Olen ollut pitkään työeläkkeellä. Kohta molemmat lapseni ovat täysi-ikäisiä ja muutamme kaikki omille teillemme. Ajatuksenani on viettää ainakin jonkin aikaa ulkomailla tämän jälkeen.
En ajatellut muuttaa ulkomaille pysyvästi, vaan ehkä n. kolmen kuukauden reissuja tehden. vakuutus kattaa max 90 päivän reissut. Vaikka sairauteni ei ole vaatinut akuuttia hoitoa aikoihin, minun täytyy silti käydä säännöllisesti tutkimuksissa. Irtaimistoni jää lapsilleni, itse muutan kirjoille siskoni luokse.
Työeläkkeestäni jää käteen n. 1200-1300 euroa kuukaudessa. Kertokaapa missä näillä rahoilla voisi elää mukavasti niin että samalla jäisi edes vähän sukanvarteenkin. Sairaudenhoidollisesti hygienia-asiat etusijalla - ei tosin todellakaan tartte olla sairaalaosaston tasoa. Toissijaisesti - en voi ajaa autoa, joten liikkuminen ei saisi olla kovin monimutkaista. Kävely tai korkeuserot ei haittaa. :)
Työeläkkeellä ulkomaille?
vihdoinmunvuoro
1
399
Vastaukset
- kotionkoti
Olen muuttanut vastaavassa tilanteessa etelään, toiseen eu-maahan. Asuin lähes 10 v pois Suomesta. Nyt olen reissannut kahden maan välillä.
Elinkustannukset n. 800€/kk. Tosin asunto on omani eli vuokra jää pois.
Terveydenhuolto pelaa, muutaman kerran olen tarvinnut palveluita. Toisaalta minulla ei ole kroonisia, seurattavia sairauksia.
Matkavakuutuksesta huolimatta olen luottanut julkiseen terveydenhoitoon. Hammaslääkärissä olen käynyt yksityisellä, kun kunnallisen puolen jonot ovat sielläkin melkoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337