Eli talliin jossa herkkä islanninhevosemme nyt on, niin on tullut kuuma ja hermostunut lämminverinen. Tämä lämminverinen on hirveä hössöttäjä, ja asustaa islanninhevosemme naapurikarsinassa. Välissä on siis vain kalterit, joten ovat toistensa näköetäisyydellä. Viimeaikoina hevonen on alkanut hyppiä pystyyn ( Ei ratsastaessa vaan taluttaessa) ja varsinkin silloin kun mennään lämminverisen hevosen tarhan vierestä. Eläinlääkäri tarkastanut, ei ole missään paikkaa kipuja tai muuta sellaista. Kysymykseni siis on : Voiko tämä johtua siitä, että naapurikarsinan hevonen antaa vaikutteita jo muutenkin herkälle tammalle. Pystyynnouseminen ei ole tapa, vaan huomaa selvästi tamman silmissä jonkinlaista pelkoa. En haluaisi hevosesta luopua, joten haluan nyt kysyä apua joltain luotettavalta henkilöltä. Kiitos niille jotka viitsivät vaivautua vastaamaan
Voiko hevonen hermostua tästä?
6
177
Vastaukset
- pelko
Eli voiko jo muutenkin herkkä tamma hermostua tuosta lisää?
- dressage0
Kysy tallinomistajalta, voiko siirtää kauemmas kyseisestä hevosesta. Kyllä sen pitäisi ymmärtää. Koska minusta voi johtua, joten näin voit kokeilla.
- Kasiro
Minunkin mielestäni voi johtua.
Jos et saa siirrettyä kauemmaksi niin voitko tukkia välikalterit jollain, esim laudottaa väliseinä umpeen ettei hevoset näe toisiaan. Tai laittaa jokin levy. - Pelko
Okei 😊 kysäisempäs asiasta sitten kun tallille menen tänään. Siinä mielessä helpompi vaihtoehto on laittaa levy kaltereiden väliin, koska talli on vain neljälle hevoselle :D eli minun ei siis kannata huolestua asiasta liikaa?
- Pelko
Ja kiitos vastauksista 😇
- Luotahevoseen
Kummatkin hevosesi pelkää. Leiki niiden kanssa vaikkapa parelleja. Opi luottamaan niihin, niin kyllä asiat alkaa rauhoittumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758