Dropsin ohjeeseen apua

Neulova

Olen tekemässä seuraavaa ohjetta:
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7813&cid=11
(Ohje on nimellä Golden Spikes jos ei tuo linkki toimi)
Ongelmana on, että olen tekemässä kyseistä mallia eri langasta sekä pienemmillä puikoilla (6,5). Olen jotenkin laskenut väärin tuon puikkokoon ja langan vaikutuksen tuohon ohjeeseen. Vyötärön leveyden pitäisi tuossa takakappaleessa olla 60 cm ja minulla se on 37 cm. Olen tehnyt tuota 51 cm ja nyt vasta huomasin että on liian kapea.
Olisiko siis joku kokeneempi paikalla joka osaisi auttaa? Teenkö jonkun erillisen kappaleen ja ompelen sen etu-ja takakappaleen väliin? Vai miten tämän kanssa kannattaa menetellä? Entä nuo hihansuut ja kaulus?

3

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motherperson

Voi sinua poloa! Mutta kyllähän tuollaista voi sattua kenelle tahansa, kun vaihtaa lankaa ja puikkokokoa. Harmi että ehdit niin pitkälle.
      Toki siihen voisi jotain kaistalettakin yrittää, mutta kuvio voi kärsiä melko pahasti kappaleiden yhdistämisestä ja yläosan kanssa tulee uudet ongelmat.
      Itse varmaan laskisin kaiken uudelleen ja purkaisin ja aloittaisin uudelleen - vaikka olisikin jo noinkin paljon valmista.
      Paljonko sinulla nyt on silmukoita siinä 37 sentissä?
      Auttaisiko, jos neuloisit sen suurimman ohjekoon mukaisesti? Vai pitäisikö silmukoita ja kerroksia olla sitäkin enemmän?

• Kylläsäopit

AINA ensin kun aloittaa neuleen, kannattaa neuloa mallitilkku esim. 10 cm x 10 cm. Siitä lasketaan montako silmukkaa ja kerrosta tulee. Puikon kokoa vaihtamalla voi vielä vaikuttaa neuleeseen.
        Saatuja lukemia voi verrata annetun ohjeen tiheyteen.
        Koska neuleesi on noin paljon kapeampi, purkaisin sen. Tekisin uudet laskelmat ja neuloisin uudelleen. Olisi kannattanut mitata välillä.

• Kylläsäopit

Tuossa mallissa kuvio vaikuttaa myös silmukkamäärään (siten että kuvio päättyisi hyvään kohtaan),varsinkin jos neuloo pyöröpuikoilla. Itse neuloisin kaksi eri kappaletta .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe