Vaikuttaako pitkäaikainen poltto nuorilla 13 vuotiailla pituuskasvuuni ja miten. Minulla on kasvupyrähdysmenossa tällä hetkellä.
tupakka ja pituuskasvu
6
265
Vastaukset
Mitäs idiootti lottoat..
Eikö oo tullu terveystiedon tunneilla kuunneltua?No yleisesti ottaen nuorten 13-vuotiaiden tupakanpoltto ei vaikuta sinun pituuskasvuusi millään tavalla.
Jos sinä itse poltat se saattaa vaikuttaa ja jos se vaikuttaa, niin vaikutus on negatiivinen. Paitsi tietysti silloin, jos toivot jääväsi lyhyeksi.
Osa ihmisistä saa viettää miten paheellista elämää tahansa ja silti he elävät satavuotiaksi. Se on kaikki geeneistä kiinni.No en ole itse polttanut paljoa ehkä 3 askia silloin Tällöin kavereiden kanssa ja ajattelin että mitense vaikuttaa pituuskasvuuni
HerraTyhmä kirjoitti:
No en ole itse polttanut paljoa ehkä 3 askia silloin Tällöin kavereiden kanssa ja ajattelin että mitense vaikuttaa pituuskasvuuni
Yksiselitteistä vastausta kysymykseesi ei pysty kukaan tietämään.
Mitä enemmän poltat / ryyppäät / vedät huumeita / viiltelet / syöt liikaa roskaruokaa / yms yms, sitä todennäköisempää se on, että siitä aiheutuu ongelmia terveytesi ja kehityksesi suhteen.
Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että joidenkin mielestä lyhyyskin on seksikästä.
- Normaalimittainen
Pelottelua on.
Itse maistelin jo 8-9-vuotiaana, ja 13-vuotiaana melko säännöllisesti kavereiden kanssa "nurkan takana". Faijasta kasvoin ohi 15-16-vuotiaana.
Nyt olen 185 cm, ukko jäi 175:een. Väestöliiton mukaan (http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/murrosian-kasvu-ja-kehitys/elamantapojen-vaikutus/ ) se kai voi heikentää pituuskasvua. Mun mielestä tosin ihan pelkästään muut terveysvaikutukset on riittävä syy lopettamiselle jos vaan pystyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081