila perseeseesi ja kunnon luuviitonen niin kyllä ymmärtää sen jälkeen ei toinen halua pelata pingistä eikä kaipaa jonkun miehen kanssa hengailua niin miten sen sanot kauniimmin
että.silleen kirjoitti:
Parempi ehkä ett selitän asiat aina pitkän kaavan mukaan. Minä kun tiesin mitä ajattelin ja kuinka asiat lutviutuivat... niin mulle kirjoitukseni oli looginen.
Toiset sitt jo putosivatkin kelkasta... sisäpiiri tiedon puutteesta johtuen, sorry.
Eivät lähteneet kaverit kanssani tänään keilaamaan, joten kotona olen istunut.
Meillä on Emon kanssa komea valkohäntäpeura punaisella loistavalla kuonolla, makkarin ikkunassa, nyt! Kimalteleva hanki vielä pitää maalata ja lumisade, niin sitten on joulukoriste valmis! Emo sitä ihaili ennen nukkumaan menoaan.
Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!
Mua väsyttää ihan oikeesti niin että silmät kirvelee, nyt on saatava pää tyynyyn.Ei sun tarvitse mitään anteeksi pyydellä.. Ei ole mitään syytä.. Taaskaan.. ;P
Harmi jos et päässyt tuulettumaan, jos olit sen tarpeessa.. Mut onhan sulla ollut hyvää seuraa.. Meinaa Emo ja Me täällä Palstalla.. Noh, ainakin Emo.. ;D
Luinkin jotain sun juttujas, kun suunnittelit joulu koristeluita.. Mulla alkaa tulla stressi jo kun luen sun päivä ohjelmiasi.. Mun pitää saada kyllä pikaiseen romutettua tuota sun YliTunnollisuuttasi ja puuhailuasi, ihan Sun takia.. Ja ehkä hieman ittenikin.. Ettei stressais niin paljon.. ;P
Noh, niin kauan on asiat hyvin, kun aito hymy ja ilo vierailee luonasi.. Mitä useammin, niin sitä parempi.. =)
Saiskos Sulta Yhren Hymyn?.. Pikkikseltä ei irronnut vaikka se kuinka yritti.. ;(
Kyl mä sillä taas sit pärjäisin pitkän aikaa.. =)
Noh, nuku ensin.. Lepoa olet vailla muutenkin.. Sun pitäis saada levättyä enemmän..
Hyvää yötä ja SyviäHyviä Unia..vaimonsa.kanssa.pingistä kirjoitti:
no miten sen kauniisti sanoo jos joku mies sanoo mennään pelaan pingistä ja itse ei halua pelata pingistä vaan olla kotona niin sanoa vaimolla menoa ja vaimo on siinä mukana niin se on kauniisti sanottu ja jos toinen jankkaa ja tekee tikusta riitaa niin sit sanotaan totuus eli lykkää pingis maila perseeseesi ja kunnon luuviitonen niin kyllä ymmärtää sen jälkeen ei toinen halua pelata pingistä eikä kaipaa jonkun miehen kanssa hengailua niin miten sen sanot kauniimmin
Heikko on se ihminen joka ei pysty totuutta sanomaan.
- että.silleen
Ei sun tarvitse mitään anteeksi pyydellä.. Ei ole mitään syytä.. Taaskaan.. ;P
Harmi jos et päässyt tuulettumaan, jos olit sen tarpeessa.. Mut onhan sulla ollut hyvää seuraa.. Meinaa Emo ja Me täällä Palstalla.. Noh, ainakin Emo.. ;D
Luinkin jotain sun juttujas, kun suunnittelit joulu koristeluita.. Mulla alkaa tulla stressi jo kun luen sun päivä ohjelmiasi.. Mun pitää saada kyllä pikaiseen romutettua tuota sun YliTunnollisuuttasi ja puuhailuasi, ihan Sun takia.. Ja ehkä hieman ittenikin.. Ettei stressais niin paljon.. ;P
Noh, niin kauan on asiat hyvin, kun aito hymy ja ilo vierailee luonasi.. Mitä useammin, niin sitä parempi.. =)
Saiskos Sulta Yhren Hymyn?.. Pikkikseltä ei irronnut vaikka se kuinka yritti.. ;(
Kyl mä sillä taas sit pärjäisin pitkän aikaa.. =)
Noh, nuku ensin.. Lepoa olet vailla muutenkin.. Sun pitäis saada levättyä enemmän..
Hyvää yötä ja SyviäHyviä Unia..Huomenta! Voi hyvä tavaton, kuten Emo hokee ihmetellessään! Vai ylitunnollisuutta, just mä kirjoitin ett istuin toimistossa ja naputtelin välillä tännekin tekstiä, työajalla.
Siinä sivussa vastailin puhelimeen... asiakas soitti ja kyseli laskuaan, johon minä selitin ett on ollut niin kiireitä... ei ole ehtinyt laskuttamaan. Höpön höpö!
Jos en vetelehtisi täälläkään (palstalla), kyllä yhden laskun verran olen joka päivä ainakin aikaa tuhlannut.
Ihan tosissani minä en jaksaisi; jos vetäisin hampaat irvessä ainoastaan pakollisia kuvioita. Torilla ostoksilla käydessäni jään joka kerta ostoksia tehdessäni, suustani kiinni myyjien kanssa... tulee vaihdettua kaikennäköisiä kuulumisia keskenämme.
Älä sinä stessaa mun päiväohjelmistani... laiska työnsä luettelee! Kyllä mä osaan myös rentoutua samalla kun sähellän näiden hommieni kanssa. Eikä mulla ole pomoa joka pystyisi pompottamaan mua, itse mä omat kuvioni säädän. =))
Kuules nyt, kyllä mä nauran varmaan enemmän mitä äksyilen...ainakin omasta mielestäni. Onhan niitä surkeitakin päiviä jolloin tekisi mieli istua alas ja itkeä.
Kuten se yks päivä kun piti olla 3-vartin kuntoutuksesta ja teippauksesta kyse; vaihtui hoivaan ja kyvetykseen sekä kodinhoidollisiin hommiin.
Mä en vieläkään ole varma; oisko mun sittenkin pitänyt lähettää mies eteenpäin...
Joka tapauksessa hän ei enää ole mun asiakas, vaimonsa soitti ja kertoi ettei hänen miehensä halua enää fysioterapeutin palveluksia multa. Syystä että mies tuntee olonsa hyvin noloksi... kun mä olen hänet moisesta tilanteesta löytänyt ja pessyt ja puunannut... sekä miehen ett makuuhuoneen jonkin asteiseen kuntoon.
Emon ja mun aamupala on nyt valmiina, joten jatkan aamiaisen parissa kohta.
Mukavaa lauantai aamua sulle... sekä muille! ;) - että.silleen
että.silleen kirjoitti:
Huomenta! Voi hyvä tavaton, kuten Emo hokee ihmetellessään! Vai ylitunnollisuutta, just mä kirjoitin ett istuin toimistossa ja naputtelin välillä tännekin tekstiä, työajalla.
Siinä sivussa vastailin puhelimeen... asiakas soitti ja kyseli laskuaan, johon minä selitin ett on ollut niin kiireitä... ei ole ehtinyt laskuttamaan. Höpön höpö!
Jos en vetelehtisi täälläkään (palstalla), kyllä yhden laskun verran olen joka päivä ainakin aikaa tuhlannut.
Ihan tosissani minä en jaksaisi; jos vetäisin hampaat irvessä ainoastaan pakollisia kuvioita. Torilla ostoksilla käydessäni jään joka kerta ostoksia tehdessäni, suustani kiinni myyjien kanssa... tulee vaihdettua kaikennäköisiä kuulumisia keskenämme.
Älä sinä stessaa mun päiväohjelmistani... laiska työnsä luettelee! Kyllä mä osaan myös rentoutua samalla kun sähellän näiden hommieni kanssa. Eikä mulla ole pomoa joka pystyisi pompottamaan mua, itse mä omat kuvioni säädän. =))
Kuules nyt, kyllä mä nauran varmaan enemmän mitä äksyilen...ainakin omasta mielestäni. Onhan niitä surkeitakin päiviä jolloin tekisi mieli istua alas ja itkeä.
Kuten se yks päivä kun piti olla 3-vartin kuntoutuksesta ja teippauksesta kyse; vaihtui hoivaan ja kyvetykseen sekä kodinhoidollisiin hommiin.
Mä en vieläkään ole varma; oisko mun sittenkin pitänyt lähettää mies eteenpäin...
Joka tapauksessa hän ei enää ole mun asiakas, vaimonsa soitti ja kertoi ettei hänen miehensä halua enää fysioterapeutin palveluksia multa. Syystä että mies tuntee olonsa hyvin noloksi... kun mä olen hänet moisesta tilanteesta löytänyt ja pessyt ja puunannut... sekä miehen ett makuuhuoneen jonkin asteiseen kuntoon.
Mukavaa lauantai aamua sulle... sekä muille! ;)Sinä se puuhailet itse jotain tärkeetä kun ett vielä ole joutanut täälläkään käydä.
Me tultiin Emon kanssa just takaisin kaupungilta, käytiin ruokaostoksilla ja näyteikkuna ostoksilla Yliopistonkadulla... todeten ett useaan liikkeeseen on muutama rappunen noustava päästäkseen sisälle liikkeeseen.
Mene sinne sitten pyörätuolin kanssa! Työnsin Emoa pyörätuolissa kaupungilla ollessamme, hän ei jaksa vielä pitkiä matkoja kävellä.
Oisin saanut Emon varmaan häntä tukemalla liikkeeseen sisälle, hänellä kun on mahdollista liikkua pienen matkan keppinsä kanssa.
Ei sitä pyörätuoliakaan voi kadulle jättää, aivan varmasti katoaisi hyvin pian jos oisi tyhjänä kadulla.
Käytiin KauppaHallissa ruokaostoksilla ja Hesellä syömässä kanahampurilaiset. Huonot sellaiset, olisi pitänyt ottaa jotain muuta, järkyttävän makuinen kanapihvi.
Annoin siitä pihvistä palautteen... myyjä heitteli niskojaan: "Mikä mä sille voin,mä en niitä pihvejä valmista... enkä muuten sitä koko tuotettakaan, ainoastaan myyn sen sapuskan tästä tiskiltä! Oliko vaihtorahoissakin jotain valittamista?"
Ei ollut... asiakas palvelussa sen sijaan olisi huomauttamista! En aio valittaa enempää, mä äänestän tästä: JALOILLANI. Ovi ei aukene enää heille päin.
Emo tykkäs kaupunki kierroksesta, oli kuulemma oikein virkistävää käydä ulkosalla pitkästä aikaa. Tarkoitti varmaan KauppaHalli kierrostamme.Mulla näpit jäätyivät ulkona pyörätuolia työntäessä, kylmässä tuulessa.
Kahvi on tippunut jo varmaan, nyt menen hakeen meille kermakahvit kaneliässät!
Moikka! että.silleen kirjoitti:
Sinä se puuhailet itse jotain tärkeetä kun ett vielä ole joutanut täälläkään käydä.
Me tultiin Emon kanssa just takaisin kaupungilta, käytiin ruokaostoksilla ja näyteikkuna ostoksilla Yliopistonkadulla... todeten ett useaan liikkeeseen on muutama rappunen noustava päästäkseen sisälle liikkeeseen.
Mene sinne sitten pyörätuolin kanssa! Työnsin Emoa pyörätuolissa kaupungilla ollessamme, hän ei jaksa vielä pitkiä matkoja kävellä.
Oisin saanut Emon varmaan häntä tukemalla liikkeeseen sisälle, hänellä kun on mahdollista liikkua pienen matkan keppinsä kanssa.
Ei sitä pyörätuoliakaan voi kadulle jättää, aivan varmasti katoaisi hyvin pian jos oisi tyhjänä kadulla.
Käytiin KauppaHallissa ruokaostoksilla ja Hesellä syömässä kanahampurilaiset. Huonot sellaiset, olisi pitänyt ottaa jotain muuta, järkyttävän makuinen kanapihvi.
Annoin siitä pihvistä palautteen... myyjä heitteli niskojaan: "Mikä mä sille voin,mä en niitä pihvejä valmista... enkä muuten sitä koko tuotettakaan, ainoastaan myyn sen sapuskan tästä tiskiltä! Oliko vaihtorahoissakin jotain valittamista?"
Ei ollut... asiakas palvelussa sen sijaan olisi huomauttamista! En aio valittaa enempää, mä äänestän tästä: JALOILLANI. Ovi ei aukene enää heille päin.
Emo tykkäs kaupunki kierroksesta, oli kuulemma oikein virkistävää käydä ulkosalla pitkästä aikaa. Tarkoitti varmaan KauppaHalli kierrostamme.Mulla näpit jäätyivät ulkona pyörätuolia työntäessä, kylmässä tuulessa.
Kahvi on tippunut jo varmaan, nyt menen hakeen meille kermakahvit kaneliässät!
Moikka!Tää on vaginamonologia...
että.silleen kirjoitti:
Huomenta! Voi hyvä tavaton, kuten Emo hokee ihmetellessään! Vai ylitunnollisuutta, just mä kirjoitin ett istuin toimistossa ja naputtelin välillä tännekin tekstiä, työajalla.
Mukavaa lauantai aamua sulle... sekä muille! ;)No IltaPäiviä..
Hyvä juttu, jos olo tuntuu Hyvältä ja asiat on aikalailla Mallillaan.. Sinä sen itse parhaiten tiedät.. =)
Ei mulla ole ollut mitään kauhean tärkeetä, enkä ole tehnyt nyt paljon mitään.. ;D
Mukava kuulla, että kierros piristi.. Taisi piristää myös sua.. Ainakin siltä kuulostaa.. ;P
Se on kyllä totta, että ei ne työntekijät PikaRuokaPaikoissa oikein pysty vaikuttamaan Ruokiin joita sieltä saa, kun ruoka on Pääsääntöisesti Tasalaatuista ja saman makuista aina.. Toki jos valmistuksessa ja/tai tuotteessa on ollut jotain vikaa, niin silloin tietenkin voi.. ;P
Asiakaspalvelijalla oli kuitenkin väärä asenne ja asia olisi pitänyt ottaa vastaan ja ilmoittaa "hieman" eri tavalla.. Oliko sinun mielestäsi ruoka virheellistä vai samaa mitä yleensäkin?.. ;P
Mulla pyörii taas kaiken maailman ajatukset mielessä, joten Fiilis ja "huono" keskittyminen varmaan näkyy vastauksissa ja kommenteissa.. Kyllä se tästä taas.. Kai.. ;D
Hyvää illan jatkoa Sulle.. =)- että.silleen
Pertti-setä kirjoitti:
Tää on vaginamonologia...
Voi Pertti-setä parka, sulla on mieliaiheesi otsikko vasta tässä!
Loput aiheestasi on ollut taas sen verran rasvaista luultavasti... ettei sitä julkaistu tällä palstalla!
Ps. Jättäisit nipistelyt sikseen... enköhän ole asian sulle jo selväksi tehnyt! että.silleen kirjoitti:
Voi Pertti-setä parka, sulla on mieliaiheesi otsikko vasta tässä!
Loput aiheestasi on ollut taas sen verran rasvaista luultavasti... ettei sitä julkaistu tällä palstalla!
Ps. Jättäisit nipistelyt sikseen... enköhän ole asian sulle jo selväksi tehnyt!Välillä on suakin pakko sohaista vanhasta tottumuksesta, ettet ikävystyisi palstalla.
- että.silleen
No IltaPäiviä..
Hyvä juttu, jos olo tuntuu Hyvältä ja asiat on aikalailla Mallillaan.. Sinä sen itse parhaiten tiedät.. =)
Ei mulla ole ollut mitään kauhean tärkeetä, enkä ole tehnyt nyt paljon mitään.. ;D
Mukava kuulla, että kierros piristi.. Taisi piristää myös sua.. Ainakin siltä kuulostaa.. ;P
Se on kyllä totta, että ei ne työntekijät PikaRuokaPaikoissa oikein pysty vaikuttamaan Ruokiin joita sieltä saa, kun ruoka on Pääsääntöisesti Tasalaatuista ja saman makuista aina.. Toki jos valmistuksessa ja/tai tuotteessa on ollut jotain vikaa, niin silloin tietenkin voi.. ;P
Asiakaspalvelijalla oli kuitenkin väärä asenne ja asia olisi pitänyt ottaa vastaan ja ilmoittaa "hieman" eri tavalla.. Oliko sinun mielestäsi ruoka virheellistä vai samaa mitä yleensäkin?.. ;P
Mulla pyörii taas kaiken maailman ajatukset mielessä, joten Fiilis ja "huono" keskittyminen varmaan näkyy vastauksissa ja kommenteissa.. Kyllä se tästä taas.. Kai.. ;D
Hyvää illan jatkoa Sulle.. =)"Mulla pyörii taas kaiken maailman ajatukset mielessä, joten Fiilis ja "huono" keskittyminen varmaan näkyy vastauksissa ja kommenteissa.. Kyllä se tästä taas.. Kai.. ;D"
- Painaako suakin tämä kaamos aika, pimeys ja vesisateet... mulla ainakin vetää mielen vähän apeaksi aina joiulukuussa, jos ei ole lunta maassa. Alakuloisuus häviää lumen tultua kun pääsee laduille ja mukulien kanssa rakentamaan lumiukkoja,-lyhtyjä ja lumilinnoja.
Olis pidempään edes 5-10 asteen pakkasia, saataisiin taas puistoihin ja pallokentille ulos - luistelukentät!
-Emon kanssa kaupungilla oli ihan mukavaa vaihtelua... mikä hiivatin pakko meidän on olla neljän seinän sisällä. Heselle ei enää erehdytä, ne kanapihvit oli kamalia, jotain niille oli tapahtunut! Kaivoimme pihvit hampurilaisista ja söimme ne pelkällä siinä välissä olleella salaatilla täytetynä coca-colat.
Emo halus ett haen lisäks vielä ranskalaiset ja 2 pussia majoneesia, niiden vihannesburgereiden kanssa syötäväksi.
Tein työtä käskettynä... ja samalla valitin niistä kanahampurilaisista ja sain sellaisen töykeän vastauksen etten sitä ihan heti tule unohtamaan.
Piristy hieman, toivon minä! että.silleen kirjoitti:
"Mulla pyörii taas kaiken maailman ajatukset mielessä, joten Fiilis ja "huono" keskittyminen varmaan näkyy vastauksissa ja kommenteissa.. Kyllä se tästä taas.. Kai.. ;D"
- Painaako suakin tämä kaamos aika, pimeys ja vesisateet... mulla ainakin vetää mielen vähän apeaksi aina joiulukuussa, jos ei ole lunta maassa. Alakuloisuus häviää lumen tultua kun pääsee laduille ja mukulien kanssa rakentamaan lumiukkoja,-lyhtyjä ja lumilinnoja.
Olis pidempään edes 5-10 asteen pakkasia, saataisiin taas puistoihin ja pallokentille ulos - luistelukentät!
-Emon kanssa kaupungilla oli ihan mukavaa vaihtelua... mikä hiivatin pakko meidän on olla neljän seinän sisällä. Heselle ei enää erehdytä, ne kanapihvit oli kamalia, jotain niille oli tapahtunut! Kaivoimme pihvit hampurilaisista ja söimme ne pelkällä siinä välissä olleella salaatilla täytetynä coca-colat.
Emo halus ett haen lisäks vielä ranskalaiset ja 2 pussia majoneesia, niiden vihannesburgereiden kanssa syötäväksi.
Tein työtä käskettynä... ja samalla valitin niistä kanahampurilaisista ja sain sellaisen töykeän vastauksen etten sitä ihan heti tule unohtamaan.
Piristy hieman, toivon minä!Toivossa on hyvä elää Sanos.. ;D
Noh, kahtellaan.. Kyllä se tästä, kun on aina ennenkin ja niin pois päin.. Pohtimiset ja Filosofiset kysymykset taas Mua kiusaa.. Tietyt jutut vain palaa mieleen, vaikka niille en voi mitään tehdä.. Tai en ainakaan kauheasti.. Kai.. Ehkä osaan ja osaan ehkä en.. Ja joidenkin asioiden hyväksyminen on välillä vaikeaa vaikka ne Olevinaan on jo hyväksynyt jne.. ;P
.. Ja ainakin itse tekisin tiettyjä juttuja toisin, jos vain voisin.. Ihmettelenkin välillä ihmisiä, jotka sanovat, että mitään en tekisi toisin ja mitään en muuttaisi.. Onneksi joillakin näin.. Vaikka osa ehkä valehtelee, koska tuokin on AivoPesty hokema ihmisten päähän.. Harmittaa aina välillä, mutta pitäisi Vain Hyväksyä, kun toisaalta en olisi voinut tehdä Tiettyjä juttuja toisinkaan, koska olen mitä olen.. Ne ainakin pitäisi Hyväksyä tavalla tai toisella.. ;P
Ja mitäpä kaikkea vielä muuta.. ;D
Eikä mun omasta mielestä mulla tule noista mainitsemistasi asioista masista.. Kun en niin läkähdyttävästä helteestä tykkää,.. auringon valo ilman hellettä ja kuumuutta on tosin ihan jees, mutta niin on rauhoittava pimeyskin jne.. Minä tykkään eri vuodenajoista.. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.. ;P
Minäkin tykkäsin Hesestä melkein suurimmaksi osaksi vain sen MajoNeesin takia.. nyt ei ole tullut syötyä pitkään aikaan Noita juttuja, kun ei oikein Maistu.. Sekin kun on pitkälti aika Turhaa "ruokaa".. ;P
En ole kuitenkaan mikään hifistelijä ja terveysruoka fanaatikko.. Vaan ihan PerusPetteri joka hieman katsoo mitä suuhunsa laittaa ja syö kyllä vähän sitä sun tätä riippuen hieman aina siitä ja tuosta.. Näin siis ainakin tällä hetkellä ja nykyään.. ;D
"Piristy hieman, toivon minä!"
Käskystä NeitiMyy!!!.. =)
Hieman tais auttaa.. Kai.. ;D- että.silleen
Toivossa on hyvä elää Sanos.. ;D
Noh, kahtellaan.. Kyllä se tästä, kun on aina ennenkin ja niin pois päin.. Pohtimiset ja Filosofiset kysymykset taas Mua kiusaa.. Tietyt jutut vain palaa mieleen, vaikka niille en voi mitään tehdä.. Tai en ainakaan kauheasti.. Kai.. Ehkä osaan ja osaan ehkä en.. Ja joidenkin asioiden hyväksyminen on välillä vaikeaa vaikka ne Olevinaan on jo hyväksynyt jne.. ;P
.. Ja ainakin itse tekisin tiettyjä juttuja toisin, jos vain voisin.. Ihmettelenkin välillä ihmisiä, jotka sanovat, että mitään en tekisi toisin ja mitään en muuttaisi.. Onneksi joillakin näin.. Vaikka osa ehkä valehtelee, koska tuokin on AivoPesty hokema ihmisten päähän.. Harmittaa aina välillä, mutta pitäisi Vain Hyväksyä, kun toisaalta en olisi voinut tehdä Tiettyjä juttuja toisinkaan, koska olen mitä olen.. Ne ainakin pitäisi Hyväksyä tavalla tai toisella.. ;P
Ja mitäpä kaikkea vielä muuta.. ;D
Eikä mun omasta mielestä mulla tule noista mainitsemistasi asioista masista.. Kun en niin läkähdyttävästä helteestä tykkää,.. auringon valo ilman hellettä ja kuumuutta on tosin ihan jees, mutta niin on rauhoittava pimeyskin jne.. Minä tykkään eri vuodenajoista.. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.. ;P
Minäkin tykkäsin Hesestä melkein suurimmaksi osaksi vain sen MajoNeesin takia.. nyt ei ole tullut syötyä pitkään aikaan Noita juttuja, kun ei oikein Maistu.. Sekin kun on pitkälti aika Turhaa "ruokaa".. ;P
En ole kuitenkaan mikään hifistelijä ja terveysruoka fanaatikko.. Vaan ihan PerusPetteri joka hieman katsoo mitä suuhunsa laittaa ja syö kyllä vähän sitä sun tätä riippuen hieman aina siitä ja tuosta.. Näin siis ainakin tällä hetkellä ja nykyään.. ;D
"Piristy hieman, toivon minä!"
Käskystä NeitiMyy!!!.. =)
Hieman tais auttaa.. Kai.. ;DHaa, löysin sunt jo tuolta kokoontumisajoista, nyt aamulla lukiessani.
Kuka vielä hereillä ja täällä? -Toivottelin siellä hyvät yöt jengillenne.
Mä en tosiaankaan aio nousta vielä ylös, kömmin takaisin kohta sänkyyn ja nukun aamulla luultavasti pitkään... riippuu siis Emosta,miten pitkään hän nukkuu.
En ole minäkän syönyt Hesen hampurilaisia pitkään aikaan, koska tarvittaessa teen itse maukkaat hampurilaiset ja myös sen maustetun majoneesin.(tomatti/sweetchilisauce/valkosipulilla maustettu majo!)
Grillatulla tai uunissa kypsennetyllä aidolla lihalla tai jauhelihapihveillä sekä.... kalapihveillä ja silloin katkarapukastikkeella.
Käytiin aamuinen WC reissu Emon kanssa ja siksi hereillä jo nyt!
Kiva ett olet taas kuvioissa mukana... kaipailin sua eilen illalla juttu seuraksi.
Hyvää yötä...jälleen... mennään nukkumaan nyt. että.silleen kirjoitti:
Haa, löysin sunt jo tuolta kokoontumisajoista, nyt aamulla lukiessani.
Kuka vielä hereillä ja täällä? -Toivottelin siellä hyvät yöt jengillenne.
Mä en tosiaankaan aio nousta vielä ylös, kömmin takaisin kohta sänkyyn ja nukun aamulla luultavasti pitkään... riippuu siis Emosta,miten pitkään hän nukkuu.
En ole minäkän syönyt Hesen hampurilaisia pitkään aikaan, koska tarvittaessa teen itse maukkaat hampurilaiset ja myös sen maustetun majoneesin.(tomatti/sweetchilisauce/valkosipulilla maustettu majo!)
Grillatulla tai uunissa kypsennetyllä aidolla lihalla tai jauhelihapihveillä sekä.... kalapihveillä ja silloin katkarapukastikkeella.
Käytiin aamuinen WC reissu Emon kanssa ja siksi hereillä jo nyt!
Kiva ett olet taas kuvioissa mukana... kaipailin sua eilen illalla juttu seuraksi.
Hyvää yötä...jälleen... mennään nukkumaan nyt."kaipailin sua eilen illalla juttu seuraksi."
Noh, olin eilen hieman liikenteessä VesiSelvänä, jossa oli sitten enemmän tai vähemmän Seipäässä oleva porukkaa.. Mut kotiuduin jo eilisin päivän puolella.. ;P
Enkä nyt tiedä kuinka hyvin olen kuvioissa mukana, kun prosessoin tiettyjä juttuja.. Pitäisi taas ottaa ehkä hieman etäisyyttä palstasta.. Noh, on tässä se hyvä puoli, että "joutuu" tai oikeastaan saa katsoa TottuutaSilmiin, eikä vahingossa vaivu ainakaan liialliseen itse luomaan Utopiaan.. ;D
Kyllä mä täällä varmaan vielä Pörräilen.. Ja ihmettelen ja Kunsmastelen yhtä sun toista juttua.. NäilläMennään.. ;P
Hyvää illan jatkoa Sulle.. =)NuuskaMuikkune kirjoitti:
"kaipailin sua eilen illalla juttu seuraksi."
Noh, olin eilen hieman liikenteessä VesiSelvänä, jossa oli sitten enemmän tai vähemmän Seipäässä oleva porukkaa.. Mut kotiuduin jo eilisin päivän puolella.. ;P
Enkä nyt tiedä kuinka hyvin olen kuvioissa mukana, kun prosessoin tiettyjä juttuja.. Pitäisi taas ottaa ehkä hieman etäisyyttä palstasta.. Noh, on tässä se hyvä puoli, että "joutuu" tai oikeastaan saa katsoa TottuutaSilmiin, eikä vahingossa vaivu ainakaan liialliseen itse luomaan Utopiaan.. ;D
Kyllä mä täällä varmaan vielä Pörräilen.. Ja ihmettelen ja Kunsmastelen yhtä sun toista juttua.. NäilläMennään.. ;P
Hyvää illan jatkoa Sulle.. =)=D.. VoiVeljet.. Olen jo jonkun aikaa naureskellut noille mun tahattomille kirjoitusvirheille.. Tuntuu, että niitä tulee nyt jokaiseen kommenttiin, kun en jaksa lukea mitä kommentissani lukee.. ;P
Ja heti kommentin lähetyksen jälkeen huomaan ne kaikki.. Mutta en ole jaksanut korjailla niitä.. ;D- että.silleen
"kaipailin sua eilen illalla juttu seuraksi."
Hyvää illan jatkoa Sulle.. =)"Ja ihmettelen ja Kunsmastelen yhtä sun toista juttua.. NäilläMennään.. ;P"
Ja mikä on kummastuksen aihe? Jokin vastaus jollekin toiselle nikkelle vai?
Täällä ei mulla ainakaan ole yhtään IRL tuttavaa, itse olen asiaa täällä sekä kasvotusten; epäilemäni ihmisen kohdalla tiedustellut. Vastaus kummassakin tapauksessa on ollut kielteinen. että.silleen kirjoitti:
"Ja ihmettelen ja Kunsmastelen yhtä sun toista juttua.. NäilläMennään.. ;P"
Ja mikä on kummastuksen aihe? Jokin vastaus jollekin toiselle nikkelle vai?
Täällä ei mulla ainakaan ole yhtään IRL tuttavaa, itse olen asiaa täällä sekä kasvotusten; epäilemäni ihmisen kohdalla tiedustellut. Vastaus kummassakin tapauksessa on ollut kielteinen.Ei mitään sellaista.. ;P
Ihan yleisesti kaiken maailman juttuja, jotka ihmetyttää, kummastuttaa ja pohdituttaa maailmassa ja ihmisissä.. Enemmän tai vähemmän tälläistä tallustelijaa.. ;P
Tulin pikaiseen kurkkaa.. Pitäis tehrä muutama juttu ja tekis mieli käydä haukkaamassa hieman happeakin vielä, mut pyrähdin sit kurkkaa tänne.. ainakin pieneksi hetkeksi.. ;D
Illan jatkoja.. =)- että.silleen
Ei mitään sellaista.. ;P
Ihan yleisesti kaiken maailman juttuja, jotka ihmetyttää, kummastuttaa ja pohdituttaa maailmassa ja ihmisissä.. Enemmän tai vähemmän tälläistä tallustelijaa.. ;P
Tulin pikaiseen kurkkaa.. Pitäis tehrä muutama juttu ja tekis mieli käydä haukkaamassa hieman happeakin vielä, mut pyrähdin sit kurkkaa tänne.. ainakin pieneksi hetkeksi.. ;D
Illan jatkoja.. =)Roseko suakin huolestuttaa? Tarvitsisi todellakin ammatillista apua ja paljon sekä monenlaista.
Mulla ei ole sellaista ammatillista koulutusta mutt tajuan kyllä missä nyt mennään ja lujaa.
Ainoastaan sekin ett saisi kodinhoitajan muutamaksi tunniksi vaikka parina päivänä viikossa. Esim. 4h per päivä, ja Rose tekemään jotain kodin ulkopuolelle... vaikka uimaan jos ei uskalla ammattilaiselle puhua!
Mulla muistuu hieman mieleen omat pelkoni, ammattilaisten avusta... jota kyllä olisin saanut, jos olisin ottanut sitä vastaan.
En luottanut silloin kenenkään, en edes itseeni... enkä kanssa keskustelijaani;kaan!
Hyvällä tuurilla sattui kohdalle mies, joka ei liikoja säälinyt... säälistä olisin vajonnut varmaan pohjamutien allekin. Siis mun luonteellani, osasin sääliä itse itseäni.
Rosella ei tosin ole samanlaista kokemusta kuin mulla oli... hän ainoastaan ilmeisesti kuvittelee peikkoja nurkkiin... tai ennakoi ja panikoi siksi, viiden muksunsa huoltajana ja kasvattajana. Taatusti työlästä, jos ei saa apua ulkopuoleltakaan. että.silleen kirjoitti:
Roseko suakin huolestuttaa? Tarvitsisi todellakin ammatillista apua ja paljon sekä monenlaista.
Mulla ei ole sellaista ammatillista koulutusta mutt tajuan kyllä missä nyt mennään ja lujaa.
Ainoastaan sekin ett saisi kodinhoitajan muutamaksi tunniksi vaikka parina päivänä viikossa. Esim. 4h per päivä, ja Rose tekemään jotain kodin ulkopuolelle... vaikka uimaan jos ei uskalla ammattilaiselle puhua!
Mulla muistuu hieman mieleen omat pelkoni, ammattilaisten avusta... jota kyllä olisin saanut, jos olisin ottanut sitä vastaan.
En luottanut silloin kenenkään, en edes itseeni... enkä kanssa keskustelijaani;kaan!
Hyvällä tuurilla sattui kohdalle mies, joka ei liikoja säälinyt... säälistä olisin vajonnut varmaan pohjamutien allekin. Siis mun luonteellani, osasin sääliä itse itseäni.
Rosella ei tosin ole samanlaista kokemusta kuin mulla oli... hän ainoastaan ilmeisesti kuvittelee peikkoja nurkkiin... tai ennakoi ja panikoi siksi, viiden muksunsa huoltajana ja kasvattajana. Taatusti työlästä, jos ei saa apua ulkopuoleltakaan.Ei mitään sellaista.. Vaikka kyllähän pastaltakin tarttuu kaikkea varmaan mukaan.. Ja tarttuukin.. Tunteita, tuntemuksia, ajatuksia ja pohdintoja jne.. ;P
Eipä nyt keskitytä muhun.. ;D.. Droppailen omia tuntemuksia, tunteita, ajatuksia ja pohdintoja sitten sinne sun tänne, jos ja kun Droppailen.. ehkä nämä nyt mielessä pyörivät asiat on kuitenkin ainakin osittain sellaisia, ettei niitä halua ja/tai viitsi Droppailla tänne ihan SelkoKielellä kaikkien analysoitavaksi.. eikä välttämättä EpäSelkoKielelläkään AjatusVirtana ainakaan mihinkään tiettyyn ketjuun.. ;P
Juuh, kyllä muokin tuo Valttiksen tilanne mietitytti ja mietityttää, mutta se on sen verran solmuinen ja monisyinen juttu, että täältä käsin ja näillä resurseilla jos yrittää auttaa, niin tilanne voi mennä huonompaankin suuntaan.. Varsinkin, kun Valttiksen kumppani ei ole myös keskustelussa mukana.. Ja muutenkin pitäisi olla varovainen ohjeita ja neuvoja antaessa, koska yleispäteviä neuvoja ja ohjeita harvemmin on.. ;P
Ihminen kuitenkin antaa itselleen itseltään omat vastauksensa ja se vaatii "avustajalta" monesti aika paljon tietoa, taitoa ja kykyä, että osaa oikein tukea ihmisen löytämään oikeat vastaukset itselleen, niin ettei sotke ja tuputa omia vastauksia toiselle jne.. ;P
Kyllä niitä varmasti on paljon huonojakin ammattilaisia, mutta toivoisin, että Valttis rohkaistuisi ja onnistuisi löytämään sellaisen erittäin hyvän ja osaavan ammattilaisen.. Siis sellaisen "Enkelin" vastineen.. =)
Mut en nyt tiedä kannattaako ainakaan mun enempää tätä juttua miettiä ja pohtia.. edellä mainittuihin syihin vedoten..
Toivon, että asiat kääntyy parhain päin tai ainakin oikeaan suuntaan..- että.silleen
Ei mitään sellaista.. Vaikka kyllähän pastaltakin tarttuu kaikkea varmaan mukaan.. Ja tarttuukin.. Tunteita, tuntemuksia, ajatuksia ja pohdintoja jne.. ;P
Eipä nyt keskitytä muhun.. ;D.. Droppailen omia tuntemuksia, tunteita, ajatuksia ja pohdintoja sitten sinne sun tänne, jos ja kun Droppailen.. ehkä nämä nyt mielessä pyörivät asiat on kuitenkin ainakin osittain sellaisia, ettei niitä halua ja/tai viitsi Droppailla tänne ihan SelkoKielellä kaikkien analysoitavaksi.. eikä välttämättä EpäSelkoKielelläkään AjatusVirtana ainakaan mihinkään tiettyyn ketjuun.. ;P
Juuh, kyllä muokin tuo Valttiksen tilanne mietitytti ja mietityttää, mutta se on sen verran solmuinen ja monisyinen juttu, että täältä käsin ja näillä resurseilla jos yrittää auttaa, niin tilanne voi mennä huonompaankin suuntaan.. Varsinkin, kun Valttiksen kumppani ei ole myös keskustelussa mukana.. Ja muutenkin pitäisi olla varovainen ohjeita ja neuvoja antaessa, koska yleispäteviä neuvoja ja ohjeita harvemmin on.. ;P
Ihminen kuitenkin antaa itselleen itseltään omat vastauksensa ja se vaatii "avustajalta" monesti aika paljon tietoa, taitoa ja kykyä, että osaa oikein tukea ihmisen löytämään oikeat vastaukset itselleen, niin ettei sotke ja tuputa omia vastauksia toiselle jne.. ;P
Kyllä niitä varmasti on paljon huonojakin ammattilaisia, mutta toivoisin, että Valttis rohkaistuisi ja onnistuisi löytämään sellaisen erittäin hyvän ja osaavan ammattilaisen.. Siis sellaisen "Enkelin" vastineen.. =)
Mut en nyt tiedä kannattaako ainakaan mun enempää tätä juttua miettiä ja pohtia.. edellä mainittuihin syihin vedoten..
Toivon, että asiat kääntyy parhain päin tai ainakin oikeaan suuntaan..Samoin ajattelen minä asiasta etten kykene avittamaan, siksi olen vaan hiljaa seuraillut hänen kamppailuitaan. Hakisi nyt itselleen ja pesueelleen monen muotoista apua.
Perhe on kuitenkin se muoto, missä lapset saavat kasvaa vanhempiensa kanssa, vaikka sitten tuettunakin! Jos Rose hajoaa vielä enemmän... ei yksinkertaisesti jaksa pitää lapsistaan huolta vaikka kuinka yrittäisi... kaikki voimat katoaa.
Siinä vaiheessa olo on; kuin vauhdilla seinään ajaneella... mikä maa... mikä valuutta ...paljonko kello on ...anteeksi, mutt kaka mä olen? Mihin mä meen... mitä väliä millään...
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin kaikki palstalaiset!
Aamulla töihin vasta klo.11.00 lounas ruokailuun.
Voimakastahtoinen nainen on itsenäinen nainen, sen onni on omissa käsissä.
Näin minäkin sen ymmärrän. Ei onnellisuutta voi laskea muiden varaan, vaan omaa elämää täytyy itse ohjata ja vastata fiiliksistään kaikin puolin.
- Old_school_man
Pekka Puupää elokuvissa hänen vaimonsa Justiina vaikuttaa aika voimakastahtoiselta naiselta.
- Muuli_
Itsepäinen.
"Voimakastahtoinen" kalskahtaa minun korvaani kaunisteltuna synonyyminä termeille "jyräävä" tai "justiina" eli jos henkilöä, naista, kuvataan voimakastahtoiseksi oletan kyseessä olevan hieman vaikean henkilön, joka tottunut sanelemaan miten asiat hoidetaan. Jotkut miehet tosiaan tuntuvat kovasti pitävän justiina -tyyppisistä naisista ja nauttivat elämästään tohvelisankarina.
Positiivista itsevarmuutta on hyvä itseluottamus ja usko omiin kykyihin ja taitoihin, liika itseluottamus voi kääntyä ylimielisyydeksi ja piittaamattomuudeksi.Pertti-setä kirjoitti:
Mulle voimakastahtoinen tarkoittaa itsenäistä, naista joka on oman onnensa seppä.
Eikö sitten olisi vain parempi luonnehtia naista selkeästi sanalla itsenäinen? Sillä on minun korvissani paljon parempi kaiku, itsenäinen on itseohjautuva, aloitteellinen/riippumaton ja kykenevä huolehtimaan itsestään ja omista asioistaan.
- Lonely_Rider_
Pertti-setä kirjoitti:
Mulle voimakastahtoinen tarkoittaa itsenäistä, naista joka on oman onnensa seppä.
Eli yksinelävä sinkku.
PikkuLikka kirjoitti:
Eikö sitten olisi vain parempi luonnehtia naista selkeästi sanalla itsenäinen? Sillä on minun korvissani paljon parempi kaiku, itsenäinen on itseohjautuva, aloitteellinen/riippumaton ja kykenevä huolehtimaan itsestään ja omista asioistaan.
Periaatteessa voisin kutsua voimakastahtoista naista myös itsenäiseksi, mutta voimakastahtoisuus on luonteenpiirre siinä missä itsenäisyys on seuraus tuosta luonteenpiirteestä.
Lonely_Rider_ kirjoitti:
Eli yksinelävä sinkku.
Yksinelävä sinkku voi olla yksinelävä sinkku omaa heikkouttaan.
- Lonely_Rider_
Pertti-setä kirjoitti:
Yksinelävä sinkku voi olla yksinelävä sinkku omaa heikkouttaan.
Nimenomaan (voi olla). Yksinselviytymisellä on (myöskin) vaikeutensa/haasteensa mutta ilman sen toisenosapuolen tukea. Yksin!
Lonely_Rider_ kirjoitti:
Nimenomaan (voi olla). Yksinselviytymisellä on (myöskin) vaikeutensa/haasteensa mutta ilman sen toisenosapuolen tukea. Yksin!
Senpä takia ei ole hyvä olla yksin. Toinen toistaan vahvistaen, niin sen pitäisi mennä.
Pertti-setä kirjoitti:
Periaatteessa voisin kutsua voimakastahtoista naista myös itsenäiseksi, mutta voimakastahtoisuus on luonteenpiirre siinä missä itsenäisyys on seuraus tuosta luonteenpiirteestä.
Enpä tiedä, onko voimakastahtoisuus ja itsenäisyys välttämättä sidoksissa toisiinsa. itsenäisyys voi olla seurausta jostain muustakin piirteestä ihmisessä kuin voimakastahtoisuudesta.. En esim pidä itseäni ollenkaan voimakastahtoisena, ennemminkin hyvinkin joustavana, mutta en ole silti ikinä tuntenut tarvetta kulkea, tai kulkenut, lauman mukana.
PikkuLikka kirjoitti:
Enpä tiedä, onko voimakastahtoisuus ja itsenäisyys välttämättä sidoksissa toisiinsa. itsenäisyys voi olla seurausta jostain muustakin piirteestä ihmisessä kuin voimakastahtoisuudesta.. En esim pidä itseäni ollenkaan voimakastahtoisena, ennemminkin hyvinkin joustavana, mutta en ole silti ikinä tuntenut tarvetta kulkea, tai kulkenut, lauman mukana.
Minä puhun tietenkin siitä mitä minä ymmärrän voimakastahtoisuudella, avaajahan kysyi mitä miehet tarkoittavat puhuessaan voimakastahtoisuudesta...
Minä olin pitkässä suhteessa naisen kanssa joka ei antanut periksi missään, mutta loppupelissä hän oli enemmän heikko kuin vahva. Sinnikäs heikko ihminen.Andropaussimies kirjoitti:
Senpä takia ei ole hyvä olla yksin. Toinen toistaan vahvistaen, niin sen pitäisi mennä.
Jep!
Pertti-setä kirjoitti:
Minä puhun tietenkin siitä mitä minä ymmärrän voimakastahtoisuudella, avaajahan kysyi mitä miehet tarkoittavat puhuessaan voimakastahtoisuudesta...
Minä olin pitkässä suhteessa naisen kanssa joka ei antanut periksi missään, mutta loppupelissä hän oli enemmän heikko kuin vahva. Sinnikäs heikko ihminen.No, tässä se nyt nähdään miten eri tavalla ihmiset ymmärtävät ihan yksinkertaisetkin sanat ja miten erilaisia merkityksiä niille antavat. Ei mikään ihme, että väärinymmärryksiä tulee ja kommunikointi ja yhteisen sävelen löytyminen tuntuu toisinaan lähes mahdottomalta kun ei välttämättä edes tajuta, että puhutaan samoilla sanoilla eri asioista ja merkityksistä.
PikkuLikka kirjoitti:
No, tässä se nyt nähdään miten eri tavalla ihmiset ymmärtävät ihan yksinkertaisetkin sanat ja miten erilaisia merkityksiä niille antavat. Ei mikään ihme, että väärinymmärryksiä tulee ja kommunikointi ja yhteisen sävelen löytyminen tuntuu toisinaan lähes mahdottomalta kun ei välttämättä edes tajuta, että puhutaan samoilla sanoilla eri asioista ja merkityksistä.
Ja kukaan ei ole loppupeleissa oikeassa eikä väärässä.
PikkuLikka kirjoitti:
No, tässä se nyt nähdään miten eri tavalla ihmiset ymmärtävät ihan yksinkertaisetkin sanat ja miten erilaisia merkityksiä niille antavat. Ei mikään ihme, että väärinymmärryksiä tulee ja kommunikointi ja yhteisen sävelen löytyminen tuntuu toisinaan lähes mahdottomalta kun ei välttämättä edes tajuta, että puhutaan samoilla sanoilla eri asioista ja merkityksistä.
Viestissäsi annat ymmärtää että käsitteiden määrittely on yksinkertaista ja sinulle selkeää, mutta muut antavat niille vääriä merkityksiä ja sotkevat keskustelua.
Viisaudestasi huolimatta et ollut silti käsittänyt että ap kysyi meiltä meidän omaa määritelmäämme voimakastahtoisuudesta. Sinä sotkit keskustelua...Pertti-setä kirjoitti:
Viestissäsi annat ymmärtää että käsitteiden määrittely on yksinkertaista ja sinulle selkeää, mutta muut antavat niille vääriä merkityksiä ja sotkevat keskustelua.
Viisaudestasi huolimatta et ollut silti käsittänyt että ap kysyi meiltä meidän omaa määritelmäämme voimakastahtoisuudesta. Sinä sotkit keskustelua...En alkuunkaan tarkoittanut tuota, enkä mielestäni millään tavalla ollut kommentissani sitä mieltä, tai antanut ymmärtää, että minun tulkintani mistään termistä olisi sen oikeampi kuin sinun tai kenenkään muunkaan. Tarkoitukseni oli vain tuoda esille, että sanat on toisinaan hankalia ja sotkuja ja väärin ymmäryksiä syntyy kun jokainen tulkitsee niitä omista lähtökohdistaan.. Ja jotkut sitten vielä haluavat ymmärtää tahallaan väärin.
Keiltä "meiltä" ?PikkuLikka kirjoitti:
En alkuunkaan tarkoittanut tuota, enkä mielestäni millään tavalla ollut kommentissani sitä mieltä, tai antanut ymmärtää, että minun tulkintani mistään termistä olisi sen oikeampi kuin sinun tai kenenkään muunkaan. Tarkoitukseni oli vain tuoda esille, että sanat on toisinaan hankalia ja sotkuja ja väärin ymmäryksiä syntyy kun jokainen tulkitsee niitä omista lähtökohdistaan.. Ja jotkut sitten vielä haluavat ymmärtää tahallaan väärin.
Keiltä "meiltä" ?Mulla olisi o-rivillä jo vanhastaan kolmen suora..
PikkuLikka kirjoitti:
En alkuunkaan tarkoittanut tuota, enkä mielestäni millään tavalla ollut kommentissani sitä mieltä, tai antanut ymmärtää, että minun tulkintani mistään termistä olisi sen oikeampi kuin sinun tai kenenkään muunkaan. Tarkoitukseni oli vain tuoda esille, että sanat on toisinaan hankalia ja sotkuja ja väärin ymmäryksiä syntyy kun jokainen tulkitsee niitä omista lähtökohdistaan.. Ja jotkut sitten vielä haluavat ymmärtää tahallaan väärin.
Keiltä "meiltä" ?"Keiltä meiltä"? Palstalaisilta.
Myönnän kärjistäneeni kommentissani asioita, et oikeasti väittänyt olevasi oikeassa ja sanonut että me muut oltaisiin oltu väärässä. Olin kohtaasi epäreilu, siitä pahoitteluni.
Kärjistin asioita vain siksi, että halusin sinun käsittävän että ap ei halunnut meidän kinaavan määritelmästä vaan meidän avaavan sitä mitä me itse käsitämme tuolla määritelmällä.Pertti-setä kirjoitti:
"Keiltä meiltä"? Palstalaisilta.
Myönnän kärjistäneeni kommentissani asioita, et oikeasti väittänyt olevasi oikeassa ja sanonut että me muut oltaisiin oltu väärässä. Olin kohtaasi epäreilu, siitä pahoitteluni.
Kärjistin asioita vain siksi, että halusin sinun käsittävän että ap ei halunnut meidän kinaavan määritelmästä vaan meidän avaavan sitä mitä me itse käsitämme tuolla määritelmällä.Juu, käsitin kyllä mistä ketjussa oli kyse, vaan ollaanpa sitä nyt tarkkoina, yleensähän täällä keskustelut rönsyilee kaikessa rauhassa sinne sun tänne, ja monesti varsinaisen aiheen vierestä lopulta löytyy ne kiinnostavimmat, tai eniten keskustelua, herättävät jutut. Mutta olkaapa siis hyvät ja jatkakaa.
PikkuLikka kirjoitti:
Juu, käsitin kyllä mistä ketjussa oli kyse, vaan ollaanpa sitä nyt tarkkoina, yleensähän täällä keskustelut rönsyilee kaikessa rauhassa sinne sun tänne, ja monesti varsinaisen aiheen vierestä lopulta löytyy ne kiinnostavimmat, tai eniten keskustelua, herättävät jutut. Mutta olkaapa siis hyvät ja jatkakaa.
Olen totisesti huomannut kuinka keskustelut rönsyilee, siinä vitunkantotelinejutussa mut lynkattiin vääntämällä päivä yöksi.
Nainen joka seisoo sanojensa ja tekojensa takana.
- Old_school_man
Luotettava olisi tähän parempi adjektiivi on sitten mies tai nainen kyseessä. Voimakastahtoinen voi olla itse vaikka millainen epäluotettava venkoilija ja monien mielestä hankala ihminen, joskin silloin on kyse jo vähän muustakin kuin pelkästä voimakastahtoisuudesta.
Old_school_man kirjoitti:
Luotettava olisi tähän parempi adjektiivi on sitten mies tai nainen kyseessä. Voimakastahtoinen voi olla itse vaikka millainen epäluotettava venkoilija ja monien mielestä hankala ihminen, joskin silloin on kyse jo vähän muustakin kuin pelkästä voimakastahtoisuudesta.
Eihän nyt liikaa pidä vaatia hyvä mies. ;-)
- Old_school_man
Andropaussimies kirjoitti:
Eihän nyt liikaa pidä vaatia hyvä mies. ;-)
Naisetkin kun vastaavasti muistaisi saman.
Yleensä kai määrätietoinen, vie tahtonsa perille ja juuri tahtonsa mukaan elää, on oma pää ja omat aatokset, eikä ne muutu sen mukaan mistä tuuli puhaltaa. Eli alvariinsa.
Tulee myös mieleen, ettei ole helpolla periksi antava. Pärjää ominpäin, ei tarvitse jatkuvasti kartturia elämäänsä opastamaan tai kädestä saattelemaan?- Muittenmielipide-eioma
Voimakastahtoinen on kai sellainen kuin meitsi, jota miehet pelkäävät. Kuulema.
- Ikis..M
Yleisesti ottaen voimakasluonteiset ihmiset on aika perseestä kun ne on niin olevinaan aina muka oikeassa ja tekevät omia muuvejaan toisilta kysymättä ja muita huomiomatta. Tänään yhdelle voimakasluonteiselle jouduin puhelimessa haistattelemaan kun ei pässi voi uskoa mitä sanotaan. Voimakasluonteiset saa minun puolesta muuten tömpsiä elämänsä läpi kuin norsut posliinikaupassa mutta jos ei minun sanomiset mene perille muutaman kerran jälkeen niin siten haukkaa kyllä p...kaa huolella vaikka millainen oman elämänsä päällikkö luulisi olevansa.
"Yleisesti ottaen voimakasluonteiset ihmiset on aika perseestä kun ne on niin olevinaan aina muka oikeassa ja tekevät omia muuvejaan toisilta kysymättä ja muita huomiomatta."
Olen täysin samaa mieltä tälläisistä Yksilöistä.. ;P
"Voimakasluonteiset saa minun puolesta muuten tömpsiä elämänsä läpi kuin norsut posliinikaupassa"
Jos mä saisin päättää ja toivoa, niin nämä siirrettäisiin omalle mantereelle tai ehkä mieluummin toiselle Planeetalle, jossa ei ole herkkiä "posliineita", eikä muitakaan heistä poikkevia Yksilöitä.. ;P
Mun mielestä noiden pitäisi leikkiä ihan keskenään.. ;D- Ikis..M
"Yleisesti ottaen voimakasluonteiset ihmiset on aika perseestä kun ne on niin olevinaan aina muka oikeassa ja tekevät omia muuvejaan toisilta kysymättä ja muita huomiomatta."
Olen täysin samaa mieltä tälläisistä Yksilöistä.. ;P
"Voimakasluonteiset saa minun puolesta muuten tömpsiä elämänsä läpi kuin norsut posliinikaupassa"
Jos mä saisin päättää ja toivoa, niin nämä siirrettäisiin omalle mantereelle tai ehkä mieluummin toiselle Planeetalle, jossa ei ole herkkiä "posliineita", eikä muitakaan heistä poikkevia Yksilöitä.. ;P
Mun mielestä noiden pitäisi leikkiä ihan keskenään.. ;DNo joo, tuon on kyllä totta että joku oma reservaatti olisi hyvä tai ainakin käytöskoulu, pesäpallomailalla otsikkkoon niin kauan kunnes menee asia perille, kun ei ne tunnu aina edes tajuavan mitä tuli tehtyä. Tuo mistä vittuunnuin oli semmoinen käytökseen liittyvä juttu, tavallaan vähän typeräkin mutta kun olen jostain sanonut että johonkin ei tarvitse koskea ja sitten kuitenkin mennään nykimään ja särjetään niin vituttaa semmoinen.
Ikis..M kirjoitti:
No joo, tuon on kyllä totta että joku oma reservaatti olisi hyvä tai ainakin käytöskoulu, pesäpallomailalla otsikkkoon niin kauan kunnes menee asia perille, kun ei ne tunnu aina edes tajuavan mitä tuli tehtyä. Tuo mistä vittuunnuin oli semmoinen käytökseen liittyvä juttu, tavallaan vähän typeräkin mutta kun olen jostain sanonut että johonkin ei tarvitse koskea ja sitten kuitenkin mennään nykimään ja särjetään niin vituttaa semmoinen.
"jostain sanonut että johonkin ei tarvitse koskea ja sitten kuitenkin mennään nykimään ja särjetään niin vituttaa semmoinen."
Näitä on munkin "historiassa" sattunut, enkä nyt puhu mistään niistä Historioista.. Mutta kyse voi olla vain tyhmyydestä ja/tai hieman yksinkertaisesta Yksilöstä.. Jotka eivät kaikki ole noita kuvailemiasi "voimakastahtoisia".. ;P- Ikis..M
"jostain sanonut että johonkin ei tarvitse koskea ja sitten kuitenkin mennään nykimään ja särjetään niin vituttaa semmoinen."
Näitä on munkin "historiassa" sattunut, enkä nyt puhu mistään niistä Historioista.. Mutta kyse voi olla vain tyhmyydestä ja/tai hieman yksinkertaisesta Yksilöstä.. Jotka eivät kaikki ole noita kuvailemiasi "voimakastahtoisia".. ;PJoo no tässä tapauksessa ei ollut kyse tyhmyydestä vaan ihan vain siitä että ollaan semmoisia "minä haluan"-luonteita jotka ei osaa kysyä ennen kuin tekevät ja tekevät silti vaikka kysymättäkin pitäisi tietää, kun on jo aiemmin sanottu, että ei pitäisi tehdä tätä.
- Ikis..M
Näitä on munkin "historiassa" sattunut, enkä nyt puhu mistään niistä Historioista.. Mutta kyse voi olla vain tyhmyydestä ja/tai hieman yksinkertaisesta Yksilöstä.. Jotka eivät kaikki ole noita kuvailemiasi "voimakastahtoisia".. ;PTuolla toisessa ketjussa helmiö.sioille kirjoitti:
"Joo, oikeesti ikis. Ei insinöörit uskalla lähteä haastamaan mua livessä ihmisten ilmoilla. Mä oon aika mulkku ja liian vahva persoona sellaiseen... :) "
Nuo tuommoiset on varmaan pahimpia jotka kokee ikäänkuin ylpeydenaiheeksi sen vahvapersoonaisen hankaluutensa. Ikis..M kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa helmiö.sioille kirjoitti:
"Joo, oikeesti ikis. Ei insinöörit uskalla lähteä haastamaan mua livessä ihmisten ilmoilla. Mä oon aika mulkku ja liian vahva persoona sellaiseen... :) "
Nuo tuommoiset on varmaan pahimpia jotka kokee ikäänkuin ylpeydenaiheeksi sen vahvapersoonaisen hankaluutensa.Jeps, Ainoa tapa hoitaa tälläisten kanssa asiat on, ettei hoida tälläisten kanssa asioita.. ;D
Tai toinen vaihtoehto on tietenkin Alistua.. Mut juu ei .. Ei maistu hyvälle.. Tai joskus myös se, kun MittaTulee ns. Täyteen, niin pitää "isällisen" puhuttelun Fiksumpana.. ;P
Onhan sitä joskus joutunut hieman Painimaan tälläisten kanssa, kun iholle asti on sitten kiivetty.. Mutta onneksi siitä on jo aikaa, kun viimeksi näin on käynyt.. Harvoin sattunut muutenkin, kun Fiksu Puhe yleensä tehoaa.. Paitsi joihinkin LatvaLahoimpiin tapauksiin.. Silloinkin on ehkä järkevämpää pääsääntöisesti väistää vain.. Riippuen hieman tilanteesta ja tapauksesta.. ;P- Ikis..M
Jeps, Ainoa tapa hoitaa tälläisten kanssa asiat on, ettei hoida tälläisten kanssa asioita.. ;D
Tai toinen vaihtoehto on tietenkin Alistua.. Mut juu ei .. Ei maistu hyvälle.. Tai joskus myös se, kun MittaTulee ns. Täyteen, niin pitää "isällisen" puhuttelun Fiksumpana.. ;P
Onhan sitä joskus joutunut hieman Painimaan tälläisten kanssa, kun iholle asti on sitten kiivetty.. Mutta onneksi siitä on jo aikaa, kun viimeksi näin on käynyt.. Harvoin sattunut muutenkin, kun Fiksu Puhe yleensä tehoaa.. Paitsi joihinkin LatvaLahoimpiin tapauksiin.. Silloinkin on ehkä järkevämpää pääsääntöisesti väistää vain.. Riippuen hieman tilanteesta ja tapauksesta.. ;P"Ainoa tapa hoitaa tälläisten kanssa asiat on, ettei hoida tälläisten kanssa asioita.. ;D"
Juurikin noin ja sitten itsekäs mulkku aidosti ihmettelee "miks kukaan ei halua olla mun kaveri vaikka mä olen tällainen hurmaavan vahvapersoonainen itsekäs ja ylpeä mulkku", siinä sitä onkin sitten ihmettelemistä :D Ikis..M kirjoitti:
"Ainoa tapa hoitaa tälläisten kanssa asiat on, ettei hoida tälläisten kanssa asioita.. ;D"
Juurikin noin ja sitten itsekäs mulkku aidosti ihmettelee "miks kukaan ei halua olla mun kaveri vaikka mä olen tällainen hurmaavan vahvapersoonainen itsekäs ja ylpeä mulkku", siinä sitä onkin sitten ihmettelemistä :DNoilla Mulkuilla on monesta laaja sosiaalinen hännystelijöiden yms. piiri.. Siis sellaisilla millä on statusta, valtaa tai rahaa.. ;P
Osa on sen takia, että odottavat jos Mulkku tiputtaa jotain "tähteitä" heillekin, osa sen takia, kun ovat vain niin "hännystelijäluonteita" jne..jne.. ;P
Joillakin mulkuilla tosin ei välttämättä ole ainuttakaan oikeaa Ystävää, vaikka olevinaan niitä olisi paljonkin.. ;P- Haukkaaihanvapaasti
Kyllä "Ikis..M":llä ja monella muullakin on nyt menneet puurot ja vellit sekaasin. Voimakastahtoinen ei tietenkään tarkoita että olisi epäoikeudenmukainen ja itsekäs eikä kuuntelisi ja ottaisi muita ihmisiä huomioon. Sellaisilla tyypeillä on ihan erilainen nimike luonteesta.
Mitä "jos ei minun sanomiset mene perille" kertookaan sanojasta? Kuulostaa "aika perseestä"-tyypiltä. - Ikis..M
Haukkaaihanvapaasti kirjoitti:
Kyllä "Ikis..M":llä ja monella muullakin on nyt menneet puurot ja vellit sekaasin. Voimakastahtoinen ei tietenkään tarkoita että olisi epäoikeudenmukainen ja itsekäs eikä kuuntelisi ja ottaisi muita ihmisiä huomioon. Sellaisilla tyypeillä on ihan erilainen nimike luonteesta.
Mitä "jos ei minun sanomiset mene perille" kertookaan sanojasta? Kuulostaa "aika perseestä"-tyypiltä.Joo, ehkä noissa vastauksissani peilasin liian paljon tuntemiini vahvatahtoisiin koska se väkisin tulee mieleen aina vahvatahtoisuudesta puhuttaessa. Joo, ihan oikeassa tuossa olet mitä kertookaan sanojasta noin yleensä, ei mitään hyvää mutta kun tosiaan jos olet vaikka miten monta kertaa jo aiemminkin sanonut samasta asiasta joskus tulee se viimeinen niitti minun kaltaisen mukavankin kaverin kanssa ja sitten jos haluaa "vahva persoona" alkaa koettamaan niin toiseksihan se jää henkisessä mittelössä.
Tiedän kyllä mitä tarkoitat tuolla voimakastahtoisuudella, itse kun olen aikalailla sellainen mutta juurikin siksi että kuuntelen ja yritän ottaa muutkin huomioon sekä usein voin myös joustaa en koskaan ajattele tai kehu olevani voimakastahtoinen, ne taas jotka itse kehuu olevansa semmoisia usein ovat sitten juurikin jyrääjiä jotka ei osaa ajatella muita.
Itellä ei haluta mitään dominaa samaan kämppään.
- mimimerkki
Voimakastahtoinen nainen:
– uskaltaa olla sellainen kuin haluaa
– jos on eri mieltä uskaltaa sanoa sen
– ei tee väärin jos tietää mikä on oikein- Twelvepoints
Melko nappiin meni tuo arvio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191