Moi! Olen siis 12v tyttö, oon ratsastanu n. 4 vuotta kohta. Osaan hallitusti ratsastaa käyntiä, ravia ja laukkaa. Olen käynyt monissakin estekisoissa ja koulukisoissa. Koulua mentäessä osaan tehdä esim. Pohkeenväistöjä, peruutuksia, sulkutaivutuksia, avotaivutuksia, etuosakäännöksiä ja takaosakäännöksiä, sekä kaikkea tavallista esim asetuksia pysähdyksiä laukanvaihtoja väistöjä jne.
Haluisin alkaa vuokrata sellasta ponia, jolla tällä hetkellä valmentaudun ja menen tunneilla ja kilpailen. Oon ratsastanu sillä näytöksessä ja tunnen sen myös hoitaessa hyvin. Se on siis ratsastuskoulun oma. En tiedä olisinko valmis vuokraamaan sitä/jotain muuta? Olen jo valmiiksi keksinyt miljoona eri asiaa mitä voin tehdä itsenäisellä, mutta en ole varma olenko valmis alkamaan vuokraamaan sitä?
Valmis vuokraamaan? Ongelmia
3
177
Vastaukset
- z--
Ei vuokraamiseen ole mitään sääntöä, että pitäisi olla tietyntasoinen jotta voisi vuokrata. Hevosen omistaja päättää, millaisen vuokraajan ottaa: toiset ottaa kokemattomiakin, toiset vain kokeneempia, osa vaatii että on täysi-ikäinen, toinen ottaa myös lapsia...
Vuokraamisessa ei yleensä oleellista ole se, mitä osaa ratsastaessa. Yksittäiset temput ei siis oikeastaan vaikuta. Oleellista on se, pärjääkö hevosen kanssa itsenäisesti. Toisaalta moni on myös valmis opettamaan tuota itsenäisesti toimimista, eli sekään ei ole aina ongelma, vaikka ei osaisikaan.
Eli kannattaa tietysti kysyä, voisitko vuokrata!
Ongelma voi olla se, että ratsastuskoulut harvoin hevosia vuokraa. SRL:n alaiset ratsastuskoulut eivät muistaakseni edes saa vuokrata hevosia ratsastukseen ilman valvontaa.
Ratsastustunteja ei pidä unohtaa, vaikka vuokraisikin, koska ratsastustaidon kehittäminen on oma ja hevosen etu.- VuokraponiEhkä
Kiitti tosi paljon! Aion kysyä.
- Anonyymi
Itse olen saman ikäinen, mutta olen kyllä ratsastanut koko ikäni. Mielestäni olet valmis vuokraamaan jotain hevosta/ponia😊 Mutta tietenkin täytyy jutella hevosen/ponin omistajan kanssa perus asioista😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748