Näinkö tytöt ajattelevat

KeuliiJaKovaa

Sekasaunassa miehet ällöttävät. Tuntuu, kuin olisi koko ajan katseiden porattavana. Pikkupojat ovat äärettömän uteliaita, vähän vanhemmat pojat eivät ajattele mitään muuta kuin sitä, keski-ikäiset ja eläkeläismiehet ovat mielestäni irstaita, 16-vuotias tyttö kommentoi.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-2000005023787.html

14

950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • askalf

Yksi iltapulun kyselyyn vastannut 16-vuotias tyttö ajattelee näin. Omana mielipiteenäni voin kertoa, että mulle on koko ikäni ollut melko lailla se ja sama, katsooko joku vai onko katsomatta, ja mitä mahdollisesti katsoessaan ajattelee. Sekasaunominen on mulle aivan ok.

• epäilysrunoilija

Mikäli pelkkä yleisöosaston kirjoitus, kirjoittaja voi olla katkera vanhapiika, joka kirjoittaa lapsenlapsensa nimellä

• näpit.omalle.puolelle

Itse nuorena tyttönä en olisi sekasaunaan mennyt kirveelläkään!
      Oli todella ahdistavaa kun varsinkin jotain keski-ikää lähenevät miehet pyrki kiinni näppeineen, puhui ja ehdotteli inhottavia! Pidettiin nuoria tyttöjä jonain yleisenä riistana! Tyttökaverin koulutoverin isäkin ehdotteli hänelle, itse olin kuulemassa. Oksettavaa! Ja nämä miehet tosiaan itsekin perheenisiä useimmat!
      Pikkupojista nyt niin väliä. Menee lapsellisuuden piikkiin, ja saman ikäiset pojat ei varmasti ikinä olleet yhtä ällöttäviä puheissaan ja teoissaan kuin miehet! Ja oman isän ikäiset.....YÖÖÖÖK!!!!

• Yökyök

Täytyy olla melkoisen pimahtanut nainen, joka haluaa mennä sekasaunaan. Tai sitten niin ruma, ettei muuten saa huomiota miehiltä, että sitä on pakko saada. Tai sitten tarve esitellä itseään, muutenkin nudisti tms. Miehet kuolaavat naisia jo vaatteet päällä aivan liikaa, joten olisi aivan itsemurha mennä sekasaunaan. Ja vanhat miehet ovat todellakin irtaita ehdottelijoita, jopa käyvät kiinni. Mies on aina seksuaalinen olento, ei se mitenkään saunassa poistu, vaikka niin teeskennellään. Alastomuus on henkilökohtainen asia, ei ole hirveän kiinnostavaa jakaa sitä sellaisten kanssa, joiden kanssa ei muutenkaan harrastaisi seksiä. Yleensä naisia ei kiinnosta alastomat miehet pätkääkään.

Useimmat naiset yhtyvät tähän 16-vuotiaan tytön mielipiteeseen. Äitinä en päästäisi tyttöä sekasaunaan, jossa on keski-ikäisiä tai vanhempia setiä tai ilman aikuisten naisten valvontaa.

• Hubkl

Mies on seksuaalinen olento.... Mutta aivot on silläkin, pitää vain ottaa käyttöön.
        Vanhojen miesten törkypuheet ovat julkista itsetyydytystä sanojen kautta. Seksuaalinen toiminta on siirtynyt sanojen ja puheen puolelle.
        Naisten täytyy aina puolustautua kun pommitetaan tällaisilla puheilla ja opettaa tytötkin puolustautumaan.

• Ihmettelen miksi 16-vuotias meni sinne sekasaunaan.
      Terveisin Irstas mies...

• JormaJaJortikka

Olin kerran sekasaunassa jossa oli myös teinityttö. Nautimme molemmat näystä, sekä minä että muna.

• Hubnp

Täällä puolestaan se katkeroitunut vanhapiika. Olin samassa sekasaunassa, nautin myös näystä kun katselin sinua ja munaasi.

• Saunoja_

Suurin osa Suomalaisista pitää sekanudistisaunoja jo menneen talven lumina. Nyt ovat tulleet nykyaikaiset sekasaunat joissa on alastomuus kielto. Turisteillekkin esitellään ettei Suomessa alastomuus sekasaunassa ole enää muodissa.

• suurin_osa_ko

Suurin osa suomalaisista on faktoidi. Tieto, joka voisi ehkä olla tottakin, mutta kun ei ole mitään tueksi...

Laita linkkejä tai ei tapahtunut.

Oman kokemukseni mukaan sekasaunoja on ja ne toimivat. Sinne ei ketään 16-vuotiasta todellakaan pakoteta, joten jos tuntuu pahalta niin ei mene. Aikuisille se on mukava yhdessäolon muoto. Jos pää ei kestä ajatella alastomia ihmisiä muuten kun seksiin liittyen, ei ehkä ole myöskään järkevää mennä mukaan.

• Saunojaa

Selvyydeksi: Kyse on julkisista saunoista, yksityisistä. Sekasaunat siis voivat hyvin ja toimivat ilman alastomuutta "joissa on alastomuus kielto" ja sekasaunat joissa ollaan alasti ovat kadonneet "sekanudistisaunat" Iltapäivälehtien mielipide mittauksissa aina voittaa saunat joissa ei olla alasti (asian voi helposti tarkastaa netistä)

• Saunojaa
        Saunojaa kirjoitti:

Selvyydeksi: Kyse on julkisista saunoista, yksityisistä. Sekasaunat siis voivat hyvin ja toimivat ilman alastomuutta "joissa on alastomuus kielto" ja sekasaunat joissa ollaan alasti ovat kadonneet "sekanudistisaunat" Iltapäivälehtien mielipide mittauksissa aina voittaa saunat joissa ei olla alasti (asian voi helposti tarkastaa netistä)

Ei siis yksityisistä.

• vanhus_harmaa

Sekasauna olis ehka viela koettava, tuo mieleen varmaan muistot kauan sitten menneet. Meilla oli maatila Pohjanmaalla ja ehka niita viimeisia savusaunoja Suomesa. Sauna oli joka lauantai, ei ollu sahkosauna, koivuklapeilla sen kuumaksi taikoi.

Sekasauna olis ehka viela koettava, tuo mieleen varmaan muistot kauan sitten menneet. Meilla oli maatila Pohjanmaalla ja ehka niita viimeisia savusaunoja Suomesa. Sauna oli joka lauantai, ei ollu sahkosauna, koivuklapeilla sen kuumaksi taikoi.

Lapsena olimme koko perheella saunassa, eika siina mitaan kummallista ollu.
      Myohemmin emannat ja tyttaret sai kunnian olla ensimmaisia, sitten kun ne paasivat saunasta niin sitten isannat ja pojat.

Sauna on pyha paikka Kirkosta seuraavana. Saunassa taudit ja viat paranneltiin, siella synnyttiin ja edesmennyt valmisteltiin viimeiselle taipaleelle, saunassa palvattiin ja savustettiin sikaa, lammasta ja hirvea joskus syksylla jos kohalle sattui ja se sai hengen mentavan reian nahkaansa pyssysta. Mutta niin, aika mennyt ei koskaan palaa, muistot on vain.

Olen jo vanha, eika elinpaivia ehka enaa ole kovin montaa, tai niin monta kuin Jumala suo, kun olen kutonut elamani loimen valmiiksi, viimeisen loimilangan ja Herrani ja Vapahtajani tarkasteltavaksi, on tullut aika lahtea turvaten Jeesukseen Kristukseen.

Joskus keskiajalla Paavi kielsi saunat Eurooopassa koska niista oli tullut kaikenlaisten syntien, riettailujen ja tautien pesiksi. Suomessa ja Venajalla saunaa on ainakin pidetty kunniassa ja sellaisena kuin se on muinaisten esi-isiemme pyhittamana.

Jos ei saunassa osaa olla ihmisiksi, niin ehka on parempi kun sinne ei mene tyttoja ja naisia ahdistelemaan ja kopeloimaan.

Siunattua ja hyvaa Uuttavuotta

• 1718

Väitän että aloittaja on provo. Jonkin luoka feministi, ehkä telaketju, joka haluaa naiset kunniaan ja miehet maanrakoon.

Ruotsinlaivoilla olen useasti ollut saunassa jossa poikkeuksetta on miehiä. Ja jos sinne joskus tulla tupsahtaa nainen/naisia niin kyllä se on miehet joilla on vaikeaa. Ja kyllä ne katselee kaikkialle muualle kuin naisiin ettei pikkuveikka heräsi. Ja naiset... Ne ovat täysin luonnollisia.

Ja mikäs sen parempi paikka katsastaa antia ennen illan tanssitalkoita. Valkaa sieltä sen parhaiten varustetuimman ja nappaa jo ennen lavalle menoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe