Olen ollut 2.5v ns työtön mutta aktiivinen sellainen. Olen opiskellut avoimessa amk:ssa, olen hakenut yli 100 työpaikkaa. Olen käyttänyt jokaisen työhakemuksen tekoon 3 tuntia. Olen valmistautunut useamman tunni työhaastatteluihin. Olen tehnyt oman alan friikkuhommia, että saan kokemusta ja tulen toimeen. Epätoivo on vallannut minut. Mitä minun tulisi tehdä vielä? Olen keski-ikäinen ja kai ikärasismikin vaikuttaa....
Miten työllistyä?
7
869
Vastaukset
- IlRe
Hae piilotyöpaikkoja. Soita suoraan firmoihin jotka kiinnostaa ja myy itsesi heille.
- Mmm77
Ehkä sun kannattas pitää välillä lomaa. Maybe alanvaihto? Minulla sama tilanne. Sitten tärppäs yhtäkkiä.
- Aktiiv1nen
En tiedä monella insinöörillä ja ekonomilla on ihan sama ongelma että yli 2v ettineet töitä. Kun ikää alkaa olla tietyn verran niin ei anneta töitä. Olen työttömänä opiskellut paljon uusia asioita ja ammattitaito in pystnyt omien friikkutöiden kautta yllä. Olen myös tehnyt yhden toisen alan osa-aikatytätä 15h /kk. En tiedä auttaisiko alan vaihto yhtään mitään kun haluavat palkata vain nuoria...
- Kylläsesiitä88
Ei ole totta. Itse olen 46-vuotias. Yksi asia kannattaa tarkistaa, onko suositukset kunnossa. Olen varma, että olet sinut palkataan heti, kun ajat paranevat. Itse aion nyt tehdä sitä minun olisi pitänyt tehdä jo 18-vuotiaana :).
- 789456
Täällä toinen entinen aktiivinen samassa tilanteessa ekan työttömyysjakson aikana opiskelin uuden tutkinnon, olin sen jälkeen puoli vuotta työttömänä ja sain määräaikaisen pestin, nyt olen taas työttömänä.
Toivo alkaa hiipumaan, en ole enää jaksanut lähettää hakemuksia oikein mihinkään. Ryhdistäytyä pitäisi taas. Kuntoilen ja luen. Pitäisi kai etsiä joku kurssi jonka voisi suorittaa. - enoleroboootti
Liian vanhana ei töitä saa, yli 30v on jo liian vanha palkattavaksi nykyään.
- Aktiiv1nen
Mitä kokeilla vielä näistä?
- piilotyöpaikat
- työkokeilu 1-2 krt viikossa
- jokin kurssi
- uusi ala ei helppo koska vaatii taas uuden koulutuksen ja työharjoittelujaksoja...
- avoimet hakemukset
- ilmoitus nettiin työnhausta esim. some tai jokin nettisivu
- yrityksen perustaminen
Mikä olisikaan se oikea tapa löytää työkesli-iässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 642773
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241657
- 201600
- 191518
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259