Missä Menkat???

Kadotin.ne

Apua. Olen tehnyt virheen. En ole ollenkaan laittanut kuukautiskiertoa muistiin. Nyt olen huolissanu menkoista missä ne oikein ovat?? Olen kuitenkin vasta 14v. Joten.. öhh. Onko mahdollista että kun olen viillelyt itseäni niin olen menettänyt rautaa ja kuukautiset ei sen takia tule? Joo ei tarvi enempää viiltelyst sanoo mitää. Apuaa! Jos menkat ei tuu nii mitä teen? En ainakaan uskalla sanoa vanhemmille tai edes mennä lääkäriin. Kouluterveyden hoitoja jää vaan haaveksi koska meidän koulussa ei ole. (Sairaala koulu , tosi pieni paikka) Enkä pysty muutenkaan puhumaan tälläisistä asioista, paitsi kavereiden kesken huumorilla. HELP ME

4

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oleoleolee

Ilmeisesti et ole ollut sukupuoliyhteydessä. Ne menkat tulevat kun tulevat. Ovatko menkat tulleet säännöllisesti tähän saakka.

• historiahuomioon

Hei. Sinulla on ikää vielä vähän. Monilla kuukautiset alkavat tuossa iässä.
      Jos sinulla on kuukautiset ollut pitkään (10-11 vuotiaasta lähtien) ja ne ovat olleet säännölliset, niin sitten niiden puuttuminen on selvitettävä.

Kuukautisten puuttuminen voi olla osa sitä stressi- ja traumatilannetta, jota sinä elät. Kun saat mielesi selkeytettyä, niin kuukautisillekin on taas tilaa. Siinä mielessä kannattaa jutella asiasta.

Kuukautiset kannattaa aina merkitä ylös, vaikka asia joskus tuntuisi turhalta. Nyt voit yrittää, muistaa liittyivätkö ne johonkin tapahtumaan esimerkiksi johonkin juhlatilanteeseen tai vierailuun tai koulun alkuun tai mihin tahansa arjesta poikkeavaan.

• jfgfsdfsfas

Laihdutatko? Alipaino aiheuttaa myös yleensä kuukautiskierron poisjäännin. Matala hemoglobiini ei aiheuta kuukautisten poisjääntiä.

Kerroit viilteleväsi, eli sinulla on psyykkistä oireilua. Tarvitset hoitoa siihenkin. Jokainen suomalainen on oikeutettu terveyspalveluihin. Sinulla täytyy olla joku mahdollisuus käydä lääkärissä. Todennäköisesti ongelmat liittyvät toisiinsa. Eivät verenhukan, vaan stressin tai liian heikon syömisen kautta.

Jo alkaneen kuukautiskierron poisjäänti voi altistaa osteoporoosille eli luukadolle. Sinänsä muutaman kuukauden tauko kuukautisissa ei ole vielä hengenvaarallinen.

Googletin "nuoret auttava puhelin" ja löytyi tuollaista. Voit katsoa ohjeet linkistä ja keskustella jonkun vaitiolovelvollisen aikuisen kanssa ongelmistasi. Hän ehkä voi selvittää, miten pääset lääkäriin. Heillä on vaitiolovelvollisuus.

https://www.pelastakaalapset.fi/tyomme-kotimaassa/lapset-digitaalinen-media/help-some/?gclid=CNfLhPf-4dACFUKqGAodKvsADg

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

• äitee-mamma

Tuo minullekin tuli mieleen; laihdutatko? Onko sinulla syömishäiriö? Tuohon viiltelyyn viitaten.
      Viilteleminen ei vaikuta mitään, mutta psyykkisesti oireilu ja stressi kyllä. Jos sinulla on ollut kuukautiset vasta vähän aikaa, nekin voivat viedä aikansa tasaantua.
      Pääasia että haet apua nyt heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe