Työpaikan säästötoimet

Kutsumustyössä

Asia ei pahasti ota päähän, mutta en löytänyt aiheelle oikeaa keskustelupalstaa. Tämä palsta on lähinnä aihetta. Minun työpaikalla oli vakava keskustelu siitä, mistä voisi säästää. Työnantajalta on rahat loppu. Yksi työntekijä ehdotti, että jatkossa voisi työntekijät ostaa taukotilan kahvit, kahvinkeittimen suodattimet ja kahvileivät omilla rahoillaan. Tähän asti työnantaja on ostanut ne. Minä olen niin pienipalkkainen, että ehdotus vaatii vähän miettimistä. Eihän ne kyllä paljon maksa. Se kysymys on Miten muissa työpaikoissa asia hoidetaan. Ostaako kahvittelutarvikkeet muissa työpaikoissa työnantaja vai työntekijät omilla rahoillaan.

4

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rampe-

Kyllä työnantaja on tähän asti kahveet tarjonnut aina. Onko kohta palkkojen maksuun varaa työnantajalla, kun kahvistakin jo säästöt mietinnässä? Joku saattaisi harkita uuden työpaikan etsintää.

• siittäsäästöt

Kuulostaa ikävästi siltä että työnantajasi pohjustaa YT-neuvotteluiden aloittamista.

• xdsfdsfdsfds

Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta kahveja tarjota, toisaalta ei työntekijöitäkään voida velvoittaa kahveja hommaamaan työpaikalle. Tietysti aina voi yhdessä sopia, että ne ketkä haluavat kyseiseen kahvirinkiin osallistua, niin osallistukoon. Ne ketkä eivät osallistu, eivät sitten niitä muiden hommaamia kahveja tietenkään juokaan.

Mutta ei tosiaan hyvin tunnu menevän, jos jostain kahveista pitää säästää.

• Täyttä-paskaa

Työpaikan säästötoimet:
      -Ei siivousta
      -Ei turvajärjestelmiä (hälyttimet, murtosuojaus, kulunvalvonta tms.)
      -Ei säännöllistä jätehuoltoa eikä jätteiden lajittelua
      -Työvälineet- ja -laitteet koti- ja harrastuskäyttöön tarkoitettuja paskavehkeitä lähimarketista
      -Palkka maksetaan aina myöhässä tai väärin ja korjataan vasta jos työntekijä sattuu huomaamaan
      -Jätetään tavarantoimittajien kuljetusyksiköt palauttamatta ja otetaan ne omaan käyttöön
      -Parkkipaikat aurataan ja hiekoitetaan vain erikseen kyseiset työt tilattaessa
      -Työntekijät ostavat itse omat työvaatteensa, -kenkänsä, ja suojavälineensä ja pesevät ne itse kotonaan
      -Kaikki putki- ja sähköviritykset tehdään itse
      -Valoja pitää räpsiä kokoajan päälle ja pois ettei vain missään vahingossakaan pala yksikään valo minuuttiakaan turhaan
      -Joka nurkka tungetaan täyteen kaiken maailman roinaa, koska mihinkään ei mahdu mitään, koska ei ole millään lailla organisoitu, mihin laitetaan mitäkin ja missä säilytetään mitäkin ja mm. jätteitä säilötään sisällä siihen asti että niitä on tarpeeksi ennen kuin niille saa tilata kuljetuksen tai ennen kuin "joku" vie ne "johonkin"

Kaiken lisäksi kaikki noista ovat pelkkää lyhyen tähtäimen pikkuhilujen säästämistä, jolla ei ole mitään muuta merkitystä kuin vaikeuttaa työntekijöiden työtä, ja ennen pitkää jokainen tai jotkut noista ns. "säästöistä" tulevat kostautumaan paljon kalliimpana kuin mitä on yritetty säästää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      90
      2607
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1921
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1691
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      117
      1684
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1659
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      28
      1534
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1397
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe